Napredek pri optimizaciji spletnih strani je mogoče meriti na več različnih načinov.
Spodaj so predstavljeni trije načini, ki jih uporabljamo na Seo-Praktik.si, sicer pa nekateri naši sodelujoči (predvsem večje digitalne agencije) napredek pri SEO optimizaciji, merijo tudi drugače in tudi z zunanjimi SEO (plačljivimi) orodji.
Kazalo
Spremljanje napredka pri izvajanju SEO optimizacije [za začetnike]
Začetniki pri SEO optimizaciji (npr. tisti, ki začenjate pisati bloge na vaših spletnih straneh po aktualnih SEO pravilih) lahko svoj napredek spremljate res zelo enostavno.
Glede na to, da se SEO blogerjem/začetnikom priporoča prve zapise pripravljati na dolgorepe ključne besede (t.i. long tails), svoj napredek pri SEO pisanju, spremljate tako, da preprosto vsak SEO optimiziran članek “vržete” v Google index, čez kak dan pa preverite rezultat uvrstitve vašega članka na Googlu.
Ob tem ni narobe, če svoj rezultat zabeležite v neko tabelo, tako, da imate pregled kako s posameznimi zapisi, v prihodnosti, napredujete.
Tukaj je predstavitev, na kaj morate pri takšnem spremljanju vašega SEO napredka, biti pozorni in prikaz kako to izvajamo na Seo-Praktik.si (isto delam tudi pri pisanju long tail SEO zapisov na MatijaZajšek.com):
Da bi sploh napredovali pri SEO pisanju, poskušajte slediti dvema ciljema:
- SEO vsebine vedno pišite na podlagi predhodno poiskanih, dolgorepih ključnih besed. Nima smisla, da zgubljate čas s pisanjem spletne vsebine za ključne besede, za katere domnevate, da jih uporabniki Googla, vtipkajo v Google. Vedno preverite koliko uporabnikov (npr. na mesečni ravni) v Google vtipka vašo ciljano ključno besedo in se na podlagi tega odločajte ali boste pisali ali ne spletno vsebino.
- preden se odločite, da boste pisali spletno vsebino za najdeno ključno besedo, preverite ali je morebiti vaša spletna stran (spletna domena), s katerimkoli, že obstoječim url naslovom, uvrščena na prvi ali drugi strani Googla. V tem primeru (večinoma) spet nima smisla pripravljati nove spletne vsebine, ampak se raje lotite izboljševanja obstoječe vsebine.
NAMIG: Preden se dokončno odločite, da boste začeli pripravljati neko SEO spletno vsebino, preverite še prvih nekaj konkurenčnih spletnih vsebin (da dobite občutek o strukturi, zasnovi in ustreznih poglavjih, ki se jih splača uporabiti v vaši bodoči vsebini). Pri pisanju vaše nove vsebine se najprej osredotočite na uporabno vrednost vsebine, šele na koncu, tik pred objavo, pa se lotite SEO optimizacije.
Ko ste objavili vašo novo spletno vsebino, jo “vrzite” v Googlov index, čez kak dan pa v svoji tabeli označite datum objave in izmerjeno uvrščenost vaše spletne vsebine, na Googlu.
Če želite spremljati napredek svojih objavljenih SEO spletnih vsebin (skozi čas/mesece), nato vsak mesec (priporočljivo je, da na isti dan), preverite rezultate, kje na Googlu se nahaja vaša spletna vsebina.
Poglejte primer ene od mojih SEO vsebin, to je pristajalno stran, ki sem jo pripravil za promocijo mojih tečajev in izobraževanj za digitalni marketing, na osebni spletni strani MatijaZajšek.com:
Na zgornji sliki sem označil 4 točke:
1 – v prvem stolpcu so zapisane ključne besede za katere sem optimiziral pristajalno stran na kateri imam predstavljeno ponudbo svojih tečajev za digitalni marketing
2 – v drugem stolpcu so izpisani iskalni (mesečni) volumni za vsako posamezno ključno besedo. Vsota vseh volumnov (240), vseh ključnih besed, je približna vsota interesa za digitalne tečaje, na slovenskem Googlu (na mesec).
3 – v tretjem stolpcu je spisan url naslov na katerem je objavljena pristajalna stran z mojo ponudbo tečajev za digitalni marketing
4 – v stolpcu štiri so mesečne uvrstitve url naslova, za vsako ključno besedo posebej. Z rumeno pobarvam uvrstitve, ko se url naslov, na Googlu, uvrsti med 6. in 20. mestom, z zeleno pobarvam rezultate, ko se url naslov, uvrsti (skozi čas) med top 5 uvrstitev. Na sliki sicer ni vidno, ampak uvrstitve pod 20. mesto, barvam z rdečo.
Na ta način lahko, res enostavno in brez plačljivih SEO orodij spremljate vaš napredek pri ustvarjanju SEO vsebin
NAMIG: Da bi spremljali napredek pri SEO optimizaciji, s pravimi podatki, ne spremljajte svojh uvrstitev z “navadnim” Googlom, v katerega ste prijavljeni (ker bo, v tem primeru, Google, prikazoval vaše personalizirane podatke, ki znajo biti v večini primerov, boljši kot je dejanski rezultat).
Obenem ne merite teh rezultatov niti z incognito pogledom (to je pogled brez beleženja zgodovine), ker Google pri tem pogledu, vseeno upošteva geo lokacijo in IP naslov vašega računalnika. In podatki spet niso povsem realni dejanskemu stanju na trgu.
Namesto teh dveh možnosti uporabite npr. iskalnik StartPage (nastavljen na trg na katerem želite spremljati vaše uvrstitve na Googlu).
Spremljanje napredka pri SEO optimizaciji [če imate več ključnih besed]
Če imate več ključnih besed (kar starejše spletne strani in internetne strani, ki izvajamo SEO optimizacijo, dlje časa, imamo), zna biti zgornji postopek, ekstra zamuden. Obenem pa še precej “demotivacijski” v mesecih, ko uvrstitve na Googlu ne napredujejo (oz. celo nazadujejo).
V tem primeru uporabite eno od SEO orodij, ki sama merijo trenutno uvrščenost vaših url naslovov na izbranih trgih. V tem zapisu sem podrobneje opisal, eno od takšnih orodij. To je WhatsmySerp.
Večina orodij, ki omogoča spremljanje vašega SEO napredka in uvrstitev na Googlu, od vas “zahteva”, da vnesete ključne besede, katerim želite spremljati uvrstitve pripadajočih url naslovov, trg (npr. slovenski) in pa tudi izbor naprav na katerih želite spremljati napredovanje vaših uvrstitev na Googlu (npr. namizne naprave, mobilni telefoni, več: Optimizacija za mobilne naprave…).
Žal tudi večina teh orodij omogoča brezplačno spremljanje SEO napredka samo za določeno število ključnih besed, za še več besed pa je potrebno plačilo.
Spremljanje napredka pri SEO optimizaciji s pomočjo Google Search konzole
V Googlovi search konzoli je spremljanje napredka pri spletni optimizaciji možno na več načinov.
Napredek pri optimizaciji spletnih strani lahko merite na ravni celotne spletne strani, naenkrat ali pa na ravni vsakega posameznega url naslova, posebej.
Spodaj je prikazan graf iz search konzole, kjer je viden SEO napredek enega posameznega url naslova (ker mi je ta url naslov razmeroma konkurenčen in za moj posel pomemben, sem ga zameglil).
Iz slike lahko vidite kaj je potrebno poklikati, če želite spremljati napredek pri SEO optimizaciji, enega, točno določenega, url naslova:
V Google Search konzoli kliknite na “uspešnost”, nato “strani”, nato pa filtrirajte po spremljanju vrste napredka. Na zgornji sliki spremljam napredek pri SEO optimizaciji, točno določenega url naslova, glede števila prikazov url naslova, v Googlu.
NAMIG: Če želite, glede na doseženo število prikazov url naslova, izboljšati število klikov, se osredotočite na izboljšanje stopnje CTR (click through rate) in izboljšanje povprečne uvrstitve url naslova.
Kako naredite to? Za izboljšanje CTR-ja pripravite bolj privlačen marketinški naslov in meta opis, za izboljšanje povprečne uvrstitve pa kliknite v search konzoli na zavihek “poizvedbe” (na zgornji sliki, levo od rdečega kvadratka, kjer je označen zavihek “strani”) in odpre se vam celoten seznam ključnih besed, preko katerih se na Googlu prikazuje url naslov. Poglejte spodnjo sliko.
Zdaj vsebino na izbranem url naslovu “samo” SEO optimizirajte za te besede. Podroben postopek je opisan na povezavi Kako optimizirate spletno stran.
Zaključek
Spremljanje napredka pri optimiziranju vaših spletnih strani, je “pogoj”, da v spletno optimizacijo sploh vlagate (čas in denar). SEO optimizacija ni “one time job”, ki se naredi enkrat in potem ne dotika nikoli več.
Nasprotno.
Optimizacija spletnih strani je metoda, ki se jo izvaja redno in po kateri bi naj spletna stran, napredovala ves čas.
Če imate občutek, da sami, s svojo spletno stranjo, na Googlu, ne napredujete kot bi želeli, se na Seo-Praktik.si, povabimo, da vam prisluhnemo. Tukaj.