SEO komentar TEDNA 41/2022

Uvod

  • za razliko od zadnjih dveh petkovih SEO komentarjev TEDNA, ko sem imel ponuditi kvečjemu 2 ali 3 SEO novosti, se je ta teden, iz SEO scene, nabralo bistveno več “materiala”. Zato je uvod v tokratni SEO komentar TEDNA bistveno krajši kot ponavadi…

SEO novosti

  • v SEO skupnosti so ta teden zaokrožili rezultati nove raziskave SEO ekspertov Authority Hacker, v kateri je bilo 755 link builderjev povprašanih o tem kaj na področju off site optimizacije (t.j. gradnje backlinkov) deluje in kaj ne.
    Rezultati so zelo zanimivi:
    – 74,3% link builderjev plačuje za linke,
    – povprečna cena enega backlinka je trenutno na globalnem SEO trgu okrog 83$,
    – med zanimivejšimi ugotovitvami pa je tudi podatek o tem, da “in house” SEO-ti v povprečju plačujejo 75% več za backlinke kot lastniki posameznih speltnih strani…
    – med najbolj popularnimi tehnikami gradnje backlinkov je guest posting.
    – ostali rezultati raziskave tukaj.

  • na Ahrefsu so prenovili vsebino z nasveti o tem kako dobiti službo v SEO. Tukaj.
    Glede na to, kako SEO industrija in zanimanje zanjo narašča, si je vredno članek shraniti. Sicer pa, kdor me pozna, dobro ve, da sem sam bolj pristaš, da naj bo služba v SEO pri eni izmed izkušenih agencij, samo vmesna postaja do samostojne SEO kariere.
    Ker, kdor obvlada SEO in poseduje malenkost podjetniške žilice, v tej branži, praktično ne more ne uspeti.

  • v novembru je svojo prenovitev vsebine (teh posodabljanj vsebin je ponavadi ob koncu leta, vse več) dobil tudi članek z naslovom Content Growth FrameWork.
    Glavni izziv, po tem, ko se spletne strani (tudi) zaradi izvajanja spletne optimizacije, pozicionirajo na trgu, ponavadi nastopi pri scalanju posla.
    Še posebej je to opazno pri nas, freelancerjih, ki želimo razvijati svoje spletne posle naprej, nimamo pa več ambicij po širjenju svojih poslov na način, da bi zaposlovali nove ljudi.
    V tem primeru praktično ne obstaja druga pot, kot imeti izdelan nek okvir (framework), ki omogoča še večjo, še bolj kakovostno in še hitrejšo kreacijo spletnih vsebin, po katerem bi lahko sodelovali z zunanjimi pisci (pa četudi so ti iz Indije, Pakistana ali od koderkoli že)… Članek tukaj.

  • osebno, meni zelo priljubljena SEO ekspertka Lily Ray je gostovala na Moz-u v njihovem Whiteboard Friday-u.
    V zadnji petkovi epizodi razlaga 3 najpomembnejše Googlove posodobitve tega leta. Tukaj.

  • na SemRush-u so v začetku meseca objavili Popolni vodnik za redirekte. Priporočam in dodajam osebno izkušnjo:
    “Pravilni” redirekti so, pri že dlje časa, uveljavljenih spletnih straneh, tako pomembni, da sem se sam, kljub lastništvu cca. 150 različnih domen, ki so vse po vrsti, stare čez najmanj 7 let, odločil, za svoj novi projekt (ki ga začenjam z novim letom), vseeno zakupiti novo domeno in novo spletno zgodbo pisati iz čiste nule.
    Ker je na vseh teh mojih, ekstra “postaranih” domenah, že toliko sprememb in vsebin, da nimam (več) glave za to, da te vsebine počistim in ustrezno usmerim in sem se raje odločil, da začnem iz nove, “čiste” spletne domene.

  • zelo simpatičen zapis je ta teden prispel iz strani SEOSly. Super uporabna vsebina govori o tem kako uporabite svojo Google Search konzolo za raziskovanje ključnih besed.

  • še bolj zanimiv je bil članek (ki je bil sicer objavljen prvič že aprila 2022) o tem kako rangirati v 24 urah v zelo konkurenčni niši.
    Seveda me je ta članek, ko sem se sprehajal po Twitterju ta teden, takoj pritegnil.
    Najprej sem mislil, da gre pač za enega tistih click bait naslovov, ko sem pa opazil, da za naslovom stoji kar lepo razdelana zgodba, pa me je potegnilo.
    Nauk zgodbe, če se vam ne ljubi brati: tudi v zelo konkurečnih nišah je mogoče rangirati na prvih straneh Googla v zelo kratkem času. To je dobro vedeti. Zahteva pa to ustrezno razpoložljive resurse.

  • kot zadnjo uporabno vsebino tega tedna lepim povezavo do razlage o tem kaj so pillar strani. Zelo priporočam, še posebej, ker vemo, da je od strukture vsebin, posledično odvisna tudi hitrost uspeha v SEO. Pa tudi stroški in copywriting energija, ki je potrebna za rezultat.

SEO raziskava tedna

V nizu objav zanimivih mini SEO raziskav, sem imel ta teden “moralno dilemo”.

Ugotavljam, da so, po eni strani, objave teh mini SEO vprašanj, ki jih postavljajo SEO skupnosti različni mojstri, zanimive in poučne.

Iz razmišljanj drugih SEO-tov preko teh odgovorov, lahko dobimo SEO-ti potrditev, da neko aktivnost izvajamo dobro (ali pa vsaj, da jo izvajamo tako kot večina). In nam slednje prinaša mir.
p.s.: četudi je mogoče sama aktivnost napačna, ampak dokler je ne izvajamo edini, vsaj nismo edini butec….🤪.

Po drugi strani pa ugotavljam, da je pri opazovanju odgovorov SEO skupnosti, dobro upoštevati tudi to kdo postavlja vprašanje (in njegov namen).

Spraševalci SEO skupnosti imajo in imamo vsak svoje privržence in sovražnike.

Načeloma se, skozi čas, v mreži sledilcev posameznika, nagnete večja masa tistih, ki se z influencerjem/objavljalcem vsebin strinjajo (seveda pa obstajajo vmes tudi troli, ki se hranijo s tem, da kontrirajo vsemu kar pač nekdo objavi).

A vseeno… če SEO strokovnjak, strahovit zagovornik tehnične optimizacije sprašuje svoje sledilce, kateri segment optimiziranja spletnih strani se jim zdi najbolj pomemben (npr. tehnični SEO, onsite SEO ali offsite), gre skoraj pričakovati, da bo večinski odgovor v prid tehnični optimizaciji.

Ali to drži (za vas) ali ne…. je drugo.

Poglejte primer spodaj…

Ne dolgo nazaj, oktobra letos, smo bili SEO-ti pobarani o tem katero SEO skupnost smatramo za najbolj toksično (strupeno). “Zmagal” je Twitter:

Pri čemer zelo na glas zakričim, da zame zgornje niti približno ne drži.

Facebookove SEO skupnosti sem zapustil v letih 2016 in 2017, na Redditu me nikoli ni bilo, na LinkedIN-u sem marketingaš in se sploh ne vpletam v SEO objave, za Twitter pa lahko potrdim, da sem se najmanj 90% vsega kar danes obvladam v SEO, naučil ravno tam.

Pač odvisno je od tega kaj uporabljaš, s kakšnim namenom uporabljaš in kaj iščeš kje.

SEO Facebookovci so mi prej ali slej želeli neko SEO fancy šmency reč, prodati, na LinkedIn-u že od vsega mojega začetka, nastopam s čisto drugimi nameni, Twitter, kljub nedavni nepopularnosti platforme med SEO-ti, zaradi Muskovega prevzema Twitterja, meni še vedno predstavlja (tudi) krasno platformo, da vam lahko posredujem aktualne SEO novosti.

V obliki teh mojih petkovih komentarjev.

Moj pogled

  • rubriko “moj pogled” začenjam tokrat s stavkom: “poslavljam se”.

Po 10 letih, praktično dnevnega pisanja o optimizaciji spletnih strani in po skoraj polnih 4 letih objavljanja SEO vsebin, na Seo-Praktik.si, se moja malenkost, z novim letom, od SEO-Praktika, poslavlja….

Kam grem? Kaj se je zgodilo?

Naj pomirim situacijo.
Marketinška, copywriting žilica mi ni dovolila, da uvod v to poglavje ne napišem tako dramatično kot sem ga. V resnici pa ne grem nikamor, pa tudi SEO pisarije se iz moje strani ne bodo zaključile.

Zgodba je preprosto ta, da začenjam z novim letom nov projekt (na angleškem trgu), zaradi česar bo moj fokus pisanja pretežno usmerjen tja.

Še vedno bom vsako dnevno pisal o SEO, vsebinskem marketingu in digitaliji nasploh, s tem, da se bodo uporabni nasveti znašli pač na angleškem trgu.

Ali to pomeni, da Seo-Praktik.si zapuščam?

Niti približno.
Samo od vsebin, ki sem jih na Seo-Praktik.si objavljal do danes, bodo na njem, na novo dodajani samo še SEO komenarji tedna (kot ga ravnokar berete).

Backlinki in borba za prvo stran Googla, se za SEO-Praktik.si ne končuje. Saj čisto nor pa nisem 😁.

Z velikim veseljem bom še naprej “v zelje” hodil velikim slovenskim agencijam, ki se borijo na prvi strani Googla. Ker pač vidim, da me ta konstantna borba, še vedno ogromno nauči o SEO, novega.

POJASNILO: Petkov SEO komentar tedna pišem že več let. Sprva sem ga objavljal samo v Facebook zaprti, BTB podporni skupini, ki je namenjena mojim aktualnim in (nekaterim) ex SEO mentorirancem, v juliju 2022 sem začel te komentarje objavljati na Seo-Praktik.si (ker mi je FB konstantno “težil”, da kršim njihova pravila objav zaradi preveč povezav do drugih uporabnih vsebin (izven Facebooka !!!)).
Opomnik: Moj “evergreen” SEO vodnik, ki ga nekajkrat na leto ažuriram, da boste non-stop na tekočem o tem kakšne so aktualne SEO smernice pri optimizaciji spletnih strani – Kaj je optimizacija spletnih strani, čemu služi in kako se izvaja [Vodnik].