Prej ali slej, je konkurenca na Googlu, ne samo med plačljivim oglaševanjem (Google Ads), ampak tudi pri spletni optimizaciji, vedno hujša.
Za razliko od Google Ads oglaševanja, kjer vas lahko na “beraško palico” spravi “zasledovanje marketinškega budžeta konkurentov”, vas pri optimizaciji spletnih strani, v napačno smer, lahko spravi nenehno zasledovanje najtežjih besed (za katere je pri konkurenci, mogoče zadolženih več ljudi, višji pa so tudi budžeti tudi za pridobivanje backlinkov in redno pisanje blogov).
Spodaj so predstavljene nekatere (praktične in dejansko izvajane) ideje, ki vam lahko zagotovijo, da boste imeli stabilni prihodek iz prodaje na Googlu, tudi, če so konkurenti na SEO področju, “zelo divji”.
Z vedno večjim razumevanjem pomena biti s svojo internetno stranjo, na prvi strani Googla, namreč pričakujte, da bo konkurenca, tudi na SEO, ne samo v Google Ads oglaševanju, v prihodnosti, samo še močnejša.
Kazalo
Razpršite svojo spletno prodajo z novimi projekti
Precej podjetnikov, ki jih za spletno optimizacijo mentoriram sam, stavi na to, da bo s pridobljenimi SEO znanji, svojo internetno prodajo, gradilo ves čas, vedno na enem in istem projektu. Kljub temu, da veliki večini, zelo hitro v času mentoriranja, postane kristalno jasno, da je optimizacija spletnih strani, tek na zelo dolge proge.
Za novince, ki imate spletno stran postavljeno šele par mesecev, je že itak problem, da ne boste s SEO optimizacijo, ravno ekspresno hitro, prišli do zadovoljivih prodajnih rezultatov, za tiste, ki pa imate postavljene spletne strani in trgovine dlje časa, pa lahko nastopi problem v tem, da se z vašo internetno stranjo, “poročite” kot z enim in edinim projektom. Ki bo sicer prinašal rezultate v prihodnosti, a kaj, ko je pri vseh nas, “žemljico na mizo” potrebno postaviti že danes.
Če hočete ne samo “preživeti” na internetu, ampak tudi “dostojno” živeti od prodaje na spletu, se naučite SEO optimizacije, jo vpeljite v svojo spletno stran in odpirajte nove projekte/spletne strani.
Skozi čas, ko bo SEO rastel na prvem projektu, vi gradite že drugi ali tretji projekt. Samo ne pozabiti, da se na drugi in vsak naslednji projekt prestavite takrat, ko imate zagotovljeno redno izvajanje SEO in prodajnih aktivnosti, na prvem projektu.
IZ PRAKSE: Če bi jaz pred 9 leti, stavil celoten uspeh moje spletne prodaje, izključno na takratnih, prvih, mojih SEO projektih (npr. vgradneomare.eu), vam zagotavljam, da bi to bil kvečjemu priboljšek k redni plači, ki bi jo dobival iz “klasične” službe”.
p.s.: ne razumeti tega, kot, da SEO ne prinaša zadovoljivih rezultatov. Seveda jih. Samo je čas do njihovega dosežka, vas sovražnik številka 1. In v tem času je treba “preživeti”.
Zelo “preprosta” ideja za razpršitev vaše spletne prodaje z novimi projekti je npr. širjenje prodaje na tuje trge. Po tem, ko ste zadovoljivo osvojili domači trg (in izvajate vse, da je rast prodaje na domačem trgu, “zagotovljena”), se lotite osvajanja novih trgov.
Primer:
- po tem, ko smo na Seo-Praktik.si, na domačem, slovenskem trgu, zadovoljivo kakovostno vzpostavili organsko prodajo na Googlu, za spletno trgovino Pohištvo123.si, za klubske mizice, barske stole, vzmetnice, pisarniške stole, kuhinjske stole in ostalo pohištvo, se počasi premikamo k angleško govorečemu trgu (kjer bodo način prodaje (SEO) in prodajni artikli, enaki kot doma, v Sloveniji).
Več pozornosti namenjajte za gradnjo odnosa z obstoječimi kupci
Normalno je, da si v poslu in prodaji na internetu, vsi želimo vedno novih kupcev in strank. A, še posebej, če delate v panogah, v katerih imate “živi” stik s kupci, je vaša konkurenčna prednost, gradnja odnosa z obstoječimi strankami.
Če vam slučajno SEO optimizacija, v nekem momentu, ne bi prinašala želenih rezultatov, se obrnite k vašim obstoječim strankam. Kako lahko za njih še bolje izvajate obstoječe storitve, kako jim lahko še bolj olajšate njihovo rast, itd…
Na ta način boste, spontano, dosegali to, da se bodo stranke, ob njihovi širitvi in rasti, obračale na vas. Ali pa se bodo na vas obrnile takrat, ko bodo spoznavale druge ponudnike na trgu.
IZ PRAKSE:
Iluzorno je pričakovati, da bo vsak mesec oz. vsako obdobje vaše internetne prodaje, enako plodno oz. da bi iz meseca v mesec, na področju novo pridobljenih poslov in prodaj, vedno dosegali nove, rekordne rezultate (tudi korone bo enkrat konec).
Če delujete tako, da gradite na odnosu z obstoječimi strankami, vas lahko te, v časih, ko ne bo vaša prodaja (novim strankam) najbolj plodna, “rešujejo”.
Sam si svoje pridobljene leade za zanimanje za optimizacijo spletnih strani, vodim (tudi) glede na to ali so leadi pridobljeni na novo ali gre za ponavljajoč lead.
Bolj kot gradite na ponavljajočih leadih, manj vas bo skrbela situacija v prihodnosti. Na koncu koncev, potrebujete za svoj, stabilen posel na internetu, stabilne (in ponavljajoče stranke), ne pa vedno nove.
Nove leade potrebujete za rast in doseganje podjetniških ambicij, za “duševni mir” pa so vse kar potrebujete, ponavljajoči leadi. Ni ga lepšega kot, ko vas pokliče stranka izpred 4 let in pove, da bi rada znova sodelovala z vami.
Več: Kako se učinkovito lotiti lead generation-a
Precej podjetnikov se v nenehnem “pehanju” za novimi strankami, super “pre/malo” posveča obstoječim (in svojim zaposlenim). Medtem, ko se pehajo za vedno več, z vedno novimi strankami, rušijo mostove z že zgrajenimi navezami.
Razpršite svojo prodajo čez več spletnih kanalov
SEO kanal, četudi ste se v njega “zaljubili”, je samo eden od spletnih kanalov in podjetniško neumno je vztrajati na njem, samo zato, ker ga radi opravljate ali ker vam je všeč.
To, da vi radi pišete in SEO optimizirate vaše spletne vsebine, nima nobene veze s tem ali boste zvečer sposobni svoji družini postaviti večerjo na mizo ali ne, poleg tega pa precej, predvsem večjih podjetij, sploh ne rabi staviti samo na SEO, ampak si lahko mirno privošči druge, plačljive kanale.
Tudi, če ste s spletno optimizacijo, zrasli do neke točke, kjer lahko “komot” preživite in živite svoj posel, to ne pomeni, da drugih internetnih kanalov, ne smete “preučevati” oz. vnovčevati. Če ne drugo, pa vsaj zato, da boste imeli “na zalogi” izkušnje iz drugih kanalov, če bi se SEO situacija, v prihodnosti, kdaj obrnila v drugo smer.
Recimo, da vam SEO čez 3 leta upade. Razlogi so sploh nepomembni.
Ni ravno pametno, da šele takrat začnete spoznavati druge spletne kanale in šele takrat ugotavljati kateri izmed ostalih digitalnih kanalov bi bil, zraven SEO, primeren za vašo prodajo.
Poleg tega vaši konkurenti, vsaj tisti, ki so usmerjeni v rast, sigurno delujejo na več kanalih. Kar ne pomeni samo, da bodo želeli “pobrati” uporabnike drugih spletnih kanalov, ampak, če so pametni, tudi speljati čimveč potencialnih kupcev na tiste kanale, kjer njihovih konkurentov (vas) ni.
Prodajajte čez več kanalov in enostavno, ne nosite vseh jajc v eni košari.
p.s.: to velja tudi za tiste, ki vam SEO optimizacija, ni glavni kanal prodaje (npr. Instagram, Facebook, Google Ads,…). Čeprav mogoče danes na teh kanalih prodajate vrhunsko, nikjer ne piše, da bo tako tudi čez 3 leta.
Spodaj je, na levi, prikazan primer doseganja rezultatov čez SEO za spletno stran Ebonitete.si (Prva bonitetna agencija d.o.o.), na desni pa primer razpršitve spletnega nastopa na družabno omrežje LinkedIn:
Iste reči prodajajte na drugačen način (kot konkurenca)
Večina izmed nas se ne piše Zuckerberg in redki med nami, imate to srečo, da boste prodajali nekaj, česar konkurenca še nima. Oz. nekaj, kar se na internetu, sploh še ne prodaja.
Več kot nas je in, več kot si nas želi svoj kos pogače iz iste torte (interneta), manjša je verjetnost, da boste s svojimi produkti, odkrili “toplo vodo”. A to ne pomeni, da ne morete podobnih reči, kot jih prodajajo drugi, uspešno prodajati tudi sami. Samo način prodaje morate odkriti “svoj”.
Priporočam: Spletna prodaja & kaj se na katerih spletnih kanalih najboljše prodaja.
NAMIG:
Dobro premislite o spodnjem.
Tisti, ki vas zanima spletna optimizacija, ste zanesljivo že naleteli na nasvete, ki “učijo”, da se SEO optimizacije lotite najprej pri raziskavi ključnih besed. Prepričan sem, da je temu tako. Kje pa začeti z optimizacijo svojih internetnih strani kot pri raziskavi ključnih besed. A pomislite.
Več kot je interesentov za prva mesta na Googlu, v posamezni panogi, več je kandidatov, ki se vsi po vrsti, zanimajo za dokaj podobne ključne besede. S čimer so drug drugemu, vedno večja konkurenca. Če želite prodajati (iste reči) kot vaši konkurenti, se trženja raje lotite drugače od konkurence. Drugače se, niti ne zavedajoč, pomikate proti polju, kjer je konkurence vedno več, namesto manj.
Dodatna ideja:
- ena od nemalokrat spregledanih idej za širjenje prodaje na Googlu, je t.i. vnovčevanje prepoznavnosti blagovne znamke. Blagovne znamke, ki ste že uveljavljene na trgu, lahko, že samo zaradi svoje prepoznavnosti, hitreje implementirate prodajo novih produktov preko svojih spletnih strani. Že, če samo smiselno, te nove produkte, umestite v svoj obstoječi prodajni program. Poglejte kako virtuozno je to uspelo spletni strani Euroton (ki jo sicer večina pozna po aditivih, žarnicah, avtomobilskih delih in podobno), več kot vrhunsko pa čez svojo spletno trgovino prodajajo zdaj tudi jakne, rute, zaščitne maske ter ostali tekstil in majice.