SEO komentar TEDNA 2/2023

Uvod & SEO novosti

  • najprej v vednost: za razliko od vseh dosedanjih SEO komentarjev, ki jih pišem ob delovnih petkih, je besedilo za ta SEO komentar tedna nastalo že v sredo 11.1. (ker sem v petek v Bosni).

  • v trenutku, ko to pišem, še nismo iz strani Googla prejeli nobene informacije o tem, da bi obe veliki posodobitvi algoritma (LSU in HCU), o katerih pišem že zadnjih nekaj SEO komentarjev, bile že zaključene.

    Kolikor vidim, velik del SEO skupnosti dobesedno hrepeni po tej novici kot “otrok na torto”, predvsem zato, ker ve, da bo upanja, da se bodo padle uvrstitve na Googlu vrnile nazaj, konec.

    Dokler te novice ni, upanje ostaja.

    Nekateri SEO-ti sicer že poročajo o vrnitvi SERP-ov na izhodišča izpred lanskega Božiča, a, če ste eden izmed teh, ki po tihem upate, da se bodo tudi vaše uvrstitve “zavrtele” nazaj, jaz na to ne bi preveč stavil.

    Boljše kot upati in čakati ali se bodo stvari spremenile na stanje kot je bilo, je aktivno na spremembah delati že danes.
    Kar je bilo, je bilo.
    Kako pa bo v prihodnosti, pa odločamo danes.
  • druga novost, ki tudi že več ni tako zelo nova, ostaja “pametni” ChatGPT.

    V nekaterih SEO skupnostih je sicer že opaziti, da se že pojavljajo posamezniki, ki so počasi že “siti” objav o ChatBotu, a načeloma je v marketingu vedno tako: železo se kuje, dokler je vroče.

    Ko bo ChatBot enkrat del našega vsakdana (predvidoma marca na Bingu), najbrž objav o njem ne bo več toliko, kot jim sledimo sedaj.

    A, da se posujem s pepelom…. Eno vsebino sem na svojem osebnem blogu o njem objavil tudi sam (tukaj), eno pa sem še napovedal za drugo polovico januarja.

    Je pa nedvomno, da bo iz naslova različnih AI orodij, ne samo iz strani ChatBota, v prihodnosti še ogromno novosti (od izdelanih programčkov, ki omogočajo to in ono pa vse do seznamov uporabnih promptov, ki vam bodo olajšali delo v marketingu).

Uporabne vsebine za SEO

V rubriko uporabnih vsebin za SEO, lepim tokrat naslednje vsebine:

  • zelo uporaben članek o tem kako redirektati author link na vašo about page. Tukaj.
    Zakaj je to pomembno? Famozni EEAT.

  • tudi druga uporabna vsebina govori o pomenu EEAT. Gre za Case study SEO rezultatov enega izmed nišnih projektov SEO eksperta Iana H., ustanovitelja SEO orodja CuratedKeywords.

  • zadnja uporabna vsebina je namenjena tistim, ki targetirate na Google novice. Tukaj. Vsebina govori o tem kako doprinese ustrezno označevanje in kategorizacija vsebin k uvrstitvam med Googlovimi novicami:
google novice

SEO raziskava tedna

Med mini SEO raziskavami tega tedna, je mojo pozornost pritegnilo vprašanje SEO strokovnjakom o tem ali bi morali biti SEO eksperti bolj transparentni pri tem katere spletne strani upravljajo ali ne.

To je vprašanje s podanimi odgovori:

seo raziskava tedna 2 2023

Moje stališče do tega je pravzaprav vseh 10 let, odkar samostojno delam na področju SEO marketinga, enako.

Pravega razloga zakaj bi naj ne bili transparentni pri svojem delu, ne vidim. Po drugi strani pa razumem tiste, ki niso – navsezadnje ni cel svet poln vseh ljudi samo s čistimi in lepimi nameni.

Tudi v moji panogi jih ni malo, ki sistematično napadajo ključne besede, ki jih targetiram sam. A bi jih napadali tudi, če teh besed nikoli ne bi izdal.

V prid transparentnosti podajanja informacij na katerih projektih delamo SEO-ti, mi potrjuje moja izkušnja, po kateri se mi zdi, da ravno zaradi tega, ker delim precej informacij, še vedno pridobivam nove SEO posle.

Če podkrepim besede s primeri.
Tu je nekaj mojih, mnogim že znanih, SEO projektov:

  • mizarstvo.si (in z mizarstvom povezane nišne strani) – tu služim predvsem iz Google Adsense reklam
  • vgradneomare.eu – tukaj generiram leade in si delim provizijo s kolegom
  • marketinška stran matijazajšek.com – preko te predavam in učim spletni marketing na splošno
  • seo-praktik.si – izvajam SEO in ga učim
  • nubia.si – ponujam off site SEO storitve backlinkanja

    V preteklosti sem se še ubadal z affiliate marketingom. Za prihodnost pa delam na skupnih projektih s strankami s katerimi smo se ujeli na področju SEO mentoriranja, zdaj pa skupaj razvijamo nove projekte.

Moj pogled na iztekajoči teden [Kaj imata skupnega SEO in hujšanje ✌️]

Nič strahovito novega in strahovito SEO resnega ni za dodati tokrat.

Čeprav se je leto komaj začelo, se poskušam držati načrta, da ob petkih stopam med žive stike s svojimi poslovnimi partnerji.

Toliko, da nisem vseh 5 delovnih dni v tednu samo za računalnikom, ampak, da se s SEO “soborci” srečam vsaj enkrat v življenju, v živo.

Isto priporočam tudi vam (tistim, ki delate pretežno na daljavo in preko računalnikov).

Med živim stikom vs stikom preko kamere je 100 in ena razlika. As we speak, doživljam to.

Če se v obeh variantah druženja smejimo, jočemo in preklinjamo skupaj, ponudi živi stik dodatno še to, da nekoga nenamerno popljuvaš. Pri online stikih je večinoma moker samo moj ekran (cinizem on).

Zato žive stike priporočam vsem – pa četudi to pomeni, da se bo podrl vaš letni načrt za hujšanje, ker boste šli s poslovnim partnerjem na eno skupno kosilo.

Tolikokrat smo že probali hujšat, da je itak že zdaj jasno, da še 33 krat bomo 🤣.

Hvala za spremljanje,