SEO komentar TEDNA 19/2023

Uvod

Kaj boste našli v tokratnem SEOkomentarjuTEDNA?

Vpogled v to kaj prinaša novi Google, članek s 37 prompti za ChatGPT SEO, namig o tem kako se lotiti implementacije SEO izboljšav (če šefi vaših spletnih strani niso za), pa tudi zadnje podatke iz mojega novega SEO projekta.

SEO novost tedna

  • Brez dvoma je glavna SEO novost tega tedna, nič drugega, kot Googlova redna, letna konferenca Google I/0 23. Glavni povzetki konference so predstavljeni v spodnjem videu:

Osrednja novost, predstavljena v videu, je prihod AI tehnologije na iskalnik. Izpred približno dveh mesecev, ko je Google zaostajal za ChatGPT-jem in predstavil svoj Bard AI ter zaradi zaostanka in napak pri promociji Bard-a celo v SEO skupnosti, požel več negativnih odzivov kot pozitivnih, je splošen vtis nad tokratnimi Googlovimi novitetami, v SEO skupnosti, dober.

Pri marsikom je razbrati navdušenje, ni jih celo malo SEO strokovnjakov, ki se Googlu “klanjajo in zahvaljujejo” za v videu predstavljen pristop (v katerem bi naj ob prihodu AI na Googlu ne pozabili na ustvarjalce vsebin), seveda pa jih je nekaj tudi zadržanih in previdnih.

Glavni pogled, kamor ga ti, ki živimo od SEO optimizacije in nastopa na Googlu, je še vedno pozorno usmerjen v podatke o tem koliko AI (že) “najeda” Googlov tržni delež. Če (in ko bo, če bo) namreč tržni delež Googla začel znatno padati, sem prepričan, da bodo alarmi pri precej SEO-tih začeli zvoniti na polno.

Zadnji podatki za april 2023 pa zaenkrat ne povzročajo sivih las:

ai vs google search april 2023

V RAZMISLEK: Kljub, več kot očitno nadaljevanju boja za prevlado na internetu med “velikimi” in ne glede na to kako dolgo bo Google uspel držati prevladujoč tržni delež, velja za podjetnike, ki smo usmerjeni v dolgoročni obstoj na internetu, da že samo iz naslova “risk managementa” najbrž ni najbolj modro, če vso energijo stavimo samo na nastop na Googlu!!!
Kljub temu, da sem tudi sam, za svoj novi, letošnji spletni posel, izbral SEO in Google (o čemer pišem v predzadnji rubriki SEOkomentarjaTEDNA), se vse bolj nagibam k temu, da bi za prihodnje projekte izbral nove izzive (npr. Facebook, Instagram, na LinkedIN-u sem že 😉).

Uporabne vsebine za SEO

Uporabne za SEO in spletni marketing na sploh so ta teden, naslednje vsebine:

  • ob bok prihodu AI na Google Search prihaja tudi novost (t.i. Google Perspectives, vir).

    Številni ustvarjalci vsebin na internetu imajo glede AI generiranih vsebin pomisleke iz naslova tega, da uporabnike Googla, ne utegnejo zanimati samo AI generirane vsebine, ampak, da si pravi (živi, človeški uporabniki Googla) pravzaprav želijo spremljanja živih, človeško ustvarjanih vsebin. Google perspectives (pogledi) bi naj zadovoljevali ta iskalni namen svojih uporabnikov.
  • druga uporabna vsebina je Googlova (sicer neuradno) objavljena razlaga (vir) zakaj bi naj v preteklih mesecih prišlo do znatnega znižanja prikazovanja t.i. FAQ prikazov na Googlovem SERP-u.

    Google razloži, da je sicer razumljivo, da podjetja rada vključujejo najpogostejša vprašanja in odgovore v svoje vsebine, a testi so očitno pokazali, da njihov prepogost prikaz direktno na Googlu, za uporabnike ne deluje najbolj uporaben.
    Zato je teh prikazov, po novem manj.
    Iz katerih strani FAQ prikazi ostajajo vidni na Googlu, ostaja SEO mystery.
  • zelo uporabna v tem tednu se mi je zdela tudi ta vsebina: 15 načinov, da postanete pametnejši s svojimi vsebinami in SEO (vir). Če nimate dovolj časa, preletite vsaj naslove poglavij (in se ustavite na poglavju 2, Understand and embrace generative AI, but also exercise caution).
  • med starejšimi, a zelo uporabnimi vsebinami, priporočam ta teden še članek, ki piše o tem kaj je potrebno, da se vaše vsebine znajdejo na Google Discover (vir).
  • super vsebino o tem, če obisk na vaši spletni strani doživlja “erozijo” je objavil Kevin Indig (vir). Priporočam.
  • ker vas je kar nekaj, ki ste pravi zbiratelji ChatGPT promptov, je tukaj članek s 37 prompti za SEO.

OSEBNA IZKUŠNJA: Ob aktualnem navdušenju SEO skupnosti nad AI novostmi, ki jih napoveduje in prinaša Google, ne morem mimo tega, da se ne bi spomnil, kakšen je bil odziv SEO skupnosti na ChatGPT, Bing in posledično Googlove poteze, še ne več kot mesec dni nazaj.
Apokaliptične napovedi o koncu Googla, skrb pred 100 milijoni izgube služb, mega napihujoči naslovi o tem in onem v zvezi z AI in na splošno kaos.

Dnevni impulzi in odzivi na spremembe, kot, da gre za konec sveta. Tudi od SEO imen, od katerih bi to še najmanj pričakoval.

V ostalih panogah (npr. dnevna politika) je odziv skupnosti še bolj stihijski in impulzen. Ljudje smo očitno res “ovce”. Odzovemo se na vse kar gre mimo in o vsem vemo, kot ovce, “blejati o vsem”.


Ugotavljam, da res ni narobe, ko preideš v fazo, v kateri nisi več kričač, ampak opazovalec.

Če ne drugo, imaš mir 😁. Pa še za kričanje iz preteklosti se ti ni treba opravičevati.

SEO raziskava tedna

Za tokratno SEO raziskavo tedna sem izbral vprašanje, kjer je SEO strokovnjakinjo (Lily Ray) zanimalo kakšno je razmerje med vložkom strank, ki vlagajo v PPC (t.j. Google Ads oglaševanje) napram vložkom, ki jih namenjajo SEO optimizaciji.

seo vs google ads oglaševanje strošek investiranja

Zgornji podatki povedo, da več strank vlaga v PPC kot v SEO.

Kar lahko pove dvoje:

  • da SEO optimizacija je rezerva, ker še vedno ni dovolj dobro razumljena ali pa strankam, ki so že izvajale optimizacijo, le ta ni prinesla zadovoljivega dobička
  • podjetja na Googlu ne verjamejo več toliko v SEO

Kot “nepopravljiv” SEO optimizator, v svojem 11 letu delovanja, si ne morem kaj, da v zgornjih podatkih ne bi videl potenciala za res dobre SEO-te 🤓:
ne verjamem, da obstaja ogromno podjetnikov, ki se ne bi odzvali na možnost pridobivanja spletnih poslov brez, da plačujejo Googlu. In skoraj ne verjamem, da bi podjetnik (ki sicer uspešno in veliko vlaga v PPC), ki bi zaznal, da njegov konkurent ustvarja enako (ali celo več) brez plačevanja Googlovih oglasov, ostal ravnodušen.
Da ne govorim o potencialu za tista podjetja, ki plačane reklame sploh ne potrebujejo.
Ali celo ne smejo plačljivo oglaševati.

Mini SEO namig TEDNA

Moj SEO namig tega tedna je namenjen hitrosti implementacije predlaganih SEO izboljšav.

Prednost SEO freelancerjev in samostojnih izvajalcev optimizacije spletnih strani je naša majhnost. Z njo smo lahko hitro odzivni. Velike firme ponavadi potrebujejo 612 let, da pride do implementacije enega, samega, ubogega SEO namiga.

V tem tednu mi je kolegica govorila o primeru, ko je njena digitalna agencija pripravljala predlog onsite SEO izboljšav za eno spletno vsebino svoje stranke, vključno s popolno prenovo stukture spletne vsebine, več kot 2 meseca.

Izčrpno poročilo je bilo oddano v dogovorjenem roku.
Kaj se je zgodilo potem?

Poročilo je romalo v nek predal, nakar je luč sveta na prodajnem sestanku podjetja, zagledalo točno čez naslednje 3 mesece.

Skupaj je torej do trenutka, da so sploh pogledali (in plačali) predloge za SEO izboljšave, minilo 5 mesecev.
Nato je na prodajnem sestanku (brez prisotnih SEO predlagateljev) bila sprejeta odločitev, da jim predlagane SEO spremembe niso všeč.

Povedano po domače: cca. pol leta (stroškov in časa) je minilo za to, da je podjetje s svojo spletno stranjo tam, kjer je že bilo pred pol leta.

Ta primer ni osamljen.

Tudi pri svojem SEO mentoriranju do mene dostikrat priletijo argumenti v stilu, da vodstvu ali lastnikom nekaj ni všeč.
Dostikrat se vprašam kakšen ima sploh smisel, da podjetja najemajo mene ali moje sogovornike, da jim izvajajo ali jih učijo SEO, če jim potem ne pustijo, da SEO rezerve za izboljšave, ki jih najdejo na svojih spletnih straneh, izvedejo.

Kaj hočem povedati?
SEO implementacija, sama po sebi, ni tako zelo super težka.

A vsebuje izzive, ki niso vedno povezani samo z implementacijo samo.
Ampak še z drugimi službami, strokovnjaki in svetovalci.

seo namig tedna 19 2023 implementacija seo čas

IZKUŠNJA IZ PRAKSE [če imate podobne težave kot jih opisujem nad sliko]
Svetujte, predlagajte SEO izboljšave in obenem prosite za dovoljenje, da smete povedati zakaj predlagate izboljšave. Če vas bodo vprašali, kdaj menite, da bi bilo dobro, da se izvedejo izboljšave, jim recite, da včeraj.
Nato si zabeležite datum vašega predloga.
To je vse.
Ostalo ni v vaši moči. Zato vam za to ni treba izgubljati časa in energije.
Ko in, če bo kadarkoli v prihodnosti prišlo “na mizo” vprašanje zakaj rankingi spletnih strani, ki jih optimizirate niso višji, ponudite na mizo svojo datumsko evidenco predlaganih izboljšav.

SEO orodje tega tedna

Za SEO orodje tega tedna vam ponujam Harpa.ai.

Harpa vam omogoča, da pridobite AI odgovore kar direktno iz iskalnika, s ChatBotom lahko govorite na katerikoli spletni strani, podpira pa tako Google kot Bing (plus nekatere druge).

SEO izkušnja iztekajočega tedna [iz najnovejšega SEO projekta, ki ga trenutno izvajam]

Iz projekta, ki ga trenutno gradim na hrvaškem trgu, prinašam ta teden spodnjo informacijo:

seo izkušnja tedna 19 2023 1

Zgornja slika pove, da nima smisla uvrstitev na Googlu spremljati na dnevni bazi, ampak raje na mesečni. Stolpec 1d pove spremembo v pozicijah spletnih vsebin v zadnjem dnevu. Malo gore, malo dole 🤪.

Stolpec 30d prikazuje spremembo uvrstitev na Googlu za posamezne spletne vsebine v zadnjih 30 dneh. Samo gor 😁.

Kot vidite (kljub temu, da so vse vsebine, pisane s ChatGPT, na od letošnjega januarja postavljeni, sveži domeni), vse uvrstitve napredujejo. Tako vsebine, ki targetirajo na zero volume ključne besede (stolpec Volume, vrstice brez številk) kot vsebine, ki targetirajo na srednje in zahtevnejše ključne besede.

Ostali podatki o strani:

Niša: zdravje
Avtoriteta domene: page authority = 1, domain authority = 1
Dinamika pisanja novih vsebin = 1 na teden
Backlinki = 0

Napredni SEO namigi TEDNA [Povzetek iz mojih objav v zaprti FB skupini za moje mentorirance]

POZOR: spodnje informacije so razkrite samo z uvodom v SEO namig. Celotne namige spremljajo moji aktualni in nekateri ex mentoriranci v moji zaprti FB skupini.

  • ponedeljek: Odgovori na vprašanja iz inboxa
  • torek: Izboljševanje obstoječih vsebin
  • sreda: namig za offsite SEO
  • četrtek: namig za onsite SEO s pomočjo AI
  • petek: ta SEO komentar TEDNA

Lep vikend,