Kazalo
Uvod & SEO novosti
Če smo zdaj že navajeni, da je praktično vsak teden v svetu SEO optimizacije zelo turbulenten, je za ta teden, ta ugotovitev, še toliko bolj resnična.
Vrvež energije, ki se je v tem tednu sproščal na področju SEO, predvsem zaradi začetka testnega preizkušanja ChatGPT-ja na Bingu, je zgleda dosegel plafon.
Da bi bila scena še toliko bolj razgreta je, za to, v sredo, poskrbel še sam Google, s svojo predstavitvijo novosti, ki nas čakajo na področju iskalnega marketinga v prihodnosti. Seveda je večino zanimalo kaj bo Google “modrega” obelodanil v zvezi s svojim ChatBoto-m.
Zaradi hitenja in strahu pred tem, da mu ne bo uspelo ujeti Microsoftovega ChatBot vlaka, je pri tem, sodeč po odzivih SEO skupnosti, ušpičil kar nekaj napak.
Prva, na katero so opozarjali številni SEO eksperti, je hitenje samo. Najbrž je to posledica tudi tega, ker je imel Google že nekaj let razvitega svojega ChatBot-a (Lambda), a tega ni splavil v širšo javnost (razen za medicino) predvsem zato ne, ker se je obotavljal pri integraciji tega ChatBot-a v svoj iskalni poslovni model.
Zdaj, ko je Microsoft pritisnil na plin, se je Google praktično bil prisiljen odzvati.
Posledica napak, pa tudi napačne in medle predstavitve svojega ChatBot-a (ki je na predstavitvi celo prikazal napačne podatke) in verjetno tudi posledica tega, da je Google, kar se tiče splavitve AI tehnologije v redkem položaju, ko druge lovi in ne diktira sam tempa, je vrednost Googlove delnice v četrtek zdrsela za 9%.
Po drugi strani, je v sredo, ob splavitvi testnega obdobja ChatBot-a za Bing, vrednost Microsoftove delnice zrasla za 3%.
Ne vem sicer ali namerno ali ne, si je Google, ob prvih online screenšotih svojega AI ChatBota privoščil še potezo v kateri je prikazal kako njihov robot prikazuje odgovore – brez, da bi pri tem navajal vire svojih trditev.
Normalno, da je praktično celotna SEO in copywriting skupnost, ki leta ustvarja vsebine na internetu (in s tem posredno hrani ter uči Googlovega AI sogovornika), “znorela”.
Prvič se mi je, v moji 11. letni karieri na SEO sceni zgodilo, da sem moral telefon dobesedno odklopiti, ker je bila norišnica, tako med objavami na socialnih omrežjih, kot tudi v mojem inboxu in na telefonu, enostavno preintenzivna.
Ampak ima celotno dogajanje okrog vsega tega tudi dobre plati.
Zaenkrat naštejem 3, sicer pa se bomo morali tisti, ki v SEO svetu ostajamo še naprej, prej ali slej prilagoditi vsem tem novotarijam:
- Google je ponovno in še bolj eksplicitno objavil, da pri rangiranju vsebin na Googlu, AI generirane vsebine, same po sebi, ne predstavljajo ovire za rankinge. Seveda velja biti pri tem previden, ker gre, kot ponavadi pri tem, za precej ohlapno Googlovo trditev (kjer nikjer ne piše, da si Google v prihodnosti o tem ne bi smel premisliti).
- situacija tega tedna je znova dokaz, da hitenje (tudi pri velikih) ni prava pot do uspeha. Kako konkretno se to pozna pri Googlu, smo lahko videli na vrednosti cene njegove delnice ta teden, pri SEO delu in copywritingu pa se hitenje odraža predvsem v izgubi časa, ki ga pisci vsebin investiramo v svoja dela, vsebine pa ne rangirajo tam kjer bi morale.
- SEO se spreminja. A se pravzaprav ves čas svojega obstoja že spreminja. To ni nič novega.
Dobro je svetoval J. Muller, predstavnik Googla (ki je sicer naredil pametno potezo in se v tem tednu, ko v SEO svetu očitno vlada norišnica, preprosto umaknil na smučanje), ki je nekemu “AI in SEO bo umrl paranoiku” preprosto odgovoril, da, če smo uspeli “pogruntat” kako deluje SEO, ni vrag, da bomo uspeli pogruntat način kako prosperirati (s SEO) tudi v bodoče.
Iz izkušnje: panika pri vsem tem dogajanju je odveč.
V tem pogledu sem pravzaprav kar malo hvaležen, da nisem na tem polju več popolni začetnik in mladostnik. Ker, kolikor se poznam, bi me podobna scena, pred kakšnim desetletjem, najbrž sesula.
Zdaj, v teh letih, spremljam sceno, paničarje obžalujem in grem na fitnes 😁.
Uporabne vsebine za SEO
- ne bi bilo pošteno, če tokratne rubrike z aktualnimi SEO novostmi, ne bi začel z najavo InOrbit digitalne konference, ki se bo 16. in 17. marca letos, odvila v Hotelu Bernardin v Portorožu.
Čeprav nimam s tem dogodkom popolnoma nič, bi morali biti pravzaprav vsi v digital zaljubljeni Slovenci ekstra ponosni in hvaležni ekipi RedOrbit, ki je v slovenski prostor uspela vnesti, vsaj po mojem mnenju, zdaleč najbolj kakovosten digitalni dogodek v državi.
Vsem, ki garate za to, da ima Slovenija tak dogodek, iskrena hvala.
Malenkost sem pogledal kakšni gosti se obetajo na letošnji konferenci.
Med ostalimi: Gill Andrews, Jono Alderson (Yoast), GianLuca Fiorelli (IloveSEO), Kyle Roof (IMG) in številna druga znana imena (p.s. organizatorjem: ali se mi samo zdi, ali je bila pred časom napovedana še Lilly Ray?)…
Skratka: tole se mora obiskati, priznam pa, da mene žal znova ne bo zraven (ker si očitno ne znam predčasno pravilno organizirati obveznosti)
- v povezavi z uvodnikom v tokratni SEO komentar TEDNA lepim tukaj povezavo do Googlove napovedi kako prihaja Googlov ChatGPT konkurent kot “sopotnik” v iskalnik. Upajmo, da bodo prihodnje poteze iz strani Googla bolj premišljene in, da bomo priča bolj nestihijskim korakom.
Sam pričakujem, da temu bo tako.
Zakaj?
Ker smo podobni stihiji bili priča pred žnj leti, ko je prišel ven Facebook, pri Googlu pa so najprej zganjali totalno histerijo s svojim Google Plus omrežjem (se še ga kdo spomni).
Čas je pokazal, da je bila tista “zaletavost” popolnoma neplodna.
Danes Google še kar prosperira, čeprav svojega socialnega omrežja, podobnega kot so Fb, Insta in drugi, sploh nima.
- priporočljiva vsebina za SEO v odnosu do AI generiranih vsebin je nastala izpod peresa Lilly Ray. Tukaj.
- še bolj priporočljivo je prebrati Googlove smernice glede AI generiranih vsebin. Tukaj.
- zadnja uporabna vsebina tega tedna je Vodnik o tem kako deluje umetna inteligenca. Za tiste, ki “nujno” potrebujete razumevanje kako je sploh mogoče, da ti ChatBot-i podajajo takšne rezultate kot jih.
Čeprav vam iz prakse povem, da utegne včasih iti preveč časa za spoznavanje in razumevanje nečesa o tem kako deluje, medtem, ko bi lahko ta čas uporabili za gradnjo svojega posla.
Jaz svoje stranke, SEO mentorirance, učim uporabe ChatBotov za SEO, če pa me vprašajo kako sami ChatBoti delujejo, pa mirno povem, da nimam blage veze 😄. Ker mi to ni pomembno. Važno je, da (zame) deluje.
SEO raziskava tedna
V SEO raziskavi tega tedna se je spet največ vprašanj vrtelo okrog AI ChatBot-ov:
Če kaj koristi, je tudi moje mnenje, da ta 2 AI-ja ne bosta nadomestila iskanja. Na splošno pa je v SEO skupnostih “občutek”, da zaradi teh pomagal utegnejo trpeti info spletne strani, medtem, ko se e trženja, trenutne AI rešitve še naj ne bi dotaknile.
Seveda pa je o prihodnosti še najboljše, če molčimo.
Mini SEO namig TEDNA
Mini SEO namig tedna je namenjen izboljševanju t.i. “topical authority”.
Kaj je topical authority?
Topical authority je, zapisano po domače, “tematska avtoritativnost”, ki jo uspete zgraditi s svojimi vsebinami na spletni strani.
Načeloma bi naj bilo tako, da bolj kot je neka spletna stran, tematsko/panožno avtoritativna, višje rankinge si lahko obeta.
V povezavi s tem namignem 2 reči:
- nič kaj dosti ne koristi vašim višjim rankingom spletne strani to, če boste o neki tematiki pisali in govorili 12.877 krat.
Ni večja avtoriteta ta, ki melje eno in isto slamo, 17 let.
Ampak ta, ki zna o tej “slami” povedati več.
Dam primer:
ne bo SEO “zmagovalec” ta, ki 26 let razlaga kaj je SEO, ampak ta, ki zna povedati tudi kdo vse so SEO strokovnjaki, katere revije in bloge je smiselno spremljati iz področja SEO, katere so glavne aktualne novosti na področju SEO, itd…
- drugi namig: če si ustvarjalci SEO optimiziranih vsebin, na svoji poti razvijanja spletnih strani, postavljate vprašanja tipa: “o čem še naj pišem”, potem obstoji zelo velika verjetnost, da nimate izdelanega načrta kako zgraditi “topical authority” svoje strani.
Zakaj?
Ker si ta, ki ima načrt, o katerih temah mora pisati, da bi postala njegova spletna stran, nekoč avtoriteta, teh vprašanj ne postavlja.
Ta VE, o čem mora pisati.
Oni drugi, ugiba!
SEO orodje tega tedna
V povezavi z zgornjim namigom tedna sem, v izogib temu, da bi ugibali katere vsebine je potrebno še dodajati k vaši spletni strani, da bi ta postala avtoriteta v vaši panogi, za SEO orodje tega tedna izbral topically.io.
Orodje seveda ni brezplačno, a omogoča nekajkratno brezplačno testiranje na dan. Orodje vam pomaga odkriti “tematike”, ki bodo prispevale, da bo vaša spletna stran bolj avtoritativna.
Primer:
- na spodnji sliki me zanima o čem še pisati, če gradim spletno stran na področju medicinskih gob, na slovenskem trgu:
Moj pogled na iztekajoči teden
Ker sem se, kot vidite zgoraj, v tokratnem SEO komentarju tedna, precej “razpisal” že v zgornjih rubrikah, bom tokrat tu krajši.
Predvsem vam, SEO in copywriting mojstrom želim, da čimprej sestavite svoj načrt uspeha za SEO vaše spletne strani. In, da čimprej primete “vraga za roge” in začnete z delom.
Lahko se namreč zgodi prej kot si mislite, da boste “želi” rezultate o katerih ta trenutek samo še sanjate.
Sigurno pa od rezultatov ne bo nič, če bo ostalo zgolj pri sanjah.