Kazalo
Uvod
Za številna podjetja in spletne strani, ki delujete na BTB področju bodo prav prišli rezultati novejše marketinške raziskave (vir) o tem kakšno vsebino pričakujejo vaši BTB kupci v različnih fazah nakupnega procesa:
Sliko se splača dobro pregledati.
- iz slike lahko na primer razberete, da v zgodnjih fazah nakupnega procesa, v BTB panogah, potencialne kupce najbolj pritegujejo webinarji in raziskave ter poročila, čisto drugače je z efektivnostjo oz. potrebo po webinarjih pri BTB kupcih, ko se ti že odločajo za nakup.
OSEBNA IZKUŠNJA: verjetno ste tudi v Sloveniji priča številnim webinarjem, ki trajajo pol ure, od tega vam pa različni “eksperti” 29 minut prodajajo svoje storitve, 1 minuto pa “dolivajo” nova znanja, prakse in izkušnje. Zaradi česar ste se po vsej verjetnosti sploh prijavili na webinar.
Če tudi sami delujete v BTB panogi in je v vašem vsebinskem nastopu prav tako prostor za izvedbo webinarjev, se splača razmisliti o zgornjih podatkih.
SEO novosti
Proti koncu tega tedna so glavno pozornost pritegnile nove objave o “praktično neverjetnih sposobnostih”, ki jih zmore AutoGPT v primerjavi s ChatGPT-jem. Tukaj najdete povezavo do AutoGPT-ja. Inštalacija AutoChatGPT-ja zahteva cca. 30 minut in ni ravno najenostavnejša za začetnike.
Vseeno pa priporočam, da si vzamete teh pol ure in se seznanite z novostjo.
Ker, tako kot sem napisal že v številnih preteklih SEOkomentarjihTEDNA, zapišem še enkrat: Pred prihodom AI si nima smisla zakrivati oči.
Češ saj bo “minilo” in spet bomo lahko delali po starem (preverjenem, a počasnem) načinu.
Boljše je čimprej ugrizniti v nova jabolka in izkoristiti potenciale, ki jih za vaš posel, AI orodja nedvomno prinašajo.
OSEBNA IZKUŠNJA:
Glede na to, da je vsem novotarijam na področju AI praktično nemogoče slediti, se sam raziskovanju novih AI orodij posvečam izključno, ko so moje “redne, tedenske” SEO aktivnosti zaključene.
Vsi imamo na voljo, na dan, isto količino časa. 24 ur.
Če boste zapadli “preveč” v preučevanje vseh AI novotarij, se zna hitro zgoditi, da boste padli na produktivnosti.
Raje najprej opravite tisto kar je za vaš spletni posel potrebno opraviti čez teden, za “raziskovanje” novotarij pa si rezervirajte čas (npr. nekaj ur na teden).
In to je to.
Uporabne vsebine za SEO
Med SEO uporabne vsebine tega tedna uvrščam naslednje:
- zanimivo informacijo o tem kako se Google odziva po tem, ko ugotovi, da “ga je zasviral” s posamezno posodobitvijo svojega algoritma.
Večina SEO scene, vsaj kar je spremljam sam, nemalokrat domneva, da Google svojo posodobitev algoritma, po kateri ugotovi, da so prikazani rezultati spletnih strani v iskalniku, v povprečju slabši kot so bili pred posodobitvijo, “domneva”, da Google ob naslednji posodobitvi preprosto klikne na gumb in spremeni algoritem v preteklo stanje, ki je prikazovalo boljše rezultate. Temu ni čisto tako, več o tem tukaj. - super uporabna za SEO fanatike je tudi vsebina na tej povezavi. V vsebini je govora o novih dognanjih v zvezi s t.i. link priority.
Kaj je link priority?
SEO “fanatiki” vemo, da je moč linka (predvsem backlinka) odvisna tudi od položaja linka v vsebini. Po “starem” je med večino SEO scene veljalo, da višje v vsebini kot se nahaja link, večjo moč (t.i. link juice) ta prenaša, nova študija to razmišljanje nadgrajuje s t.i. selektivnim link priority pristopom.
Kaj to pomeni? V članku, na povezavi zgoraj, lahko razberete več različnih situacij (testov), kako selektivno Google odloča o tem kateri link, kje v vsebini, prenaša največ “link juice-a”. - iskreno zapisano, povezavo do tretje vsebine (tukaj), ne delim z “največjim navdušenjem”.
Na povezavi boste našli razlago o tem kako se Google s svojim Bard-om ne drži najbolj svojih lastnih pravil glede navajanja virov pri pisanju vsebin. Češ, Microsoftov AI Chat to počne bistveno bolj “pošteno” kot Bard.
Nerad preveč pozornosti namenjam tovrstnim vsebinam.
Ne zato, ker bi bil “fan” Googla, ampak zato, ker so ti članki preprosto “bad karma”.
Čeprav avtor, Brodie Clark, resnično velja za SEO osebo, ki ji je vredno slediti (in ga sam tudi redno spremljam), priznam, da vsebine, ki vsebujejo negativne poglede, preberem samo na hitro.
O tem kaj je narobe (namerno ali ne) zna in zmore pisati vsak, za pozitiven pogled na svet in optimizem je (ob poplavi vsega kar se po svetu dogaja) včasih treba kar znati biti “discipliniran”.
Še posebej pri strokovnjakih, ki so si na določenih platformah ustvarili kariere in ugled, mi ne gre v glavo, kako se le ti obrnejo proti tem platformam. Po tem, ko so na njih “uspeli”.
Pri tem ne morem mimo znanega citata, ki pravi, da se prava narava človeka pokaže takrat, ko pokaže kakšen ima odnos do nečesa (ali nekoga), ko od njega nima več nobene koristi!
SEO raziskava tedna
V tokratni SEO raziskavi tedna je bilo postavljeno vprašanje, ki je ugotavljalo odgovornost za kakovost vsebin, ki jih najdemo preko Googla.
Ali so krivec za (morebitne) slabše vsebine avtorji, ki pišejo vedno slabše vsebine ali Google, ki se (različno uspešno) spopada s prikazovanjem teh vsebin na vrhnjih pozicijah njegovega iskalnika:
Rezultata, ki smatrata, da so krivci za “slabšo kakovost internetnih vsebin” bodisi Google, bodisi avtorji vsebin, sta si precej podobna.
MOJE MNENJE: zgoraj postavljeno vprašanje mi ne gre v glavo 🧐.
Za moje pojme “internet” ne odloča o tem ali je “on” zame dober ali ne.
Če ocenim, da je neka vsebina, na katero sem naletel na internetu, slaba, jo v mikro sekundi zapustim (pa tudi na portal, ki neumnosti ponavlja vedno znova, se prej ali slej ne vračam).
Če ocenim, da je vsebina dobra, pristane ta med mojimi “bookmarki”. Na avtorja pa postanem bolj pozoren in mu začnem slediti.
Sami odločamo o tem ali je internet za nas dober ali slab.
Mini SEO namig TEDNA
Mini SEO namig tega tedna namenjam tistim, ki spletno optimizacijo “dihamo” na dnevni bazi. Tokraten namig je namenjen bolj naprednim ljubiteljem optimiziranja strani.
V nadaljevanju govorim o t.i. domain authority. Z Mozbarom je ta metrika merjena s črkama DA, z Ahrefsom se ta metrika označuje s črkama DR (domain rating).
Od enega izmed mojih krasnih sogovornikov v tem tednu sem dobil vprašanje ali lahko ta metrika (domain authority) na spletnih straneh, pada. In, če pada, zakaj je temu tako?
Najprej…. kaj je avtoriteta spletne strani?
Zapisano po domače je avtoriteta spletne strani stopnja zaupanja Googla v posamezno spletno stran. V primeru metrike DA je govora o stopnji zaupanja Googla v celotno domeno spletne strani.
Avtoriteta spletne strani seveda lahko raste. In pada.
Zakaj?
Ker je to “živa stvar” (btw: Mozbar že nekaj let ti metriki posodablja “up to date”, kar pomeni “sproti”).
Zakaj lahko stopnja zaupanja Googla v neko spletno domeno skozi daljše obdobje, upade?
Odgovor preslikam na “real life”.
Predstavljajte si, da na pločniku srečate 70 letnega šarmantnega gospoda, ki je vse svoje aktivno in poklicno življenje delal kot mizar. Bil je poznan, izdeloval je vrhunske izdelke, držal se je rokov, bil je uspešen, stranke so ga imele rade.
Tak možakar si je nedvomno zgradil avtoriteto. Je bil in še vedno je zaupanja vredna oseba, ko se je potrebno obrniti na nekoga, od katerega bi želeli nasvet npr. iz opremljanja svoje bodoče, nove kuhinje.
Če tega možakarja srečate na cesti, boste njegovim nasvetom, preprosto zaupali.
Če pa ta isti možakar jutri na pločniku začne govoriti o baldrijanovih kapljicah, pa njegovo razmišljanje v vas ne bo nujno zbujalo zaupanja. Vaš odziv bo seveda spoštljiv, ker ste na splošno, dober človek, spoštujete starejše in možakarja zelo cenite kot mizarja.
Da je ta ista oseba strokovnjak tudi o baldrijanovih kapljicah, pa ni nujno. Šele, ko se z njim pogovarjate osmič ali devetič in znova govori o baldrijanovih kapljicah (ne iste stvari kot jih je razlagal prvič), začnete počasi verjeti, da se ta ista oseba, očitno spozna tudi na baldrijanove kapljice.
Vsak je lahko strokovnjak na več področjih. A se za vsako izmed njih mora dokazati. Težko pa zadošča eno življenje, da je vsak strokovnjak za vse na vseh področjih 😄.
Podoben princip je pri zaupanju Googla v spletne domene.
Če na vaši spletni strani, naslednjih 5 let objavljate vsebine o žganje kuhi, utegnete v očeh Googla postati kredibilen in zaupanja vreden vir informacij o žganjih. Če vas nekaj piči in začnete jutri na isti spletni domeni objavljati vsebine o pogrebnih storitvah, se utegne Google pomakniti “malo nazaj” in opazovati ali ste strokovnjak tudi na tem področju.
V vmesnem času pa vaši spletni domeni ne bo zaupal tako, kot vam je zaupal prej. Ko ste pisali samo o žganje kuhi.
NAMIG IZ LASTNE PRAKSE:
Zgoraj zapisana razlaga v obliki “zgodbice” ima podlago v številkah. In rednih merjenjih stopenj zaupanja v spletne domene na različnih spletnih straneh, ki jih ima za potrebe izvajanja SEO optimizacije postavljene Seo-Praktik, kakor tudi spremljanja in merjenja stopenj zaupanja spletnih domen strank, s katerimi Seo-Praktik.si sodeluje.
Poglejte spodnjo sliko:
Na sliki so prikazane DA (domain authority) metrike nekaterih naših PBN strani v preteklem in tem mesecu (marec vs april 2023)…. Nekatere DA metrike so v aprilu nižje (kar se pri PBN-jih, kjer število sodelujočih avtorjev z različnimi tematikami, narašča) zgodi hitro. Nekatere metrike DA so v aprilu višje.
IZ PRAKSE: Podrobnosti o pomenu DA metrik, kako pravilno izvajati SEO, da gre stopnja zaupanja Googla v vaše spletne strani, navzgor, delim med moje online SEO mentorirance. Vključno z vsemi “neumnostmi” in “miti”, ki se jih v povezavi s temi metrikami in še posebej PBN stranmi, napredni SEO optimizatorji, praktično ne morete izogniti.
Na prvi strani ponudbe backlinkov (nubia.si) iz naše PBN mreže je že lep čas objavljen spodnji citat:
SEO orodje tega tedna
Za SEO orodje tega tedna priporočam AskOptimo.com.
V tem orodju so na enem mestu zloženi AI pomočniki, ki vam pomagajo sestavljati vsebine za Google Ads, družabna omrežja, copywriting, SEO, video, email marketing in drugo.
Preverite na povezavi.
Moj pogled in SEO izkušnja iztekajočega tedna [iz najnovejšega SEO projekta, ki ga trenutno izvajam]
Moja izkušnja iztekajočega tedna, na projektu, ki ga izvajam na hrvaškem trgu, je sledeča (v sliki):
Kaj pove slika:
- nekatere ZERO volume ključne besede, pisane 100% s ChatGPT zasedajo prvo stran Googla
- sveže long tail besede doživljajo nihanja (na sliki vidite nihanje v zadnjih 7 dneh tudi za 35 pozicij)
- generične besede niso uvrščene niti nad 100-to pozicijo
Ali so ti podatki dobri ali slabi?
Že v preteklih komentarjih tedna sem napisal, da so ti podatki, po mojem mnenju, odlični.
Zakaj?
- Vsebine so pisane s pomočjo AI. Kar predstavlja enormen prihranek časa.
- Vsebine rangirajo na Googlu, po tem, ko “dozorijo”, stabilno na prvi strani Googla. Ne glede na to, da je domena praktično nova (kupljena januarja 2023).
- Vsebine prinašajo promet.
- Vsebine konvertirajo.
Lep vikend,