SEO komentar TEDNA 28/2022

SEO novosti:

  • v pričakovanju 22.8.2022 (dneva, ko je Google napovedal Google Helpful Content update, že pretekli četrtek), so se v SEO skupnostih, počasi začele, ta teden, previdno pojavljati prve objave, ki so nakazovale, da se iz naslova napovedane posodobitve algoritma, ne dogaja nič.

    Kot že dostikrat prej – tresla se je gora, rodila se je miš.
    Do četrtka tega tedna.

    Včeraj popoldan je Google objavil, da je s posodobitvijo algoritma začel z rahlo “zamudo” (v četrtek namesto v ponedeljek) in SEO skupnost je znova v pričakovanju. Googlov marketing očitno dosega svoje.

    Po napovedih bo posodobitev potrebovala cca. 14 dni, da se implementira v celoti in še to najprej na angleško govorečem trgu, prve ocene SEO skupnosti (po prvih nekaj urah posodabljanja algoritma) pa kažejo, da dobre 60% SEO skupnosti, zaradi posodobitve, ne zaznava na SERP-ih, nobenih “premikov” in sprememb:
prve zaznane spremembe Google helpful content posodobitve

Tisti, ki redno spremljamo SEO sceno, ne moremo mimo tega, da ne bi opazili “neverjetne sposobnosti” številnih SEO-tov, ki znajo spisati na tone zgodb o dogodku, ki šele poteka in katerega učinek šele prihaja.

Kar je znova, en dokaz več, da je SEO optimizacija, nič drugega kot eden izmed marketinških kanalov. Katerega izplen se da ujeti tudi, če si hiter in, če znaš o nečem povedati zgodbo, čeprav ta, v resnici, šele nastaja.

  • med omembe vrednimi, marketinškimi in SEO raziskavami ter uporabnimi vsebinami, sem si v tem tednu, shranil, zelo star članek, marketingašice Heidi Cohen v katerem pojasnjuje zakaj je vsebinski marketing stroškovno bolj smiselen od plačljivega spletnega oglaševanja.

    V svoji majhni, zaprti FB podporni skupini, ki jo namenjam svojim SEO mentorirancem, sem ta zapis delil že v torek. Iz razloga, ker imam vtis, da, predvsem tisti, ki rezultatov svojega, SEO optimiziranega, vsebinskega ustvarjanja, še ne “čutijo” v želeni meri, dostikrat pozabijo koliko lahko vsebinski marketing prinese na dolgi rok.
    Članek o tem tukaj: Why Content Marketing Is More Cost Effective Than Digital Advertising [Research]

  • zelo uporabna se mi zdi tudi vsebina, ki pojasnjuje razloge zakaj utegnejo že dosežene uvrstitve spletnih strani, v različnih dnevih tedna (npr. čez vikend), upasti. In to znatno. V nekaterih primerih celo tako, da vaših url-jev, čez vikend, na Googlu, sploh ni prikazanih.
    Prepričan sem, da razlogi, ki so navedeni v članku, na povezavi Why Do Our Search Rankings Drop On Weekends?, povprečnemu SEO-tu, sami od sebe, ne bi padli v glavo, nikoli. Preverite!!!

  • ob napovedani posodobitvi algoritma z Google Helpful Content se je v SEO skupnostih, ponovno začelo precej špekulirati o tem kakšne vrste vsebin so dejansko “helpful” in katere spletne strani utegne ta posodobitev algoritma, najbolj prizadeti.

    Številni SEO-ti so prepričani, da bo ta posodobitev (kadarkoli bo že globalno končana, čeprav Google o njej pravi, da gre za konstantni faktor, ki bo nenehno spremljal uporabno vrednost vsebin), v prvi vrsti prizadela predvsem avtomatsko generirane vsebine.

    Saj veste, to so te vsebine, ki jih, v zadnjih letih, bližnjic iskajoči SEO-ti, spravljajo skupaj s pomočjo umetne inteligence (Jarvis, itd…).

    Med temi debatami mi je pozornost pritegnil opomnik znane SEO strokovnjakinje Kristine Schachinger, ki je SEO skupnost spomnila, da so že leta 2019 obstajala orodja, ki so bila sposobna prepoznati umetno generirane vsebine (tukaj). V premislek o tem, da, če takšna orodja obstajajo pri drugih, je najbrž malo verjetno, da umetno generirane vsebine, ni sposoben zaznati Google.

  • med posebej uporabnimi, za optimizacijo vaših spletnih strani, je bil objavljen članek z naslovom Alt text: What it is & How to write, sicer pa kot zadnjo uporabno vsebino tega tedna lepim še SEO študijo, ki dokazuje, da so 301 redirekti do manj relevantnih vsebin v očeh Googla vidni kot “mehke/soft” 404 strani. Splača se prebrat (tukaj).

SEO misel tedna:

Med zanimivimi opomniki za čimbolj kakovostno optimizirano spletno stran, sem si ta teden shranil objavo Matt Giovanisci-ja:

Zgornja izjava, na super kratek način, opomni bistvo brisanja neuporabnih vsebin iz internetnih strani.
Če iz svojih spletnih strani izbrišete vse kar ni uporabno, bo na njej ostalo samo to, kar je uporabno. Posledično bo celotna spletna stran bolj uporabna.

Retorično vprašanje:
Koliko nas je med SEO-ti takšnih, ki smo v zadnjem tednu, v celoti zbrisali vsaj eno svojo spletno vsebino? Koliko si nas upa, samemu sebi, priznati, da je vsebina, ki smo jo npr. napisali pred 2 letoma, za današnji čas, povsem neuporabna? Koliko pa si nas, ob pogledu na takšne vsebine, vseeno mislimo: “ah, naj ostane na spletni strani, mogoče pa bo komu vseeno še zanimiva”.

Moj pogled:

  • v iztekajočem tednu se na delovna mesta, po počitnicah, počasi vrača tudi tista garnitura SEO-tov, ki je bila, še med zadnjimi, na počitnicah. Posledično je “boj na SEO področju”, v času od septembra do Božiča, pričakovati, kot vsako leto, še najbolj zaostren.

    Že “samo” v Sloveniji opažam, iz tega naslova, povečano število “plačanih” oglasov za izvajanje SEO storitev, še vedno pa, med njimi, najbolj pozorno spremljam, predvsem tiste SEO-te, ki se za pridobivanje novih SEO poslov ne poslužujejo plačljivih reklam.

    Čeprav jih je v Sloveniji super malo, se mi zdi, da predvsem ti SEO-ti “vnovčujejo” v polni meri to, čemur je SEO pravzaprav namenjen. Brezplačnemu pridobivanju novih poslov.

    Navsezadnje, za izvajanje SEO optimizacije, lahko pridobimo nove posle preko interneta, tako ali drugače.
    Organsko ali s plačanim oglasom.
    Zdi pa se mi, da bolj kredibilno drugemu podajaš metode za pridobivanje novih, brezplačnih obiskovalcev, če jih tudi sam pridobivaš brezplačno.

Lep vikend…

OPOMBA: Petkov SEO komentar tedna pišem že več let. Sprva sem ga objavljal samo v Facebook zaprti, BTB podporni skupini, ki je namenjena mojim aktualnim in (nekaterim) ex SEO mentorirancem, v juliju 2022 sem začel te komentarje objavljati na Seo-Praktik.si (ker mi je FB konstantno “težil”, da kršim njihova pravila objav zaradi preveč povezav do drugih uporabnih vsebin (izven Facebooka !!!)). Če me FB noče, me pa Seo-Praktik.si sigurno hoče 😝.
SEO opomnik: Moj “evergreen” SEO vodnik, ki ga nekajkrat na leto ažuriram, da boste non-stop na tekočem o tem kakšne so aktualne SEO smernice pri optimizaciji spletnih strani – Kaj je optimizacija spletnih strani, čemu služi in kako se izvaja [Vodnik].

Dodatno: