V SEO svetu ni nikoli dolgčas. Tole čakanje na zaključek marčevske HCU posodobitve algoritma se vleče že kot jara kača, vmes pa se dogaja toliko ostalih reči, da je pokomentirati vse praktično nemogoče.
Kljub temu pa:
Kaj komentiram ta teden:
Komentar aktualne SEO scene
- Največ prahu je ta teden dvignila zgodba o eni osebi, ki je ubila Google Search (tukaj).
Objava govori o tem, kako bi naj vodilni na Googlu, v zameno za večji profit, popustili nekaterim ne povsem etičnim praksam in favorizirali določeno vrsto prikazov nad drugimi. Za povrh pa gre za zgodbo možakarja, ki je nekoč delal na konkurenčnem Yahoo-ju:
Se pa je tudi že sam Google odzval na objavo s svojo razlago. Tako, da jaz to objavo, tako kot mnoge druge, jemljem bolj kot spet en zanimiv SEO trač za ob kokicah, sicer pa delam svoje naprej.
- druga, ne povsem neopažena novica je bila Googlova izjava o t.i. novi realnosti, iz katere se zdi, da Google počasi priznava, da je prepočasen pri odzivanju na hitro spreminjajoč se celoten spletni ekosistem. Pri čemer so se SEO-ti predvsem osredotočili na robustnost izjave Googlovih predstavnikov in pa seveda tudi na opozorilo, da utegnemo v prihodnosti spremembe na Googlu doživljati hitreje in pogosteje:
- s tretjim komentarjem želim izpostaviti, da je po marčevskem HCU-ju, kar nekaj igralcev v SEO skupnosti, ki za SERP premike “krivijo” t.i. over optimization:
Iskreno zapisano nimam še dorečenega mnenja o tem.
Po eni strani, imam spletni projekt, ki bi mu z lahkoto pripisal krivdo iz tega naslova (to je moj hrvaški projekt iz leta 2023, bolovi-u-ledjima.eu, ki so iz 1400 dnevnih obiskovalcev zdaj pri malo nad 500 obiskovalci na dan), po drugi strani pa imam v Sloveniji dva projekta, za katera bi dal roko v ogenj, da sta definitivno preveč optimizirana (to sta Seo-Praktik.si in matijazajšek.com), pa sem z njihovima uvrstitvama, v panogi SEO, več kot zadovoljen.
Vse od 1. januarja do danes.
- Še tole.
Ker svojim mentorirancem sam težim nenehno o pomenu identifikacije search intenta, jim naj, namesto mene, spodaj teži nekdo drug :):
Še vedno, nemalokrat, dobim na telefon potencialno stranko, ki jo “samo zanima” kako močna je naša SEO mreža za backlinke in cena za njih. V bistvu pa že po hitrem pregledu njihove strani vidim, da je ni mreže in backlinkov, ki bodo pomagali njihovim uvrstitvam, če ne bodo spremenili vsebine, ki jo želijo uvrstiti na vrh Googla.
Škoda je, da ljudje o SEO dostikrat razmišljajo tako “kampanjsko”:
– ta mesec bomo pisali nove vsebine
– drugi mesec bomo izboljševali vsebine
– tretji mesec bomo gradili backlinke
Optimizacija spletnih strani zahteva izvajanje SEO aktivnosti v sozvočju. Nasprotno pa na trgu obstajajo celo primeri, ko zgoraj opisovane SEO aktivnosti izvajajo celo ločene ekipe.
Za konec:
- pojem, ki je v tem tednu opozoril nase, je t.i. information gain. Tukaj je ena izmed prekrasnih razlag:
Ta teden priporočam:
An Easy Explanation of Entities and SEO
Članek govori o entitetah v SEO. Entitete so serija povezanih besed in tem, ki so združene in imajo veliko verjetnost, da imajo en sam odgovor ali rešitev. Odgovor ali rezultat iskanja je entiteta. Elementi entitete segajo od sestavine v receptu do slavnega, določenih besed, sort rastlin, časovnih razponov ali stavb v mestu. Iskalniki uporabljajo entitete za zagotavljanje odgovora, ko oseba, ki išče, ni bila dovolj specifična. Več elementov in modifikatorjev, ki se uporabljajo v poizvedbi, bolj specifičen je rezultat iskanja in manj verjetno je, da se bo prikazal rezultat entitete. Entitete ustvarjajo tudi bogate rezultate, še posebej v kombinaciji s shemo. Če iskalniki ne bi uporabljali entitet, bi namesto dejanskega odgovora ali izkušnje, ki jo uporabnik išče, prikazali mešanico elementov kot rezultat iskanja.
Članek nato ponuja nekaj primerov, kako se entitete lahko uporabljajo v različnih vrstah podjetij, vključno z e-trgovino, storitvami in založništvom. Ponuja tudi nekaj nasvetov, kako lahko lastniki spletnih mest izboljšajo svojo optimizacijo entitet.
Nekateri ključni izhodi iz članka so:
- Entitete so pomemben del SEO.
- Iskalniki uporabljajo entitete za zagotavljanje bolj relevantnih rezultatov iskanja.
- Obstaja več vrst entitet, vključno z ljudmi, kraji in stvarmi.
- Lastniki spletnih mest lahko izboljšajo svojo optimizacijo entitet z uporabo ustreznih ključnih besed in povezavami z drugimi entitetami.
You Are Your Moat
Avtorica članka meni, da je v dobi generativne umetne inteligence (AI), kjer je ustvarjanje povprečnega ali slabega vsebine v velikem obsegu lažje kot kdajkoli prej, pomembneje kot kdajkoli prej, da se osredotočimo na edinstvene izkušnje in perspektive, ki jih lahko ponudimo kot posamezniki ali podjetja. To je tisto, kar imenuje “moat” – edinstvena prednost, ki vas loči od konkurence.
Predlaga pet načinov za izkoriščanje vašega moata:
- Ostanite resnični: Ne poskušajte posnemati drugih ali ustvarjati vsebine, za katero mislite, da jo želijo ljudje videti. Osredotočite se na to, kar ste vi strastni in o čemer veste veliko.
- Bodite specifični: Ne poskušajte biti vse za vse. Osredotočite se na določeno nišo ali skupino ljudi in postanite strokovnjak na tem področju.
- Bodite pristni: Bodite svobodni in pokažite svojo osebnost. Ljudje se povezujejo z drugimi ljudmi, ne z roboti.
- Bodite dosledni: Redno ustvarjajte visokokakovostne vsebine. Tako boste zgradili občinstvo in vzbudili zaupanje.
- Bodite potrpežljivi: Uspeh čez noč se redko zgodi. Vztrajajte pri svojem delu in sčasoma boste videli rezultate.
Avtorica zaključuje, da je v današnjem prenatrpanem digitalnem svetu edini način, da se resnično izstopate, da ste vi sami. Izkoristite svoj moat in pokažite svetu, kaj vas naredi edinstvene.
Vse ostale SEO novice in uporabne misli delim in komentiram v svoji podporni skupini na Facebooku, ki je namenjena izključno mojim aktualnim (in nekaterim ex) SEO mentorirancem.
Aktualen vodnik o spletni optimizaciji ažuriram tudi na osebni spletni strani matijazajšek.com.
SEO izkušnja tedna
Pogled na izvajanje SEO v tem tednu:
Podrobnosti tukaj:
V vednost: nekatere informacije iz našega zadnjega, aktualnega SEO projekta, ki ga izvajamo v Sloveniji, so zamegljene oz. spremenjene. Celotno spletno stran plus konkretne SEO prakse, ki jih izvajamo na opisovanem projektu na povezavi, delim med moje aktualne SEO mentorirance na online individualnih SEO mentoriranjih in na izobraževanjih za digitalni marketing za skupine.