SEO komentar TEDNA 9/2023

Uvod & SEO novosti

Ta SEO teden mineva v znamenju umiritve “hypa” okrog AI orodja ChatBot (vsaj začasno), je pa, po drugi strani, na SEO sceni opaziti znatno povečanje objav o drugih AI orodjih, pa tudi pozno, v sredo popoldan, so se začele pojavljati prve informacije o znova delujočem ChatBot GPT API-ju (vir), ki bo omogočal razvoj neštetih orodij, ki jih bo poganjala umetna inteligenca.

Kar nekaj marketinških raziskav napoveduje za letošnje leto, da bo vložek v nastanek novih vsebin, v precejšnji meri, usmerjen predvsem v kreiranje kratkih video vsebin (vir MarketingCharts), v praksi pa se dejansko že kaže, da tudi v SEO industriji, vsa večja/tuja SEO imena, že lep čas stavijo ravno na to vrsto vsebin (Ryan Stewart, Matt Diggity, Matthew Woodward, Brian Dean, Chase Reiner, itd….).

marketing trendi 2023

Kaj to pomeni za nas, freelancerje in ostale web ustvarjalce, ki na videu še nismo/niste prisotni?

Verjetno ne bo narobe, če se temu trendu priključite, bi pa vseeno opozoril na to, da naj bo zasledovanje trendovskih marketinških kanalov premišljeno.

Lastniki različnih spletnih poslovnih modelov dajte najprej ugotoviti ali nove marketinške kanale in posledično pripravo novih oblik spletnih vsebin sploh potrebujete. Pametna odločitev za razvijanje novih kanalov je verjetno predhodna ugotovitev ali vaši obstoječi marketinški kanali že delujejo (tako kot želite).

Če je odgovor da, morda skoka v nove marketinške kanale sploh ne potrebujete. Če pa jih, pa si je pred samim skokom, priporočljivo sestaviti načrt ter planirati čas in stroške.

Malenkost več o tem pišem še v spodnji rubriki “Moj pogled in moja izkušnja”….

Uporabne vsebine za SEO

Med uporabnimi vsebinami tega tedna priporočam naslednje:

  • zelo uporaben zapis copywriterke Kim Scaravelli o tem kako uživati pri kreaciji svojih vsebin in ne pri tem doživljati stresa (tukaj).
  • zapis o tem kako Google ne zanima AI generirana vsebina ter razlogi zakaj je temu tako. Vir: Ahrefs. (p.s.: SEO-ti bodite pozorni kako “zvito” je vsebina na povezavi optimizirana za ključno besedno zvezo “Google AI content Guidelines”. Kar pomeni, da bodo uporabniki Googla, ki bodo na internetu iskali Googlove smernice za kreiranje AI vsebin, naleteli na vsebino, ki govori o tem, da Google AI generirana sploh ne zanima !!!).
  • 25 novih primerov za uporabo ChatGPT-ja pri SEO optimizaciji najdete tukaj.
  • kot zadnjo uporabno vsebino priporočam članek, ki predstavlja 10 namigov, ki se jih splača upoštevati, če želite ustvarjati t.i. AI proof vsebine – t.j. vsebine, s katerimi dokazujete, da le te niso nastale s pomočjo AI. Tukaj.

SEO raziskava tedna

Med zanimivimi SEO vprašanji, ki so se dotikala rezultatov na področju spletnega marketinga, je bilo vprašanje, ki je udeležence ankete spraševalo kaj je marketingarjem v lanskem letu predstavljalo največji izziv:

seo raziskava tedna 2023

Odgovori so me pravzaprav presenetili.

V letu 2022, torej v letu, ko smo praktično že žnj let “bombardirani” z vsebinami, namigi, e knjigami, podcasti, video vsebinami in vsem mogočim o tem kako pridobivati več leadov iz svojih spletnih strani, je kljub temu “zmagal” zgornji odgovor.

Po svoje si tega ne znam razlagat.

Tisti, ki kreirajo nove spletne strani, najbrž imajo že nekaj izkušenj in delujočih praks iz preteklih spletnih strani, tisti, ki pa začenjajo povsem na novo, pa bi skoraj ne mogli zgrešiti uporabnih informacij o tem kako iz svojih spletnih strani narediti delujoč posel.

Hmmmm….

Mini SEO namig TEDNA

Moj mini SEO namig TEDNA se ta teden navezuje na “upscaling”.

Upscaling uporabljamo marketingaši kot izraz za širjenje posla.

Zelo poznan je ta izraz pri e trgovinah, ki razvijajo vse mogoče module za upscaling (npr. moduli za povečevanje povprečnega naročila), večji izziv pa predstavlja upscaling manjšim freelancerjem in drugim, ki so svoj posel pripeljali do nekega “plafona”. Kjer bodisi čas, kader ali motivacija znatno otežujejo širjenje spletnega posla.

Tistim, ki imate težave z “upscalingom” svojih spletnih poslov, svetujem 3 temeljne iztočnice:

  • organizacija časa
  • marketinški načrt
  • izračun lastne cene dela

To troje je, po moji osebni izkušnji, osnova, če želite svoje spletne posle razvijati v nove projekte.

  • Brez rezerviranega časa vašega novega spletnega “uspeha” ne bo. Tudi v stari spletni projekt, s katerim ste uspeli, ste investirali čas. Vi sami zelo dobro veste, da vaš pretekli uspeh ni nastal po naključju in mimogrede.

Enako bo pri novih projektih.
Brez vložka časa ne bo “muzike”.

  • Podobno velja za načrt. Če boste brez načrta, boste pač streljali. Na vse strani.
    In nekoč, nekje se bo “morda” kaj prijelo.
    Vmes bo sicer “splavalo po vodi” ogromno denarja in časa, ampak nekaj pa iz tega bo.

Po drugi strani, če imate predhodno izdelan načrt, izgube časa in denarja ni.
Zakaj?
Ker ste iz svoje, na novo nastajajoče zgodbe, izključili testiranja in ugibanja.

  • Do tega kako pomembna je za širjenje vaših bodočih spletnih poslov določitev lastne cene sem se sam “dokopal” šele pred kratkim.

Ko enkrat do evra natančno veste koliko ste vredni (koliko je vredna vaša ura), potem z lahkoto vsa dela, ki so potrebna za uspeh vašega projekta in na trgu stanejo manj od vaše cene, predate drugim. Tako pridobite nov čas in operativne ure, ki jih porabite za tisto kar vam je najbolj pomembno.

Kako pridete do lastne vrednosti svojega dela?
Lepim “starejšo” objavo iz moje BTB podporne skupine:

seo namig tedna 9 2023

V povezavi z zapisanim priporočam za SEO orodje tega tedna (v naslednji rubriki, spodaj), še bolj preprosto orodje, kot sem ga priporočal v prejšnjem SEO komentarju tedna – to je uporabo koledarja.

SEO orodje tega tedna

Katerikoli koledar že nameravate uporabiti, dejansko ga uporabljajte.

Aktivnosti, zabeležene v koledarju vam pomagajo upravljati s časom.

  • aktivnosti, ki jih imate zapisane v koledarju, je potrebno narediti. In se jih ne prelaga.
  • aktivnosti, ki jih imate v koledarju, vam prihranijo čas, ker vam ni treba tuhtati kaj morate delati
  • zabeležene aktivnosti v koledarju vam pomagajo identificirati aktivnosti, ki jih lahko predate drugim in bolj obvezne od manj obveznih aktivnosti. Dlje časa kot boste uporabljali koledar, bolj boste prišli do spoznanja, da ogromno aktivnosti sploh ni treba delati.

IZ PRAKSE: Najmanj 3/4 mojih sogovornikov ima težavo z organizacijo časa. Vsem povem isto. SEO, ki jih učim, ni težek. Težji del je organizacija časa.
Če ne delate na optimizaciji časa sproti, dosledno in redno, je pomanjkanje časa logična posledica aktivnosti, ki jih počnete.
Zakaj?
Ker niste nori.
Delate zato, da imate posel. Najmanj takrat, ko posel in cilje začnete dosegati in se “kepa” začne kotaliti, pa začnite delati na ugotavljanju tega koliko najmanj še morate delati, da posel negujete ali, da ta raste. Če do tega odgovora ne boste prišli, vas bo čas pohrustal.

p.s.: sam, za svoje delo, uporabljam kar Google koledar.

Moj pogled in SEO izkušnja iztekajočega tedna

Kot veste, tisti, ki spremljate te SEO komentarje tedna, sam trenutno delam na tujem trgu.
Igram se s pomočjo AI.

Po, v januarju spisanih “statičnih” vsebinah na novi spletni strani (opis produkta, o nas, splošni pogoji, mnenja strank, navodila za uporabo, itd…), sem začel z objavljanjem spletnih dinamičnih vsebin (blogov)).

Dinamika objav na novo postavljeni domeni je 1 nova objava na teden.
Metriki PA in DA na tej domeni sta, logično, ker gre za novo zgodbo, 1 in 1.

To so rezultati prvih treh, 99,7% AI spisanih vsebin (ključne besede so (zaenkrat) še zakrite):

seo izkušnja tedna 9 2023

Lep vikend,