SEO komentar TEDNA 7/2023

Uvod & SEO novosti

Ta teden, podobno kot prejšnji, mineva v znamenju boja med Googlovim Bardom in Microsoftovim ChatGPT. Kjer je treba zaenkrat odkrito priznati, da to bitko dobiva Microsoft.

Pogled na razkorak v vrednostih delnic Microsofta in Googla, po predstavitvi ChatGPT-ja in Bard-a, pove vse:

microsoft google vrednost delnic

Bitka je dobljena, boj pa seveda, niti približno ni končan.

Prepričan sem, da ne samo, da sledite zgodbam obeh podjetij, saj se jima je praktično, glede na aktualnost in popularnot AI tematike, nemogoče izogniti.

  • Še včeraj (16.2.) so na 24ur.com objavili članek o tem kako se ChatBot GPT že prepreka s svojimi uporabniki (vir), Siol pa itak že nekaj časa, dokaj redno, piše o ChatBot-u. In drugih AI pomočnikih.
  • Če koga zanima ekstra podrobno sledenje tej tematiki, so na slovenski sceni, okrog tega zelo dejavni tudi na Slo-Tech forumu (tukaj). Tako, da priporočam, da spremljate vsebine okrog AI tudi tam.

V boju med obema rivaloma lahko v prihodnosti najbrž pričakujemo vedno več vsebin o prednostih in slabostih enega in drugega AI pomočnika. Po neki logiki sklepam, da bodo zagovorniki Microsofta najbrž bolj “pljuvali” po Bard-u, zagovorniki Googla pa po ChatBot-u.

  • En tak, zelo zanimiv članek, je objavljen tu. Govori o tem kako ne gre kar slepo zaupati Bing-ovem AI-ju, torej ChatBot-u GPT.
  • Podobno, “z negativno konotacijo”, vsebino so objavili tudi na portalu Independent. Tukaj. Članek opisuje primere v katerih Bingov ChatBot posreduje “pokvarjene odgovore”.

Še bolj v vode “teorije zarot” gre še en članek iz tega tedna….
Ta je govoril celo o tem, da je Microsoft namenoma poslal na trg “ne povsem delujoče AI orodje”. Z namero, da povzroči “hype” in seveda z namero, da prehiti Google (p.s. ne boste verjeli, ampak link do tega članka sem si tekom tedna pozabil shranit 😒 , tako, da se za to opravičujem).

  • če se mene vpraša, mi je pravzaprav vseeno katero od AI orodij je boljše ali slabše.
    Dokler mi obe pomagata pri mojem delu, ju lahko obe samo hvalim. In trepljam po ramenih.

Naj bo dovolj o AI-ju za uvod.

Uporabne vsebine za SEO

  • upam, da SEO-ti ta teden ne boste spregledali posodobitve Googlovega dokumenta o dobrih praksah pri gradnji linkov. Tukaj.
  • v novi epizodi Moz-ovega WhiteBoard petka je govora o tem kako obrazložiti strankam, da potrebujejo SEO. Tukaj.
  • 17 elementov, ki jih vključite na svoje prodajne strani z namenom, da na njih povečate konverzije, najdete tu.
  • kot zadnjo novost tega tedna pa lepim slovensko novico o tem kako na mariborski višji šoli (Academia) študenti lahko uporabljajo ChatGPT. Tukaj. Bravo.

SEO raziskava tedna

Med SEO raziskavami, ki jim sledim, mi je pozornost ta teden pritegnilo vprašanje ali bi SEO-ti svojim strankam priporočili uporabo AI orodij za pomoč pri pisanju vsebin:

seo raziskava tedna 7 2023

Moj odgovor na to vprašanje je nasproten od množičnega ne. Torej velik DA.
Vsaki stranki bi priporočil in priporočam uporabo AI orodij.

Ne samo, da bi strankam priporočil uporabo AI orodij, da pripravljajo svoje vsebine, ampak svoje mentorirance, odkar je, konec novembra lanskega leta, ChatGPT začel s svojim pohodom, celo mentoriram o tem kako naj AI orodja uporabljajo v svojo korist.

Odgovor ne se mi zdi malo “čistunski”.
Naj pojasnim:

  • Ogromno jih je odgovorilo, da svojim strankam ne bi priporočilo uporabe AI orodij, me pa zanima koliko od teh, tovrstna orodja pri svojem delu ne uporablja, sama.
  • 15 let lahko debatiramo o tem kaj sploh so AI orodja. AI ni samo ChatBot, AI so translate orodja, orodja za editiranje slik in video vsebin, orodja za raziskave ključnih besed, itd…. A vi to resno? Svojim strankam ne bi priporočili AI orodij, medtem, ko jih tako vi, kot oni, najmanj nekaj že uporabljajo. Bi stranki odsvetovali uporabo Googlove analitike (medtem, ko vemo, da se v njej skriva AI del, ki priporoča izboljšave na podlagi analitičnih podatkov).
  • zadnji argument pa je bolj človeški. Ne vem, če bodo vaše stranke bolj učinkovite in hitre v svojem poslovanju, če se jim tišči glavo v pesek, cel svet okrog njih, pa hiti z vedno novimi tooli, da ustvari več. Moj zadnji SEO projekt, ki ga razvijam na hrvaškem trgu, je ta trenutek najmanj 95% zgrajen s pomočjo AI. Je pa res, da ni povsem vseeno kako točno AI orodja uporabljate pri svojem delu.

Mini SEO namig TEDNA

Mini SEO namig tedna namenjam t.i. keyword clusteringu.

Da razčistimo najprej:

Izraz keyword clustering je, vsaj po mojem mnenju, spet eden izmed tistih, ki služijo predvsem temu, da marketingarji in SEO-ti izpademo pametno 🤣.

Keyword clustering je izraz s katerim marketingarji in SEO-ti poskušamo povedati, da si je PRED pisanjem vsebin, priporočljivo ključne besede, ki ste jih raziskali zato, da boste za njih pripravili vsebine, zložiti skupaj po podobnosti.

Zakaj?

Zato, ker ne želite za vsako najdeno vsebino pisati svoje vsebine.
Ampak za, recimo 8 podobnih besed, pisati eno vsebino.

Tako boste SEO izvajali hitreje.

To je vse.

Podobne ključne besede, ki jih boste našli, lahko v svojih tabelicah sortirate skupaj, ročno.
Lahko pa zato uporabite kakšno AI orodje. (Oni zgoraj, ki so v raziskavi na zgornji sliki odgovorili z NE, bodo to delali ročno in lepo počasi 😄 – cinizem on).

Ostali lahko uporabite npr. spodnje orodje.

SEO orodje tega tedna

V orodje prilepite seznam vaših najdenih ključnih besed in kliknite “create clusters”. V par sekundah boste dobili lepe in pregledne skupinice ključnih besed, ki so zložene skupaj glede na svojo podobnost:

seo orodje keyword clusters

Moj pogled na iztekajoči teden

V SEO pogledu tega tedna se dotikam motivacije v SEO.

SEO je ena takšna “čudna juha”, za katero ima precej ljudi občutek, da zahteva nenehno delo.

Čeprav deloma to drži, je treba vedet, da je, po tem, ko imate procese za izvajanje SEO vpeljane, tega dela bistveno manj kot na začetku izvajanja SEO.

To vam omogoča, da v SEO napredujete.

Predstavljajte si, da bi morali nek spletni projekt razvijati do konca svojih dni.
Saj se vam ja zmeša 😁.

Lepota SEO je v tem, da je vsak SEO projekt mogoče pripeljati do želene točke, nato pa morate “samo še” poskrbeti, da se izvajajo na tem projektu vsaj “minimalno obvezne” aktivnosti.

Če imate težavo z motivacijo v SEO, vas naj ta misel pelje naprej.
Čimprej dokončajte svoje projekt, zato, da boste uživali njegove sadove ali pa gradili nove zgodbe naprej.