SEO komentar TEDNA 42/2022

Uvod

  • najmanj v 99,99% primerih velja kakšna opaznejša posodobitev Googlovega algoritma, za SEO novico tedna o kateri se potem piše, riše in diskutira v SEO skupnostih še mesece.
    Ali pa vsaj do naslednje posodobitve.
    Seveda Googlu to ustreza – biti konstantno v soju luči, ugodno vpliva na brand, ego, pa tudi na Googlovo denarnico 🙂.

No, ta teden je minil drugače.

SEO skupnost je dobesedno preplavila novica o novi verziji umetno inteligentnega ChatBota ChatGPT 3 in Twitter ter ostale SEO skupnosti so napolnjene s prikazi primerov kaj vse zmore novi, še pametnejši umetni sogovornik.

Bom odkrit.

Do trenutka, ko sem začel pisati tokratni SEO komentar TEDNA sem kolebal ali naj to novost sploh omenim ali naj bom zaenkrat o njej tiho.

A, ker je tako, da, če je ne omenim jaz, jo bo pa zagotovo kdo drug, je najboljše, da nekaj besed, o tem “sogovorniku” zapišem kar sam.

Naj podkrepim s številkami (vzetimi iz SEO skupnosti):

ChatGPT (verzija 3) je preskočil mejo milijona uporabnikov v petih dneh.
Za primerjavo: FB je za to “porabil” 10 mesecev, Instagram 2 in pol meseca, itd…

Vse kaže, da se ta AI ChatBot “prijema”… 🤪

Kaj vse omogoča? V čem je njegova dodana vrednost?

V osnovi se bot, na še bolj kot prejšnja verzija, inteligenten način, pogovarja z vami.
In za vas opravi naloge, za katere si niti približno ne bi mislili, da jih zmore.

Če ne obvladate kodiranja (kot jaz), vam napiše Twitter bota (vir), v vaši kodi najde buge in predlaga zanje rešitve, piše elektronska sporočila, raziskuje ključne besede, izdela marketinško strategijo, razvija plugine (vir), izdela virtualna orodja (vir), napiše bloge, razvije online igre (vir), itd…

Ker je update strahovito nov in nor v funkcionalnostih ter svoji “pameti”, ni čudno, da je celotna digitalna, ne samo SEO skupnost, dobesedno zabasala moje feed-e na omrežjih, kjer pač spremljam digitalijo in SEO.

Vse ostale SEO novosti tega tedna, tudi celo nekaj “govoric” o novi posodobitvi Googlovega algoritma (vir), niso, niti približno, dosegle takšne pozornosti kot jo je ChatBot GPT 3.

V rubriki “Moj pogled”, na dnu tokratnega komentarja tedna, lahko preberete še moje videnje uporabe tega tool-a.

SEO novosti

  • krasen članek o keyword clusteringu je objavljen na SeoArcade, tukaj. V članku se razglablja o tem kako na čimbolj enostaven način pristopiti k analizi ključnih besed iz vidika tematske povezanosti sorodnih ključnih besed (t.i. topical clusters).

  • “zimzelena” Marie Haynes nas v tem članku “informira” o njenih ugotovitvah glede decemberskega Helpful content update-a

  • koncem prejšnjega meseca (30. nov) je SeroundTable objavil članek o tem kako imajo povratne povezave (backlinks) od ustanovitve Googla pa do danes, vedno manjšo težo pri rangiranju strani (vir).

    Kar se sicer ne sklada povsem s pretežno miselnostjo SEO skupnosti, ki v slabih 40% smatra backlinkanje še vedno kot “pomembno” vlogo pri izvajanju njihove SEO strategije (slika spodaj).

SEO raziskava tedna

Ena izmed mini SEO anket je spraševala o pomenu backlinkov pri izvajanju optimizacije spletnih strani. SEO skupnost je odgovarjala tako:

Sicer se mi zdi, da sem rezultate tega vprašalnika v enem izmed komentarjev tedna že objavil, a se ne spomnim v katerem 😃.

Kaj povedo ti rezultati?

Spomnite se mojega komentarja prejšnji teden v katerem ugotavljam, da je na te rezultate smiselno gledati tudi iz oči tega, kdo postavlja vprašanje.

Med odgovori, ki jih je SEO skupnost posredovala pod tem vprašalnikom, si je v moj bookmark “prislužil prileteti” naslednji odgovor:

Backlinki (t.j. off site optimizacija) je različno “potrebna” v različnih nišah.

Ekskluzivni prodajalci backlinkov bodo seveda trdili, da so backlinki nujni v vsaki panogi, za vse ključne besede – samo kaj, ko bi za to trditev, tak prodajalec moral dejansko izvajati SEO v vseh panogah!

Moja praksa, v panogah, kjer delujem sam in v panogah, kjer SEO mentoriram, mi (zaenkrat) pravi, da mi še ni uspelo na vrh Googla pripeljati spletne vsebine s katero bi targetiral na težke, generične ključne besede, brez backlinkov, pa tudi primerov, kjer mi je uspelo obdržati top 1 pozicijo brez, da bi vsaj malo izvajal še backlinkanje, nimam, kljub 10 letni praksi, ravno v izobilju.

Kar ne pomeni, da kar po defaultu verjamem, da je treba v vseh primerih, backlinkati kot norc.

Nasprotno…

Lep čas že posebej evidentiram t.i. lastne zlate url- naslove, na katerih že dolgo (leta) nisem zgradil niti enega backlinka, pozicije pa so še vedno med top 3 oz. kar 1.

Kot rečeno, teh primerov, ni v izobilju, beležim pa jih kot opomnik na to koliko dela je pri njih bilo vloženo v onsite SEO pripravo, da so še kar okiteni v zlato.

Za vse ostale url-je, ki nihajo in skačejo malo gor, malo dol, nimam zanje rezervirane zlate barve, ampak srebrno.

Pri teh url-jih “tolčem”, dokler na njih ne “odkrijem” vrat do zlata, z backlinki, hujše kot najbolj zagreti vojaki v najbolj vročih vojaških operacijah in vojnah (p.s.: izrazoslovje je namerno izbrano tako, da ostanem politično “neoporečen” do trenutnih vojaških operacij po svetu).

Moj pogled

  • moja izkušnja tega tedna se, seveda vsa, vrti okrog robota Chat GPT 3, ki ga omenjam v uvodu.

    Cel teden se že igram z njim. Oni dan sem mu rekel naj napiše pesem. In jo je.
    Ven sicer ni prišel ravno “F. Prešeren style” izdelek, ampak prišla je pesem.

    Igral sem se naprej.
    Robotu sem naložil naj mi napiše pesem o moji hčerki. In jo je.
    Same lepe besede, ki se jih ne bi sramoval noben oče.

    Naslednji dan sem robotu naložil naj napiše roman.
    In ga je.
    Porkaflik.

    Robotu rečeš naj napiše recept z jabolki in ga napiše.
    Robotu rečeš naj najde ključne besede za x. In jih najde.
    Robotu rečeš naj sortira ključne besede po tematikah ali po volumnih. In naredi….

Ni čudno, da SEO skupnost “nori”.
Nekateri apokaliptično napovedujejo konec SEO-ta. Že stotič.
Drugi napovedujejo upad cen pisanja SEO člankov. Milijontič.
Tretji so verjetno že v nizkem štartu za iskanje nove službe…. Bog si ga vedi.

Kako sam vidim ta tool (in podobne)?
Nič več jim “apriori” ne obračam hrbta. Ker dejansko lahko pomagajo pri delu.
Katero drugo orodje pa ni temu namenjeno?

Je pa problem v tem, da se že vnaprej in “na vodi” čuti, da ga bodo (in ga že) bližnjic željni podjetniki, uporabljali v zle namene.

Kakšne?

Npr. naročnikom SEO člankov bodo zaračunali iste cene, sami pa robotom rekli naj jih napišejo oni.

Še dobro, da nisem Google in to ni moj problem. Googlov je ali pa postaja.
Zanimivo bo spremljati njegov odziv.

POJASNILO: Petkov SEO komentar tedna pišem že več let. Sprva sem ga objavljal samo v Facebook zaprti, BTB podporni skupini, ki je namenjena mojim aktualnim in (nekaterim) ex SEO mentorirancem, v juliju 2022 sem začel te komentarje objavljati na Seo-Praktik.si (ker mi je FB konstantno “težil”, da kršim njihova pravila objav zaradi preveč povezav do drugih uporabnih vsebin (izven Facebooka !!!)).
Opomnik: Moj “evergreen” SEO vodnik, ki ga nekajkrat na leto ažuriram, da boste non-stop na tekočem o tem kakšne so aktualne SEO smernice pri optimizaciji spletnih strani – Kaj je optimizacija spletnih strani, čemu služi in kako se izvaja [Vodnik].