SEO komentar TEDNA 5/2023

Uvod & SEO novosti

  • kot z vsako drugo stvarjo, ki se pojavi na trgu na novo, se tudi s ChatGPT-jem, začetna norišnica in navdušenje, počasi umirja. Delno verjetno temu prispeva tudi to, da je “na svetlo” prišla tudi plačljiva verzija ChatGPT-ja in pa, da se vsak dan znova, pojavlja vedno več alternativ – ki pa jih SEO-ti, ki jih že uporabljajo pri svojem delu, verjetno niso pripravljeni več vseh izdajati.

    Zakaj ne?

    Ker se zavedajo, da bodo tisti trenutek, ko bodo brezplačne ChatGPT alternative dosegle dovolj visok bazen uporabnikov, postale plačljive. S čimer bi ti isti SEO-ti bili “prisiljeni” znova k iskanju novih brezplačnih alternativ.

Podobna zgodba se je v svetu SEO optimizacije, pred leti, dogajala tudi na področju različnih orodij za raziskovanje ključnih besed. V nekem obdobju je nastajalo na desetine orodij za raziskovanje ključnih besed.

Nekatera so bila plačljiva, druga ne.

Ko so brezplačna orodja dosegla dovolj veliko kritično maso uporabnikov, so postala plačljiva (spomnite so obljub Neil Patela in njegovega Ubersuggesta, ki bi naj, ob začetku njegovega prevzema Ubersuggesta, postal najboljše, brezplačno, raziskovalno SEO orodje na svetu, ni minilo pa pol leta, pa je postalo plačljivo). Cena uporabe Ubersuggesta danes vam je znana.

V izogib podobnemu scenariju tudi pri preplavljanju SEO sveta z raznoraznimi AI orodji, predlagam, da si že danes izdelate na svojem računalniku “mapico”, kamor zlagate vsa brezplačna AI orodja.

Nekatera med njimi bodo in že postajajo plačljiva, a, če boste redno skrbeli, da bo ta vaša “mapica” vedno znova polna, vas ne rabi biti strah, da boste za AI orodja kdaj morali odšteti sploh kak evro.

Naravnost začuden sem bil koliko je bilo takojšnjih odzivovov v SEO skupnosti, da bodo ali celo, da so že kupili plačljiv dostop do ChatGpt-ja. Kakor, da ne obstajajo in ne bodo nastajale alternative njemu.

Seveda je pri cenah teh raznoraznih orodij, ki nam pomagajo pri delu, 100 milijonov različnih mnenj.

Nekateri so strašni zagovorniki tega, da je treba imeti vsa najboljša orodja, če hočeš biti učinkovit in hiter, drugi (zdi se mi, da redki) ne želimo odšteti niti centa za vsa ta pomagala.

Kdo od teh dela bolje, je diskutabilno. Najbrž pa je kar prav, da vsak dela tako kot zase misli, da je najbolj prav.

Uporabne vsebine za SEO

V tem tednu vam serviram naslednje, za SEO optimizacijo, uporabne vsebine:

  • odličen članek o pomenu diverzifikacije SEO vsebin. S tem, da članek ne govori o diverzifikaciji vsebin iz zornega kota različnih oblik vsebin, temveč iz zornega kota diverzifikacije v odvisnosti od tega kje na vaši strani je objavljena posamezna vsebina. Tukaj. Na ta zorni kot razpršenosti vsebin, SEO copywriterji radi pozabimo.

  • druga vsebina se osredotoča na gradnjo blagovne znamke s pomočjo SEO. Članek zelo priporočam, saj je, v poplavi uvodoma omenjane AI tehnologije in poplave še intenzivnejšega nastajanja novih vsebin, iz strani resnih SEO-tov, priporočljivo SEO vse bolj usmerjati v branding. Tukaj.

  • iz stališča tehnične SEO optimizacije priporočam, da si shranite vodnik s smernicami za redirekcijo url-jev.

    Bolj kot bo vaša spletna stran napredovala, več kot bo na njej vsebin in bolj kot bo spletna stran pridobivala nove “fokusne cilje”, bolj bo naraščala potreba po redirektanju vaših vsebin. Najkasneje takrat vam utegne priti prav ta vodnik.

  • na povezavi tukaj boste našli uporabne napotke o tem kaj upoštevati pri tem, ko izdelujete svojo ponudbeno oz. storitveno spletno stran.

  • za konec SEO uporabnih vsebin tega tedna pa še ena vsebina z razmišljanjem o tem kako ChatGPT ne bo uničil copywritinga. Namesto njega, bomo pisanje vsebin, ubili kar mi, copywriterji sami. Tukaj.

SEO raziskava tedna

V SEO raziskavi tega tedna smo bili SEO-ti “pobarani” o tem kaj menimo kateri tool daje bolj natančne podatke o organskem obisku spletnih strani:

Pomenljivo pri tem rezultatu je to, da sta obe (Googlovi) orodji brezplačni.

Malo je pravzaprav SEO-tov na sceni, ki ves čas svojih karier, pri optimizaciji svojih spletnih strani, sploh ne uporabljajo drugih orodij, kot teh dveh.

Osebno se, pri svojem delu, sploh ne spomnim kdaj sem zadnjič pogledal v Google analitiko. V search konzolo rad pogledam na mentoriranjih s svojimi mentoriranci, da vidim kako raste njihova stran.

Kaj je nauk tega:
Za dosego vaših poslovnih ciljev ni pogoj, da imate na razpolago 100 milijonov plačljivih ali neplačljivih orodij. Pogosto njihova pretirana uporaba prej škodi kot koristi.

Če uporabljate preveč orodij, se lahko zgodi, da se boste izgubili v interpretaciji podatkov iz njih. Še posebej, ko vsako orodje pokaže drugačne številke.

Precej časa utegne iti tudi zato, da podatke iz vsakega orodja razumete (in uporabite pri svojem delu).

Da pa niti ne govorim o tem, da utegnete še več časa zgubiti s tem, če se “zapletete” v debato z drugimi o podatkih iz teh orodij.

Seveda je tak pogled zelo poenostavljen. In najbrž marsikateremu bralcu teh mojih SEO komentarjev tedna dvigne pokonci vse kocine. Še posebej pri velikih firmah, kjer uporabljate na desetine orodij za spremljanje vseh mogočih KPI-jev.

A pri precej marketingaših, s katerimi delam, vidim, da “merijo” vse kar se meriti da.

Samo tista glavna metrika, prodajna rast na koncu leta, se pogosto spregleda. Kakor, da bi z vsemi možnimi ostalimi metrikami, ki kažejo v pozitivno smer, želeli “upravičiti” razloge zaradi katerih do večje prodaje, ni prišlo.

Mini SEO namig TEDNA

V mini SEO namigu tega tedna delim z vami naslednjo sliko:

mini SEO namig tedna 2023

S to sliko želim pokazati in povedati kako pomemben je ZORNI KOT vsebine, ki jo pripravljate za Google.

Googlu ni v interesu, da na svoji prvi strani prikazuje vsebine, ki targetirajo na isto ključno besedo (v tem primeru je ključna beseda “SEO članki”) z istimi ali podobnimi vsebinami.

Z namenom, da Google zadovolji čimveč različnih interesov, ki jih utegnejo imeti njegovi uporabniki (ki so v iskalnik vtipkali besedno zvezo “SEO članki”), iskalnik prikazuje na prvi strani, med prvimi prikazi, različne vsebine, ki vsaka po svoje, “govorijo” o SEO člankih. Vsaka iz različnega zornega kota.
Prvo uvrščena, moja, je celovit vodnik za kakovostno pisanje SEO člankov.

NAUK: če se ne želite spustiti v boj s konkurenčnimi vsebinami na prvi strani Googla (kjer utegnete izgubiti kljub temu, da ste prepričani, da znate pripraviti bolj kakovostno vsebino kot vaši konkurenti, saj na rezultat vpliva ne samo kakovost vsebine, ampak tudi drugi faktorji (avtoritativnost, backlinki, itd…), razmislite o pripravi vsebine, s katero se targetirane ključne besede lotevate iz tematike, ki je UNIKATNA in EDINSTVENA. Na ta način imate več možnosti, da vašo vsebino uvrstite na prvo Googlovo stran.

p.s.: na zgornji sliki sem, z namenom, da konkurentov ne jezim, njihove domene zakril. Sicer pa sem, izmed 6 spisanih vsebin zgoraj, 4 napisal jaz 😁.

SEO orodje tega tedna

V to, novo dodano rubriko, v kateri vam bom v prihodnosti delil povezavo do enega uporabnega SEO orodja, ta teden dodajam povezavo do AI TEXT clasifier-ja.

To je orodje, ki s pomočjo umetne inteligence, pomaga odkriti ali je vsebina, ki jo prebirate, ustvarjena umetno:

seo orodje tedna 5 2023

V orodje (na povezavi) sem prilepil tekst iz enega izmed mojih novih spletnih projektov, ki jih gradim na tujem trgu in orodje je (pravilno) ugotovilo, da je moj tekst po vsej verjetnosti AI generiran.

Kar drži 100%.

Ker svoj novi SEO “podvig”, izvajam na tujem trgu, izključno in v celoti s pomočjo AI tekstov.

Zakaj to delam?

3 razlogi:

  • ne morem svojih mentorirancev učiti o prednostih in slabostih uporabe AI orodij (iz prakse), če sam ne počnem tega
  • ne znam dovolj dobro tujega jezika (na katerem gradim novo spletno stran), da bi bil sposoben sam pisati tuje SEO vsebine
  • nimam kaj izgubiti. Ali projekt uspe ali pa se bom od njega ogromno naučil.

Moj pogled na iztekajoči teden

V zadnjih 10 letih samostojnega izvajanja SEO, me, po dolgem času, znova, zelo močno, preplavlja tisti občutek, da je ni boljše odločitve kot te, da sem se odločil naučiti izvajati SEO. Čeprav na začetku ni šlo vse gladko, zdaj vedno znova in vedno bolj vidim, kako vse je mogoče SEO vnovčevati.

Vsem, ki razmišljate o tem ali se priučiti SEO ali ga dati izvajati agencijam polagam na dušo, da se ga je vredno priučiti.

Za isti denar kot bi ga dali agencijam (verjetno pa pri kakšnem mentorju celo še ceneje), boste po približno pol leta, imeli v rokah ne samo znanje za uspešno delo na Googlu, ampak tudi že prve rezultate.

V primeru, da dajete izvedbo SEO aktivnosti, drugim, dobite sicer tudi rezultate, samo hkrati žal tudi odvisen odnos z agencijo, ki vam SEO izvaja. Ki bo potekal čudovito tako dolgo, dokler boste agenciji plačevali.

p.s.: pa ne me, SEO agencije, prosim preveč sovražiti – še posebej ne tiste, ki vas mentoriram 😁 .
Saj same veste zakaj ste se same podale v prejem SEO znanj.