SEO komentar TEDNA 32/2022

SEO novosti:

  • med vsemi novostmi tega tedna, si prvo mesto sigurno zasluži letošnji Googlov dogodek, imenovan Search On. Ta se je odvil v sredo, 28. septembra (vir), na njem pa se je Google letos osredotočil predvsem na predstavitev sprememb, s katerimi želi Google v prihodnosti transformirati in še izboljšati iskalno izkušnjo na svojem iskalniku.

    Glavne spremembe, ki jih je na dogodku napovedal Google, so razširitev t.i. multisearch iskanja na kar 70 jezikov, prihaja multisearch near me, izboljšave se obetajo pri Google Lens in autosuggest iskanju, itd…
    10 največjih najavljenih sprememb preberite tukaj.
  • na SearchEngineLand-u je bil ta teden objavljen zelo dober članek, v katerem so, po historičnem zaporedju, zbrane vse odmevnejše objave Googlovih predstavnikov in tudi SEO strokovnjakov o tem kaj je bilo kadarkoli rečenega oz. zapisanega o vplivu klikov, CTR-ja in stopnje odboja (bounce rate) na uvrstitve na Googlu (vir).

    Kljub temu, da je vsebina članka kar obsežna, se jo splača prebrati zato, da vam bo še bolj jasno zakaj je na področju trditev o vplivu teh treh faktorjev na rankinge, na Googlu, toliko konfuznosti in različnih pogledov.
  • zelo dobro raziskavo o največjih zmagovalcih in poražencih dveh nedavnih velikih Googlovih posodobitev algoritma (September core update in product reviews update) je objavila Lily Ray v tem članku.
  • kot zadnjo novost iztekajočega tedna, lepim še članek, ki pojasnjuje kaj pravi Google o tem ali spreminjati url-naslove za potrebe izvajanja optimizacije strani (vir).

SEO misel tedna:

Misel tega tedna, ki je pristala med mojimi zaznamki, je tokrat:

Precej mojih sogovornikov pravi, da je njihov “specifičen” problem pri izvajanju optimizacije njihovih spletnih strani, pomanjkanje časa. Zavedam se, da vsake toliko, isto “pojamram” svojim SEO mentorirancem, tudi sam.

Če kaj koristi, naj povem, da pomanjkanje časa, ni tako zelo “specifičen” problem, kot bi si mi vsi radi mislili. Z optimalno organizacijo časa se spopadamo vsi.

Po eni strani obstajajo redne (skoraj rutinske) zadolžitve, ki jih moramo opravljati, na drugi strani obstajajo ambicije, ki jih želimo doseči, na tretji strani pa reči, ki jih delamo “v prazno”.

Da bi koristilo, objavljam zgornjo misel.

Moj pogled:

Ta teden se je pri meni, pri marsikaterem SEO-tu pa že dosti prej, začelo obdobje, ko se v pretežni meri, lotevam izboljševanja svojih obstoječih, t.i. SEO evergreen vsebin. Saj veste, to so tiste, s katerimi imam tudi v letu 2023 ambicijo biti z njimi na vrhu iskalnika.

Že nekaj zadnjih let imam te aktivnosti sicer planirane v koledarju, ob “turbulentnih” nihanjih url-jev na SERP-ih in intenzivni borbi konkurence za iste ključne besede, pa smo SEO-ti pravzaprav v izboljševanje svojih obstoječih vsebin, če želimo z njimi biti še naprej konkurenčni, itak prisiljeni skozi celo leto.

Pogled na dosežene pozicije, s katerimi ste “padli” na Googlu, vas ne bi smel skrbeti, če na svojo vsebino pogledate “zdravo” kritično. Iz “SEO oči” s katerimi gledate danes na izdelek, ki ste ga ustvarjali in optimizirali pred npr. pol leta.

Ni problem padec vaših url-jev, ko v vsebinah na teh url naslovih, vidite pomanjkljivosti in rezerve, ki jih pred pol leta še niste implementirali. Ker zanje takrat pač niste še vedeli.

Problem je, ko zdrsnete z url-jem, na katerem več ne vidite kaj bi lahko izboljšali.

Osebna izkušnja:

Kdor ocenjuje (ali celo objavlja), da na svoji poslovni in osebni poti, samo raste, laže (tudi samemu sebi).
Ali pa izvaja marketing 😁.

Normalno je, da si želimo nenehne rasti. Če pa to dosegamo s čim manj truda, je pa še toliko boljše.

Tudi sam sem, tako kot prejšnja leta, v letošnjem poletju precej svojih SEO aktivnosti prepustil zgolj avtomatiki. In potihem upal, da jo odnesem dobro. Da bo za nadaljne zmage zadoščalo to kar sem se naučil v preteklosti.

Hitro, že pred koncem počitnic, so začeli prihajati znaki, da temu ne bo tako. Ker so povpraševanja za sodelovanja z mano še kar deževala, kljub temu, da se za nove rankinge z novimi ključnimi besedami, nisem več boril, sem si (znova) mislil, da je moja SEO misija, tokrat pa res končana. Sledilo bi naj še samo delo na sadovih minulega.

V tem tednu sem ugotovil, da svet ne deluje tako. Borba in konkurenca mora biti.
Ne zato, da bi jo sovražili ali bili nanjo jezni.
Ampak zato, ker resnično sili, da napredujemo.

Lep vikend…

OPOMBA: Petkov SEO komentar tedna pišem že več let. Sprva sem ga objavljal samo v Facebook zaprti, BTB podporni skupini, ki je namenjena mojim aktualnim in (nekaterim) ex SEO mentorirancem, v juliju 2022 sem začel te komentarje objavljati na Seo-Praktik.si (ker mi je FB konstantno “težil”, da kršim njihova pravila objav zaradi preveč povezav do drugih uporabnih vsebin (izven Facebooka !!!)). Če me FB noče, me pa Seo-Praktik.si sigurno hoče 😝.
SEO opomnik: Moj “evergreen” SEO vodnik, ki ga nekajkrat na leto ažuriram, da boste non-stop na tekočem o tem kakšne so aktualne SEO smernice pri optimizaciji spletnih strani – Kaj je optimizacija spletnih strani, čemu služi in kako se izvaja [Vodnik].

Dodatno: