SEO novosti:
- že, ko sem bil, včeraj zvečer, prepričan, da se je vse, kar je bilo pretresljivega na SEO področju, ta teden že zgodilo, se je SEO skupnost, pozno zvečer, močno odzvala na Googlovo objavo in napoved, da naslednji teden prihaja ena izmed bolj pomembnih Googlovih posodobitev algoritma letošnjega leta, t.i. Google helpful content update (vir).
Prve napovedi in razmišljanja, v katero smer gre nova posodobitev algoritma, so, pri najhitrejših SEO-tih, nastale že čez noč. Lily Ray iz Amsive Digital tukaj povzema svoje razmišljanje, Search Engine Land je včeraj opolnoči objavil njihov pogled.
Google helpful content prihaja najprej med angleško spisane spletne strani, po napovedih 22.8.2022, kasneje bi se naj “prelil” še na ostale trge.
Nekateri SEO-ti, kot vedno, napovedujejo “apokalipso” in primerjajo to posodobitev celo z Google Panda posodobitvijo iz leta 2011, drugi, bolj v umirjenem tonu, sporočajo, da dajmo najprej počakat in videt in potem odreagirat.
- ni pa bila ta novica, niti približno ne, edina SEO novica, ki bi v iztekajočem tednu, bila edina opazna.
Tisti, ki se borimo v SEO panogi, smo imeli kar “turbulenten teden”. Ne vem sicer, kako je bilo v drugih panogah, a SERP-i v moji panogi, so spet “noreli”. Za kak dan gor, za kak dan “potop”…. je bilo ravno dovolj, da so bili spanci kar nekaj noči manj trdni.
1000-krat sem si že rekel: “Matija, ne glej SERP-ov vsak dan ali pa vsaj ne zvečer”, pa se očitno še nisem dovolj naučil, da je dober spanec bolj pomemben kot informacija o tem kaj se čez noč dogaja na SERP-ih. - med super uporabnimi vsebinami je tokrat mojo pozornost pritegnila Googlova vsebina o tekstih na povezavah (t.i. link text oz. anchor teksti). Na povezavi Google developer documentation style Guide so prikazani super uporabni primeri glede tega kako strukturirati in pisati t.i. tekste na povezavah. Tukaj.
- na spletni strani I’would rather be writing – exploring technical writing trends and inovations je objavljeno zelo pomenljivo razmišljanje o smislu brisanja preveč povezav znotraj posameznih vsebin. Na koncu koncev, konzumator vsebine, nikoli ne more klikniti dveh povezav hkrati… Kakšna bi torej naj bila optimalna pot pri gradnji povezav iz vaših vsebin. Tukaj.
- tistim, ki del prihodka ustvarjamo tudi s pomočjo Google AdSense reklam, ni ostal neopažen tudi opomnik iz SeroundTable.com v katerem je povzet opomnik Googla, da objavljanje Googlovih AdSense reklam na spletnih straneh, ne prispeva k višjim uvrstitvam spletnih strani na Googlu. Tukaj opomnik o tem. V primeru, če bi slučajno kak SEO mojster domneval, da bo svoje rankinge izboljšal, če svoje spletne strani, poslika z Googlovimi reklamami.
- kot zadnjo uporabno SEO vsebino tega tedna, lepim povezavo do This is how Google really Works članka, ki na poljuden način razloži zakaj se ogromno SEO-tov včasih kar preveč osredotoča na predolge vsebine (vključno z mano 😜).
SEO misel tedna:
Med zanimivimi mislimi, slikami in drugimi, kratkimi SEO hinti, je v moj bookmark, ta teden bila shranjena naslednja slika od Semrush-a:
Z zgornjo sliko Semrush znova opominja, da je sicer mikavno targetirati na generične ključne besede, a, da se lažje, predvsem pa, v smislu hitrejšega doseganja SEO rezultatov, hitrejše SEO konverzije, lahko pričakujejo ob osredotočanju na pripravo t.i. long tail ključnih besed.
Zakaj?
Ker, daljše kot so targetirane besedne zveze, bolj jasno se izkristalizira namen (t.i. search intent) tistega, ki je to besedno zvezo, uporabil na Googlu (v zgornjem primeru sem sicer kar nekaj časa tuhtal kaj bi lahko bila konverzija najdaljše besedne zveze na sliki).
Moj pogled:
- med opravljanim SEO delom tega tedna, bi rad SEO-te spomnil na naslednjo misel, ki je bila objavljena na SeroundTable magazinu:
V tej objavi Googlovi eksperti razložijo zakaj Google ne pregleda in indeksira vseh url-jev in kako je to tudi praktično, sploh nemogoče.
2 zelo pogosti situaciji se radi zgodita pri izvajanju SEO:
- Google ne indeksira vaše vsebine in
- nekoč indeksirane vsebine več ni v Googlu.
Dosti lažje bo reševati ta 2 SEO izziva tistim, ki se zavedate, da Googlu ni v interesu pregledati in indeksirati vsak url na tem planetu.
Zakaj?
Ker mu boste, če se zavedate zgornjega, morali pomagati prepoznati tiste url-je, za katere želite, da jih redno preglejuje in, da ostajajo v indeksu.
Kako dosegate to?
Z internimi linki in povratnimi povezavami (backlinki), ki iz vaših ostalih spletnih vsebin, (redno) “kažejo” na vsebine, za katere želite, da so na Googlu vidne in uvrščane, trajno.
Lep vikend…
OPOMBA: Petkov SEO komentar tedna pišem že več let. Sprva sem ga objavljal samo v Facebook zaprti, BTB podporni skupini, ki je namenjena mojim aktualnim in (nekaterim) ex SEO mentorirancem, v juliju 2022 sem začel te komentarje objavljati na Seo-Praktik.si (ker mi je FB konstantno “težil”, da kršim njihova pravila objav zaradi preveč povezav do drugih uporabnih vsebin (izven Facebooka !!!)). Če me FB noče, me pa Seo-Praktik.si sigurno hoče 😝.
SEO opomnik: Moj “evergreen” SEO vodnik, ki ga nekajkrat na leto ažuriram, da boste non-stop na tekočem o tem kakšne so aktualne SEO smernice pri optimizaciji spletnih strani – Kaj je optimizacija spletnih strani, čemu služi in kako se izvaja [Vodnik].
Dodatno: