SEO komentar TEDNA 8/2023

Uvod & SEO novosti

Nov teden, nove novosti v komentarju tedna.

“Poplava” novih AI orodij pri copywriterjih in SEO optimizatorjih povzroča mešane občutke. Obstajajo zapriseženi nasprotniki, ki se priprave vsebin s pomočjo AI ne bodo lotili, obstajamo takšni, ki smo na AI vlak skočili takoj in seveda obstajajo “nesigurni in previdni“.

Po zadnji raziskavi (vir je objavljen nižje, v rubriki uporabne vsebine za SEO) je kar 18,8% SEO-tov in vsebinskih ustvarjalcev neprepričanih ali se naj priprave vsebin lotevajo s pomočjo AI orodij:

raziskava o uporabi AI pri SEO
  • kar 64,7% ustvarjalcev vsebin načrtuje uporabo AI v 2023
  • teh, ki ne mislijo uporabljati AI orodja je 16,5%

Ti podatki vam lahko dajo misliti naslednje:

  • ne glede na to ali boste sami uporabljali AI orodja pri svojem spletnem nastopu, večina konkurence jih bo. To pomeni, da bo, vsaj na kratek rok (na dolgega ne vemo), ta konkurenca pri pripravi vsebin, hitrejša. Pa tudi orodja so že toliko pametna, da pri marsikom to tudi pomeni, da bodo njihovi vsebinski izdelki, boljši od človeških.

Večino nasvetov, ki jih v tem trenutku spremljam na področju uporabe AI orodij je precej splošnih: uporabljate previdno in uporabljajte mešano s človeškim vložkom in bla, bla, bla…

Še najbližje “konkretnosti” kako uporabljati AI orodja za SEO in vsebinski marketing, so objave različnih “promptov” (ukazov), ki jih vtipkajte v orodja, da bi dobili želene rezultate.

Ni jih malo, ki so te “prompte” začeli tržiti.

Več kot imajo ti “produkti” kupcev, bolj to pove, da ljudje raje plačajo, kot, da bi se sami naučili uporabljati AI. In očitno smo v fazi, ki še bolj razgalja naslednjo človeško plat:

Niti AI, ki praktično lahko 99% dela za nas opravi sama, ni dovolj, da tisti manj kreativni, ne bi iskali še “hitrejših in lažjih” bližnjic do novih poslov. Človeški tendenci po tem, da bi delali čim manj, zaslužili pa čim več, očitno ni videti konca 😃.

Dovolj o tem, gremo na novosti tega tedna….

Uporabne vsebine za SEO

  • kot rečeno uvodoma, je tukaj vir do raziskave, ki jo navajam zgoraj. V njej so opisani vsebinsko marketinški trendi za leto 2023.

  • v tem tednu je Google posodobil smernice za helpful content (tukaj), ne neopažena novost pa bi, vsaj za SEO-te, morala biti tudi novica o tem, da LinkedIN uvaja SEO orodja za njegove “articles” (vir).

  • v tem tednu se je začela tudi nova posodobitev Googlovega algoritma pri t.i. product review vsebinah, se pa ta, vsaj zaenkrat še ne dotika slovenskega trga. Za tiste, ki delamo tudi v tujini, je na povezavi, izlistano v katerih državah se ta posodobitev začenja najprej.

SEO raziskava tedna

Med zanimivimi SEO raziskavami tega tedna je mojo pozornost tokrat pritegnilo naslednje vprašanje (in odgovori):

seo raziskava tedna 8 2023

SEO-ti smo bili na področju gradnje “tematske avtoritete” (topical authority) vprašani ali mislimo, da pisanje vsebin, ki odstopajo od tematike, ki jo primarno gradimo na svoji spletni strani, škodi SEO optimizaciji.

Za tiste, ki se vam morda zdi vprašanje prezapleteno, preoblikujem vprašanje v “domačo verzijo”:

Vprašanje sprašuje ali SEO-ti in vsebinski ustvarjalci menimo, da s tem, ko na svoji spletni strani gradimo avtoriteto svoje spletne strani npr. iz področja odvetništva, škodimo strani, če začnemo na strani objavljati tudi vsebine o čevapčičih.

Večinski odgovor je DA.

Rezultati mojega SEO testa izpred dveh dobrih let so enaki.

Seveda je odgovor DA. A le sprva.

Kako pa naj Google (in tudi bralci pravnih, zakonodajnih in drugih vsebin na “odvetniški spletni strani”) zaupajo vsebini, če naslednja sorodna vsebina predstavlja recept za čevapčiče?

A v izogib aktivnostim, ki jih naj ne bi počeli v SEO svetu zaradi očitnih odgovorov, vseeno priporočam, da preberete spodnji SEO namig tedna.

Mini SEO namig TEDNA

Da se ne ponavljam preveč (predvsem mojim mentorirancem, ki mi sledijo tudi v moji BTB podporni skupini na FB-ju), prilepim tukaj objavo in namig iz srede tega tedna (ko svojim mentorirancem delim dodatne SEO namige iz področja off site SEO optimizacije):

seo namig tedna 8 2023

SEO orodje tega tedna

V povezavi z zgoraj zapisanim, uvrščam med SEO orodja tega tedna stari, dobri mozbar, ki vam brezplačno meri page in domain authority tako vaše spletne strani kot spletnih strani vaših konkurentov.

Vem, da večina SEO-tov to orodje že zelo dobro pozna, za ostale je povezava do orodja, tukaj.

seo orodje tedna 8 2023

Na sliki lahko vidite, da orodje za vsako spletno stran, oceni PA (page authority) in DA (domain authority) strani. Na lestvici od 1 do 100.

Načeloma bi naj bilo tako, da višji kot sta ti dve številki, bolj bi naj Google zaupal vaši spletni strani. In posledično bi naj uvrstitev vaše spletne strani, na Googlu, bila višja.

p.s.: ker je teh orodij za merjenje avtoritet spletnih strani na internetu nešteto, svetujem, da vsako izmed teh orodij vzamete s “kančkom” rezerve in skepticizma. Ampak načeloma pa drži. Višji kot sta ti dve številki, lažje je rangirati vsebine na Googlu, višje. Bolj kot gremo v globino Googla (npr. proti deseti strani), nižj bosta, v povprečju, ti dve številki.

Dodaten namig:

  • na višino teh dveh metrik, med ostalimi faktorji, vpliva tudi čas obstoja spletne strani. Zato utegnejo spletne strani, ki so na Googlu usmerjene na dolgoročen (in konsistenten) nastop, imeti v prihodnosti malenkost več prednosti kot povsem nove strani.

Moj pogled in SEO izkušnja iztekajočega tedna

Nekateri veste, nekateri ne, ampak z januarjem 2023, sem osebno, boj v SEO panogi, na slovenskem trgu, začasno opustil.

Načrtoval sem opustitev boja v SEO panogi na slo trgu sicer že praktično celo minulo leto, ampak se mi zvezde preprosto nikoli niso poklopile tako, da bi upal narediti ta korak. Celo leto 2022 (in pravzaprav vseh prejšnjih 10 let) sem bil namreč prepričan, da, če opustim boj za SEO v Sloveniji, da bo moja družina “obubožala” 😀.

Kruha ne bo, radiatorjii bodo mrzli, na vzhodu Evrope ga “svirajo”, recesija je pred vrati,…
Milijon faktorjev, ki je “pomagalo”, da sem se tega SEO boja, v Sloveniji, oklepal z vsemi štirimi.

Potem so se konec leta (november 2022) zvezde pozložile drugače.

Predstavil se nam je ChatGPT, pa tudi tuji SEO eksperti, ki jim sledim, so “vame” zlili več kot preveč namigov, da se že naj počasi prestavim v druge sfere. In naj počasi SEO znanja vnovčujem tudi drugače.

Ironično in po svoje zanimivo, mi ta odmik od SEO boja v Sloveniji ter ustvarjanje novih projektov na novih trgih, v povsem drugih panogah, prinaša prve obiskovalce izven SEO panoge, pa tudi povpraševanja za moja SEO mentoriranja doma, v Sloveniji, naraščajo. Ne upadajo.

Dokaz?

Poglejte moj koledar SEO mentoriranj za naslednji teden:

koledar seo mentoriranj
  • v rdečem kvadratku so načrtovana SEO mentoranja po dnevih od ponedeljka do četrtka. Ob petkih ne mentoriram, ampak pišem te SEO komentarje TEDNA in gradim SEO na svojih novih projektih.
  • modro in zeleno so planirane marketinške aktivnosti po dnevih.
  • imena podjetij in mentorirancev sem zakril, da se ne bo kdo pritožil, češ, da ga izdajam, da rastemo skupaj 😁

p.s.: po tem, ko sem začel “opuščati” SEO boj v Sloveniji, me kontaktirajo tudi iz drugih držav. Mentoriram Slovake, Indijce,….
Moja razlaga? Nimam je.
Preprosto čudna so pota Gospodova.

Kaj hočem povedati s tokratno mojo izkušnjo?

11 let sem porabil za to, da sem v bistvu ugotovil, da se za prve pozicije na Googlu (na področju spletne optimizacije) borim tudi zaradi ega.

Češ, drugim in še posebej mojim mentorirancem pač moram dokazati, da sem vreden jih SEO mentorirati le, če sem na Googlu, med top pozicijami.
Kljub temu, da spremljam iz tujine nešteto SEO ekspertov, ki niti približno niso s svojimi spletnimi stranmi, na prvi strani Googla, nisem “upal” sam stopiti na to pot. Češ, hudič bo, denarja ne bo, umrli bomo….

Don’t do my mistake.

Naučite se posla (kateregakoli že), potem pa svoje znanje vnovčujte. Tam kjer vaše znanje cenijo.
Primarna dejavnost (v mojem primeru ponujanje mentoriranj za SEO iz prakse), ne bo upadla. V bistvu bo zanimanje za vas še bolj naraslo.

Zakaj?

Ker boste tisto malo, kar še kljub novim projektom, vseeno morate delati na primarnih spletnih straneh, ustvarjali s strastjo, ljubeznijo in predvsem “SEO” neobremenjeno energijo. In kupci to čutijo.