Uvod & SEO novosti
- in smo le dočakali.
Če sem še v zadnjem, prejšnjem petkovem SEO komentraju TEDNA pisal o tem, da SEO-ti zdaj pa že res dolgo čakamo na Googlovo obvestilo o zaključitvi obeh najpomembnejših posodobitev algoritma (HSU in LSU), smo to obvestilo, že naslednji dan, v soboto 14. 1., dočakali.
SEO skupnost je nato, naslednja 2 dni, v precejšnji meri, poročala o t.i. “popotresnih sunkih”, ki so na marsikateri spletni strani povzročili, da so se pozicije vrnile ali pa vsaj za nekoliko izboljšale, napram začetnim padcem, ki jih je prinesel začetek obeh posodobitev tik pred lanskim Božičem.
Zdaj smo tu kjer smo.
Sredi tega tedna je bilo prav smešno opazovati “tarnanje” nekaterih SEO-tov kako se na SERP-ih več nič ne dogaja. Kakor, da bi bili SEO-ti podobni komentatorjem na vseh main stream portalih, ki ponavadi niso z ničemer zadovoljni.
Ko so SERP-i noreli, je bila “galama” in pritoževanje.
Ko so sredi tega tedna SERP-i “počivali” je bilo isto.
Že drugo polovico tedna, v popoldanski sredi in v četrtek, je znova bilo zaznati nekaj več nihanj. In seveda temu ustreznih odzivov v skupnostih.
- druga novost, ki se prav tako “vleče” že od lanskega zaključka leta, Chatbot GPT3 in AI pomočniki za SEO, je prav tako doživela pomemben mejnik.
Končno se je tudi na tem področju Google odzval s svojim pogledom, saj je do tega trenutka večina SEO-tov slepo tavala med poželenjem, da preklopi na pripravo spletnih vsebin z AI orodji, na eni strani, in nevarnostjo kaznovanja teh spletnih strani iz strani Googla, na drugi.
Zdaj je jasno.
(Čeprav tisti, ki redno spremljamo stališča Googla, vemo, da v bistvu ni jasno nič…. 😀.
Ker se pač mnenja v hitro spreminjajočem in razvijajočem digitalnem svetu, lahko spreminjajo iz dneva v dan).
Googlovo stališče do AI ustvarjanih vsebin je, da le ta naj ne bi imel nobenih težav s tem, če je vsebina generirana s pomočjo AI orodij… vse dokler vsebina koristi njegovim uporabnikom.
Odgovor uporabniku, ki je Google opozoril, da Google ni vedno trdil, da nima težav z AI generirano vsebino:


Osebno sem do tega Googlovega stališča (vir) malenkost skeptičen, podrobnosti o tem pa sem opisal v zadnjem svojem blogu, na svoji osebni spletni strani, v članku 7 odgovorov na vprašanja povezana z AI generirano vsebino in njenim uvrščanjem na Googlu.
Uporabne vsebine za SEO
Med uporabne vsebine za SEO sem ta teden uvrstil naslednje:
- vsebino z izmerjenimi podatki vpliva ChatGPT – ja na dveh različnih področjih digitalnega marketinga, na LinkedIn-u in na Twitterju. Tukaj.
- čeprav ne gre povsem za core web vital element, spada pa na področje tehnične optimizacije spletnih strani, je v članku na povezavi, opisan super primer kako optimizirate t.i. TTFB (time to first byte). Tukaj.
- zelo uporabna je tudi nova SEO raziskava iz področja tehnične optimizacije State of technical SEO report 2023
- 18. januarja so na Search Engine Journalu-u objavili dober članek o tem kdaj je pravi čas, da se naredi vsebinski pregled spletnih strani iz vidika SEO. Priporočam.
SEO raziskava tedna
Med mini SEO raziskavami tega tedna (spet) ne gre mimo vprašanj, ki se dotikajo ChatBot-a.
Strah, da bodo Chatboti nadomestili Googlovo iskanje, je očitno “in”. Četudi večina SEO skupnosti ne misli, da bodo Chatboti nadomestili Search, ni za zanemariti tudi to, da se je na vprašanje odzvalo kar precej SEO-tov.
Ne morem mimo občutka, da je negativno morda kdo odgovoril tudi zato, da prepriča samega sebe, da za SEO (in njegov obstoj) ni nevarnosti.

Moj pogled na iztekajoči teden
Tokratni SEO pogled tedna izkoristim za to, da spomnim na eno od zanimivih misli, na katero sem (znova) naletel tekom svojega dela. Ta pravi: “edini pravi SEO je ROI driven SEO”.
Zdi se mi, da utegne ta misel biti marsikateremu SEO-tu koristna.
Vsake toliko se prisilim, da se je spomnim tudi sam.
SEO-ti zelo radi podležemo temu, da se kot levi borimo za pozicije. Včasih gre to celo tako daleč, da mesece (če ne celo leta) porabimo samo zato, da ranking iz pozicije 3 prestavimo na 2. Pa še takrat nismo srečni, ker nismo prvi.
Potem seveda naslednjih nekaj mesecev lovimo pozicijo 1.
In tudi po doseženem prvem mestu ne nehamo, ker si pač želimo pozicijo obdržati.
Vse v redu in prav.
Ampak ni malo primerov, ko je edina razlika med pozicijo 1 in 3, samo v egu.
Niti malo pa v prodajnih rezultatih.
Zato bi bilo dobro spomniti se občasno zgornje misli.
Ne znam zapisati kako zelo hvaležen sem paru, s katerim smo se letos, po dveh letih sodelovanja, prvič videli v živo, vsedli skupaj, nekaj dobrega pojedli in odločili, da začnemo nov, skupen projekt. Ki, končno, vsaj iz mojega stališča, ne predstavlja borbe v panogi SEO, ampak bomo SEO znanja uporabili v drugi panogi. Zato, da izboljšamo prodajne rezultate.
Priporočam, da čimprej pridete do točke, da potrebne SEO aktivnosti v svoji panogi avtomatizirate. Potem pa maksimalno v nove projekte.
Da svoje SEO znanje vnovčujete tam kjer je še več zaslužka (če vam je seveda to cilj).