Uvod
Ta teden smo končali s “končno” objavo Googla, da je zaključil z (eno od dveh) novembrskih posodobitev algoritma. November review update še kar traja, november “core” posodobitev je bila ta teden zaključena.
Seveda je zdaj 3/4 SEO skupnosti usmerjena predvsem v to kaj bo prinesel december. Ker je ta, že tradicionalno, eden izmed bolj volatilnih kar se tiče učinkov posodobitev. Predvsem v dneh tik pred Božičem.
SEO novosti
- če se je ravno končala “core” novembrska posodobitev algoritma in bi človek pričakoval vsaj nekaj časa “mir”, je že včeraj zvečer v SEO skupnosti ponovno završalo. SEO merilci volatilnosti so se znova zbudili. Kaj bo to prineslo, bomo šele videli:

KOMENTAR: Povečana volatilnost na SERP-ih je tradicionalno v decembru pričakovana. Na srečo je manj pričakovati “hude jeze” zaradi tega – navsezadnje je pred nami veseli december. In za par pozicij gor ali dol na Googlu se pa res ne bomo sekirali. Vsaj ne ob pojedini 😃.
- druga SEO novost je v začetku tedna objavljena SEO študija v kateri pa je očitno avtor bil preveč glasen. Avtor je namreč v SEO skupnosti objavil primer študije, kako je v zadnjih 18 mesecih “ukradel” promet konkurenci. Vzel je namreč njihov sitemap in potem za vse najdene ključne besede in url-je pripravil AI generirano vsebino.
1 dan po objavi, bi ga naj Google “ujel” (kar seveda ni bilo težko, ker je svojo objavo promoviral) in Google mu je promet “ukradel nazaj”:

KOMENTAR: Že metoda je sama po sebi, sporna. Ob tem je sporna tudi “retorika”. Da pa greš in svoje moralno neumne taktike celo promoviraš, pa je skoraj neumno pričakovati, da se tisti, ki skrbijo za kakovost in etičnost interneta, tako ali drugače, ne bi odzvali.
Zanimiva zgodba, še posebej, ker ima marsikdo občutek, da za Googlom stojijo samo stroji, ne pa tudi ljudje (ki zelo budno spremljajo tudi objave v SEO skupnostih).
- tretja SEO novica je primerjava velikosti indeksov Wayback Machine, Googla, Ahrefs-a in Moza:

KOMENTAR: Po tej objavi se je vnela debata, ki je marsikaterega SEO copywriterja opomnila, da ga ni algoritma in podjetja, ki stoji za njim, ki bi imel neskončen interes indeksirati vse kar se na tem ljubem internetu objavlja. Če ne drugo, za tem stojijo stroški.
Kar bi lahko razumeli tudi kot ambicijo, da si moramo indeksiranje “ravno naših vsebin”, pravzaprav zaslužiti. Ni kar avtomatsko dano, da bo vse kar bomo spisali, nam želeno podjetje, indeksiralo (še wayback, ki vodi, ne indeksira, kot veste, vsakega dne in vsake vejice, ki jo mi v svojih vsebinah, spremenimo).
- četrta SEO novost je, že uvodoma omenjena objava o zaključeni novembrski posodobitvi algoritma:

KOMENTAR: Ob tem ne pozabit, da november review update še kar traja. Tako, da nihče ne pravi, da je zdaj SERP miren. Še manj pa, da bo do konca leta, zdaj mir 😁.
- peta SEO novost je bilo začasno nedelovanje GSC konzole (za cca. 50 minut). Nek del SEO skupnosti predvideva, da to prinaša nekaj velikega. Let’s wait and see:

KOMENTAR: Marsikdo se več ne spomni, da je Google še za letos, natančno na 23.12. obljubil, da bo luč sveta ugledala SGE. Čeprav se o njej v SEO skupnosti več ne govori tako pogosto kot se je v pomladnih in poletnih mesecih, bi uresničenje te napovedi sigurno bilo to. Huuuge sprememba.
Je pa tako, da zna Google, kot že neštetokrat, svoje napovedi, spremeniti.
In se bo SGE še naprej samo testirala v laboratorijskem okolju.
Vse ostale SEO novosti aktualnega tedna delim in komentiram v moji podporni skupini na Facebooku, ki je namenjena izključno mojim aktualnim (in nekaterim ex) SEO mentorirancem.
SEO izkušnja tedna
Graf, ki prikazuje naše aktualne SEO rezultate v ŽIVO je to:

Poročilo o tem kaj se je delalo ta teden, najdete tukaj:
V vednost: nekatere informacije iz našega zadnjega, aktualnega SEO projekta, ki ga izvajamo na Hrvaškem, so zamegljene oz. spremenjene. Celotno spletno stran plus konkretne SEO prakse, ki jih izvajamo na opisovanem projektu na povezavi, delim med moje aktualne SEO mentorirance na online individualnih SEO mentoriranjih in na izobraževanjih za digitalni marketing za skupine.