SEO komentar TEDNA 20/2023

Uvod

Dobrodošli v SEO komentar tega tedna 🙂.

Zraven vseh rednih vsebin, ki jih objavljam v mojih petkovih SEO razmišljanjih, boste redni bralci mojih SEO komentarjev opazili, da sem vrstni red poglavij v komentarjih tedna, obrnil.

Po novem boste na vrhu komentarja najprej našli glavno SEO novost iztekajočega tedna, nato mini SEO namig tedna, ki ji sledi SEO raziskava tedna in rezultati iz mojega aktualnega SEO projekta, bolj pri dnu pa ostale uporabne vsebine za SEO, SEO orodje tedna in delno odkrite namige za napredno optimizacijo strani (ki jih sicer v celoti delim med moje SEO mentorirance).

SEO novost tedna

  • če je bila pred dvema tednoma glavna SEO novost tedna Googlova redna, letna konferenca Google I/0 23 (ki sem jo opisal v prejšnjem komentarju tedna) je glavna novost ta teden Microsoftova konferenca:

V tem videu je predstavljeno kako postaja Bing in iskanje na internetu v živo, osnova za delovanje ChatGPT + , predstavljeni so plugini za ChatGPT, CoPilot izkušnja za Windowse 11, idr…

Kot “SEO operativec, ki dela pretežno na Googlu”, priznam, da sam sicer Microsoftovim novostim ne posvečam toliko pozornosti, vseeno pa priporočam, da sledite novostim Googlu konkurenčnim platformam, ker sam Bog ve kako se bodo stvari v iskalnem marketingu, obračale v prihodnosti.

Mini SEO namig TEDNA

Moj mini SEO namig tega tedna namenjam semantičnemu SEO.

Semantični SEO je SEO, ki zagovarja uporabo semantičnih besed pri pripravi vsebin s katerimi targetirate na Googlu.

Semantične ključne besede NISO, v nasprotju z večinskim mnenjem, long tail ključne besede.
Niti besede, ki jih v Googlu najdete pod sorodnimi iskanji.

Semantične besede so besede, ki na drugačen način, govorijo o isti stvari. Podrobno sem o tem pisal v mojem Vodniku za raziskovanje ključnih besed.

Čemu služijo semantične besede

S pomočjo uporabe semantičnih besed v svojih vsebinah, ne samo, da znatno razširite potencialni bazen uporabnikov Googla, na katerega targetirate (ker s tem targetirate na več ključnih besed), ampak tudi prispevate k še dvema naslednjima pozitivnima učinkoma takšnega dela:

  • Googlu pomagate bolje razumeti vašo vsebino in posledično izboljšujete njeno uvrstitev na Googlu
  • dosegate večjo stabilnost spisane vsebine med prikazanimi organskimi uvrstitvami na Googlu. Takšna vsebina je (izmerjeno) bolj “odporna” na Googlove posodobitve algoritma in trud vaše konkurence, da prehiti vašo vsebino na Googlu (dokaze o tem delim seveda samo med moje mentorirance v zaprti FB skupini).

Kako izgleda semantični SEO v praksi

Spodnji primer prikazujem kar iz mojega SEO projekta, ki ga trenutno izvajam na hrvaškem trgu:

SEO ustvarjalec vsebin, ki želi npr. na hrvaškem trgu, targetirati na ključno besedno zvezo “ankilozantni spondilitis” (ne me vprašat kaj je to 😃), bo za targetiranje na to ključno besedo uporabil vse možne sorodne variante te ključne besede (ki imajo kakršenkoli iskalni volumen):

sorodne ključne besede

Nato si bo svoj targetiran bazen bralcev te vsebine poskušal povečati še z vsemi long tail ključnimi besedami, ki jih najde (s pomočjo Google autosuggest, KwShitter in drugimi SEO orodji):

long tail ključne besede

Potem bo v svoj seznam ključnih besed dodal še semantične SEO besede:

semantične ključne besede

IZKUŠNJA IZ PRAKSE: K upoštevanju targetiranja na vse 3 vrste ključnih besed, ki sem jih razložil zgoraj bi jaz, na vašem mestu, dodal še upoštevanje raziskanih spletnih entitet v povezavi s tematiko o kateri pišete in še t.i. content gaps ključne besede.
To so besede, ki jih v svojih vsebinah NE UPORABLJA vaša konkurenca.
Zakaj?
Saj veste…. Google brska za NOVIMI vsebinami in za novo DODANO vrednostjo na internetu.
Ne za nečim kar se ponavlja na 100 in enih straneh!!!

Končni cilj optimizacije vaših spletnih strani naj ne bo, da pišete 100 milijonov spletnih vsebin, ampak raje manj vsebin, a te optimizirane za čimveč smiselnih ključnih besed.

Edino tako boste s SEO optimizacijo posamezne spletne strani enkrat zagledali “luč na koncu tunela”.
In se lotili spletne rasti na novih projektih.

SEO raziskava tedna

Za tokratno SEO raziskavo tedna sem izbral vprašanje s katerim se najbrž ubada kar precej SEO-tov, še posebej v času počitnic.

Nešteto uspešnih SEO-tov (tudi v Sloveniji) rado potuje.
Kar je prav.

Naše delo je za računalnikom.
In to delo, navsezadnje lahko opravljamo od koderkoli.
Res dobri SEO-ti, ki jih doma ne veže kaj posebnega, celo odpotujejo v druge (davčno ugodnejše kraje) za vedno.

Eden izmed SEO-tov je SEO skupnost te dni spraševal naslednje:

seo vprašanje tedna 20 2023

Sam sem tudi odgovoril z odgovorom “yes” (kljub temu, da je potovalna niša med SEO razmeroma zelo konkurenčnimi).
Delo od kjerkoli je nagrada. Vsako delo to ne omogoča.
Če SEO nekdo dobro obvlada (15 let izkušenj) in ob tem še zelo rad potuje, se mi zdi vstop v potovalno/turistično nišo, logičen naslednji korak. Ki združuje ljubezen do potovanj in kariero.

Vas zanima zakaj sem objavil to vprašanje?
Veeeeelika večina izmed nas, nas bo v prihajajočih mesecih, tako ali drugače potovala.
Med počitnicami se samo spomnite na to, da bi lahko od opisovanja vaših počitnic, na počitnicah samih, tudi služili.

SEO izkušnja iztekajočega tedna [iz najnovejšega SEO projekta, ki ga trenutno izvajam]

Slika SEO rasti na mojem projektu iz Hrvaške je ta teden takšna:

seo primer 20 2023

Ta slika pove, da so aktivnosti, ki jih izvajam na tem projektu, očitno zastavljene ok.
Vse kar je treba je to, da pač s planiranimi aktivnostmi nadaljujem.

Bi pa pri tem dodal še en namig:

Za ta SEO projekt sem v začetku leta načrtoval, da z offsite SEO optimizacijo, zanj, začnem po letošnjih počitnicah. Sicer zgornja slika ne pokaže natančno, a mi drugi podatki iz ostalih analiz, že kažejo, da lahko počasi začenjam z offsite SEO optimizacijo. Kljub temu, da je do konca počitnic še kar nekaj časa. Podrobno sem o tem kaj je offsite SEO optimizacija, pisal na povezavi.

2 namiga za vas:

Kdaj začeti z izvajanjem offsite SEO optimizacije?

Z backlinkanjem, torej izvajanjem offsite SEO začnite počasi. In previdno.
Še posebej, če imate obenem željo testirati in ugotoviti kakšen vpliv imajo posamezni zgrajeni backlinki na vaše SEO rezultate.

Kdaj je pravi čas za začetek izvajanja offsite SEO optimizacije?

Takrat, ko se dosežene uvrstitve na Googlu začenjajo stabilizirati. Ko pozicije vaših vsebin na Googlu ne skačejo več sem in tja z velikimi razponi (po več 10 pozicij naenkrat) in po tem, ko imate že vzpostavljeno redno gradnjo internih linkov na svoje vsebine (iz ostalih vaših vsebin), je čas, da začnete z gradnjo backlinkov.

Kako začeti z izvajanjem offsite SEO optimizacije?

Offsite SEO začnite s promocijo vaših vsebin na socialnih omrežjih, forumih, v blog komentarjih in v email marketingu.
Zakaj?
Ker ni logično, da bi neka vaša vsebina kar največjo pozornost najprej doživela v zgodbi neke spletne strani (razen v plačanih PR člankih), ampak je bolj logično, da so vaše zgodbe najprej promovirane na družabnih omrežjih. Navsezadnje, zgodbe pišete zato, da jih drugi vidijo.

Šele čez čas nadaljujte z gradnjo močnejših vrst backlinkov.

Uporabne vsebine za SEO

Iz uporabnih vsebin za SEO, ki sem jih izbrskal v tem tednu, objavljam naslednje:

  • članek o tem kako se naj blagovne znamke pripravite na AI iskalno izkušnjo (ki prihaja na Google), avtorica Lily Ray. Tukaj.
  • zanimivo razmišljanje o vplivu uvedbe AI v novi Google na SEO in tudi predstavitev kako bi naj zgledal novi Google z AI tehnologijo, najdete v tem videu (zanemarite click bait cover image spodaj 😁. We all know it’s marketing):
  • dober članek o metrikah, ki se jih splača dejansko spremljati v zvezi s kakovostjo vsebin. Tukaj, avtor Amanda Natividad, SparkToro. Tukaj.
  • članek o razlogih zakaj nekatere, vsebinsko usmerjene spletne strani, propadejo. Tukaj.
  • dober članek o spletnih platformah in straneh, ki ponujajo gradnjo backlinkov in se jih splača spremljati v letu 2023. V članku so predstavljene tudi cene backlinkov na posameznih platformah. Priporočam, da vsaj preletite vsebino – da dobite občutek o kakšnih cenah se za backlinke pogovarjajo v tujini 😃 . Tukaj.
  • 9 točk o tem kako izboljšate t.i. readability score vaših spletnih vsebin. Tukaj.
  • dober primer iz SEO prakse o tem kako z enim člankom targetirati na 1830 ključnih besed. Tukaj. Malenkost se to navezuje na moje razmišljanje o prevelikem štancanju novih vsebin za vaše spletne strani, še posebej zdaj, ko nam AI praktično omogoča, da nova vsebina nastane vsakih par minut. To razmišljanje sem včeraj objavil tudi na LN-ju in v moji FB skupini:
seo razmišljanje tedna 20 2023

SEO orodje tega tedna

Za SEO orodje tega tedna priporočam AI TEXT Clasifier.

V orodje skopirate 1000 besed teksta (ki ste ga npr. dali spisati vašemu copywriterju) in orodje vam bo ocenilo kakšna je verjetnost, da je spisano besedilo, napisano s pomočjo AI orodij (tudi ChatGPT-ja).

Čeprav je, kot vemo, Googlovo trenutno stališče, da mu je pravzaprav vseeno kdo piše vsebino (AI ali človek), vam pa verjetno ne bo vseeno, če ste se s svojim piscem besedil dogovorili, da bo pisal ročne vsebine, kasneje pa ugotovite, da vas je v bistvu prevaral. In uporabil AI.

Napredni SEO namigi TEDNA [Povzetek iz mojih objav v zaprti FB skupini za moje mentorirance]

POZOR: spodnje informacije so razkrite samo z uvodom v SEO namig. Celotne namige spremljajo moji aktualni in nekateri ex mentoriranci v moji zaprti FB skupini.

  • ponedeljek: Odgovori na vprašanja iz inboxa
  • torek: Izboljševanje obstoječih vsebin
  • sreda: namig za offsite SEO
  • četrtek: namig za onsite SEO s pomočjo AI
  • petek: ta SEO komentar TEDNA

Lep vikend,