Kazalo
Uvod
Tudi, če bi se želel izogniti opisovanju bitke med Googlom in Bingom glede AI pomočnikov, ki se intenzivno vleče že od lani, ugotavljam, da je to praktično nemogoče 😕.
Internet je poln objav o bitki med obema rivaloma. Da bi spregledal te objave, bi moral biti dobesedno “odklopljen” iz interneta. Pa še takrat se novicam ne bi bilo mogoče izogniti, ker sta tu TV in radio.
SEO novosti
Google je v tem tednu začel (poskusno) z Bardom na ameriškem in angleškem trgu (vir), od ChatBota pa so včeraj prišle vesti o tem, da bo ta omogočal razvoj plugin-ov na osnovi AI. Kar utegne biti še en “top udarec” Googlu, ki že tako ali tako malenkost, s svojim Bardom, zaostaja za ChatBotom.
So pa včeraj tudi že prišli prvi podatki o vplivu Bingove AI v razrez rezultatov na področju iskalnega marketinga.
Če je bil še lani, v ta čas, Googlov tržni delež na področju uporabe iskalnega marketinga, 98,1%, je letos, v istem primerjalnem obdobju ta delež padel na 95,99% (vir, vir):
Namerno prikazujem te podatke s pomočjo grafa, ki ga je na Twitterju delil Barry Schwartz (vir), zato, ker so se že začele pojavljati “apokaliptične” napovedi o zatonu Googla.
Razlika je namreč, če nekdo zgolj prebere novico npr. v takšni obliki: Bing traffic to @seroundtable is up 155% in terms of organic search share – from 1.45% to 3.45%, Google was down 2 points from 98.08% to 95.99%.
Ali, če ista novica (objavljeno v SearchEngineLandu, vir zgoraj)), nosi naslednji naslov: The new Bing making (small) gains on Google Search.
Zakaj opisujem dve plati istega kovanca?
Zato, ker gre, kot v vsaki drugi stvari v življenju, tudi v tej “bitki”, pričakovati objave Googlovih pristašev, češ, da Bing z AI noviteto ne pridobiva in po drugi strani objave pristašev Binga o tem kako se je začel zaton Googla.
Standarni merilniki tržnega deleža obeh velikanov (StatsCounter (vir), Statista (vir), itd…) najnovejših podatkov seveda še ne prikazujejo, ker jih prikazujejo z eno mesečnim zamikom, je pa na Statisti, če boste pozorno pogledali graf, malenkost le vidno, da “črna”, Bingova črta, raste, medtem, ko Googlova, modra črta, malenkost upada (gledano že vse od leta 2015 naprej):
Zapisano pod črto, bomo najbrž v prihodnosti videli nadaljevanje tega trenda, ampak, kot SEO optimizator, ki se danes ukvarja pretežno s spletno optimizacijo internetnih strani za Google, ne bi zaradi tega (še) zganjal nobene panike.
Za optimizatorje strani, ki so nam danes pomembne uvrstitve predvsem na Googlu, je najbolj važno, da spremljamo aktualne podatke in se prilagodimo, ko, in, če bo zato čas. Za bolj “panične” in neučakane in pa tiste, ki so radi pripravljeni vnaprej, pa že danes obstaja cela knjižnica SEO znanj za optimizacijo spletnih strani za druge iskalnike (tukaj).
Hiter vpogled v razlike pri optimizaciji za en ali drugi iskalnik, za tiste, ki želite že zdaj “zaviti” proti optimizaciji za Bing, prikazuje spodnja slika:
IZ PRAKSE: Skoraj prepričan sem, da se utegne v naslednjih mesecih na internetu pojavljati vedno več digitalnih agencij, ki bodo ponujale SEO storitve za Bing, komunikacijska sporočila pa utegnejo biti pisana v stilu zbujanja strahu pred izgubo poslov, ki jih prejemate spletne strani v tem času od, po njihovem, “umirajočega” Googla.
A sam mislim, da Google niti približno še ni rekel zadnje, navsezadnje je, kot napisano uvodoma, “zakasneli” Bard le našel svoj prostor pod soncem, (zaenkrat) vsaj na ameriškem in angleškem trgu.
Če koga zanima kak je moj odziv na te prve podatke te bitke: delam naprej kot sem delal do danes, podrobnosti o tem, pa kot vedno, v rubriki “osebna izkušnja”, na dnu tokratnega SEO komentarja TEDNA.
Uporabne vsebine za SEO
Med uporabne vsebine tega tedna uvrščam tokrat spodnje:
- preden se pridružite Američanom in Angležem, ki na socialnih omrežjih že bentijo nad tem, da Googlov Bard (preredko) citira vire in navaja povezave do kreatorjev vsebin, si je vredno prebrati vsebino v kateri Google pojasnjuje zakaj Bard počne to (tukaj).
- GotchSEO je tokrat objavil super krasen in enostavno razumljiv zapis o tem kako optimizirate spletne vsebine in strani kot spletno stran s kredibilnimi in relevantnimi izkušnjami (Experience v t.i. EEAT). Tukaj.
- na LocalSEOGuide je objavljena ena izmed t.i. interview/round up vsebin o imposter syndrom-u (vir), kot bi ga naj doživljalo precej SEO-tov.
Vsebino prilagam tudi kot primer za moje SEO mentorirance, ki jih učim o različnih vrstah vsebin, ki jih je, zraven, seveda SEO optimiziranih vsebin, priporočljivo umeščati na njihove strani.
- na naslednji povezavi tokratnih uporabnih vsebin se nahaja malenkost “naprednejša” vsebina o tem kako izvajati on page optimizacijo za t.i. Natural Language Processing (vir). Priporočam.
- super zanimiv je tudi članek, objavljen na Ahrefs-u o rezultatih 10 spletnih strani, ki so poskušale “prevarati” Google. Tukaj.
- če se ime vaše spletne strani na Googlu ne prikazuje pravilno, vam utegne priti prav ta zapis.
SEO raziskava tedna
Če že v zgornji rubriki omenjam t.i. ” imposter syndrome”, ki bi naj bil tako zelo pogost pojav med SEO optimizatorji, potem je smiselno, da k tokratni SEO raziskavi tedna “prilepim” spodnje podatke o tem.
SEO optimizatorji smo bili ta teden “pobarani” o tem kaj po našem mnenju povzroča t.i. “imposter syndrome” v SEO:
Večino SEO-tov očitno k občutku tega, da niso dovolj sposobni in dobri za optimizacijo spletnih strani, “silijo” konstantne spremembe in posodobitve algoritma, ki jih Google izvaja na svojem algoritmu. Te nenehne spremembe vplivajo na to, da je, po svoje težko, ostati v stiku z vsemi novitetami, ki jih SEO prinaša. Posledično pa optimizatorji ves čas mislijo, da spletne optimizacije ne izvajajo dobro.
Mini SEO namig TEDNA
Moj mini SEO namig tega tedna namenjam t.i. ključnim besedam, ki imajo 0 volumna (t.i. zero volume keywords).
Večina mojih sogovornikov in pa tudi drugih, ki se lotevajo optimizacije svojih spletnih strani, se priprave vsebin za 0 volumenske ključne besede, ne loteva. Ali pa ima vsaj dvome in eno goro vprašanj o tem zakaj bi čas zapravljali za pisanje in optimiziranje vsebin za ključne besede, ki jih v Google vtipkuje peščica uporabnikov.
Glavni razlog zakaj se vam vseeno splača pisati in optimizirati spletne vsebine za t.i. zero volume keywords, je v tem, da so te “lahke”.
Še posebej je to pomembno, če je vaša spletna stran nova.
Za “težke” ključne besede, boste z vašo internetno stranjo, ki je na spletnem trgu, iz strani Googla videna kot “novinec”, težko rangirali na prvo stran Googla. Četudi boste napisali super zlato vsebino, bo Google vseeno prikazoval na vrhu iskalnika vsebine spletnih strani, ki jim bolj zaupa (t.i. authority).
Ampak zakaj, Matija, bi pisal o nečem, kar zanima 3 uporabnike Googla na mesec? Kakšen smisel ima targetirati na “lahke” ključne besede, če bo te vsebine videlo le par oči. Na mesec?
“Fora” je v tem, da to ne drži:
V zadnji rubriki spodaj, v “Moji osebni SEO izkušnji tega tedna”, boste našli dokaz zakaj se vam splača pisati tudi na t.i. long tail ključne besede.
SEO orodje tega tedna
V povezavi z zgoraj objavljenim namigom tedna, je SEO orodje tega tedna preprosto Google.
Nekateri preprosto preveč komplicirajo in ugotavljajo katero orodje na planetu je najboljše za iskanje t.i. lahkih, t.j. 0 volumenskih ključnih besed. Pozabijo pa, da te besede, Google, v svojem iskalniku, prikazuje kar sam.
“Lahke” ključne besede najdete preprosto tako, da v iskalnik vtipkate del vaše “tematike” ali pa vprašalnico in Google vam sam ponudi odgovor o tem kaj njegovi uporabniki vtipkujejo v iskalnik (t.i. Google autosuggest):
IZ PRAKSE: O iskanju in razumevanju uporabe ključnih besed, sem na povezavi Kaj so ključne besede & kako jih izbrati za SEO, objavil podrobnejši zapis.
Moj pogled in SEO izkušnja iztekajočega tedna
Kot napovedano v kar nekaj zgornjih poglavjih, je tukaj moja osebna SEO izkušnja tega tedna.
Kot redni spremljevalci teh SEO komentarjev tedna, že veste, da že od začetka letošnjega leta ne delujem v SEO panogi na slovenskem trgu. Ampak na drugem trgu, hrvaškem.
Tam sem v začetku leta postavil novo spletno stran, kak dober mesec nazaj pa začel s pisanjem vsebin za pritegovanje prvih obiskovalcev na postavljeno stran.
Prvih šest vsebin sem napisal za zgoraj opisovane “zero volume keywords”.
Torej vsebine, optimizirane za ključne besede, ki bi jih naj vtipkala le peščica hrvaških uporabnikov Googla.
Tukaj je rezultat spisanih prvih člankov in več kot očiten začetek prihoda prvih obiskovalcev na spletno stran. Kljub temu, da je vsebin na spletni strani, zaenkrat samo za vzorec. Pa še te so optimizirane za ključne besede z 0 iskalnimi volumni:
Približno tako se lahko začne vsaka SEO zgodba, ki se postavlja na novo.
Postavite stran in nato začnite z rednim dodajanjem SEO optimiziranih vsebin.
Ko bodo prve vsebine začele prinašati obiskovalce, stopite na plin z več objavami pa tudi s targetiranjem na težje ključne besede.
Podatki o aktivnostih, ki vas, kot izkušene SEO mojstre, utegnejo zanimati:
- metriki strani PA in DA sta 1 in 1
- na teden je planirana ena nova objava
- vse objave so ustvarjene s pomočjo Google translate in AI (90% vsebine v posamezni objavi je nastalo s pomočjo AI)
- na strani ni izvajano nič promocije čez socialna omrežja in email marketing
- na strani se še ne izvaja off site optimizacija
- podrobnosti o tem kako izvajam SEO optimizacijo na tej strani, najdete v mojem vodniku Kaj je, kako deluje in kako se izvaja optimizacija spletnih strani
V RAZMISLEK: Vsebina, ki ste jo ravnokar prebrali, prav tako targetira na “zero volume keywords”. Te SEO komentarje tedna pišem namreč že nekaj let, vsak petek. A bi jih pisal, če ne bi imel od njih, izmerjeno pozitivnega učinka?
Moral bi biti nor, ali ne?
Lep vikend,