Kazalo
Uvod
Noro ogromno se je na SEO področju dogajalo ta teden. Kljub poplavi objav o zmožnostih in orodjih, ki jih prinaša AI, imam občutek, da objave o novostih na SEO področju, ki so v tem času malenkost poniknile v ozadje, znova dohajajo objave o AI.
Kakor, da bi zagonska vnema o AI tehnologiji počasi začela popuščati.
Še nedolgo nazaj, januarja 2023, so na SmartInsights (vir), naredili raziskavo o tem kateri spletni kanal je primarni kanal za raziskovanje informacij o blagovnih znamkah.
Spodaj so prikazani rezultati v številkah:
Iz slike boste (med ostalim) razbrali:
- spletni iskalniki so še zmeraj vodilni, ko uporabniki interneta iščejo informacije o posameznih blagovnih znamkah
- v povprečju so platforme in poti, ki targetirajo na široko publiko v ospredju, napram metodam in taktikam, ki so usmerjene nišno
Zakaj je to pomembno?
Ko se pogovarjam s številnimi sogovorniki o strategiji priprave ustreznih vsebin za njihov digitalni nastop, beseda nemalokrat nanese na prodajni lijak. In vsebine ter njihovo promocijo povezano s pomembnostjo upoštevanja tega na kateri stopnji prodajnega lijaka na spletu, se nahaja targetirana publika.
Iz zgornje slike bi recimo, upoštevajoč zgornje, lahko razbrali kako (ne)efektivno in manj smiselno (v primerjavi z ostalimi možnostmi na sliki) je graditi “ime blagovne znamke” npr. s pomočjo inštalacije live chat storitve na vaših internetnih straneh.
p.s.: kar ne pomeni, da slednja ni koristna za doseganje drugih marketinških ciljev.
V RAZMISLEK: v hitro spreminjajoči se “web marketing terminologiji”, se zdi, da so zgornji podatki iz letošnjega januarja že malenkost zastareli.
Češ, ti še ne upoštevajo masovnega prihoda ChatGPT-ja in ostalih AI novotarij, ki so opaznejšo pozornost začele pritegovati koncem lanskega leta.
V poglavju nižje, v rubriki SEO raziskava tedna, boste našli novejše podatke o rabi AI tehnologij v tem kontekstu.
SEO novosti
V tem tednu je pravzaprav glavna SEO novost posodobitev Googlove dokumentacije in priporočil o tem kako pisati t.i. “review vsebine” (vir).
Upoštevanje novih priporočil bo prišlo najbolj prav številnim affiliate marketingašem, ki so verjetno prvi in najbolj nagnjeni k pisanju review vsebin, pa tudi tekstovnim ustvarjalcem v e trgovinah. Ko le ti pišejo vsebine v katerih primerjajo različne izdelke, ki jih ponujajo v svojih trgovinah.
OSEBNA IZKUŠNJA:
Za pretežno SEO copywriterje je zgornjo novost priporočljivo upoštevati pri ustvarjanju vsebin, ki targetirajo na ključne besede, povezane s primerjavami.
Spodaj je odgovor ChatGPT-ja o tem katere ključne besede so to:
OPOMNIK: Dodatne ideje kako uporabljajte ChatGPT za SEO, sem objavil na povezavi.
- SEO “novost”, če se temu lahko tako reče, je tudi aprilski članek, ki govori o tem kako AI že prevzema delovna mesta ustvarjalcem video iger (na Kitajskem). Vir.
Uporabne vsebine za SEO
Med SEO uporabne vsebine tega tedna uvrščam naslednje:
- res uporaben in s prikazi v slikah, objavljen primer vsebine, ki ponuja 7 različnih idej za pisanje meta opisov na katere uporabniki Googla dejansko kliknejo. Tukaj. Priporočam zelo.
Še posebej zato, ker kot opažam, se kar precej SEO piscev, nikakor ne “upa odlepiti” od osnovne SEO smernice, ki se jo naučimo na začetku učenja o SEO optimizaciji. In to je, da moramo v meta opisu “nujno” uporabiti natančno (exact) ponovitev targetirane ključne besede!
Kot boste videli v primerih (na povezavi zgoraj), to ne drži 100%. EXACT target ključna beseda v meta opisu ni “pogoj ali zahteva Googla”, ampak priporočilo.
Z namenom, da ne izgubite “rdeče niti” vašega komuniciranja in sporočanja.
Zahteva pa neupoštevanje exact target ključne besede v meta opisu seveda dodatno kreativnost in “pogum”, da te besede v meta opisu ni. Pričakovanja za visoko uvrstitev spletne vsebine na Googlu, namreč vseeno ostajajo 😜. - tisti, ki že več kot desetletje spremljamo/spremljate SEO sceno, se zagotovo spominjate časov, ko je na Moz-u aktivno deloval eden izmed njegovih lastnikov, Rand Fishkin (zdaj aktiven na svojem novem projektu SparkToro).
V tistem obdobju je postalo zelo znamenito in vplivno njegovo predavanje o tem kako se moramo SEO pisci besedil potruditi pripravljati vsebine, ki bi naj bile najmanj 10 krat boljše od konkurentov.
V tokratni objavi na SparkToro (tukaj), se avtor te usmeritve, posuje s pepelom in govori o tem kako je smernica za ustvarjanje kakovostne vsebine pravzaprav najbolj NEUPORABNA smernica v marketingu. - O treh napačnih navadah pisanja, ki smo jih razvili tekom svojega izobraževanja piše Kim Scaravelli. Tukaj.
- nova in uporabna, čeprav nekoliko zahtevnejša vsebina je tudi kompleten vodič za razumevanje t.i. avtonomnih agentov (po domače: AI programov, ki so sposobni samostojno opravljati in reševati zapovedane izzive). Tukaj. V prejšnjem SEOkomentarjuTEDNA sem, v povezavi s tem, omenil AutoGPT.
- na Washingtonpost-u je bil objavljen članek o tem ali lahko AI Chatbot nadomestijo “guglanje” (vir).
OSEBNA OPAZKA: Ob prebiranju zgornjega članka sem dobil en tak, PR-ovski občutek, da članek skoraj malo preveč očitno navija za to, da AI Chatbot-i ne morejo nadomestiti “guglanja”. Občutek je bil celo tako močan, da sem šel dejansko preverjat avtorja in ali ne gre morebiti celo za sponzorirano objavo. In seveda… zanimalo me je tudi kam se nagibajo tudi ostale objave v tej rubriki, na WashingtonPostu-u 🤨. Just healthy scepticism here, nothing else.
- še bolj PR-ovski se mi je zdel ta opis – tukaj. V njem je opisanih 6 rizikov, ki jih prinašajo AI vsebine.
SEO raziskava tedna
Za SEO raziskavo tega tedna sem izbral, za razliko od vseh prejšnjih raziskav, več vprašanj.
Najprej me je k odgovarjanju pritegnilo spodnje vprašanje:
Glede na to, da sem (zaenkrat) še vedno kar vnet akter predvsem na Googlu, priznam, da sem kar “z rahlim strahom” pogledal kaj pravi raziskava. Po videnem (zgoraj), sem si kar malo oddahnil…. 😉.
Potem je isti avtor (Barry Schwartz) vprašal še to:
Pri teh odgovorih priznam, da drugega odgovora kot je zgoraj zmagovalni, niti nisem pričakoval. Bard je, kot veste, poleg tega, da je “štartal” za Bing-om, imel na začetku tudi kar nekaj “porodnih” težav.
No, v tretje je nato, isti avtor, vprašal SEO skupnost še naslednje:
Dobra petina nas ChatGPT uporablja že večkrat na dan.
MOJE MNENJE:
Odgovorom in vsebinam, ki jih ponuja ChatGPT, ne zaupamo.
Uporabljamo pa ChatGPT za izdelavo vsebin.
Go figure this one.
Mini SEO namig TEDNA
Mini SEO namig tega tedna namenjam tokrat t.i. izrazu “parasite SEO“.
Kaj za vraga je parasite SEO, čemu služi in ali je parasite SEO smiselna metoda za izvajanje SEO?
Že sama besedna zveza parasite pove, da gre za izkoriščanje potenciala, ki ga imajo spletne domene (ponavadi zaradi visoke stopnje zaupanja Googla v njih), da z vsebinami, objavljenimi na njih, dosežete visoko uvrstitev na iskalniku. Napram verjetnosti, da boste to isto vsebino uspeli uvrstiti na Googlu visoko, če jo objavite na svoji (recimo novejši ali manj zaupanja vredni spletni strani).
Parasite SEO je pojem in pristop, ki je v tujini uporabljan celo bistveno bolj kot na domačem, slovenskem trgu. Saj v tujini, v številnih panogah, obstajajo spletne strani, ki imajo enormne stopnje zaupanja Googla vanje (t.j. domain authority), posledično pa drugi (npr. slovenski lastniki spletnih strani, ki bi želeli razširiti posel na tuje trge), nimajo ravno “briljantnih izhodišč”, da jim to tudi uspe.
Parasite SEO pomeni, da uporabite drugo spletno domeno (ki to seveda omogoča) za to, da na njej objavite vsebino, ki ima realne možnosti, da se bo uvrstila visoko na Googlu. Posledično pa bi vam to prineslo hitrejše rezultate in prodajo.
Glavna korist pristopa, imenovanega parasite SEO, je seveda v tem, da dejansko prej pridete do prodaje. Visoko avtoritativne spletne strani imajo zraven že zgrajenega zaupanja, že zgrajen tudi bazen svojih uporabnikov, bralcev in sledilcev.
Seveda pa ima tak pristop tudi svoje pomankljivosti. 2 očitni sta:
- provizija, ki jo ponekod, za uporabo platforme morate nameniti lastnikom (npr. Gumroad)
- SEO, ki ga gradite tej parazitni strani in ne svoji (npr. Autodesk Instructables)
NAMIG IZ LASTNE PRAKSE:
Offsite SEO zagriženi SEO-ti postanemo pozorni tudi na priložnosti, ki jih imamo na parazitnih straneh. Za gradnjo backlinkov na naše strani. Velika večina parazitnih strani, ki omogoča oddajanje vsebin, te backlinke označuje kot “no follow”.
Obstaja pa še ena negativna plat parasite SEO pristopa…
To je, da so kakovostne in z visokimi domain authority metrikami, parazitne SEO strani, strukturirane tako, da omogočajo širokemu številu ponudnikov in ustvarjalcev, da sodelujejo na njih.
Če gradite SEO na svojih straneh, gradite “ekskluzivno vsebino”, na kateri ponavadi prodajate izključno svoje produkte in storitve. Na parazitnih SEO straneh se utegnejo vaše vsebine znajti v množici ostalih ponudnikov, ki prav tako ponujajo podobne reči.
Ali se odločiti za parasite SEO?
Odgovor se skriva v vaših kapacitetah za izvajanje SEO in ambicijah kako hitro priti do prodaj. Za prodajo na tujih trgih je parasite SEO pristop smiselno preizkusiti (če od vas, ob tem, da vi že sami na parasite SEO strani, prispevate svoje vsebine, ne zahtevajo še kakšnega “začetnega vložka”).
Na takšnih straneh bi jaz parasite SEO uporabljal tako dolgo dokler v tujini ne zgradim lasten SEO. Na domačem, slovenskem trgu, dober SEO optimizator, skoraj parazitnega pristopa ne potrebuje. Odvisno pa je seveda tudi od njegovih ambicij.
Če nekdo želi zgraditi multi biznis na slovenskem trgu, potem bo streljal na vse strani (tudi na parasite).
Če nekomu zadošča manj, je SEO pot na lastni spletni strani, več kot dovolj.
IZ PRAKSE: Možnosti za ustvarjanje zaslužka in širjenje prodaje na internetu, je nešteto. Začetnikom svetujem, da plačljive možnosti, kar odmislijo. Ker si je za plačljivo reklamo, če ne želite iti v prevelik riziko, treba najprej zaslužiti.
Med neplačljivimi opcijami pa si, vsaj kar se tiče SEO optimizacije, izberite, na prvi pogled “egocentričen” pristop: Najprej rezultati na vaši spletni strani.
Ko in, če ostane čas, se lotite ustvarjanja prihodkov iz drugih strani.
Zakaj?
V nasprotnem primeru lastnega SEO kanala, po vsej verjetnosti, ne boste zgradili nikoli. Ker vam ga ne bo treba. A to ni nujno dobro. Če ne drugo, vsaj iz “risk management” vidika.
SEO orodje tega tedna
SEO orodje, ki ga priporočam v tem tednu je Detailed SEO Extention. Ta free SEO tool uporablja večina mojih SEO mentorirancev, dajte ga še ostali.
Orodje lepo pokaže ali imate ustrezno SEO optimizirane naslove, meta opise, H oznake, slike, pregleda število internih linkov, itd…
Moj pogled in SEO izkušnja iztekajočega tedna [iz najnovejšega SEO projekta, ki ga trenutno izvajam]
Kot že objavljeno na LinkedIn-u sredi tega tedna je moja glavna izkušnja iz aktualnega SEO projekta vezana na to, da ChatGPT vsebine, ne več targetirane na long tail in zero volume ključne besede, ampak tudi na srednje težke besede, “po novem” pristajajo na prvi strani Googla:
Kaj pove slika:
- prve, zero volume ključne besede, spisane izključno s ChatGPT (free verzija) dokazano rangirajo in ostajajo na prvi strani Googla (hrvaški trg, niša zdravje)
- prve, srednje težke ključne besede (210 iskalnega volumna) rangirajo na prvi strani Googla
- domain & page authority ostajata 1 in 1
- čas priprave ChatGPT vsebin sem skrajšal iz 4 ur na 2 uri (natančen postopek, po korakih, pokažem in razložim seveda mojim aktualnim mentorirancem)
Povzetek objav dodatnih SEO namigov iz moje zaprte FB skupine [ki je namenjena BTB podpori za SEO, mojim mentorirancem]
POZOR: Nekatere spodnje informacije so razkrite le delno. Ker so namenjene mojim aktualnim SEO mentorirancem in objavljene v moji zaprti SEO FB skupini.
- ponedeljek: odgovor na vprašanje: ” Matija, kaj so bile tvoje največje SEO napake odkar delaš SEO…“
Odgovor sem objavil tudi na LinkedIN-u, tukaj. - torek: čestitke dvema novima prejemnicama SEO certifikata Seo-Praktik.si
- sreda: offsite SEO namig o gradnji t.i. offsite SEO topical bubbles…
- četrtek: namig za uporabo free SEO extentiona SEO minion
- petek: ta SEO komentar TEDNA
Lep vikend,