SEO komentar TEDNA 31/2022

SEO novosti:

  • ta teden je bilo na področju SEO optimizacije znova zelo pestro.
    Eno večjih negodovanj in debat v SEO skupnostih je sprožila objava v kateri je Danny Sullivan pojasnjeval razloge zakaj sta si zadnji dve večji posodobitvi Googlovega algoritma (september core update & helpful content update) sledili ena za drugo, špekuliralo in spraševalo pa se je mnogo tudi o tem ali sta ti dve posodobitvi morebiti bile izvedene v isti čas (vir).

    V začetku tedna so najprej sledila pojasnjevanja Googlovih predstavnikov, da Google dveh, tako velikih posodobitev, ne izvaja hkrati, v drugi polovici tedna pa so se že pojavile prve objave, ki so govorile o tem, da Google “lahko” več posodobitev svojega algoritma izvaja istočasno.

    Pretežni del skrbi in negodovanj SEO-tov glede tega gre seveda v vprašanja kako naj, ob istočasnem izvajanju več posodobitev algoritma hkrati, SEO-ti ustrezno prepoznajo ali je njihove spletne strani, ujela ena ali druga posodobitev. In se temu ustrezno, s popravki svojih vsebin, odzovejo.
    Eden izmed pomislekov je bil to:
  • druga, zelo zanimiva in razveseljiva novica je bila objava tesnejše poslovne naveze priljubljenega SEO orodja Semrush in platforme WIX (vir).

    Do, še ne tako daleč nazaj, je marsikateri SEO strokovnjak, verjetno “samo pri sebi” zavijal z očmi, ko je dobil naročnika, ki se je zanimal za optimizacijo spletnih strani, hkrati pa svoje spletne vsebine, ustvarjal s pomočjo platforme WIX.

    Že obdobje, ko je WIX naznanil katera znana imena SEO scene vstopajo na njihovo ladjo (nekje ob koncu lanskega leta), je dalo slutiti, da se želi platforma WIX bistveno bolj pozicionirati kot platforma, na kateri ustvarjane vsebine, lahko najmanj enako kakovostno konkurirajo vsebinam, ki so npr. ustvarjane na WordPress-u in ostalih, SEO bolj prepoznanih, CMS-jih.
  • tretja, zelo uporabna in z zelo velikim zanimanjem, sprejeta vsebina, ki je ta teden pritegovala precej pozornosti, je nova SEO študija, SEO eksperta Kevina Indiga o kaznih, ki so doletele nekatere spletne strani, katerih vsebine so generirane s pomočjo robotov (t.i. AI generated content).

    V najnovejši SEO študiji (vir) Kevin odlično razloži kako enostavno je pravzaprav prepoznavati avtomatsko generirane SEO tekste, posledično pa bi se naj, vsaj še v današnjem času, za tako ustvarjane vsebine, ne pisali dobri časi.

    Čeprav članek ne govori direktno o tem, da je kar vsa AI generirana spletna vsebina na internetnih straneh, podvržena večji nevarnosti pridobitve Googlove kazni (Google helpful content), so ob zaključku članka podani 2 smernici, ki ju je smiselno upoštevati, v kolikor izbirate pot kreacije spletnih vsebin s pomočjo AI orodij:

    Kreatorji vsebin, ki uporabljate bodisi AI, bodisi “ročni” pristop pri kreiranju svojih vsebin, se osredotočajte na
    user value (vrednost za uporabnika) in
    information gain (pridobitev uporabnih informacij)
    in načeloma, težav z Googlovimi kaznimi ne bi smeli imeti.

    Če smo že (spet) pri Google Helpful Content posodobitvi (enako kot zadnja 2 meseca), je tokrat bolj pozitivno noto, ponudil članek Worried About Your SEO Future? Yes, You Will Survive the Google Helpful Content Update (vir), ki na kratko povzema ključne smernice, ki jih je vredno upoštevati pri pripravi vsebin, “odpornih” na HCU posodobitev.
  • zadnja četrtina leta je obdobje, ko številni SEO usvarjalci bolj intenzivno začnemo tudi s prenovami svojih obstoječih spletnih vsebin.
    Jasno, zaradi ambicij, da dosežene uvrstitve, ki smo jih v preteklih letih dosegli z njimi, najmanj ohranimo (če ne še celo izboljšamo).
    Zaradi tega lepim tukaj (vir) članek, ki pojasnjuje 20 tipov t.i. evergreen vsebin, ki producirajo dolgoročne rezultate. Priporočam.
    Obenem, v povezavi z ambicijami, da so vaše vsebine resnično “top of the top” in uvrščene dlje časa na top Googlovih pozicijah, lepim povezavo tudi do zelo znanega, Moz – ovega Whiteboard Friday-a, v katerem Rand Fishkin, razlaga How to create 10x content (vir). Video vzame vsega 8 minut. Priporočam tudi ogled tega.
  • med ostale uporabne vsebine tega tedna (ne nujno aktualno sveže, a vseeno uporabne), se je v moj bookmark naselilo nekaj naslednjih linkov:

    – My resources for Growth Hacking (vir) – za tiste, ki se osredotočate na growth hacking
    – 1000 true fans (vir) – članek o tem kako za spletni uspeh na socialnem omrežju ne potrebujete na milijone sledilcev, ampak vsega skupaj, 1000 resničnih fanov
    – Complete Guide to Copywriting (vir) – evergreen Vodnik za kakovosten vsebinski copywriting
    – How to Create Twitter Content for Audience Resonance and Revenue (vir) – za tiste, ki imate ambicije po osvajanju Twitter kanala
    – The truth about link building for SMBs: 6 myths and misconceptions (vir) – argumenti o 6 mitih gradnje povratnih povezav, ki niti približno ne držijo
    – SEO študija o tem ali gradnja backlinkov za GMB profil pomaga rankingom (vir)

Za čisti konec “novosti” tega tedna lepim še 2 “krasni” (cinism on) objavi iz slovenske scene, ki se ne dotikata toliko SEO optimizacije, ampak pravzaprav vseh slovenskih malih podjetnikov (še posebej normirancev).

Normirance je že pred časom “vznemirila” napoved nove vlade o prihajajoči “prevetritvi” obdavčitve normirancev.
Janez Šušteršič je 9. septembra na to temo, na Siol-u objavil ta zapis (Pustite normirance pri miru), slovenska vlada pa je včeraj zvečer naznanila ta predlog.

Zdaj pa naj kdo reče, da življenje SEO-tov ni zanimivo? 😜 
Tako kot zdaj vidim zadeve, da so zastavljene, se marsikateremu freelancerju, zraven fronte, ki jo že tako ali tako izvaja (za svoj zaslužek in kariero), priključuje še ena fronta (kako narediti, da prisluženo, ohrani).

SEO misel tedna:

Med SEO misel tedna, sem ta teden uvrstil rezulate novega “mini SEO kviza”, kjer smo bili SEO-ti “pobarani” o tem katero SEO aktivnost smatramo za najtežjo.

Več kot polovici SEO-tov predstavlja največjo težavo, pridobivanje in gradnja backlinkov.

Moj pogled:

  • podjetniška pot je zanimiva. It’s neverending story delnih uspehov, enakega števila porazov, malih zmag, ki jih lahko slaviš samo sam (ker ostali sploh ne razumejo kakšno skalo si tokrat prestavil) in malih porazov, ki te, če nisi ravno najboljše volje in skoncentriran, hitro utegnejo vreči “na rit”.
    Skratka, ena sama turbulenca.

V svoji mladosti, ko sem podjetniško pot šele začenjal, bi ti turbulentni pretresi pri meni povzročali pokanje žil, srčne zastoje, izgubo glasu in bentenje nad vsem in vsakim.

Zdaj je drugače (pa še nisem mega star 😁).

Zdaj vso to turbulenco, sicer še vedno opazim, ampak za takojšnje odzive nanjo sploh nimam časa. Ker moram prej “bojevati” še tekoče borbe.

Kar je super.

Nobena juha se ne poje tako vroča kot se skuha, pa tudi reagirati turbulentno na turbulenco ni zdravo.
Prespim zadevo (čeprav mogoče tisti dan, ko me prvič zadene turbulenca, ne spim najboljše), ampak že drugi dan, turbulenco uvrstim zgolj med eno izmed novih front. Na kateri se bom pač moral začeti boriti.

Kaj hočem povedati?

Podjetniška pot niso samo zmage.
Če bi bilo tako, ne bi bilo zanimivo.

Lep vikend…

OPOMBA: Petkov SEO komentar tedna pišem že več let. Sprva sem ga objavljal samo v Facebook zaprti, BTB podporni skupini, ki je namenjena mojim aktualnim in (nekaterim) ex SEO mentorirancem, v juliju 2022 sem začel te komentarje objavljati na Seo-Praktik.si (ker mi je FB konstantno “težil”, da kršim njihova pravila objav zaradi preveč povezav do drugih uporabnih vsebin (izven Facebooka !!!)). Če me FB noče, me pa Seo-Praktik.si sigurno hoče 😝.
SEO opomnik: Moj “evergreen” SEO vodnik, ki ga nekajkrat na leto ažuriram, da boste non-stop na tekočem o tem kakšne so aktualne SEO smernice pri optimizaciji spletnih strani – Kaj je optimizacija spletnih strani, čemu služi in kako se izvaja [Vodnik].

Dodatno: