SEO komentar TEDNA 4/2023

Uvod & SEO novosti

  • po tem, ko se stanje na SERP-ih, po končanju obeh velikih posodobitev Googlovega algoritma, o katerih pišemo SEO-ti že od konca lanskega leta, umirja, je končno napočil čas, da pogled usmerimo k ostalim SEO novostim…

  • med pomembnejše SEO novosti sodi Googlova posodobitev dobrih praks za optimizacijo slik in dopolnitev SEO smernic za Google Discover optimizacijo (vir do obeh novic)

  • med zelo poučnimi in zanimivimi vsebinami tega tedna, priporočam tudi nov članek z naslovom Understanding quiet quitting in SEO – the silent exodus.

    Med ostalim boste, v članku, našli tudi glavne razloge zakaj posamezniki, počasi in “po tiho” zapustijo SEO igro (razlog za burn out = 36 %), bi pa v navezi s to vsebino le namignil, da je razlogov za opustitev SEO bojev lahko več.

    Zraven obravnavanih v članku, je eden izmed možnih razlogov za opustitev SEO bojev tudi odločitev SEO optimizatorjev, da gredo na svojo pot in pa…..: odločitev SEO-tov, da razvijajo nove SEO projekte (za katere pa še ne želijo javno izdati, da jih gradijo).

  • tretja, večja novost, ki jo v moje redne SEO komentarje TEDNA, od tega komentarja naprej, dodajam jaz, je poglavje mini SEO namig TEDNA (spodaj)…

    S tem si obetam, da bom te SEO komentarje naredil še bolj uporabne, hkrati pa, kljub temu, da mi zmanjkuje časa za pisanje novih SEO vsebin na blogu, vseeno prispeval s svojimi SEO praksami (ki jih spoznavam predvsem na projektih, ki se jih trenutno lotevam).

  • četrta novost, ki se ne dotika zgolj SEO scene, ampak kar celotne digitalne sfere, je “ponovna telovadba” višjih birokratskih inštanc okrog posodobitev pravil v povezavi z GDPR (od 26.1.2023 velja novi zakon o varstvu osebnih podatkov (ZVOP-2)), ki je pri meni ravno dovolj “nadležna”, da sem se odločil za izklop zbiranja email kontaktov na Seo-Praktik.si.

    Preprosto: email kanala ne potrebujem in nimam ne časa, ne volje početi stvari samo zato, da zadovoljujem birokracijo.
    Hvala Bogu, imam druge spletne kanale od katerih živim.

Uporabne vsebine za SEO

Med uporabne vsebine za SEO optimizacijo v tem tednu uvrščam naslednje:

  • zgodba o SEO optimizaciji in impostor sindromu. Kako premagati občutek manjvrednosti in strah pred neuspehom. Tukaj.

  • razmišljanje o tem kako dodati novo E smernico v EAT usmeritivi (E = experience, EEAT) in s tem izboljšati SEO. Tukaj.

  • zanimiv pregled zmagovalcev in “poražencev” domen, ki so v minulem letu 2022 najbolj pridobile in izgubile na Googlu. Tukaj.

  • zelo uporaben in zanimiv članek o tem kako se učinkovito lotiti ukinjanja svojega paradnega prodajnega produkta. Članek je zanimiv predvsem v luči prihoda ChatGPT-ja in odziva, ki bi ga nanj lahko ubral Google. Tukaj.

  • pogled na to kako učinkovito se obnesejo AI generirane vsebine na Googlu. Tukaj.

  • prve raziskave učinkov Googlovega uvajanja neskončnega skrolanja med organskimi prikazi spletnih strani na namiznih napravah. Tukaj.

SEO raziskava tedna

Tokratna SEO raziskava tedna se dotika vprašanja SEO-tom o tem kje večina SEO-tov pridobiva kakovostne informacije okrog tematike, ki jo optimizirajo na svojih straneh:

SEO raziskava TEDNA 4 2023

Namig (predvsem za tiste, ki vas je “strah”, da bo Google, ob poplavi vseh teh AI orodij umrl):

– dokler bodo podobna vprašanja dobivala zgornje odgovore in vse dokler ne opazite upada iskalnih volumnov za vaše ključne besede, priporočam samo “gasa” z razvijanjem SEO poslov, naprej 😃). Seveda tudi s pomočjo teh AI orodij, da bo šlo hitreje.

Drugi, moj “preventivni” namig, v kolikor imate občutek, da utegnejo iti stvari kar se tiče SEO, drugo pot, je še močnejša gradnja lastne blagovne znamke. In tesnejšega stika s svojo publiko.

Mini SEO namig TEDNA

Za novo rubriko v SEO komentarjih TEDNA, lepim tokrat prvi mini SEO namig, ki sem ga sicer objavil na LinkedIN-u že tekom tega tedna.

Dobro poglejte spodnjo sliko:

mini SEO namig TEDNA 4 2023

Poleg nasveta, ki sem ga podal na LinkedIN-u, na zgornji povezavi, slika prikazuje tudi to kaj se lahko zgodi, če v neko vsebino (ponavadi so to pillar page-i, ki ciljajo na bolj generične ključne besede in se za njimi skriva več search intentov), “stlačite” vse kar smatrate, da je potrebno, samo zato, da prehitite konkurenco.

Na sliki je predstavljena vsebina uporabnikom Googla, ki vanj vtipkajo “škodljivost baldrijana”, naslov v vsebini pa govori o tem kaj bi naj baldrijan zdravil (????).

NAUK: pisati čim več vsebine na nekem url-ju samo zato, ker mislite, da boste z daljšo vsebino prehiteli konkurenco, ni najboljša SEO smer 😁.

Moj pogled na iztekajoči teden

Tistih nekaj redkih bralcev teh SEO komentarjev TEDNA, za katere vem, da dejansko prebirate moje komentarje v celoti, že precej dobro ve, da sem sam pri svojem izvajanju SEO optimizacije in projektov, zelo, zelo počasen.

Za marsikoga, s katerim delam skupaj, si “z lahkoto” predstavljam, da na drugi strani računalnika najbrž “nori”, ko sam, na svoji strani, analiziram ključne besede in predlagam npr. stukturo vsebin ali spletne strani 🙂.

Tem namenjam pogled tega tedna: na tem področju se ne bo spremenilo nič.
Še naprej bom počasen, pikolovski in mikro dosleden. In še naprej vas utegne to jeziti 😆.

Zakaj?

Zato, ker pri svojem početju tega in opazovanju rezultatov, vedno znova vidim, da je to prava pot, ki prinaša rezultate.

Tam, kjer sogovorniki “dovolite”, da delamo premišljeno in z glavo, tam so dosegani zdaleč najboljši rezultati.

Na drugi strani te iste SEO panoge, so sicer tudi mega ambiciozni in polni energije, podjetniki, a za moj okus, malenkost preveč nagnjeni k (pre) hitrim odločitvam.

Kako se to pozna?

Pri prvih so rezultati trajni (brez “SEO plesa” in nihanj na SERP-ih).
Pri drugih se vsako leto zaganjamo v nov pristop.