SEO novosti:
- SEO stroka že skoraj 2 tedna “diha” v pričakovanju vplivov, ki bi jih naj prinesla nova Google Helpful Content posodobitev algoritma, a, ker se v povezavi z njo, (zaenkrat) še vedno ne dogaja nič kaj pretresljivega, začenjam tokratni SEO komentar tedna z drugo novico.
Ta je bolj uporabna, kot pa “špekulacije in SEO trači” o tem kaj utegne prinesti Google Helpful Content 😁.
Včeraj, 1.9.2022, so bili iz strani Googla, objavljeni 4 primeri, ki jih sam Google, ne “zgolj” SEO stroka, priporoča za izboljševanje meta opisov. To je ta zapis.
Štiri smernice, ki so omenjene pri izboljševanju vaših meta opisov, so:
– navedba razlage kaj vaša spletna trgovina prodaja in navedba podrobnosti: npr. lokacije trgovine, uradne ure, itd… (v meta opisih produktov online trgovin)
– uporaba izreza (snippeta) iz specifične novice (v meta opisih novic)
– povzetek celotne strani
– specifična in podrobna razlaga
- med uporabnimi vsebinami, ta teden priporočam vsaj ogled, če že ne branje, vsebine The ultimate Guide to writing online, avtorja David Perrel-a.
Za branje najbrž ne boste našli časa, ker gre za vsebino, dolgo cca. 16.000 besed – vseeno pa si jo shranite za prihodnost, ko boste nekje na plaži ali ob bazenu.
V članku je v celoti opisana zgodba o tem kako se je David iz slabega pisca, “prelevil” v mega zvezdo copywriting-a. Very inspiring. Tukaj.
- tretja uporabna novica tega tedna, ki mi je pritegnila pozornost, je članek, ki govori o tem kako uporabiti 80-90% že spisanih člankov, ki so povezani z vašo blagovno znamko tako, da hitro in super enostavno, podobno vsebino, ustvarite za drugo blagovno znamko.
Gre za t.i. brand swapping metodo, opisano tukaj.
- predzadnji 2 novici spet namenjam Google Helpful Content posodobitvi.
Tukaj je izjava Googla o tem zakaj deluje kot, da je vse okrog te posodobitve tiho.
Če se vam ne da brati, povzamem: v izjavi, Google opominja, da gre pri tej posodobitvi za t.i. continuous posodobitev. To je posodobitev, ki sicer začenja v napovedanem obdobju 14 dni (pri čemer smo zdaj v drugi polovici od Googlove napovedi, opomnik tukaj), se pa ta posodobitev konstantno razvija in evolvira – tako, da bodo Content Helpful faktorji stalno spremljali vsebine “z novimi očmi”.
- zadnjo novico tedna namenjam “strahovom” SEO-tov, ki vse bolj panično pogledujejo proti TikTok-u, za katerega se bojijo, da bi ta utegnil nadomestiti Google.
Članek, z naslovom Is TikTok going to replace Google so objavili na Moz-u. Tukaj.
SEO misel tedna:
Za SEO misel tega tedna lepim spodnjo sliko, avtor slike je Derek Flint:
Derek Flint z eno sliko pokaže eno izmed največjih SEO rezerv, ki jih večina SEO-tov preprosto “pozablja”, njeno izvajanje pa lahko ima znaten vpliv pri izboljševanju uvrstitev vaših spletnih vsebin, na Googlu.
To je t.i. pozabljana taktika gradnje notranjih povezav iz, vaših že obstoječih spletnih vsebin (ki so v Googlu indeksirane) k novo objavljenim vsebinam.
Medtem, ko se večina vseh nas, spomni notranje povezave graditi v vsebinah, ki jih objavljamo danes, v pretekle (že rangirajoče vsebine) sistematično (konsistentno in redno), interne povezave gradi peščica.
Kako vem to…
V moji, sicer majhni, a specifični za SEO, zelo “bogati” podporni BTB skupinici na FB-ju, “počiva” opomnik z navodili kako izvajati interne povezave iz obstoječih vsebin, že nekaj časa.
A trenutno je metoda sistematično izvajana pri manj kot 2% vpletenih.
To je ta objava:
Moj pogled in moja izkušnja iztekajočega tedna:
- znova se je ogromno dogajalo na SEO področju ta teden.
Izmed “osebno izkušenih” dogodkov, sem tokrat najbolj hvaležen za komunikacijo, ki sem jo imel sicer na LinkedIn-u, z, po mojem mnenju, izjemno izkušenim slovenskim marketingašem (ki ga sicer osebno ne poznam, zdi pa se, da se občasno najdeva med objavami na LN-ju), Luko Zorkom, ki se je krasno odzval na mojo promocijo članka, ki sem ga na Seo-Praktik-u objavil v ponedeljek.
V članku sem razlagal o tem kaj je CTR in kako CTR vpliva na SEO in v besedilu, kjer omenjam povezavo klikov z uvrstitvami na Googlu, z ne dovolj jasno zapisanimi besedami, dejansko sporočal bralcem, da je CTR na globoko uvrščenih spletnih straneh (v članku omenjam 82. mesto) nizek zaradi “globine uvrstitve kot posledica manj prikazov spletne vsebine).
Kar pa je Luka Zorko pojasnil, da ne drži.
Po iskanju dokumentacije Googla o tem (to je ta dokument), sem čez 2 dni našel dovolj časa, da sem želel odpraviti napačno interpretacijo v svojem zapisu, a, ko sem stopil pred ekran, v svojem besedilu, sem “zablokiral”. Svojega sporočila, kljub večkratnemu branju, nisem znal izraziti drugače.
Da me ne boste narobe razumeli….
Z ničemer, v tem komentarju, ne trdim, da Luka Zorko nima prav. Nasprotno. Luka Zorko ima prav.
Jaz sem mu pa hvaležen zato, ker je mene in moje bralce opozoril na to kako se meri CTR, hkrati pa je mene opomnil še na to kako pomembno je, da še bolj jasno sporočam to kar pišem v svojih blogih.
Ko sem šel brat svoj zapis že 100-tič, sem ugotovil, da je res spisan tako, kot, da so v njem pomešane hruške in jabolke.
Vsebino na članku namenoma puščam nespremenjeno – ker v njej še vedno ne najdem izrecno napačno spisane trditve, najdem pa “zmedenost”, na katero me je Luka v svojem odzivu takoj v štartu opozoril.
100.000 krat hvala Luka, za odziv.
V zahvalo sem želel tukaj danes prilepiti en krasen backlink do njegove spletne strani (mimo SEO-ta ne morem 🤪).
Ker pa spletne strani nisem našel, si možakar zasluži vsaj moje priporočilo.
Trdim, da gre za zelo izkušenega marketingaša (koliko berem, dela v marketingu čez 20 let).
Priporočam ga, če boste potrebovali oglaševalske storitve (če prav razumem njegovo dejavnost).
Lep vikend…
OPOMBA: Petkov SEO komentar tedna pišem že več let. Sprva sem ga objavljal samo v Facebook zaprti, BTB podporni skupini, ki je namenjena mojim aktualnim in (nekaterim) ex SEO mentorirancem, v juliju 2022 sem začel te komentarje objavljati na Seo-Praktik.si (ker mi je FB konstantno “težil”, da kršim njihova pravila objav zaradi preveč povezav do drugih uporabnih vsebin (izven Facebooka !!!)). Če me FB noče, me pa Seo-Praktik.si sigurno hoče 😝.
SEO opomnik: Moj “evergreen” SEO vodnik, ki ga nekajkrat na leto ažuriram, da boste non-stop na tekočem o tem kakšne so aktualne SEO smernice pri optimizaciji spletnih strani – Kaj je optimizacija spletnih strani, čemu služi in kako se izvaja [Vodnik].
Dodatno: