SEO komentar TEDNA 40/2022

Uvod

  • grešil sem.
    Zaprisežen SEO copywriter, ki zadnjih nekaj mesecev, v svojih SEO komentarjih tedna redno “kriči” o pasteh, nevarnostih in morebitnih posledicah, ki jih prinaša pisanje spletnih vsebin s pomočjo orodij, ki avtomatsko generirajo spletne tekste, sem včeraj zvečer, grešil 😀.

Kaj se je zgodilo?

Tekom delovnika (od 8.00 do 15.00) sem imel mentoriranja, popoldan pa smo z družino slavili 18. rojstni dan mojega sina in se odpeljali v Celje, v Stari Pisker. Časa za redno pisanje off site SEO članka, ki ga sicer pišem praktično vsak delovni dan, je včeraj (ne prvič) preprosto, znova zmanjkalo.

Ko smo se vrnili iz Celja, so se ostali družinski člani odpravili vsak k svojim opravilom, meni pa sta se povsem nenačrtovano, pojavili 2 uri prostega časa.

Za obisk fitnesa je bilo prepozno, po dobri večerji v Starem Piskru, pa mi tudi za tek na domači tekalni progi, odkrito zapisano, ni bilo.

Kaj početi? Spraviti noter zamujeno, mi je bilo v prvih mislih.
A kako vsakodnevni tekst “stlačiti” v dve uri, ki jih imam na voljo?

Tako, da grešiš proti vsem svojim lastnim zapovedim.
In napišeš besedilo s pomočjo AI generatorja.

S tem, da moram zapisat, da me je precej pekla vest in sem AI generator uporabil samo zato, da mi je zgeneriral poglavja. Vsebino znotraj poglavij (t.i. fill in the blanks content) sem nato spisal sam, ročno.

Pluse in minuse ima takšno početje.

Plusi so se med pisanjem risali kar sami od sebe.

Orodje (zaenkrat ne izdam za katero gre) mi je, po vnosu targetirane ključne besede, samo sestavilo poglavja in za vsako poglavje tudi predlagalo katere ključne besede naj pri pisanju teksta za posamezno poglavje, uporabim.

Hkrati mi je orodje lepo “razodelo” kako kreirati marketinško privlačne in opisne naslove poglavij.

Minusi tega početja so tudi jasni.

Slaba vest, neprepričanost, da bo članek sploh prinesel kak efekt (to bom videl šele, ko bo članek povohal Google) in nevednost o tem kako se bo takšna vsebina, na Googlu, obdržala na dolgi rok.

Je pa bila vseeno, vse skupaj, tole včeraj, zelo zanimiva SEO izkušnja.

SEO novosti

SEO novosti imam v tem tednu, žal, samo dve

  • z eno našo novo stranko smo ta teden začeli nov spletni projekt. Ki je, kot ponavadi, zahteval analizo ključnih besed. In t.i. keyword mapping. Zato k prvi SEO novosti tega tedna lepim članek o keyword mappingu.

    Če ne želite ravno za vse vaše najdene ključne besede pisati 312 milijonov vsebin, ampak imate ambicijo za več ključnih besed pripravljati eno vsebino, potem je članek na povezavi, več kot vreden, da si ga shranite.
  • druga novost tega SEO tedna je nova objava Rand Fishkin-a (ex ustanovitelja Moz-a).

    Njegova super dobra raziskava govori o tem katero tretje SEO orodje najbolj natančno ocenjuje obiskanost spletnih strani.

    Splača se prebrati in predvsem se, na podlagi prebranega, splača prenehati prerekati z drugimi o tem katero SEO orodje je boljše od drugega.
    Ker je to, preprosto zapisano (in kot ugotovljeno v članku), nič drugega, kot predvsem izguba časa.

    Preveč je v SEO skupnostih nepotrebnih debat o tem katera SEO orodja so boljša in oh in sploh.
    Let’s do the work, kregajo pa se naj drugi.

SEO raziskava tedna

Izmed zanimivih SEO mini raziskav, sem tokrat izbral spodnjo.

V njej smo bili SEO-ti povprašani o tem kako pomemben se nam zdi uvod v članke, ki jih pišemo:

Vzorec tokrat “pobaranih” ni ravno velik (166), a vseeno se mi zelo dopade, da vprašani, v kar precejšnji meri, smatramo ustrezno spisane uvode kot zelo pomemben SEO element v naših člankih.

Čeprav vsakodnevno pišem že več kot 10 let in sem mislil, da sem, kar se pisanja uvodov, videl že “vse”, me je ravno ta teden naravnost presunil uvod v eno izmed besedil panoge moje stranke (seveda ne izdajam panoge strank) in seveda sem, na pomembnih url-jih naših projektov, takoj testiral novo najdene “uvode”.

Rezultati in zadovoljstvo?
Prehitro je za karkoli oznanjati, je pa prva zmaga že v tem, da sem dobil nove, dodatne ideje za pisanje uvodov.
Ki jih dodajam v arzenal obstoječih.

Moj pogled

  • ta SEO teden je, hvala Bogu, minil v znamenju stabilnih pozicij (SERP-ov na Googlu) v moji panogi.
    Zakaj se pri tem zahvaljujem tistemu “eno nadstropje višje”?

Zato, ker sem se še v SEO komentarju prejšnjega tedna “jezil” nad nestabilnimi pozicijami in kolebanjem med tem ali je to dobro ali slabo.

Zdaj, ko se počasi zlaga moj urnik za drugo leto, in čisto počasi, znova najdem več časa za nove pisarije, pa opažam, da zna res biti na tem, da so rezultati na Googlu, vsaj v mojih panogah, zelo odvisni od “intenzivnosti brcanja”.

Priznam, da sem zadnje 3 tedne precej stopil na plin kar se tiče pisanja novih vsebin.

Ne začuda so, posledično, pozicije stabilne (in ne padajo na slabše), za oceno ali se lahko borim z dvema velikima, ki sta v moji panogi, na Googlu, pred mano (od tega je en moj krasen poslovni partner), pa mora preteči še nekaj časa, da pridem do ugotovitve. Ali je moj trenutni tempo ok ali pa bo treba najti še več časa za spopad z njima.

Vesel sem, da sta pred mano.
300 krat boljši feeling je loviti druge kot biti “lovljen”.
Boljše biti lovec kot plen 😁.

Lep vikend….

POJASNILO: Petkov SEO komentar tedna pišem že več let. Sprva sem ga objavljal samo v Facebook zaprti, BTB podporni skupini, ki je namenjena mojim aktualnim in (nekaterim) ex SEO mentorirancem, v juliju 2022 sem začel te komentarje objavljati na Seo-Praktik.si (ker mi je FB konstantno “težil”, da kršim njihova pravila objav zaradi preveč povezav do drugih uporabnih vsebin (izven Facebooka !!!)). Če me FB noče, me pa Seo-Praktik.si sigurno hoče 😝.
SEO opomnik: Moj “evergreen” SEO vodnik, ki ga nekajkrat na leto ažuriram, da boste non-stop na tekočem o tem kakšne so aktualne SEO smernice pri optimizaciji spletnih strani – Kaj je optimizacija spletnih strani, čemu služi in kako se izvaja [Vodnik].