Kazalo
Uvod
Iztekajoči teden je bil zaradi praznikov skrajšan.
Pri marsikom je to pomenilo, da je pač v tem tednu naredil manj, ni pa jih tudi ne malo, ki so uspeli svoje delo v tem tednu organizirati tako, da so kljub manj dnem, vseeno bili produktivni.
Osebno me je tudi samega skrbelo, če mi bo v tem tednu uspelo izpolniti moj “SEO produkcijski plan” (t.j ena nova vsebina na teden do konca letošnjega leta, na novem SEO projektu (ki ga opisujem v zadnji rubriki tega komentarja)), a se je na srečo “izšlo”.
Kaj boste našli v tokratni izdaji komentarja…. :
- kot vedno, najprej glavno SEO novost
- rezultate zanimive SEO raziskave (ki je, za razliko od ostalih komentarjev, obarvana s SEO trači)
- SEO namig tedna in
- moj opis aktualne SEO izkušnje
SEO novost tedna
- Glavna SEO novost tega tedna je ponovna potencialna posodobitev Googlovega algoritma. Po kar dolgem času (od letošnjega marca) so se znova pojavile govorice o potencialni novi posodobitvi Googlovega algoritma, ki bi se naj zgodila med prazniki (1. in 2. maj). Objava o tem tukaj. Med uvrstitvami spletnih strani, ki jih sicer spremljam, znatnejših nihanj na SERP-u sam nisem zasledil.
Se je pa ob tej (potencialni) posodobitvi znova potrdilo, da očitno Google “ljubi” praznične dni za izvedbo posodobitev svojega algoritma (spomnite se samo nekaj zadnjih core posodobitev okrog Božičnih praznikov).
Zakaj je temu tako in ali gre za naključje ali ne, nimam pojma.
Uporabne vsebine za SEO
Med uporabnimi vsebinami za SEO sem v tem tednu izbrskal:
- vsebino spletne strani RankClub, ki govori o tem ali PBN-ji še vedno delujejo. Še posebej po izvedbi t.i. Google Spam Update-a. Tukaj.
p.s.: ni naključje, da to vsebino uvrščam v sam vrh objav uporabnih vsebin tega tedna.
Zakaj?
V različnih SEO skupnostih se že leta “prepirajo” o tem ali in koliko backlinki (t.j. povratne povezave iz spletnih strani, ki so očitno postavljene za gradnjo backlinkov) sploh delujejo ali ne.
Na eni strani boste našli zagovornike PBN-jev, na drugi nasprotnike.
Med nasprotniki je sicer tudi sam Google (poglavje Link spam v Spam policies for Google Web Search).
Če boste podrobneje pogledali opisano poglavje, sicer konkretno izraza PBN v tem poglavju ne boste našli, pa tudi smernice so napisane tako na široko, da ni čudno, da se je v SEO skupnosti na to temo rodilo na 1000 različnih mnenj o tem.
OSEBNA IZKUŠNJA: Že kakšnih 7 ali 8 let, odkar imamo na Seo-Praktik.si tudi svojo PBN mrežo za gradnjo backlinkov, se moje mnenje o tej tehniki gradnje SEO, ne spreminja. Redno jo zagovarjam, ko je govora o tem med mojimi mentoriranci, metode gradnje backlinkov pri nas, skozi PBN način ne skrivam, kot veste pa je tudi na naši vstopni strani za gradnjo backlinkov, od nastanka naše mreže, objavljeno sporočilo mnenja enega izmed SEO strokovnjakov, ki povzema točno to kako tudi sami, na Seo-Praktik.si, gledamo na gradnjo linkov s pomočjo PBN-jev.
Razprav v SEO skupnostih, kjer nemalokrat zagovorniki in nasprotniki PBN-jev, “merijo predvsem svoje ego-te”, se ne udeležujem. Ker to ni produktivno in, ker medtem, ko ostali drug drugemu dokazujejo kdo ima bolj prav, sam raje zgradim 2 backlinka 😃.
- v tej objavi Google razkriva kako “lovi” t.i. fake local Business Reviews. Saj veste, to so tista mnenja v Google Business profilu, preko katerih s svojimi mamami in babicami ter preko 15.813 umetno ustvarjenih e računov, hvalite svoj posel na Googlu 😆.
Google se proti temu bori, kolikor pa se spomnim, pa Google svojim uporabnikom, ob pregledovanju mnenj posameznih podjetij, vseeno tudi sporoča, da za objavljenimi mnenji ne “stoji”. Zgornji zapis in to sporočilo sta dokaz, da se Google zaveda, da je eden izmed izzivov spletnega posla, ustvarjanje nekredibilnih in umetnih mnenj.
- na Authority Hacker so naredili raziskavo o uporabi AI orodij v marketinške namene. Po tej raziskavi že dobrih 75% marketingašev uporablja AI orodja za svoj marketing. Na dnevni bazi:

Ta podatek je dober. Spodbuditi bi moral še preostale marketingaše, da pogumno zakorakajo v rabo AI toolov za svoje marketinške potrebe.
Hkrati pa ta podatek opozarja tudi na to, da bo treba tudi pri uporabi AI orodij biti dober, ker se je “SEO borba” in na splošno borba na spletu, več kot očitno že prelevila iz boja med ročnim, človeškim delom, na stran, kjer se marketingaši med sabo borimo s pomočjo AI orodij.
Kakšen bo rezultat tega boja?
V bistvu bodo še naprej zmagovale kakovostnejše vsebine in pa tisti, ki uspejo čim več marketinških aktivnosti avtomatizirati (zato, da lahko ustvarjajo še več vsebin). Kot (zaenkrat) kaže, pa je nepomembno ali te vsebine ustvarja AI ali človek.
- zelo uporabna in malenkost bolj v “SEO mikro globine” usmerjena je tudi vsebina v kateri je obrazloženo kako optimizirati H3 oznake za SEO. Večinoma se SEO-ti koncentriramo na razlago tega kako optimizirati višji H oznaki (H1 in H2), da bi pa kje našel članek, ki govori o optimizaciji H3 oznak, pa do danes, še nisem naletel.
- na Ahrefs-u so posodobili vsebino o 7 lekcijah, ki so spletno stran examine.com pripeljale do 1 milijona mesečnih obiskovalcev. Tukaj.
- na Sistrix boste našli zanimivo vsebino o SEO vodilnih spletnih straneh na področju potovanj. Booking.com poznate, ostale pa najbrž tudi.
p.s.: ni naključje, da je vsebina o vodilnih SEO spletnih straneh iz panoge turizma, objavljena v času pred počitnicami. Naj vam ta primer služi tudi kot ideja o čem pisati (in kaj promovirati) v posameznih mesecih v vaših panogah.
Če ne najdete ideje o čem pisati v vaši panogi v posameznem mesecu, si pomagajte s ChatGPt-jem. Primer prikazujem spodaj:

- na tej povezavi boste našli primerjavo 16 najboljših AI in ChatGPT detektorjev vsebin. Ta orodja bi naj, vsaka po svoje, odkrivala katere vsebine so ustvarjane ročno, katere pa s pomočjo AI tehnologije. Sicer je pa moje mnenje, da je vsako metanje denarja za ta orodja, škoda, ker posamezna orodja med sabo prikazujejo popolnoma drugačne rezultate, včasih vas znajo celo “obtožiti”, da je tudi vaša ročno spisana vsebina, pisana z AI, obenem pa Google (trenutno) sploh ne zanima ali je vsebina pisana z AI ali z vašimi rokami.
- na tej povezavi Microsoft obvešča, da bo kmalu začel s prikazovanjem podatkov o tem koliko obiskovalcev se pretaka iz Bing Chat-a na vaše spletne strani. To bo verjetno še bolj vzpodbudilo ustvarjalce vsebin k temu, da svoje vsebine ustrezno optimiziramo za Chate.
- v povezavi z varnostjo brskanja spletnih strani Google počasi napoveduje še konec uporabe gesel. Tukaj.
OSEBNA IZKUŠNJA:
Iz tokrat pregledanih in spremljanih SEO novosti me je predvsem navdušila na splošno že zelo lepo sprejeta uporaba AI orodij pri delu v marketingu. Tudi sam temu namenjam največ svoje energije.
Kot sem zapisal že pretekli teden, uporaba AI orodij znatno zmanjša čas, ki je potreben za izvedbo marketinških aktivnosti. Pri svojem delu sem čas od načrtovanja, pisanja, optimiziranja in objave vsebin iz 4 ur zmanjšal na 2. Ob doseganju rezultatov, ki jih najbrž z ročnim delom, ne bi (ker trenutno delam na tujem trgu in še to v panogi o kateri se mi niti ne sanja).
Več o tem v poglavju “Osebna SEO izkušnja tedna” na dnu tega SEO komentarja TEDNA.
p.s.: približno enako dolge vsebine kot jih s pomočjo AI ustvarjam zdaj na tujem trgu (okrog 5000 do 6000 besed), sem v preteklosti, v moji (optimizacija spletnih strani) panogi, na domačem, slovenskem trgu, ustvarjal 1 mesec !!!
SEO raziskava tedna
Za tokratno SEO raziskavo tedna sem izbral malenkost bolj “trač” SEO vprašanje. SEO skupnost je bila povprašana o tem kdo je izmed 3, spodaj omenjenih, zelo znanih SEO imen, po mnenju SEO optimizatorjev, najbolj prispeval k razvoju SEO industrije:

V tej raziskavi je zmagala Aleyda Solis. Če bi moral ugibati zakaj, bi kot razlog navedel njen prispevek in energijo pri nastajanju spletne strani LearningSEO.io.
Drugo mesto je pripadlo nekdanjemu soustanovitelju Moz-a, Randy Fishkin-u, tretje si je prislužil Neil Patel.
Kaj je poučnega v teh rezultatih….
Skoraj upam si trditi, da večina marketinške scene najbolj pozna ravno tretje uvrščenega, Neil Patel-a.
A zakaj je ta ocenjen z zadnjim mestom?
Po SEO skupnostih se “govori”, da njegova ekipa mega agresivno, ne ozirajoč se na kogarkoli drugega, pripravlja svoje vsebine na način, da kopira druge in jih še izboljšuje. Očitno “originalnim” SEO ustvarjalcem to ni najbolj po godu.
Je pa čisto možno, da je kak marketingaš kliknil na enega od ostalih kandidatov tudi zato, ker morda na uspeh Neil Patel-a gleda tudi z zavidanjem.
Mini SEO namig TEDNA
Moj mini SEO namig tega tedna namenjam razlagi pojma diverzifikacije linkov.
V portfelju linkov (tako backlinkov kot internih linkov) Google zanima naravna gradnja le teh.
Kaj pomeni naravna gradnja linkov?
Naravna gradnja linkov ne vsebuje vzorca.
Če vaš ciljan url prejema linke samo iz ene spletne strani (npr. iz ostalih vsebin iz vaše spletne strani), je to sicer čisto možno (ker pač vi sami kot lastnik strani želite zgraditi čim več linkov), ampak ne toliko signalizirano kot popularno, uporabno in zanimivo drugim, kot, če bi linke pridobivali tudi iz drugih spletnih strani (t.j. backlinke).
Seveda ob tem ni niti naravno, če bi npr. backlinke pridobivali (za isti url naslov) samo ob npr. sredah.
Tudi ni naravno, da neka spletna stran pridobiva samo en tip backlinkov (npr. iz forumov ali samo iz PBN-jev).
Kot tudi ni naravno (na kar precej SEO-tov rado pozabi), da se linki pridobivajo samo iz NOVIH vsebin. Linki (interni plus backlinki) bi se, iz pogleda tega zornega kota, morali pridobivati tako iz novih kot iz starih, že objavljenih vsebin.
Kar večina ponudnikov SEO mrež ne omogoča.
Zakaj ne?
Ker se na to ne fokusira.
Medtem, ko interne linke iz že objavljenih vaših vsebin lahko gradite sami, poskušajte pridobiti ponudbe za backlinke od različnih SEO ponudnikov.
Ko sem še pred leti sam delal pregled trga, je večina ponudb vsebovala ceno za posamezen, na novo spisan, SEO članek. Z možnostjo enega ali dveh backlinkov. Ponudb za dodajanje backlinkov in moderiranje obstoječih vsebin, ni bilo.
Zakaj ne? Ugibam, da zato, ker v tem naj ne bi bilo toliko zaslužka kot v pripravi novega članka.

IZKUŠNJA IZ PRAKSE:
Tudi v naši mreži je bilo še ne tako dolgo nazaj, izmed vseh udeležencev, največ 2% takšnih, ki so pri razumevanju in izvajanju gradnje povratnih povezav (tj. pri offsite SEO optimizaciji) gradili backlinke iz svojih že obstoječih spletnih vsebin (v mreži). Počasi, s SEO mentoriranjem, se ta % povečuje.
Rezultat?
Backlinki iz v preteklosti spisanih vsebin, ostajajo “živi”, v Googlovem indeksu in iz leta v leto močnejši. Direktna posledica tega so stabilnejše pozicije!
SEO orodje tega tedna
Za SEO orodje tega tedna sem izbral Koala.sh.
Shranite si to orodje za čase, ko vam bo free verzija ChatGPT-ja zatajila ali zmrznila. Poleg tega, da ustvarjalci tool-a trdijo, da Koala dela na ChatGPT 3.5 verziji Plus (kar je preko free ChatGPT-ja sicer plačljiva opcija), omogoča Koala še integracijo z Google Sheets !!!!
Sodelujoči s Seo-Praktik.si bi morali, glede na količino podatkov, ki jih skupaj vodimo v Google Sheets, biti tega še posebej veseli 🙂.
SEO izkušnja iztekajočega tedna [iz najnovejšega SEO projekta, ki ga trenutno izvajam]
Prejšnji teden sem vam v tej rubriki pisal o tem kakšno SEO neumnost sem naredil v zvezi z mojim novim SEO projektom, ki ga izvajam od začetka letošnjega leta.
Poglejte si rezultat te SEO napake ter rezultat njenega “popravila” na spodnji sliki:

Ponovim nauk te izkušnje (ki sem ga napisal že pretekli teden):
- kdor dela ta greši
- pazite se strokovnjaka, ki ve vse
- pazite se marketing eksperta, ki slika samo rožice in smetano na vrhu jagod. Življenje ni (samo) potica.
Napredni SEO namigi TEDNA [Povzetek iz mojih objav v zaprti FB skupini za moje mentorirance]
POZOR: spodnje informacije so razkrite samo z uvodom v SEO namig. Celotne namige spremljajo moji aktualni in nekateri ex mentoriranci v moji zaprti FB skupini.
- ponedeljek: bil je praznik. Nisem delal. Ni bilo objave.
- torek: bil je praznik. Nisem delal. Ni bilo objave.
- sreda:

- četrtek: najprej sem se zmotil in objavil offsite SEO namig, nato sem objavo dopolnil še z onsite SEO namigom…

- petek: ta SEO komentar TEDNA
Lep vikend,