Uvod
- vsake toliko dobim v moj inbox ali pa preko “živih” pogovorov, vprašanje kakšno je moje mnenje o tem ali backlinki pri izvajanju off site optimizacije, delujejo še tako dobro, kot so v preteklosti in priznam, da se ni malokrat zgodilo, da tudi sam nisem bil povsem prepričan kak je pravilen odgovor.
Tudi SEO skupnost, ki jo spremljam, je, kar se tiče vpliva backlinkov, več ali manj, vsa leta, enako razdeljena.
Najmanj polovica je takšnih, ki si, brez backlinkov, ne predstavlja sploh kakršnegakoli “resnega” SEO uspeha, vsaj ne med najtežjimi, generičnimi ključnimi besedami, srednje velik delež je takšnih, ki bolj prisega na on site SEO vsebine, približno enak delež pa ostaja takšnih, ki gradi svoj internetni posel izključno na long tailih, popolnoma brez backlinkov.
Vprašanja, dvomi in odgovori, ki izhajajo iz te, večne SEO dileme, če se mene vpraša, nemalokrat izhajajo iz tega, ker okrog tega sam Google pove zelo malo konkretnega, dostikrat pa tudi to, da je vpliv backlinkov zelo težko meriti.
Eden izmed razlogov za to je tudi to, ker ga je, pri SEO eksperimantiranju, zelo težko “izolirati” od vseh ostalih, možnih vplivov na SEO rezultate.
Eden izmed pogostih razlogov zakaj pride do dvoma in vprašanj o tem, ki ga opažam, je tudi izguba “ostrine” pri gradnji backlinkov (pozornost na anchorje, diverzifikacijo domen in tipov domen od koder prihajajo backlinki) ter generalno gledano, izgubo ostrine nad fokusom, ki je “naravna” posledica tega, da neka spletna stran, pri SEO optimizaciji, napreduje.
Logično je, da SEO rast, prinaša najmanj 2 posledici.
Prva je, vedno več ključnih besed nad katerimi je treba bdeti, jih nadzirati ter tudi, ob konstantnem povečevanju SEO aktivnosti konkurence, nadalje graditi za obstoj na doseženih top pozicijah.
Druga je pomanjkanje časa – ki ga, prav tako, po “naravni poti”, rast spletne strani, iz naslova kakovostno izvajane optimizacije strani, prinaša zaradi povečanega posla in prodaje.
Z enim in drugim se SEO-ti srečamo v vsakem primeru.
Odkrito zapisano, sem prav vesel, da pri tem nisem sam, prav nobena izjema.
Na koncu koncev, če že SEO mentoriram, je prav, da se s tema dvema “orehoma” srečujem tudi sam. In ni druge, kot, če želim svoj nivo SEO mentoriranj iz lastne prakse, najmanj obdržati, da ta dva “oreha” tudi sam zlomim.
Na obeh, v zadnjih 14 dneh, zelo intenzivno delam.
Na “ostrini” za gradnjo backlinkov, pri kateri vsak dan, vedno bolj ugotavljam, da backlinki ne delujejo prav nič manj, kot so kadarkoli v preteklosti. Kakor tudi na času.
Najkasneje z začetkom 2023 sta, med mojimi SEO mentoriranji znova, najmanj 2 uri na dan, namenjani izključno lastnemu pisanju, ne dvigovanju telefonov in ostalim motnjam iz socialnih omrežij.
Hkrati pa si za petke puščam, povsem od SEO mentoriranj, prost dan – ki ga namenjam novemu spletnemu projektu.
Vse to sem pred leti že izvajal. In je delovalo.
Nato se je z leti, s poplavo dela, izgubila pozornost, da tak način delovanja ohranim še naprej.
Ugotavljam, da res drži tista, da je včasih potrebno narediti 2 koraka nazaj, da bi enega naredil naprej.
SEO novosti
- prva, morala bi biti za marsikoga, zelo uporabna SEO novost, praktično ni “novost”, ker precej SEO-tov zanjo ve, a nanjo preprosto pozabi. Vključno z mano.
To je članek, ki govori o kanibalizaciji ključnih besed. Kako jo zaznate in kako jo odpravite je zapisano tukaj. Shranite in uporabite.
- druga tema je t.i. programmatic SEO. V (tuji) SEO skupnosti se na to temo pojavlja vedno več študij in primerov takšne ali drugačne prakse.
Če sem sprva mislil, da gre pri programatičnem izvajanju SEO optimizacije za neko “čudo” kombinacije AI strojev, plagiatorstva in SEO sfere, ki bolj sodi “na rob” izvajanja dovoljenih SEO praks, zdaj (tudi zaradi članka na povezavi), vedno bolj ugotavljam, da je programatični SEO, zelo daleč vstran od tega.
Pri programatičnem SEO gre za to, da uspete vzpostaviti programe (tudi brez znanj kodiranja), ki so sposobni, ponavadi iz statističnih podatkov, avtomatsko generirati SEO optimizirane vsebine.
Če dobro razmislimo o izzivu, ki ga omenjam v uvodu tokratnega SEO komentarja tedna – to je pomanjkanje časa, ki ga izvajanje optimizacije spletnih strani, prej ali slej, prinese – je programatičen SEO precej “logična”, evolucijska smer, kam se, SEO “delavec”, po doseganju rezultatov svojega dela, lahko usmeri. Če ga to seveda mika.
Članek tukaj.
- za tretjo novost tega tedna sem kar nekaj časa “kolebal” ali jo sploh naj objavim ali ne.
Gre za članek, ki opisuje Semrushevo novost, t.i. “Network Graph”, ki je sposobna prikazati mrežo backlinkov, ki jih prejema spletna stran, ki jo analizirate.
To funkcionalnost sicer imajo že nekatera ostala SEO orodja (npr. Sistrix) lep čas, a bo zanimivo videti kako se bo ta funkcionalnost “prijela” med uporabniki Semrush-a.
Malenkost skoraj upam “vedeževati”, da bo zgodba, ob tej funkcionalnosti, podobna že znanim.
SEO agencije in ponudniki bodo hiteli s to funkcionalnostjo, “dokazovati” svojim potencialnim naročnikom in strankam (ki se jih trudijo prevzemati od drugih SEO ponudnikov), kako njihov trenutni SEO mojster, uporablja “mrežo” za gradnjo backlinkov, kako je ta ali ona mreža “zanič” in kako so njihove spletne strani, podvržene veeeeeeliki nevarnosti, če bodo še naprej uporabljali tovrstne SEO prakse in pristop.
V bistvu ista zgodba, ki jo poslušamo, vedno znova.
In vsakokrat bolj intenzivno od SEO-tov, ki mreže za gradnjo backlinkov ne uporabljajo (ali pa so pozabili, da so jo uporabljali v preteklosti 😁 ali pa jo skrivajo 😁).
Intenzivnost nasprotnikov uporabe SEO mrež pa seveda narašča premo sorazmerno z “jezo” ali “potlačenimi čustvi”, ker z določenimi ključnimi besedami ne dosegajo rankingov, ki jih dosegajo njihovi SEO konkurenti.
Never ending story. Članek tukaj. - zadnja novost tega tega je članek z naslovom The beauty of Link Graphs (tukaj), ki bi ga lahko razumeli v podobnem kontekstu kot članek v tretji novosti tega tedna (zgoraj), a ga objavljam zato, da si v njem preberete “razmišljanje” avtorjev SEO orodja Majestic o t.i. citation flow-u in povezavi med omembami (t.i. citations) vaše blagovne znamke (spletne strani) z dejansko zgrajenimi backlinki.
Iz česar je, po Majesticovo, izračunan t.i. trust flow spletne strani.
Zelo zanimiva reč, ki daje razmišljati o tem ali in kak imajo vpliv na rangiranja spletnih strani, “zgolj” preprosta omenjanja vaše blagovne znamke (brez zgrajenih “hiper” povezav).
SEO raziskava tedna
Izmed zanimivih SEO mini raziskav, sem tokrat izbral spodnjo.
V njej smo bili SEO-ti, povprašani o tem v kakšni meri uporabljamo lastne slike za zgodbe, ki jih ustvarjamo na spletu:
Tokratno mini SEO raziskavo “lepim” ta teden tudi zato, ker je Google, “te dni”, zgleda, da trajno, dodal tudi možnost “slikovnega iskanja”, direktno na prvo stran svojega iskalnika. Zraven, seveda že dlje časa prisotnega, glasovnega iskanja (voice search).
Kar pove, da Google že stavi in še bolj bo, očitno, v prihodnosti delal tudi na izboljševanju slikovnega iskanja (Google Lens).
Zgornji rezultati bi morali razkriti SEO rezervo, ki je ne izkorišča marsikatera spletna stran.
Slikovno iskanje in vloženih tistih nekaj par minutk, za SEO optimizacijo slik, je SEO praksa, ki lahko prinese dodatno razliko. Že danes, v prihodnosti pa bo očitno še bolj.
Moj pogled
- v bistvu sem svoj pogled na minuli SEO teden, “obelodanil” tokrat že v uvodu.
Organizacija časa, po tem, ko SEO optimizacija, začne prinašati rezultate, je po eni strani, “sladka skrb”. Boljše imeti preveč dela, kot premalo.
Po drugi strani, pa je, ta ista reč, tudi “prekletstvo” vsake podjetniške zgodbe. Bolj kot rastemo, večji so izzivi za nadaljno rast.
Seveda je ena izmed možnosti, da se pač odločimo, da ne bomo napredovali naprej.
Ne vem sicer 100% kako je v ostalih panogah, a za SEO panogo lahko zagotovo potrdim, da, če izberete to pot, prenehanje rasti, pomeni stagnacijo.
Imeti visoke uvrstitve na Googlu, prenehati se boriti in pričakovati visoke pozicije na Googlu, tudi v bodoče, ne gre.
Če ne drugo, najmanj zaradi konkurence, ki “želi” rasti naprej.
Lep vikend….
OPOMBA: Petkov SEO komentar tedna pišem že več let. Sprva sem ga objavljal samo v Facebook zaprti, BTB podporni skupini, ki je namenjena mojim aktualnim in (nekaterim) ex SEO mentorirancem, v juliju 2022 sem začel te komentarje objavljati na Seo-Praktik.si (ker mi je FB konstantno “težil”, da kršim njihova pravila objav zaradi preveč povezav do drugih uporabnih vsebin (izven Facebooka !!!)). Če me FB noče, me pa Seo-Praktik.si sigurno hoče 😝.
SEO opomnik: Moj “evergreen” SEO vodnik, ki ga nekajkrat na leto ažuriram, da boste non-stop na tekočem o tem kakšne so aktualne SEO smernice pri optimizaciji spletnih strani – Kaj je optimizacija spletnih strani, čemu služi in kako se izvaja [Vodnik].