SEO komentar TEDNA 36/2022

Uvod

  • čisto iz vsakodnevne prakse, zapišem, da je redno spremljanje aktualnih novosti na področju SEO optimizacije, tudi še za tako, vsega že videnega in navajenega, SEO optimizatorja, hkrati privilegij in prekletstvo.

    To, koliko prednosti prinaša, če redno, vsakodnevno spremljate aktualno SEO sceno, več ne bom opisoval, ker o tem pišem praktično, v vsakem mojem blogu in SEO komentarju tedna.

    Da pa to isto “početje” prinaša tudi “prekletstvo”, pa omenim, tukaj, v preventivne namene.

    Če se boste odločili, da boste SEO sceno spremljali, vsakodnevno, vedite, da to ima svoje pluse. A tudi minuse.

    Nihanja prikazanih rezultatov na prvi strani Googla, tam, kjer sami targetirate s svojimi ključnimi besedami, so včasih, še posebej pa ob Googlovih globalnih posodobitvah algoritma, lahko tudi zeeeelo znatna.

    Kar lahko, četudi mislite, da ste v SEO videli že vse, povzroči cardio zastoje 😁. Zato v tokratnem SEO komentarju tedna, uvod začenjam s sliko, ki vam naj koristi pri odzivanju na takšna SEO nihanja:

Vsak si lahko zgornjo sliko razlaga po svoje.

Jaz jo razumem, kot “napotek”, da se “ob hudih pretresih” splača odzvati v okviru svojega dometa – to je, “predelati občutke v sebi, sam s sabo”, z reakcijo navzven pa počakajte, da se situacija umiri.

Napotek zna priti prav v marsikateri življenski situaciji, ne samo pri SEO optimizaciji.

SEO novosti

  • za prvo novost tega tedna lepim povezavo do najnovejše Semrush-eve študije o t.i. zero clicks. Saj veste, to so prikazi spletnih strani na Googlu od katerih ni nobenih klikov. Študija je tukaj.
    Sam te študije ne “berem” v duhu prestrašenosti, češ, da se število t.i. zero clicks skozi leta, veča, pač pa bolj kot dokaz v katero smer Google potuje pri svojem razvoju.
    In kot inspiracijo za ideje, da kljub razvoju Googla, svoje vsebine pripravljam tako, da klike na njih, vseeno dosegam.

  • v povezavi s prvo novico, lepim tudi drugo. Na strani ContentAmigo je sicer objavljen blog o “zero” in “low volume” ključnih besedah (1), v članku pa sem se še posebej ustavil na poglavju, kjer je govora o koristih, ki jih prinaša pisanje vsebin za tovrstne ključne besede.
    Še posebej, ker praktično, ne mine teden, da me vsaj eden izmed mojih mentorirancev, ne bi “pobaral” o smiselnosti pisanja za long tail in zero volume ključne besede.

  • kot tretjo novost si, mojo omembo prisluži, 26. oktobra 2022 objavljen, blog post o snovanju vsebinske strategije s katero boste zmagovali danes in jutri (2). Članek podaja zelo zanimivo razmišljanje o tem kako pomembno je pristopiti k vsebinskemu nastopu na internetu, s kratkoročno in dolgoročno, zastavljenimi cilji.

SEO raziskava tedna

Koncem septembra 2022 se je v SEO skupnosti zaključilo zbiranje mnenj SEO mojstrov o tem katero SEO aktivnost smatrajo za največji izziv:

seo komentar tedna 36 2022

Izmed štirih ponujenih opcij, mi je zanimivo, da se je SEO copywriting znašel na tretjem mestu. Sodeč po lastnih izkušnjah, imajo ravno s konstantnim copywritingom, iskanjem novih ključnih besed in iskanjem idej za nove vsebine, marsikatera podjetja, kar precej težave.

Po drugi strani, pa je tudi res, da je trg že dobesedno zasičen s ponudniki, ki zase trdijo, da ustvarjajo kakovostno SEO pisanje.

Presenetljiv v zgornji raziskavi mi je tudi drugi rezultat, na katerem se je znašla tehnična SEO optimizacija. Najbrž zato, ker vsak SEO mojster, različno pojmuje kaj bi naj sodilo k tehnični SEO optimizaciji (zadnjič sem pri nekom celo bral razlago, da je tehnična SEO optimizacija ureditev SEO naslovov, meta opisov in H oznak), se je rezultat znašel kot drugi največji izziv.

Znatno izstopa “zmagovalec”. Pridobivanje linkov bi naj za večino vprašanih predstavljalo največji izziv.

Dva razloga vidim za to.

Prvi je v tem, ker je v SEO skupnosti sploh še ogromno takšnih, ki v učinkovitost in nujnost izvajanja backlinking-a še kar malo dvomijo.

Za takšne je zagotovo pridobivanje backlinkov, če so že v osnovi do njihovega učinka, skeptični, “muka”.

Drugi razlog vidim v tem, da SEO-ti prepoznavamo premalo možnosti za gradnjo backlinkov.

Še posebej v Sloveniji, se zdi, da so poznane predvsem naslednje opcije za gradnjo backlinkov:

  • SEO članki v raznoraznih mrežah,
  • forum backlinki,
  • blog komentarji,
  • socialna omrežja,
  • guest posting in
  • PR članki.

    In se tukaj ustavi. Po drugi strani, se mi zdi, da v tujini že bistveno bolj, “cvetijo” SEO agencije, ki se ukvarjajo izključno s t.i. link worthy vsebinami (infografike, statistične strani, round up vsebine, itd…).

Moj pogled

  • moj pogled se v tem tednu, v 10 letih dela na SEO področju, “nepresenetljivo” ni spremenil nič 🤪. Še kar uživam v svojem poslu in še kar trdim, da vsak dan znova, že, ko mislim, da vem nekaj novega, ugotavljam, da o SEO pravzaprav vem zelo malo.

Spletna optimizacija je res super, super posel:

  • prvič: ker omogoča kreativnost. V njej lahko izrazim sebe točno na tak način kot sam želim.
  • drugič: ker se spreminja. SEO ni nekaj, kar je zabetonirano v najtrši beton in se nikoli več ne bo spremenilo. Če bi bilo tako, mene že dolgo več ne bi bilo zraven.
    Z vsem spoštovanjem do vseh poklicev, sam nisem za “tekoči trak” in opravljanje vedno istih “gibov” in aktivnosti, vsak dan. 40 let.
    Všeč mi je, da SEO vsakodnevno ponuja nove izzive. Pa čeprav so nekateri med njimi tako težki, da jih ne “rešimo” tudi po več mesecev.
  • tretjič: ne znam si predstavljati kako bi se v redni službi, na lastno pobudo, premikal proti štiridnevnemu delovnemu tedniku. Kar se pri gradnji samostojne kariere lahko.
    Brez vsakodnevnega branja o tem kako nas bo k temu usmerila EU komisija ali naša vlada.
    V lastnem SEO poslu mi ni treba nikogar vprašati ali smem delati tako, da bi imel petke proste.
    Ko in, če se mi bo to zahotelo, bom o tem odločal jaz (btw: resnično delam na tem, da, najkasneje z novim letom, ob petkih preneham z mentoriranji in samo še pišem. Na enem izmed mojih novih SEO projektov).

Lep, podaljšan vikend….

OPOMBA: Petkov SEO komentar tedna pišem že več let. Sprva sem ga objavljal samo v Facebook zaprti, BTB podporni skupini, ki je namenjena mojim aktualnim in (nekaterim) ex SEO mentorirancem, v juliju 2022 sem začel te komentarje objavljati na Seo-Praktik.si (ker mi je FB konstantno “težil”, da kršim njihova pravila objav zaradi preveč povezav do drugih uporabnih vsebin (izven Facebooka !!!)). Če me FB noče, me pa Seo-Praktik.si sigurno hoče 😝.
SEO opomnik: Moj “evergreen” SEO vodnik, ki ga nekajkrat na leto ažuriram, da boste non-stop na tekočem o tem kakšne so aktualne SEO smernice pri optimizaciji spletnih strani – Kaj je optimizacija spletnih strani, čemu služi in kako se izvaja [Vodnik].