Kazalo
- Uvod
- SEO novosti
- Uporabne vsebine za SEO
- SEO raziskava tedna
- Mini SEO namig TEDNA
- SEO orodje tega tedna
- SEO izkušnja iztekajočega tedna [iz najnovejšega SEO projekta, ki ga trenutno izvajam]
- Povzetek objav dodatnih SEO namigov iz moje zaprte FB skupine [ki je namenjena BTB podpori za SEO, mojim mentorirancem]
Uvod
Za pisanje tokratnega SEOkomentarTEDNA sem imel na voljo več časa.
Direktna posledica tega, da je večina mojih petkovih SEO mentorirancev na počitnicah je to, da je pred vami najdaljši objavljen SEO komentar TEDNA do danes. Z daleč največ objavljenimi uporabnimi vsebinami za optimizacijo spletnih strani do danes.
Preden se zakopljete v informacije v nadaljevanju, delim z vami še spodnjo sliko:
O tem, o čemer sem pisal že v nekaterih preteklih SEO komentarjih TEDNA, “počasi” pričajo tudi že podatki iz Google Trends.
Zdi se, da začetna vnema, okrog ChatGPT-ja popušča, medtem, ko zanimanje za AI na splošno, vseeno narašča.
Podatki so, vsaj po mojem spremljanju aktualne SEO scene, povsem skladni z objavami v različnih SEO skupnostih. Vedno več je takšnih, ki ChatGPT-ju ne namenjajo več takšne pozornosti, kot je je bil ta deležen še pred nekaj meseci. Vedno bolj pa se na SEO sceno vrača več “starih, dobrih, čistih” SEO nasvetov.
Čeprav je, iz spodnje slike, razvidno, da je za SEO, napram ChatGPT-ju in AI-ju na sploh, znatno manjše zanimanje, pa ne gre zanemariti dejstva, da je spodaj prikazana, SEO (rumena) črta, precej konstantna:
KAJ TO POVE: zanimanja za nastop na Googlu (kakršnakoli že ta so v primerjavi z drugimi interesi) ne bo kar tako zlahka zlomiti.
Tudi podatki o zaslužkih Binga vs Google v prvem četrtletju letošnjega leta (iz oglaševanja) kažejo, da so ti nižji za 0,21 % napram prejšnjemu primerljivemu obdobju. Kar je manj kot je načrtoval Wall Street (vir). Kar samo pomeni, da se Google, sigurno v boju z drugimi AI borci, ne bo dal zlahka.
SEO novosti
Za tokratni, praznični SEO komentar TEDNA, ko ste vsi na počitnicah in na obali ali kjerkoli pač (in imate, upam, več časa za ležerno prebiranje vsebin, ki jih lahko uporabite po tem, ko se boste vsi spočiti vrnili na delovna mesta), sem pregledal kar nekaj SEO novosti.
Najbolj odmevna SEO novost tega tedna je to:
- glavna SEO novost iztekajočega tedna je bila, pravzaprav že pretekli petek, (po tem, ko sem prejšnji petkov SEO komentar TEDNA že objavil), v popoldanskih urah (po našem času) objavljena novica o tem, da je Google t.i. tehnične ranking faktorje (mobile friendliness, hitrost nalaganja spletne strani, varnost brskanja po spletnih straneh in page experience) poslal v “penzijo”. Tukaj.
To je v različnih SEO skupnostih povzročilo nešteto debat, spet pa sem ob tem dobil tisti “čuden občutek in povsem drugačen pogled” na nekatere staroste na SEO sceni, ki so se ob tem skoraj malenkost privoščljivo naslajali nad tehničnimi SEO optimizatorji, češ, da ti s tem izgubljajo delo in, da že itak ti faktorji v preteklosti niso bili najbolj pomembni za SEO. Med njimi so bile celo izjave nekaj SEO starost iz tujine, ki jih poznam celo osebno.
OSEBNA OPAZKA: Res mi je nerazumljivo to, pri marsikom kar privoščljivo naslajanje nad novostmi, ki lahko nekaterim predstavljajo izgubo njihovega “core” poslanstva (v tem primeru SEO tehničarjem), medtem, ko sami (ker pač v svetu spletne optimizacije bolj stavijo na onsite ali offsite SEO) s tem pridobivajo svojo (večjo) veljavo.
Za lažjo predstavo.
Tako zgleda javno naslajanje nekoga, ki očitno ne naslanja svojega SEO posla na tehnični SEO:
p.s.: verjetno vas bo zanimalo kako se je zgodba, po tej objavi, odvijala naprej.
Po tem, ko se je na to objavo, seveda upravičeno vnela debata in plaz komentarjev, se je avtor objave začel intenzivno ukvarjati s pojasnjevanjem tega kako je SEO skupnost, to objavo, razumela napačno.
Kaj nas (znova) nauči ta primer….
– pazite kako se odzivate na družabnih omrežjih.
Sledilci, vsaj tisti resni in ne tisti mimoidoči, si zapomnijo. Marsikaj.
Uporabne vsebine za SEO
- zelo zanimiva je zgodba, objavljena 19. aprila, ki nosi naslov 90% mojih sposobnosti je zdaj vredno 0. Trikrat ugibajte o čem je govora 😉.
Zgodba seveda govori o vplivu ChatGPT-ja na SEO pisca, ki je do nedavnega sam ustvarjal in pisal vse vsebine.
Po novem, bistveno hitreje, njegove vsebine piše ChatGPT.
Zgodba je objavljena tukaj, bi pa zaradi pojava AI pomočnikov, vseeno priporočal, da se ne dela takšna drama okrog izgube vrednosti SEO piscev.
Kdor spremlja mojo predzadnjo rubriko (proti dnu tega SEOkomentarjaTEDNA) lahko vidi, da tudi sam, nove SEO projekte, gradim s pomočjo ChatGPT-ja). In čeprav, kot veste, je ta enostaven za uporabo, ni čisto vseeno, če s ChatBotom vsebine ustvarja SEO podkovana oseba ali pač nekdo, ki s pisanjem vsebin šele začenja. Torej SEO znanja še vedno ostajajo pomembna.
- na tej povezavi se nahaja super uporabna vsebina o rezervah pri optimizaciji kategorij e trgovin. Saj veste kako pravijo mega SEO-ti …: “nekaj malega zaslužka res prinaša rangiranje info vsebin, a “pravi denar” se skriva v rangiranju buy intent vsebin”. Kar pa kategorijske strani produktov v e trgovinah sigurno so.
- naslednja novost je case study primera osnovnega pregleda spletne strani na kateri je avtor identificiral za 711.240$ vrednosti vsebine, v enem popoldnevu. Če ravno se naslov How to Identify $711,240 in Lost Content Value on Your Website (in an Afternoon) bere kot ekstra usmerjen v pridobivanje klikov, vsebino vseeno priporočam. Tukaj.
- SparkToro je znova postregel z novo raziskavo o tem kako so v analitičnih orodjih napačno interpretirani in prikazani podatki o spletnem prometu predvsem iz družabnih omrežij.
- na tej povezavi se nahaja vsebina, ki razlaga razvoj Googlovih ranking faktorjev. Ti so razdeljeni na faktorje na nivoju posamezne vsebine (document level), faktorje na nivoju spletne domene (domain level) in na faktorje na t.i. entity nivoju (EEAT, tematska relevantnost, število vsebin objavljenih v posamezni panogi, itd…).
- ljubitelji in zagovorniki “ročnega” in pristnega pisanja iz strani živih avtorjev in ne AI pomočnikov, boste najbrž z veseljem pregledali 5 enostavnih načinov, da svoje vsebine malenkost bolj “začinite” in se še bolj povežete s svojimi bralci. Tukaj.
- avtor Pascal Birschler, se je, na tej povezavi, poigral s pripravo periodičnega sistema najbolj uporabnih WordPress SEO pluginov. Vsebina vredna shranitve.
- HuggingFace bi naj bil nov AI konkurent ChatGpt-ju.
Seveda sem ga takoj testiral.
Tool je, kljub “ljubkemu imenu”, totalni analfabet za slovenski trg.
Za delo na tujih trgih se ga splača shraniti (za dneve, ko je ChatGPT preveč zaseden), za slovenski trg pa je katastrofa in neuporaben.
- vsebina, sicer starejšega datuma objave (november 2022) na tej povezavi, prikazuje primer eksponentnega dvigovanja organskega prometa s pomočjo t.i. keyword clusteringa. To je, združevanja semantično podobnih in po iskalnih namenih, sorodnih ključnih besed.
- na tej povezavi se nahaja članek z nasveti o tem kako najti nad 2700 idej za pisanje vsebin v manj kot 60 sekundah (zdaj pa naj kdo reče, da tile tuji pisci niso kreativni pri pisanju naslovov 🙂).
- naslednja uporabna vsebina je namenjena affiliate marketingašem. Na tej povezavi je predstavljena zgodba o tem kako je avtor zgradil zgradil več nišnih spletnih strani, ki mu skupno prinašajo okrog 40.000$ mesečno s pomočjo affiliate marketinga.
- vsebina na naslednji povezavi bo zanimiva predvsem SEO-tom, ki se močno opirate in zagovarjate pomembnost relevantnosti vsebine za višje uvrstitve teh na Googlu.
Na članku, na povezavi, se lahko naučite kako t.i. relevance score odloča o tem ali svojo SEO strategijo usmerite v gradnjo linkov ali v vsebino.
V odvisnosti od vsake panoge posebej!!!
OSEBNA IZKUŠNJA:
Načeloma prinaša sprotno spremljanje aktualnih SEO novosti več prednosti. A tudi kakšno slabost.
Prednost je v tem, da si pač, kot nekdo, ki dela v SEO, s spremljanjem aktualnih SEO novosti vedno “na tekočem”. Zaradi tega lahko, z marsikom, argumentirano razpravljaš o svoji panogi.
Seveda je tudi prednost v tem, da znaš, na podlagi aktualnih novosti, ustrezno hitro prilagoditi svojo SEO strategijo.
A slabost spremljanja tako hitro spreminjajoče se scene kot je SEO, je, vsaj zame ta, da se kar nemalokrat ne znam odklopiti od novic. Kar je pogubno za aktivnosti v prostem času.
SEO raziskava tedna
Za tokratno SEO raziskavo tedna sem izbral spodnje vprašanje.
V njem je bila SEO skupnost povprašana o tem ali je praksa, pri kateri gradimo čim več pristajalnih strani za različne geo lokacije (še posebej, če ta dejavnost na lokaciji ne obstaja), SEO priložnost ali SEO spammy tehnika?
Za tiste, ki jim ni povsem razumljivo kaj sprašuje vprašanje…..
V objavi avtorico vprašanja (Lilly Ray) zanima ali SEO skupnost vidi kot priložnost to, da ustvarjamo pristajalne strani s prikazom ponudbe, vezane na lokacijo kraja (npr. ponudba izdelave vgradnih omar na Primorskem), čeprav tam ne izdelujemo in montiramo vgradnih omar (ker smo npr. prodajalec iz Štajerske).
Kot vidite iz zgornje slike, na to vprašanje, v anketi nisem odgovarjal.
Zapišem pa svoje mnenje tu:
Sam na to prakso gledam kot na priložnost (se pravi, sam bi odgovoril s prvim ponujenim odgovorom).
Zakaj?
Situacija je odvisna od primera do primera.
Sam, kot nekateri veste, na slovenskem trgu, prodajam tudi vgradne omare.
As we speak, s svojo spletno stranjo na kateri ponujam vgradne omare, že nekaj let, rangiram na Googlu tretji. Jaz (marketing, ki skrbi za pridobivanje leadov) prihajam iz Štajerske, naš Rado (ki skrbi za realizacijo prodaje) se vozi po celi Sloveniji. Tudi na Primorsko gre na izmero prostora za omare.
Zakaj bi torej naj moja spletna stran z vgradnimi omarami, “lovila” leade samo iz Štajerske?
Še posebej, če dobavitelj naših vgradnih omar te tudi sam montira po celotni Sloveniji.
Primer 2…
Sam, kot veste, imam tudi osebno spletno stran matijazajšek.com. Na njej ponujam moja izobraževanja za digitalni marketing.
Osebno nimam nobenih ambicij hoditi “v zelje” digitalnim agencijam, niti sam kadarkoli svoj posel nadgraditi iz “one man band posla” v digitalno agencijo.
A to ne pomeni, da mi ni dovoljeno pisati in targetirati na ključne besede povezane z digitalnimi agencijami.
Saj je svoboda 😄.
Pred leti sem tako spisal (in SEO optimiziral) vsebino, ki je targetirala na ključno besedno zvezo “digitalna agencija maribor“. Še danes (slabih 5 let po objavi) ta vsebina rangira na drugem mestu na Googlu:
Posledično, mi je od takrat do danes, ta vsebina, prinesla čez 10.000 eur zaslužka.
Kako?
Marsikatera digitalna agencija, ki sem jo predstavil na povezavi, je postala moj poslovni partner.
Mnogim sem bil (in sem še) SEO mentor, z nekaterimi smo kompenzirali različne storitve, ena agencija me je povabila, da sem bil njihov predavatelj za SEO na Digitalni akademiji Gospodarske zbornice Slovenije (kjer sem dobil nove poslovne partnerje), itd…
Zakaj ne bi smel (če bi mi seveda to bilo v interesu) napisati in optimizirati podobne vsebine, ki bi targetirala na ključno besedno zvezo “digitalna agencija Ljubljana”?
Mini SEO namig TEDNA
Moj mini SEO namig tega tedna se tokrat dotika editiranja obstoječih vsebin, ki jih imate na spletnih straneh.
Pred leti nas je bila večina SEO-tov in copywriterjev “obsedena” s tem, da pišemo čim več.
Sledili smo 100 in enim SEO influencerjem in njihovim raziskavam, ki so, ena za drugo, hitele z “dokazovanjem” kako daljše vsebine rangirajo na Googlu višje.
Slike raziskav in celo Googlov reach snippet (današnji) odgovor na prvi strani iskalnika, na to temo, najdete na Goooglu še danes:
Stvar je šla tako daleč, da smo nekateri, v ekstra vnemi, s svojimi vsebinami, krepko pretiravali in jih pisali dolge celo po 5000 in več besed. Če koga zanima, naj preveri moje spisane SEO strategije, na povezavi (vsaka strategija je spisana z, čez 5000 besedami).
A to še ni nič.
Na internetu lahko danes najdete vsebine, ki vsebujejo čez 20.000 besed.
Pa tudi vsebine, ki vsebujejo čez 200.000 besed.
Če bi količina besed v posameznih vsebinah bila odločujoč faktor uvrstitve vsebine na Googlu, bi te “mega vsebine” morale na Googlu, rangirati prve.
A ne rangirajo.
Zakaj ne?
Ker je faktor rangiranja KAKOVOST vsebine pred KOLIČINO.
Ko smo pa pri kakovosti, pa se ni odveč spomniti, da skrb za kakovost vsebine dostikrat pomeni tudi to, da smo sposobni v svojih vsebinah prepoznati neumnosti. In jih preprosto zbrišemo.
Brisanje posameznih odstavkov v vsebinah je del SEO copywriting taktike, ki povečuje vrednost.
Ne zmanjšuje.
Dobro misel o tem je objavila super SEO copywriterka Erica Schneider:
POMISLITE:
Če iz neke vaše vsebine izbrišete neumnosti in neuporabne informacije, dobi “preostanek vsebine” večjo vrednost. Če ne drugega, že samo zaradi tega, ker je vsebina bolj jedrnata, vsebuje samo uporabne zadeve in je do informacij v vsebini mogoče hitreje priti.
p.s.: pred leti sem imel mentoriranko, ki se je odločila spisati najdaljši blog na temo “kako shujšati”. Njeni nasveti so še danes “dolgi” 25.000 besed. In kazalo njene vsebine je še danes dolgo cca. 100 vrstic.
Človek, ki želi shujšati preko tako obsežno pripravljenih nasvetov, si naj raje najprej naredi obilno malico. Drugače bo prej umrl od lakote, preden bo prebral vse te nasvete 😃.
SEO orodje tega tedna
SEO orodje, ki ga priporočam v tem tednu je Redirect Path.
To je en tak super enostaven in brezplačen SEO extention, ki vam pomaga prepoznati vaše redirekte na vsebinah.
Čemu to koristi, ko pa si redirekte, ki jih gradimo po svojih straneh, “itak” vse zapomnimo?
No…. pa si jih ne.
Čez 4 leta in 3 mesece, se redirekta, ki ste ga zgradili danes, pri čemer ta morda celo redirekta še na nek nov url naslov, ne boste zapomnili.
Ta pripomoček vam prikliče v spomin nazaj vse vaše redirekte.
Zakaj je to pomembno?
Najmanj pri kanibalizaciji podobnih vsebin, ko se 2 vaši vsebini “pretepata” med sabo, katera od njiju naj ugleda sonce na Googlovem iskalniku, je ena izmed priporočenih SEO praks, da poskušate z redirektom ene vsebine, na drugo, izboljšati uvrstitve na Googlu.
Najmanj takrat utegne zgornji pripomoček priti prav.
SEO izkušnja iztekajočega tedna [iz najnovejšega SEO projekta, ki ga trenutno izvajam]
Glede mojega SEO projekta, ki ga trenutno gradim na hrvaškem trgu, imam danes za vas super krasno novico.
In sicer: minuli teden sem naredil znova, v nizu že neštetih, eno SEO “bedarijo”. Neumnost. Napako.
V vnemi čim bolj kakovostnega pripravljanja, čim večjega števila vsebin, v moji panogi, sem pregledal url naslove, ki jih Google, na moji nišni, hrvaški spletni strani, še ni indeksiral.
Češ, čimprej želim doseči, da bo indeksirano vse kar leze in obstaja na moji spletni strani.
Med še ne indeksiranimi vsebinami sem imel tudi eno vsebino s tabelico, ki je vsebovala seznam vseh long tail ključnih besed (za katere moram v prihodnosti spisati vsebine), obenem pa je ob vsaki besedi, spisanih približno 100 besed opisa tematike posamezne ključne besede.
Iz začetkov gradnje tega mojega novega SEO projekta, sem imel v glavi, da te vsebine NE SMEM INDEKSIRATI, ker je prvenstveno namenjena meni samemu, samo kot opomnik na to, o čem moram v prihodnosti pisati.
V zgoraj omenjeni vnemi, da bi Google čimprej rangiral vse moje vsebine, sem na to seveda pozabil in vsebino vseeno vrgel v indeks.
Rezultat:
- čez 2 dni so začele vse moje rangirane vsebine drseti po Googlu navzdol. Celotna tabela je bila “okrašena” s puščicami, ki so kazale navzdol (screenšota od tega verjetno podzavestno nisem naredil, ker bi me bilo preveč sram komu kadarkoli to pokazati).
Prva 2 pomisleka, ki sta me prešinila ob tem (preden sem se spomnil, kaj sem “ušpičil”), sta bila:
- sigurno je na pohodu znova kakšna posodobitev Googlovega algoritma
- Google me je začel tepsti, ker pišem AI generirane vsebine
Po pregledu objav v SEO skupnostih o kakršnikoli Googlovi posodobitvi algoritma ni bilo govora. Pa tudi padci rezultatov na SERP-u za 3 do 5 pozicij me niso ravno navdajali z občutkom, da bi me Google kaznoval zaradi AI spisanih vsebin.
Saj, če se že kaznuje, mora biti kazen vzgojna, ne pa takšna, da te samo “malo poboža”. Padec vseh rankingov za 3 do 5 mest ni penalty.
Razlog mora biti drugje.
Čez vikend “mi klikne” kaj sem naredil.
V ponedeljek zjutraj je bila moja prva naloga, da “pomotoma” indeksirano vsebino, deindeksiram.
Čez naslednje 3 dni so pozicije spet tam kot morajo biti:
Kaj vas naj nauči ta izkušnja:
- če je na svetu kak SEO izkušen mojster, ki zase trdi, da ne dela napak…. prste vstran. Kdor dela, ta greši. Večino objav, ki jih srečujemo na internetu so več ali manj “pocukrane” in tako sladke zgodbice, da imam včasih občutek, da bo iz mojega ekrana, zdaj zdaj, pritekel med.
To je marketing. Realnost je dostikrat čisto druga zgodba.
- NATANČNO spremljajte rezultate svojega dela. In kakšne posledice prinaša ena vaša aktivnost na celo vašo spletno stran. Predstavljajte si, da v zgornjem primeru, ne bi SPROTI opazoval uvrstitev na Googlu. Skoraj prepričan sem, da bi v prihodnosti porabil na milijone ur, da odkrijem svojo napako.
Če bi jo sploh kdaj.
Povzetek objav dodatnih SEO namigov iz moje zaprte FB skupine [ki je namenjena BTB podpori za SEO, mojim mentorirancem]
POZOR: Nekatere spodnje informacije so razkrite le delno. Ker so namenjene mojim aktualnim SEO mentorirancem in objavljene v moji zaprti SEO FB skupini.
- ponedeljek: odgovor na vprašanje: ” Matija, kako vi izbirate svoje nove SEO projekte in niše“
- torek: dodatni namigi za dosego rezultat SEOrezultatMESECA
- sreda: offsite SEO obvestilo o času delovnih ur mreže Nubia v času praznikov
- četrtek: dodatni namigi in motivacija v zvezi s hitrostjo objavljanja novih vsebin
- petek: ta SEO komentar TEDNA
Lep vikend,