SEO komentar TEDNA 13/2023

Uvod

Prav vesel sem, da se je “hype” okrog umetne inteligence, vsaj v tem tednu, umiril.

Končno mineva teden, ko se mi ni bilo treba posebej intenzivno prebijati čez moje feed-e na socialnih omrežjih in iskati kakšno drugo objavo kot zgolj objave o AI sem in AI tja.

Še kak teden ali 2, lepo prosim, če bi lahko SEO scena, “zdržala brez pretiranega omenjanja AI, pa bi že imel upanje, da je AI pač že sprejeta in nova realnost. Zaenkrat pa tega ne upam niti še pomisliti.

V raziskovalni hiši Gartner so “famo” okrog razvoja AI že leta 2021 napovedali tako (vir):

razvoj AI napoved gartner

Pozorni boste opazili, da je pojav ChatBotov napovedan približno na sredini krivulje (v njeni precej “nizki” točki), se pa mi zdi, glede na ostale napovedane točke na sliki, da pri Gartnerju že hitijo (če celo že ne obstaja) z novo sliko z novimi napovedmi o razvoju AI.

Na sliki me, kot SEO ustvarjalca in vodjo ekipe za SEO na Seo-Praktik.si, predvsem “moti” napovedana točka razvoja semantičnega iskanja (ki je napovedan celo za “avtonomno vožnjo”, je pa ravno na področju semantičnega SEO, v zadnjih mesecih opaziti znaten porast zanimanja (vir).

Nekaj malega gredo zasluge tudi novim, mladim SEO semantic expertom, ki se v teh mesecih nekoliko bolj marketinško izpostavljajo s svojimi nasveti na socialnih omrežjih. Njihova imena zaenkrat “zadržim” za namige mojim mentorirancem v BTB podporni skupini.

SEO novosti

Ena izmed večjih SEO novosti minulega tedna je informacija o tem, da je Google ta teden zaključil z marčevsko posodobitvijo svojega algoritma (vir).

13 dni in 7 ur je tokrat trajalo, da se je posodobitev algoritma izpeljala do konca.

Kaj se je zgodilo?

Nič takega, kar se ne bi sicer zgodilo že ob vsakokratnih, preteklih posodobitvah.

Znova imamo poražence in zmagovalce. Ter tiste, ki jim posodobitev ni spremenila nič.
Ter tudi tiste, manj ali sploh ne zagrete za SEO, ki o tej in rednih posodobitvah Googlovega algoritma niti nič ne vedo 🤨.

Lily Ray (vir) je, kot vedno, med “prvimi”, ki je objavila aktualno listo nekaterih največjih spletnih strani, ki se jih je tokratna, marčevska posodobitev, najbolj dotaknila:

seo spremembe marec 2023

OSEBNA IZKUŠNJA:
Pri SEO “premikih”, ki sem jih sam zaznal iz te posodobitve na svojih straneh, odkrito zapišem, da je znatno “pridobila” pozicije nazaj moja spletna stran, ki jo ravnokar spremljate (Seo-Praktik.si). Ta je svoje zdrse doživel okrog decembrske 2022 posodobitve.
Moja druga spletna stran, matijazajšek.com se “drži” na podobnih pozicijah iz preteklih mesecev in ni “doživela” opaznih sprememb. Kot pa veste, na obeh straneh, v letošnjem letu, pretirano SEO agresivno več ne delam (ker posvečam svojo energijo na nov, hrvaški projekt).
Izmed opazovanih spletnih strani mojih poslovnih partnerjev in strank, ki sodelujejo s Seo-Praktik.si, se jih je tudi nekaj “vrnilo” na decembrske pozicije, za padce pa se mi zdi, da jih nisem zaznal.
p.s.: podrobneje bom vedel več o tem povedati naslednji teden, ko bom pregledal mesečne rezultate sodelujočih in, ko bom objavil nov, redni, mesečni SEO rezultat meseca.

Uporabne vsebine za SEO

Uporabne vsebine za spletno optimizacijo tega tedna, so:

  • za “local SEO navdušence” so na tej povezavi objavljeni t.i. local SEO ranking faktorji za leto 2023

p.s.: v načrtu uporabnih vsebin za SEO, ki sem jih želel objaviti v tem SEOkomentarjuTEDNA sem imel za ta teden še 3 vsebine. Ampak, ker so vse povezane z AI tematiko, jih tokrat ne objavim.
Da vsaj en teden “ne težim” z AI-jem 😁.

SEO raziskava tedna

V tokratni SEO raziskavi tedna je bilo SEO optimizatorjem postavljeno vprašanje o njihovem mnenju kaj menijo ali t.i. podporni članki, za katere pravzaprav ni nobenega iskanja na Googlu, koristijo rankingu glavnih t.i. pillar strani:

seo raziskava tedna 13 2023

Bodite pozorni, da je kar 60% SEO-tov odgovorilo, da bi ti članki (kljub temu, da te informacije ne išče na Googlu praktično nihče) koristili pri rankingu osnovne (pillar) spletne strani.

Moje, isto mnenje kot ga ima večina na zgornji sliki, sem argumentiral in pojasnjeval v prejšnem SEOkomentarjuTEDNA, pretekli petek (v poglavju SEO mini namig TEDNA, kjer razlagam zakaj pisati vsebine za t.i. zero volume keywords).

Mini SEO namig TEDNA

Mini SEO namig tega tedna namenjam izvajanju optimizacije spletnih strani za tuje trge.

Dostikrat naletim na stranke, ki mi že v uvodnih pogovorih povedo, da je njihova ambicija, spletni posel, po tem, ko bo “osvojen” slovenski trg, razširiti še na tuje trge.

Ko vzpostavimo izvajanje optimizacije na slovenskem trgu jih ni malo, ki jih “prešine”, da je preprosta pot in najbolj enostavna bližnjica do nastopa na tujem trgu, preprosto ta, da svoje slovenske vsebine, enostavno prevedejo v tuje jezike in uspešna SEO zgodba bi naj bila hitro postavljena na tujem trgu.

Čeprav to lahko drži v nekaterih primerih, pojasnjujem spodaj zakaj tak pristop ne deluje v vseh primerih. In je zato vreden premisleka od vsake vsebine, spisane za slovenski trg, posebej.

Razlago in priporočila, v nadaljevanju, podkrepim z lastnim delom, ki ga izvajam trenutno na hrvaškem trgu.

Recimo, da imate super dobro spisano in rangirajočo vsebino za slovenski trg.

Hitra logika bi dala misliti, da to vsebino preprosto prevedete v tuji jezik (lahko tudi z ChatGPT-jem) in ta vsebina bi morala rangirati visoko tudi na tujem trgu.

Zakaj to ne drži?

Kot veste, tisti, ki izvajate SEO, se ključne besede, na različnih trgih, ločijo med sabo po iskalnih volumnih.
Če se v Sloveniji za neko reč zanima 500 ljudi, ni nujno, da se jih na tujem, četudi je večji trg, zanima enako ali več. Lahko je teh ljudi celo znatno manj.

Druga razlika je iskalni namen (oz. search intent). Ob prevodu vsebine in ključnih besed na katere targetirate s prevedeno vsebino, ni nujno, da zasledujete ustrezen/isti iskalni namen.

Tretja in najpomembnejša razlika zaradi katere odsvetujem avtomatsko prevajanje člankov v tuje jezike (brez premisleka o SEO učinkih tega početja) je zorni kot vsebine, ki ga “pokriva” slovenska verzija vsebine.

Dober SEO pisec besedil bo pri pripravi vsebine za domač, slovenski SEO trg, pred odločitvijo za pripravo vsebine, pozoren tudi na pripravo vsebine, ki targetira na določeno ključno besedo, a iz zornega kota, iz katerega konkurenti še ne obravnavajo ciljane besede.

Zorni kot vsebine je treba upoštevati tudi na tujih trgih.

Če je na tujem trgu vaš zorni kot vsebine že “pokrit”, v Sloveniji pa ne (zato ste se tudi lotili pripravljanja vsebine za slovenski trg), potem to pomeni, da vam prevedena vsebina za SEO ne bo koristila. Njena uvrstitev na Googlu bo slaba (še posebej, če je avtoriteta oz. stopnja zaupanja Googla v vašo tujo spletno stran šele na začetku).

IZ LASTNE PRAKSE: Zgornji namig tedna je spisan na podlagi lastnega izvajanja SEO optimizacije na tujem (hrvaškem) trgu, ki jo izvajam od začetka letošnjega leta. Hkrati spoznavam iste ugotovitve tudi pri mentoriranju moje stranke iz Slovaške, kjer pod mojim vodstvom pripravljajo SEO optimizirane vsebine za slovenski, hrvaški, češki, madžarski in njihov domač, slovaški trg.

SEO orodje tega tedna

Za SEO orodje tega tedna sem izbiral med Google Translate in ChatGPT.

Po lastnih izkušnjah, definitivno zmaga ChatGPT. Število potrebnih popravkov po prevajanju vsebin s pomočjo Google Translate vs ChatGPT je pri ChatGPT-ju bistveno nižje.

Moj pogled in SEO izkušnja iztekajočega tedna

Kdor spremlja to rubriko mojih SEOkomentarjevTEDNA je nedvomno seznanjen s tem, da sem zgodbo na novem SEO projektu, na katerem delam od začetka letošnjega leta, začel najprej s pisanjem vsebin s katerimi targetiram na t.i. zero volume keywords.

O tem sem pisal in rezultate tega početja, pokazal, prejšnji petek.

V tem tednu sem (s pomočjo ChatGPT in Google translate) začel z objavami vsebin, ki targetirajo na težje ključne besede. Kljub temu, da je DA (domain authority) spletne strani še vedno 1 (domena se do tega trenutka še ne promovira na nobenem socialnem omrežju ali kjerkoli na internetu), me je zanimalo kako visoko uspem uvrstiti ChatGPT spisane vsebine na t.i. “heavy/generic/high competition” ključne besede.

Prva vsebina je pristala na 52. mesto:

prva uvrstitev težka gljučna beseda nova domena

Je to dober ali slab rezultat?

Jaz mislim, da dober.
Zakaj?

  • domena je “še vedno” nova (stara 3 mesece)
  • targetirana ključna beseda ima 880 volumna (visoka konkurenca)
  • vsebina je napisana s ChatGPT

Kako naj ta rezultat in ta praksa koristi vam?

V svojem delu ne iskati “opravičil” za svoje rezultate.
Ampak preprosto poskušajte realno videti kaj delate dobro.
In realno oceniti kaj lahko še izboljšate.

Če postavljate novo domeno in pišete zanjo prve vsebine, si ne postavite “lestvice” s pričakovanimi rezultati, previsoko. Ker vas utegnejo prvi rezultati odvrniti od nadaljnega dela. In vas demotivirati.

Itak vsebine za težke, generične ključne besede (pillar vsebine), ne pišete zato, da bi si z njimi obetali prvo mesto kar iz prvega poskusa. Ampak zato, da imate osnovo – na katero boste z novimi, v prihodnosti spisanimi (tematsko sorodnimi) vsebinami gradili interne linke in backlinke.

Lep vikend,