Uvod
- uvod v ta tedenski SEO komentar Tedna začenjam z opažanjem, da smo SEO ustvarjalci, že krepko zakorakali v posodabljanje naših evergreen vsebin za drugo leto.
Če sem še kak teden nazaj, pri SEO ekspertih, ki jih spremljam, videl naslove tipa “25 namigov za SEO v letu 2022”, je, iz tedna v teden, vedno več teh vsebin “nadgrajenih” v “32 namigov za SEO v letu 2023” 😁 .
Taktika, na katero sem postal pozoren šele zadnja 3 ali 4 leta, je ob koncu leta, razumljiva in logična taktika vseh ustvarjalcev vsebin, ki pač želimo tudi naslednje leto pritegovati obiskovalce s svojimi vsebinami.
Ta taktika prinaša 2 koristi. Prihranek časa (ker ni treba pisati, vedno znova, povsem nove vsebine) in posodobitev vsebine (ki jo tudi Google rad vidi, saj si želi na vrhu svojega iskalnika prikazovati pač najbolj ažurne in “up to date” informacije).
Malenkost podrobneje sem ob opazovanju teh “posodabljanj” vsebin, v tem obdobju pozoren na to, kateri ustvarjalci vsebin, prenovijo zgolj glavne naslove (SEO Title in H oznake), kateri optimizatorji vsebin pa se prenove lotijo bolj temeljito.
Enih in drugih je ogromno, sem pa vesel, da me tisti, ki jih sam štejem za bolj resne SEO optimizatorje in vzornike, niso razočarali zgolj s spremembami naslovov, ampak, da dejansko dodajajo novo vrednost svojim obstoječim vsebinam.
Malo “manipulativno” se mi namreč zdi kititi se s top nasveti za leto 2023, so pa v “teoriji” ti identični ali pa zgolj lepotni popravki lanskih top nasvetov.
Toliko uvodoma….
SEO novosti
- med novosti iztekajočega tedna uvrščam tokrat 3 vsebine.
Prva je Googlova vsebina, t.i. “Spam policies”, ki sem jo tekom tedna že delil v svoji zaprti, BTB podporni skupini za SEO. V članku na povezavi, Google podrobneje razlaga o politiki spamanja in metodah, ki jih šteje kot spam za potrebe izvajanja SEO.
Med njimi mi je posebej v oči padlo poglavje o “spammy, automatically generated” vsebinah. Vredno pregleda, predvsem za tiste, ki iščejo hitrejše poti do scalanja svojih poslov s hitrejšimi načini generiranja vsebin. Tukaj.
- druga vsebina je ravno tako iz strani Googla.
Vsebina na tej povezavi razlaga osnovne smernice za strukturiranje podatkov. Bi pa ob njihovem prebiranju namignil, da zadnje čase, v SEO skupnostih opažam vse več debat SEO optimizatorjev o tem kdaj bi strukturiranje podatkov, utegnilo postati odvečno.
Češ, Googlov algoritem tako ali tako postaja iz dneva v dan pametnejši, torej razloga, za dodatno strukturiranje vsebin, prej ali slej, ne bi smelo več biti. Ne vem ali je kaj na tem, je pa zanimivo razmišljanje.
- tretja novost tega tedna se prav tako dotika strukturiranja podatkov (schema mark up).
V članku na povezavi (iz julija 2022) so predstavljeni namigi za strukturiranje podatkov za semantično iskanje in označevanje entitet.
Vsebino dodajam v tokratno novost tedna zato, ker je pisana tako, da bi jo lahko razumeli tudi začetniki v SEO optimizaciji, ki se s strukturiranjem podatkov srečujete prvič.
Dvignem pa roko med prvimi, da se mi, osebno, tema o strukturiranju podatkov, precej upira, ker sem po “duši” prej SEO copywriter kot tehničar.
Zato v svojih mentoriranjih poglavje o strukturiranju podatkov uvrščam med bolj zadnja.
SEO raziskava tedna
Izmed zanimivih SEO mini raziskav, sem tokrat izbral spodnjo.
V njej smo bili SEO-ti povprašani o tem ali bi se, če bi dobili naročilo za izvajanje optimizacije spletnih strani za renomirano blagovno znamko, poslužili metode ustvarjanja novih vsebin s pomočjo orodij, ki sama generirajo vsebine:

Pravzaprav me veseli, da je “zmagal” zgornji odgovor, sem pa, odkrito zapisano, pričakoval bolj zanesljivo zmago.
Ne tako daleč vstran, namreč, drugo mesto zaseda odgovor, ki zagovarja t.i. hibridni pristop, to je miks AI orodij in miks človeškega dela.
Kar mi daje slutiti, da čaka Google še veliko “borbe” za ločevanje originalnih, iz strani “živih piscev”, pisanih vsebin. Da se ne bi zgodilo, da prebiramo nasvete tega ali onega mojstra, šele čez leto ali dve pa ugotovimo, da smo v bistvu prebirali nasvete robotov.
Nekaj dni nazaj sem se, za hec, malenkost poigral z enim izmed SEO orodij, ki je svojim, že obstoječim programčkom za SEO, dodal še, ta, trendovsko naraščajoč tool, ki omogoča avtomatsko generiranje vsebin. Pred tem je imel ponudnik na mizi razne druge SEO pripomočke: SEO Title checker, meta checker, plagiarism checker, itd…
Kot rečeno, ker ponudnika orodja, spremljam že dlje časa, sem se odločil, da testiram njihovo novo pridobitev, t.j. : AI content generator. Ki sam, po tem, ko vanj vtipkate targetirano ključno besedno zvezo, sestavi vsebino.
V prvem trenutku sem bil šokiran.
Besedilo, ki je nastalo iz strani robota, je bilo ne samo smiselno, všečno in na prvi pogled, celo brez slovničnih napak. Bilo je tudi berljivo, razumljivo, pritegajoče in na sploh, zgenerirano tako, da bi ga nepozorno človeško oko, najbrž kar konzumiralo in niti ne opazilo, da gre za robotsko besedilo.
Potem me je, na srečo, prešinilo, da to zgenerirano besedilo vržem v njihovo, lastno, že pred leti, izdelano SEO orodje, plagiarism checker.
Doživim drugi šok.
Njihovo lastno orodje za preverjanje originalnosti vsebine je pokazalo, da je 64% umetno generirane vsebine, z njihovim lastnim, novim SEO orodjem, skopirano od drugod!!!
Kar me je napeljalo k razmišljanju, da najbrž še nismo tam, ko bi umetni inteligenci lahko v celoti dali upravičen in dejanski naziv umetna inteligenca. Inteligentno bitje ali stroj, je vsaj po mojem mnenju tisto, ki je sposobno ugotoviti nekaj novega in ponuditi novosti.
Ni inteligentno to, da ponudiš iste ugotovitve kot jih ponujajo drugi, zapakirane v druge besede.
Moj pogled
- nič “drastičnega” in prav vznemirljivega nimam ta teden napisati v tej rubriki SEO komentarja. Pravzaprav je, vsaj iz mojih oči, za nami eden tistih redkih tednov, ko SERP-i niso “plesali” nič kaj posebno.
Razmišljam ali je to ok ali ne.
Če me, po eni strani, jezi, da se SERP-i večinoma tednov, gibajo in, da z nekaterimi ključnimi besedami nikakor ne uspem doseči “stabilnih” pozicij, ugotavljam, da me, po drugi strani, “moti” tudi to, če so pozicije preveč pri miru.
Seveda samo v primerih, ko ni moja pozicija, za neko ključno besedo, 1 🤪.
“Preveč migajoče” pozicije na SERP-u so krivec, da SEO optimizator ne more priti do odgovora kaj konkretno je krivo za premike, preveč stabilne pozicije, na neželenih uvrstitvah, dajejo nam, SEO optimizatorjem občutek, da karkoli že delamo, nima učinka.
Zdaj pa naj kdo reče, da ni naše delo ekstra zanimivo.
Lep vikend….
POJASNILO: Petkov SEO komentar tedna pišem že več let. Sprva sem ga objavljal samo v Facebook zaprti, BTB podporni skupini, ki je namenjena mojim aktualnim in (nekaterim) ex SEO mentorirancem, v juliju 2022 sem začel te komentarje objavljati na Seo-Praktik.si (ker mi je FB konstantno “težil”, da kršim njihova pravila objav zaradi preveč povezav do drugih uporabnih vsebin (izven Facebooka !!!)). Če me FB noče, me pa Seo-Praktik.si sigurno hoče 😝.
SEO opomnik: Moj “evergreen” SEO vodnik, ki ga nekajkrat na leto ažuriram, da boste non-stop na tekočem o tem kakšne so aktualne SEO smernice pri optimizaciji spletnih strani – Kaj je optimizacija spletnih strani, čemu služi in kako se izvaja [Vodnik].