SEO komentar TEDNA 14/2023

Uvod

Super krasen SEO teden je za nami.

Sodelujoči s Seo-Praktik.si v prvem tednu novega meseca, vedno znova preverjamo rezultate svojih uvrstitev spletnih strani na Googlu (t.i. SERP-e).

Dejansko pogledamo za koliko smo uspeli izboljšati uvrstitve targetiranim ključnim besedam, koliko je bilo zgrajenih backlinkov, koliko je bilo spisanih novih vsebin in kako intenzivno se je izvajal SEO na že obstoječih in že objavljenih vsebinah.

V eni izmed zanimivih in novejših SEO študij (SEO stats 2023, vir) so raziskovali povezavo med številom zgrajenih povratnih povezav in prvo uvrščenimi spletnimi stranmi na Googlu.

V njej so ugotovili, da ima v povprečju, organsko, prvo uvrščena spletna stran na Googlu, 3,6 krat več povratnih povezav kot spletne strani, ki so uvrščene od drugega do desetega mesta:

število backlinkov uvrstitev na googlu

Ali je uvrstitev spletne strani na prvo mesto Googla posledica števila več zgrajenih backlinkov ali obratno (zato, ker je spletna stran prva, pridobiva več backlinkov), ostaja predmet nenehnih SEO debat…

SEO novosti

Glavna SEO novost iztekajočega tedna je, v marcu zaključena, “jedrna” core posodobitev Googlovega algoritma. Čeprav se je v tem tednu nakazovala že nova (vir).

Nekaj živahnosti v zvezi s tem se je napovedovalo že v ponedeljek 3. aprila, malenkost več objav na to temo, na družabnih omrežjih, pa sem zasledil še včeraj zvečer.

OSEBNA IZKUŠNJA:
Na “vsako” SEO turbulenco se nima smisla preveč “čustveno vezati”. Ker tisti, ki redno izvajate SEO, itak že veste, da je teh posodobitev na mesečni ravni, pravzaprav nešteto, seznam vseh večjih pa lahko spremljate na SearchEngineJournalu na tej povezavi.
Bolj kot vsakodnevna “sekirancija” okrog premikov vaših spletnih strani na Googlu, je pomembno, da enkrat mesečno (najboljše je, če je to vedno okrog istega dneva v mesecu) pregledate rezultate, te zapišete in iz zdrave distance nenehnih posodobitev, ocenite ali uvrstitve vaše spletne strani, skozi mesece, napredujejo ali ne.
p.s.: ravno zato sodelujoče s Seo-Praktik, svoje mentorirance, učim, da enkrat mesečno pregledamo rezultate.

Uporabne vsebine za SEO

Nove, uporabne vsebine za SEO, ki jih priporočam ta teden, so:

  • super članek Ahrefs spletne strani o tem ali viralne vsebine pomagajo pri SEO ali ne (vir). Odgovor je prej ne, kot da…. tako, da bi morali z razpravami o tem kako je potrebno graditi backlinke iz socialnih omrežij, za potrebe SEO optimizacije, zaključiti 😃.

    A vem, da se to ne bo zgodilo.

    Že leta poteka na SEO sceni, milijon razprav o tem kako močno vplivajo na SEO rezultate objave vsebin na socialnih omrežjih.
    Mojim mentorirancem v zvezi s tem povem naslednje: “povezave iz socialnih omrežij gradimo za doseganje drugih marketinških ciljev in ne SEO ciljev” (npr. za pridobivanje sledilcev, večanje prepoznavnosti blagovne znamke, razpršenost (t.i. link diversity) backlink portfelja, grajenje skupnosti in spodbujanje debat v svoji panogi, itd…).

    A vedno so in vedno tudi bodo obstajali zagovorniki, ki te povezave gradijo tudi s pričakovanji, da bodo z njimi izboljšali svoje uvrstitve na Googlu.

    Let them do their job naprej….

  • zelo zanimiva je tudi vsebina o tem ali in kako označitev vnaprej predlaganih storitev podjetij v Google GMB kartici vpliva na rankinge ali ne (vir). Priporočam.

  • zanimiva je tudi novica, ki bo sicer bolj prav prišla PPC ekspertom in sicer, da Google testira umetno inteligenco, ki bi oglaševalcem pomagala sestavljati oglase (vir).
    p.s.: naj pri tem ne gre neopazno mimo vas to kam Google najprej usmerja razvoj svoje AI….
    SEO tukaj res ne bo prišel prioritetno na vrsto.
    Navsezadnje nam je vsem jasno kako NIČ Google ne zasluži z nami, SEO-ti.

  • kot ponavadi, je uporabna vsebina, znova prišla tudi od Marie Haynes (vir). Sicer z najbrž rahlimi špekulacijami, članek na povezavi govori o tem, kako se Googlovi “ocenjevalci kakovosti vsebin” (t.i. quality raters) pravzaprav preusmerjajo iz ocenjevanja spletnih vsebin, ki jih uporabniki Googla najdemo na iskalniku v ocenjevalce vsebin, ki jih ponuja Googlova umetna inteligenca (Bard).

p.s.: osebno, s prav posebnim in pozornim zanimanjem, spremljam in “dobesedno požiram” vsako besedo, ki jo okrog pisanja vsebin s pomočjo AI orodij, pove Google.

Ne samo zato, ker je to trenutno ena izmed bolj “vročih” SEO tem, ampak tudi za to, ker imam občutek, da Google danes sicer nima nič proti AI pisanim vsebinam, ampak, zato, ker imam občutek, da slednje ne utegne ostati enako tudi v prihodnosti.

Izjave John Mullerja iz Googla (vir), ko ga sprašujejo o tem, so skoraj malo politične in hudomušne. Definitivno pa podajane na način, da si vsak SEO in content ustvarjalec, le te, lahko razlaga po svoje.
Če vas zanima kako “enostavno” pravzaprav lahko multinacionalke mnenje spremenijo iz danes na jutri, spremljajte Googlove izjave, pozorno tudi sami.

SEO raziskava tedna

V tokratni SEO raziskavi tedna smo bili vprašani o tem ali naj šole prepovedo uporabo AI orodij…:

seo raziskava tedna 14 2023

Sam sem tudi na strani tistih, ki odgovarjajo z ne.
A to ne pomeni, da imam prav.

Sam pač mislim, da bi prepoved uporabe teh orodij prej povzročila pojav tisočerih obvodov, 15.000 dokumentov, komisij ter birokratskih zapovedi, sam razvoj umetne inteligence in njena uporaba pa, vsaj po mojem mnenju, zaradi tega ne bo ravno ustavljena.

p.s.: ravno ta teden mi je ena izmed sogovornic, študentka na eni izmed univerz, kjer učijo tudi digitalni marketing, povedala, da so pri njih prepovedali uporabo ChatGpt-ja, pa tudi, da so začeli z razvojem lastnega programa, ki bo uspel ugotoviti ali so izdelki študentov spisani s pomočjo umetne inteligence ali ne….
Vse v redu in prav.
Teh orodij imamo na spletu že danes na tone.
Vsako orodje podatke prikaže drugače.
Me pa zanima koliko bo razvoj tega (še enega) orodja stal in kdo to plača…

Mini SEO namig TEDNA

Mini SEO namig tega tedna namenjam kanibalizaciji spletnih vsebin.

V spodnjem namigu boste ugotovili, da je lahko pravzaprav zelo tanka linija med gradnjo avtoritete posamezne spletne strani in kanibalizacijo spletne strani:

seo kanibalizacija

Najprej….
Kaj je kanibalizacija spletne vsebine?

Po domače zapisano, izraz kanibalizacija pove, da ena vaša objavljena spletna vsebina, “pohrusta” drugo vašo spletno vsebino. Zato, ker sta si vsebini preveč podobni, Googlu pa ni ravno v interesu, da na prvi strani svojega iskalnika, prikazuje več vaših, podobnih vsebin (ampak različne vsebine, da odgovori na čim več interesov svojih uporabnikov).

Direktna posledica kanibalizacije je, da vaša kanibalizirana vsebina ni prikazana na Googlu, indirektna posledica pa, da ste za pisanje takšne vsebine, izgubljali čas.

Večina SEO piscev vsebin “verjame”, da se avtoriteta spletne strani gradi (samo) tako, da je na spletni strani objavljenih čim več vsebin znotraj panoge v kateri spletna stran, nastopa.

Zapisano v “SEO jeziku” to pomeni, da večina SEO copywriterjev piše in objavlja vsebine na svojih spletnih straneh tako, da si najprej naredi temeljito analizo ključnih besed (podobno svetujem tudi sam v prvem poglavju na povezavi zgoraj), a se, še posebej pri t.i. dolgorepih ključnih besedah in “zero volume” ključnih besedah hitro lahko zgodi, da so si posamezne vsebine preveč podobne.

Posledično Google nekatere od njih ne prikaže v iskalniku.
Ali pa nekaterim izmed njih znižuje uvrstitev.

NAMIG IZ LASTNE PRAKSE:
V izogib zgornji situaciji uporabite 2 metodi:

Prva: pred pisanjem VSAKE nove vsebine, za katerokoli targetirano ključno besedo, preverite ali se morebiti preko te ključne besede, že na Googlu ne nahaja katera koli vaša, v preteklosti, spisana vsebina.

Druga: imejte v mislih, da se avtoriteta vaše spletne strani ne gradi zgolj s tem, da imate čim več vsebin napisanih za najdene ključne besede, ampak tudi s tem, da predstavite čim več odgovorov, ki jih utegnejo imeti obiskovalci vaše spletne strani, v povezavi z dejavnostjo vašega podjetja (ne panoge!!!).

Avtoriteto spletne strani boste izboljšali (tudi) s tem, če boste obiskovalcem opisali npr. povprečen dan v vašem podjetju, odgovorili na vprašanja o dostavi, montaži, izvedbi storitev, garancijskih rokih, itd….
Objavljanje vsebin zgolj na podlagi raziskanih ključnih besed (iz Googla) pozicionira vašo spletno stran na “igrišče” na katerem se “bori” tudi vaša konkurenca.
“Enostavna” pot, da se ne borite z njo je, da izberete drugo igrišče.

SEO orodje tega tedna

Za SEO orodje tega tedna vam ponujam Perplexity AI.

Na prvi pogled deluje orodje podobno kot ChatGPT, ampak njegova uporabnost ni enaka ChatGPT-ju.

Perplexity se z vami ne pogovarja, ampak se usmerja v to, da vam navaja kredibilne citate in vire (iz drugih spletnih strani), ki jih lahko navedete kot vire v vaših vsebinah.

V RAZMISLEK: Bi pa, preden v svoje vsebine navajate kar vse vire, ki jih najdete s Perplexity-jem, vseeno malo “raziskal” ali in katere vire je iz vidika SEO smiselno navajati v svojih vsebinah. In katere ne.
Ker ni popolnoma vseeno kakšne vire navajate v svojih vsebinah (in na kak način).

Napredne namige v zvezi s tem sicer “učim” na svojih SEO mentoriranjih.

Moj pogled in SEO izkušnja iztekajočega tedna [iz najnovejšega SEO projekta, ki ga trenutno izvajam]

  • ta teden je za moj novi SEO projekt prispela nadvse čudovita novica. Spletna stran, ki sem jo šele začel graditi je ta trenutek stara 3 mesece in 7 dni.

    Kljub temu, da sem si pri tem projektu zastavil predvsem cilj, da v njem testiram rangiranja spletnih vsebin, ki so pisana izkjučno s pomočjo AI orodij (na tujem trgu) in si pravzaprav nobene prodaje nisem obetal pred koncem letošnjega leta, me je v sredo prijetno presenetila poslovna partnerka s klicem, da je spletna stran pridobila prvo (plačljivo) stranko.

    Šele 2 tedna nazaj (v SEOkomentarjuTEDNA št. 12) sem pisal o prvih obiskovalcih, ki so začeli prihajati na spletno stran.
    Po dveh tednih “se zgodi” že prva prodaja.

Kako naj ta izkušnja koristi vam

Bom iskren.
Če bi preko tega, novega SEO projekta, ki ga izvajam letos (sam Bog ve, kaj bom izbral drugo leto) prodajal npr. “chia semena” (ki imajo povprečno ceno 2,4€ na trgu, ob 10% proviziji pa bi zaslužil 24 centov), me ta prva provizija zagotovo ne bi “gnala” naprej.

SEO je polž in tisti, ki se z njim “ubadamo” na dolgi rok, delamo za denar.

Ker je v mojem primeru, prva provizija že kar konkretna (navsezadnje je cena produkta, ki ga prodajam okrog 1600€), me ta konverzija, normalno, žene naprej.

S tem hočem povedati, da bodite “presneto” premišljeni pri tem s kakšnim in katerim produktom se lotevate SEO optimizacije. Ni za vsak produkt SEO ravno “idealen” marketinški kanal.

Razen, če vam je vseeno koliko prodate, glavno, da se dobro naučite SEO, potem je smiselno več časa nameniti izboru ustreznih za SEO, produktov in storitev.

Lep vikend,