Uvod
- prvi teden v mesecu je pri marsikaterem SEO-tu tudi teden, ko pregleda svoje SERP-e in dosežene SEO cilje iz minulega meseca.
V naši skupini (s katero se družimo na Facebook-u), takoj po prvem tednu, objavljam tudi enega izmed boljših SEO rezultatov minulega meseca, najboljši rezultati pa so potem objavljeni tudi na Lestvici SEO rezultatov meseca.
V tem tednu je bilo zato, iz tega naslova, zanimivo opravljati že prva mentoriranja in sestanke, kjer ponavadi sogovornikom najprej prepuščam, da sami povedo kako vidijo svoje rezultate.
Kljub temu, da v naslednjem tednu, sledi objava najboljšega SEO rezultata meseca (in njegov podroben opis), pa že tukaj, uvodoma, zapišem, da so nas tokratni SERP-i vse skupaj, spet lahko zeeelo ogromno naučili.
Nekateri so tako “izboljševali” svoje vsebine, da so te, celo iz druge Googlove strani, poniknile na pozicije nad 100 (🤪, cinizem on) , nekateri smo “spet” izvajali t.i. “reactional SEO” – to je SEO, ko najbolj delaš takrat, ko se začne “potop”. Prej, ko, si imel čas, pa si se, namesto, da bi delal, sončil v slavi preteklih rezultatov.
A kot rečeno, več o vsem tem, drugi teden, v SEO rezultatu meseca.
Gremo k SEO novostim…
SEO novosti
- prva uporabna vsebina tega tedna je predstavitev 4 kategorij iskalnih namenov. Večina SEO-tov, v osnovi loči in pozna, 3 kategorije, v članku na povezavi, so podrobneje opisane 4. Podrobnosti o search intentu v slovenščini, najdete na drugi povezavi.
MImogrede: search intentov je seveda še bistveno več, a o tem, kdaj drugič.
- ker ne mine teden, da ne bi bil povprašan o smiselnosti priprave spletnih vsebin za t.i. zero volume ključne besede, lepim drugi link. V njem so podrobno razložene koristi targetiranja na zero ključne besede. Članek je 21. oktobra objavil Ahrefs. Priporočam.
- precej ustvarjalcev vsebin se nas sprašuje ali in kako, če sploh, sta povezana frekvenca (t.j. dinamika) pisanja novih spletnih vsebin in SEO rezultati.
Boljše študije, glede na to, da sem to tematiko podrobneje raziskoval v tem tednu tudi sam, kot na linku, nisem našel.
- četrta uporabna vsebina je, že dobra 3 leta, objavljen zapis z razlago, ki pojasnjuje, da niso vsi linki, v očeh Googla, tretirani enako. Preverite. Za lažje razumevanje je v vsebini vključena tudi infografika.
- na povezavi, tukaj, je predstavljeno kako meriti vpliv meta opisov na organske uvrstitve. Kljub temu, da gre za precej svežo spletno stran, je vsebina na povezavi, zelo zanimiva. In, preverjeno pisana, iz strani, izkušenega SEO mojstra.
- za konec še lepim link do koncepta vsebinskega marketinga, ki govori o prihodnosti SEO. Vredno prebrati. Priporočam.
SEO raziskava tedna
Izmed zanimivih SEO mini raziskav, sem tokrat izbral spodnjo.
V njej , smo bili SEO-ti povprašani o tem, kaj menimo, da je bolj tvegano. Graditi spletno stran s ciljem monetizacije preko affiliate provizij ali preko adsense klikov.
Rezultat je, vsaj kar se tiče moje izkušnje, popolnoma nepričakovan.
V letih 2013 do 2015 sem se poskusil z obojim. Spletne strani s prikazovanjem Google Adsense reklam monetiziram še danes, z affiliateom sem popolnoma zaključil.
Hitre razlike:
- v vseh letih dela, kar delam v SEO, se ni niti enkrat zgodilo, da bi Google bil neplačnik. Affiliate ponudniki so bili. Da moje mentorirance, ki izvajajo ali se podajajo v affiliate vode, prihranim “muk”, odkrito zapišem, da mentorirancem v živo, dostikrat direktno in poimensko povem, kdo v Sloveniji, so neplačniki s katerimi odsvetujem sodelovanje. Ker, če so neplačniki, ne vidim razloga, da bi si prislužili kaj drugega kot grajo.
- pri Adsensu mi Google sam pomaga najti optimalne nastavitve za čim višji izplen, ker je boljši izplen tudi Googlu v interesu. Pri affilliate prodaji morate za vse “doktorirati” sami.
- Adsense je, vsaj zame, “rešilna bilka”, če se druge monetizacijske oblike sfižijo (npr. dobavitelj ponikne).
S tem komentarjem ne želim delati reklame za eno ali drugo opcijo. V bistvu mi je vseeno kako vsak monetizira svoje spletne strani. Ampak mi je, vsaj enkrat, zanimivo videti, da je moje mnenje usklajeno z najbolj množičnim odgovorom zgoraj 😁 . Kar je redko.
Moj pogled
- kaj je novega iz mojega osebnega SEO udejstvovanja ta teden….
V bistvu sem prav vesel (ali pa imam srečo), da se na področju spletne optimizacije, sam, na slovenskem Googlu, pozicioniram z dvema spletnima stranema. Seo-Praktik in osebno stranjo matijazajšek.com.
Vedno bolj ugotavljam, da mi to omogoča krasno in varno “igranje” in eksperimentiranje s SEO optimizacijo.
Kako?
Medtem, ko ena domena (matijazajšek.com), na prvi strani Googla, zaseda dokaj stabilne pozicije in posledično za moj posel, več kot dovolj dela, Seo-Praktik.si, “pleše”. Pa ne po Golobovo.
So dnevi, ko je Seo-Praktik četrti, pa drugi, pa šesti, pa osmi, pa tudi prvi je že bil. Zadnjič januarja letos.
Ples je posledica tega, ker na njem nonstop testiram svoje SEO ideje. Včasih celo tako intenzivno, da url-je iz Seo-Praktik-a, po 6 krat na dan, vržem v Googlov indeks. In opazujem kaj se dogaja.
Iz česar se ogromno naučim. Tako tega kaj deluje, še večkrat pa tega, kaj ne deluje.
To pa potem prenašam tudi svojim mentorirancem.
Kako naj to koristi vam?
Saj poznate rek: “ne nosite vseh jajc v eni košari”. V SEO svetu bi to lahko pomenilo tudi, da mogoče ni narobe, če imate, tudi za isto panogo, več domen.
p.s.: paranoičen kot sem, imam v ozadju še 3 domene za SEO panogo. Nikoli se ne ve.
Lep vikend….
OPOMBA: Petkov SEO komentar tedna pišem že več let. Sprva sem ga objavljal samo v Facebook zaprti, BTB podporni skupini, ki je namenjena mojim aktualnim in (nekaterim) ex SEO mentorirancem, v juliju 2022 sem začel te komentarje objavljati na Seo-Praktik.si (ker mi je FB konstantno “težil”, da kršim njihova pravila objav zaradi preveč povezav do drugih uporabnih vsebin (izven Facebooka !!!)). Če me FB noče, me pa Seo-Praktik.si sigurno hoče 😝.
SEO opomnik: Moj “evergreen” SEO vodnik, ki ga nekajkrat na leto ažuriram, da boste non-stop na tekočem o tem kakšne so aktualne SEO smernice pri optimizaciji spletnih strani – Kaj je optimizacija spletnih strani, čemu služi in kako se izvaja [Vodnik].