Uvod
SEO teden je minil v znamenju omogočenih testiranj novo prihajajoče t.i. SGE (search generative izkušnje). Zraven mnenj, ki jih v zvezi z njo podaja SEO stroka, boste v tem SEO komentarju tedna našli še motivacijski namig, da se “resno spravite” k pisanju novih vsebin na vaših spletnih straneh.
Poleg tega pa še praktičen in s številkami podprt SEO primer v katerem vam prikazujem kdaj svojim onsite SEO aktivnostim priključiti še offsite SEO.
Kazalo
SEO novost tedna
- največ odziva v iztekajočem tednu je na SEO sceni prineslo omogočeno testiranje t.i. SGE (search generative experience).
Čeprav zaenkrat samo na angleško govorečem trgu, so se v različnih SEO skupnostih začeli objavljati nešteti primeri pozitivnih in tudi negativnih funkcionalnosti, ki bi ji naj prinesel novi Google. Na Siege Media so objavili video s testi v živo:
Moje mnenje: zdi se mi, da nas je večina SEO-tov v povezavi s prihajajočo SGE, v stanju “velikega pričakovanja” 🤨. Nobeden pravzaprav s 100% zanesljivostjo ne more napovedati kaj bo panogi SEO optimizacije strani novost prinesla. Večina nas pa pozorno spremlja kaj nova SGE prinaša.
Pesimistični SEO-ti, ki imajo občutek, da bo “klasičen” SEO zaradi novega Googla “zgrmel” v zgodovino, stopajo pri svojem delu na plin češ, da potenciale, ki jih SEO omogoča še danes, vnovčijo do konca. Optimistični SEO-ti pa delajo svoje, s svojim tempom naprej. Češ, tako ali tako, se kaj dosti na področju spletne optimizacije, s prihodom SGE ne bo spremenilo.
V rubriki SEO raziskava tedna, spodaj, lahko razberete prve odzive SEO skupnosti, na prihajajočo SGE.
Mini SEO namig TEDNA
V mini SEO namigu tedna se tokrat posvečam organizaciji dela v spletni optimizaciji. Dlje časa kot se ukvarjam z optimizacijo spletnih strani, vedno bolj ugotavljam, da sam SEO res ni težek. In vendar marsikateremu podjetju oz. posameznikom, ne steče.
V svoji, do tega trenutka, skoraj 11 let polni praksi pri izvajanju SEO, trdim, da ima nad 90% podjetnikov, ki se lotijo spletne optimizacije, največjo težavo v času, ki ga lahko namenijo za SEO. In ne v tem, kaj je pri optimizaciji strani sploh potrebno delati.
SEO pač zahteva svoj čas.
Pred pripravo vsebin je potrebno dobro analizirati ključne besede, ki jih nameravate targetirati, pripraviti ustrezno obliko vsebine glede na iskalni namen in format, upoštevati aktualne SEO smernice, čez nekaj časa pa tem aktivnostim priključiti še offsite SEO.
Seveda ne gre to čez noč, še bolj pa se zalomi, ker je to potrebno početi konstantno.
Več mesecev, če je panoga ozka, več let pa celo, če je panoga dovolj široka.
Če sem pred 100 leti poskušal pomagati mojim SEO mentorirancem pri tem tako, da sem jim priporočal, da si za svoje SEO aktivnosti izdelajo marketinški koledar, danes pri marsikaterem mentorirancu skoraj dobesedno stojim za vratom, ko ta marketinški načrt izdeluje.
Marketinški načrt SEO aktivnosti (ki naj vključuje tudi vse ostale spletne aktivnosti), je OSNOVA dobre organiziranosti časa. Če imate zapisano, da npr. v torek pišete nov blog, boste tudi svojega šefa prosili naj vam 3 ali 4 ure oz. kako dolgo pač pišete blog da “mir”, ker imate aktivnost pač za opraviti.
Če pisanja bloga nimate v planu in si rečete bom že enkrat ta teden, do tega v 90% primerih NE BO prišlo. Ker je vse drugo (drugim) bolj pomembno kot to, da vi pišete blog.
Kar je, mimogrede, razumljivo. In lahko tudi drži.
Redke so firme, ki imajo nekoga zaposlenega samo za SEO (razen digitalnih agencij in nas, SEO freelancerjev). Podjetja, ki ne delujejo v digitaliji, ampak vseh ostalih panogah, imajo izključno za SEO izbrano eno osebo. Ki pa je hkrati še social manager, organizator dogodkov, PR-ovec, tajnica, referent in še kaj.
In logično je, da so šefom druge stvari bolj pomembne kot vaš SEO.
In tukaj se “zalomi” konsistentno delo in disciplina, ki jo, če hočete v SEO doseči rezultate, ta zahteva.
Poglejte te primere:
Takšnih primerov je na SEO sceni, vsak dan, nešteto (tretji primer, na desni, je moj osebni – opisujem ga v rubriki SEO izkušnja tedna, v nadaljevanju, spodaj).
Vsem tem primerom SEO uspešnih zgodb je skupno, da na svojih spletnih straneh, redno dodajajo nove vsebine. Prvi primer je rezultat 35 novih napisanih člankov (v zadnjih 3 mesecih), drugi primer je rezultat 28 novih člankov in moj, tretji primer je rezultat 13 spisanih člankov.
Jasno, da članki niso “kar nekaj”, ampak, da dejansko targetirajo na ključne besede in, da so SEO optimizirani.
Rezultat pri spletni optimizaciji je lahko, navkljub večinskemu mnenju, tudi razmeroma hiter. Odvisno pač od tega kako hitro ste sposobni vzpostaviti redno dodajanje člankov (ki so SEO optimizirani).
Povabilo: Tudi o zgoraj opisanem SEO izzivu s katerim se praktično sreča vsak, ki se hoče resno lotiti spletne optimizacije, imam namen drugi teden, 8.6. 2023, govoriti slušateljem na delavnici Uporaba SEO v podjetništvu, ki jo bom izvedel na Kikštarterju v Kamniku (podrobnosti tukaj).
SEO raziskava tedna
Tokratna SEO raziskava tedna je še čisto sveža. Na sliki lahko vidite, da je vprašalnik zanjo, v tem trenutku, še 6 ur odprt.
A kljub temu se iz raziskave že kaže trend.
V raziskavi smo SEO-ti vprašani o tem kakšno je naše videnje nove SGE:
Sam v raziskavi nisem sodeloval, zanimali pa so me odgovori.
Iz slike se jasno razbere, da SEO-ti nove SGE ne smatrajo za neko strašno izboljšavo. Se pa sprašujem koliko tem odgovorom botruje tudi morebiten strah pred tem, da bi nova SGE utegnila SEO-tom odžirati posel.
Sam Bog ve 😁.
Moje mnenje: ne glede na to kaj si katerikoli SEO mojster misli o novi SGE, ta prihaja.
Mrtve in žive bomo lahko merili, ko bo ta v polnem pogonu.
Pri čemer je sam ne testiram zato, ker se mi zdi škoda časa za testiranje nečesa kar se bo tako ali tako, v prihodnosti razvijalo še naprej.
Spomnite se poglavja višje.
Medtem, ko drugi testirajo, sam svoje minute posvečam produkciji novih vsebin.
SEO izkušnja iztekajočega tedna [iz najnovejšega SEO projekta, ki ga trenutno izvajam]
Dejansko sliko mojega trenutno izvajanega SEO projekta poskušam vsak teden prikazati v drugačni obliki. Včasih vam tukaj prilepim graf iz search konzole (kot ste ga videli v tretjem primeru zgoraj), včasih pa tukaj prilepim rezultate uvrstitev iz Serp Checkerja:
Kot že nemalokrat v preteklih SEO komentarjih tedna tudi v tokratnem izkoriščam prikaz rezultatov iz tega SEO projekta zato, da vam podam dodaten SEO namig.
Pozorno preberite spodnje (še posebej tisti, ki vas zanima offsite SEO optimizacija).
Na zgornji sliki sem posamezne uvrstitve na Googlu obarval zeleno in rdeče.
Pri izvajanju offsite SEO optimizacije predstavlja enega izmed izzivov tudi vprašanje kdaj je smiselno začeti z offsite SEO. Če začnemo prehitro, to ne bo imelo učinka, če začnemo prepozno, zamujamo priložnosti in izgubljamo potencial, ki bi ga lahko “želi”, če bi bile uvrstitve naših vsebin na Googlu že višje.
Na zgornji sliki sem z rdečo označil uvrstitve mojih spletnih vsebin, ki so v zadnjih 30 dneh, dosegle znatne spremembe. Pozicije so se tem vsebinam v zadnjih 30 dneh spremenile tudi za več deset (98, 38, 22, 26, 27, 39) mest.
Z zeleno so označene uvrstitve spletnih vsebin, ki so v zadnjih 30 dneh dosegle manjše spremembe (4, 4, 3).
Majhne spremembe med uvrstitvami na Googlu, pomenijo, da je čas, da jim dodam “nekaj novega”, če jih želim uvrstiti še višje. To “novo” so backlinki.
Rdečo označene uvrstitve vsebin še znatno nihajo. Z njimi bom še počakal, da se umirijo. In z backlinkanjem začel šele takrat, ko bodo uvrstitve malenkost bolj stabilne.
p.s.: sicer sem o tem že pisal v prejšnjem SEO komentarju tedna, a tokrat vam te argumente predstavljam še s sliko.
Uporabne vsebine za SEO
Izmed vseh uporabnih vsebin za SEO, ki sem jih našel v tem tednu, objavljam tokrat naslednje:
- dober članek z 11 opazkami o tem kaj prinaša nova SGE, avtor Kevin Indig
- mnenje o novi SGE Brodie-a Clark-a
- kaj o novi SGE pravi Aleyda Solis
- opis SGE izpod peresa Greg Sterlinga
- super članek o tehnični optimizaciji strani. Ali redirekti vplivajo na hitrost nalaganja strani
- in še en “strašljiv” članek. Prihaja “čistka (the purge). SGE nas bo SEO-te ubila na kubik 😂
SEO orodje tega tedna
Za SEO orodje tega tedna priporočam SERP snippet preview tool.
Če vas zanima kako bo zgledal vaš prikaz spletne vsebine na Googlu, še preden jo objavite, je (free) tool krasen za to. Hkrati vam pa orodje omogoča generiranje html kode (kar pride še posebej prav, če želite v svoj prikaz dobiti tudi obogatene podatke: prikaz slike ali videa, FAQ vprašanj, datuma, itd… (ker kot veste, vam ostala SEO orodja, pri tem včasih rada ponagajajo).
Napredni SEO namigi TEDNA [Povzetek iz mojih objav v zaprti FB skupini za moje mentorirance]
POZOR: spodnje informacije so razkrite samo z uvodom v SEO namig. Celotne namige spremljajo moji aktualni in nekateri ex SEO mentoriranci v moji zaprti FB skupini.
- ponedeljek: Odgovori na vprašanja iz inboxa
- torek: Podelitev SEO certifikata Seo-Praktik.si
- sreda: namig za offsite SEO
- četrtek: namig za onsite SEO s pomočjo AI
- petek: ta SEO komentar TEDNA
Lep vikend,