SEO novosti:
- glavna novica iztekajočega tedna je, brez dvoma, eksplozija podatkovnega centra Google, ki je povzročila globalni izpad iskalnika, v noči iz torka na sredo.
V sredo zjutraj, ko smo, tudi slovenski SEO-ti, začeli z delom, je marsikoga (vključno z mano 🤪) skoraj kap, ko je videl, da so njegove top pozicije, ki jih gradi leta, poniknile. Ne samo iz prvih pozicij ampak iz celotnega Googla.
Tekom dneva so potem počasi začele kapljati informacije o situaciji, največ paničnih izpadov pa sem, kot ponavadi, zaznal v SEO skupnosti na Twitterju. Na srečo imamo SEO-ti tekoče informacije v povezavi z delovanjem Googla (info o izpadanju pozicij iz Googla tukaj), od različnih ekspertov, tako, da je panika, za tiste, ki smo spremljali situacijo, tako rekoč v živo, bila povsem odveč.
Že kmalu v popoldanskih urah (po slovenskem času) so prve objave nakazovale, da se pozicije vračajo, do četrtka zjutraj pa so se na dosežke izpred torkove noči, vrnili praktično vsi url-ji.
Kaj nas je (znova) lahko naučil ta primer, opisujem v rubriki “Moj pogled”, na dnu tokratnega SEO komentarja.
- še pred tem dogodkom, pravzaprav že prejšnji teden, so v SEO novicah “strašili” o novem, potencialnem Google update-u. Na srečo sem bil tisti teden na dopustu. Rahel nihljaj v rankingih sem sicer opazil tudi iz tujine, a kdo se na dopustu “sekira” za malenkosti 😜.
Kar se je do dne, ko sem se vrnil v pisarno, dejansko tudi izkazalo za malenkost. Ker so se rankingi do takrat spet vrnili nazaj (novica o tem, potencialnem update-u tukaj).
- med objavami, ki so pritegnile mojo pozornost v minulem tednu, je zapis, ki ga je SEO ekspert Dejan Petrovič iz Dejan Marketing, sicer spisal že pred 10 leti. Na njegov zapis Influence on Google Suggest so se namreč, po 10 letih, odzvali direktno iz Googla in mu sugerirali, da zapis “posodobi”. Kar pove, da, ne glede na to kaj je v tem članku zapisano o tem kako deluje Google autosuggest, Google “izboljšuje”. To pomeni, da si tudi SEO-ti, iz naslova ključnih besed, ki jih najdemo preko autosuggest-a, lahko, v prihodnosti, obetamo še boljše rezultate.
- zelo zanimiva je tudi opazka Search Engine Roundtable magazina, ki je zaznal, da se med obogatenimi rezultati (t.i. rich results) pojavlja povečano število “People also ask” prikazov, medtem, ko število FAQ prikazov, upada.
Kar je bilo, tistim, ki pozorno spremljamo SEO sceno, skoraj malo predvidljivo in pričakovano.
Kdo od nas, pa ni, v zadnjih mesecih, pospešeno dodajal FAQ sekcij v svoje vsebine?
Ko je tega enkrat masovno “preveč”, se Google odzove.
Kaj to pove, če smo SEO-ti masovno “lomastili” po dopolnjevanju vsebin z FAQ sekcijami?
Da je ta SEO taktika očitno delovala 🤜.
Vir: https://www.seroundtable.com/google-rich-results-people-also-ask-rises-while-faqs-drop-33889.html
- med novostmi, na katere se splača biti tudi pozoren, je tudi Googlovo (“novo”) prikazovanje koristi in slabosti produktov in storitev, SEO ekspertka Marrie Haynes pa je objavila super prispevek o tem kako nam opazovanje koristi in slabosti v SERP-u (t.i. pros and cons) daje namige za pripravo še bolj kakovostnih vsebin. Tukaj: https://www.mariehaynes.com/pros-cons-and-serp-annotations/
- k bolj uporabnim vsebinam tega tedna dodajam še članek, ki je namenjen “ljubiteljem” lokalne SEO optimizacije: How to optimize the local customer buyer journey.
- za zadnjo uporabno vsebino tega tedna, lepim link do članka o moči internih linkov. Zippy, t.j. Cyrus Shepard, ki ga poznate kot enega izmed govornikov na petkovih Moz Whiteboard Fridays, je objavil super SEO študijo o tem kako interni linki vplivajo na rankinge in traffic spletnih strani. Tukaj: https://zyppy.com/seo/internal-links/seo-study/. Priporočam.
SEO misel tedna:
V SEO skupnostih, ki jih spremljam in si dnevno bookmarkam meni všečne objave in misli, mi je ta teden, k srcu najbolj “sedla” naslednja objava:
Ne vem ali je “vesolje hotelo” ali je naključje, a točno 2 dni preden sem na ekranu zagledal to objavo, sem zgoraj opisano situacijo, po 300 milijonih letih, doživel tudi sam.
Kaj se je zgodilo…
Dobil sem klic, na katerega se nisem odzval takoj, ker med SEO mentoriranji, ki jih izvajam, res redko komu dvigujem telefon (razen družini). Vedno pa, takoj, ko sem prost, pokličem nazaj.
A za gospoda je moj povratni klic, 72 minut po njegovem klicu, očitno bil dovolj velik razlog, da se je, za moje pojme, nesramno odzval s točo “poučnih” o tem kako bi se mi “digitalci” morali odzvati takoj in bla, bla, bla…
Moj odziv, po vsega, 29 sekundah njegovega telefonskega “blatenja”, je bil: “hvala, lep dan še naprej” in instant block v telefonu.
Možakar je nastopil z odnosom kot, da imamo, po njegovem “digitalci”, vročo potrebo, da je on naša stranka. A večina digitalcev nas dobro ve, da se v bistvu ubadamo s preveč dela, ne pa, da bi klečeplazili za vsakim, ki samo s psrtom namigne, da bi se rad šel spletnega posla.
Moj pogled:
Eksplozija na Googlu in enodnevni izpad SERP-ov nas bi moral znova naučiti 3 stvari:
- zelo koristno je, če smo z dogajanjem v svoji stroki, na tekočem. Koristno je za zdravje in posledično za posel.
Toliko živcev in negativne energije, kot je bilo sproščene, predvsem v tuji SEO skupnosti, za zadevo, ki se je (tokrat) uredila v enem dnevu, je enostavno škoda.
Ob tem, da je, meni najbolj všečen odziv, na pluvanje po Googlu, podal Barry Schwartz, ki je vse te, ki so, pretežno v tujih SEO skupnostih, bentili nad Googlom, prijazno samo spomnil, da se je morda vredno spomniti, da so ob tej nesreči bili celo trije ljudje težje poškodovani.
SEO skupnost pa večinsko o tem kako so jim padli rankingi in kako zloben, da je Google.
- druga stvar, na katero nas znova opominja ta dogodek, je dnevno spremljanje SERP-ov.
Čeprav se učimo, trudimo in treniramo, da ne “bulimo” v svoje SERP-e vsak dan, nam očitno, vsem to ne uspeva. Bo treba še več treninga.
- zadnja reč, ki jo “opominja” ta dogodek, pa je zavedanje, da ni pametno vseh jajc nositi v eni košari. Če bi se “Googlova košara” slučajno zlomila za več dni, sami pa večino posla, dobivamo samo iz Google kanala, znamo biti v resnih težavah.
Na dva načina se da boriti proti temu:
– razvijajte več spletnih kanalov
– gradite na brandu in kakovosti svojih storitev. Če tudi Google pade, vaš posel pa npr. v 90% sestoji iz ustnih priporočil (ker ste tako kakovostni), se nimate česa bati.
Ob tem, iskrena hvala vsem mojim strankam, ki ste me v zadnjem tednu priporočili naprej (Primož Potočnik iz ebonitete.si, Boštjan Cokan, Gregor Širovnik iz paintball Ljubljana,..).
Lep vikend…
OPOMBA: Petkov SEO komentar tedna pišem že več let. Sprva sem ga objavljal samo v Facebook zaprti, BTB podporni skupini, ki je namenjena mojim aktualnim in (nekaterim) ex SEO mentorirancem, v juliju 2022 sem začel te komentarje objavljati na Seo-Praktik.si (ker mi je FB konstantno “težil”, da kršim njihova pravila objav zaradi preveč povezav do drugih uporabnih vsebin (izven Facebooka !!!)). Če me FB noče, me pa Seo-Praktik.si sigurno hoče 😝.
SEO opomnik: Moj “evergreen” SEO vodnik, ki ga nekajkrat na leto ažuriram, da boste non-stop na tekočem o tem kakšne so aktualne SEO smernice pri optimizaciji spletnih strani – Kaj je optimizacija spletnih strani, čemu služi in kako se izvaja [Vodnik].
Dodatno: