Kazalo
Uvod
Po dolgem času je za nami teden, ko se je tudi na “ozkem” SEO področju posodobitev Googlovega algoritma dogajalo ogromno.
Če so bili meseci od konca minulega leta pa do danes zaznamovani predvsem v luči poplave objav o novih AI tehnologijah in orodjih (predvsem ChatGPT), se je Google, kar se tiče svojih odmevnih objav, postavil kar malenkost v ozadje.
Do tega tedna.
Med SEO novostmi, predstavljenimi v nadaljevanju, boste videli, da je bil ta teden (zelo) drugačen.
Prejšnji mesec je bila na MarketingCharts (vir) predstavljena zelo zanimiva raziskava, ki je raziskovala učinkovitost spletnih trgovin večjih blagovnih znamk. Odkriti rezultati so dovolj zgovorni (nekatere pojasnjujem pod sliko, v nadaljevanju):
- med zanimivi ugotovitvami je npr. podatek, da v online trgovinah skoraj 7 od 10 obiskovalcev zavije direktno v iskalnik trgovine (search bar), pri čemer je odstotek teh višji pri mlajši generaciji, kot pri starejši. T.i. site search omogoča hitrejše prebiranje produktov in na koncu koncev, hitrejšo najdbo želenega izdelka v trgovinah.
A kljub temu: 1 od 3 obiskovalcev (33%) zapusti trgovino, ker iskanje po produktih v trgovini ni ponudilo sorodnih produktov.
- raziskava je tudi pokazala, da kar 60% blagovnih znamk nima v svojem iskalniku po trgovini funkcije autocomplete
- 32% jih je v raziskavi (zraven zgornjih podatkov na sliki) odgovorilo, da niso zadovoljni s tem, da spletna trgovina prikazuje izdelke, ki niso na zalogi !!!
SEO novosti
Glavni 2 novici iztekajočega tedna sta nedvomno:
- prihod nove verzije AI Chat 4 (vir) in
- Googlova marčevska t.i. broad core posodobitev algoritma (vir), ki je, za razliko od številnih prejšnjih posodobitev algoritma, tokrat “udarila” hitro in močno.
Če smo bili v preteklosti vajeni, da se Googlove posodobitve izvajajo počasi (včasih celo 3 tedne in več), pa tudi, da se te izvajajo lokalno (npr. zgolj na posameznih trgih (angl., nem.,…)) ali targetirano kako drugače (npr. posodobitev osredotočena samo na opise produktov v trgovinah (Product update), posodobitev osredotočena na povezave (Link Spambrain), je tokratna core posodobitev “ustrelila” po vseh trgih, v praktično vseh nišah ter dobesedno že v prvih urah, po njeni objavi.
Merilniki, ki spremljajo Googlove posodobitve algoritma že dolgo niso kazali takšnih rezultatov kot včeraj (16.3.):
Kakšen je odziv SEO skupnosti na tokratno Googlovo posodobitev?
V bistvu se, kot pri vsaki Googlovi posodobitvi, najdejo zmagovalci in “poraženci”.
Nekateri poročajo o znatnih padcih števila obiskovalcev in uvrstitev na Googlu (tudi do 30% in več), nekateri poročajo o super izboljšavah (vir):
Moja opažanja in mojo izkušnjo glede premikov uvrstitev na Googlu zaradi tokratne posodobitve algoritma, si lahko, kot vedno, preberete v zadnjem poglavju SEO komentarja, spodaj.
Uporabne vsebine za SEO
Med uporabne vsebine tega tedna uvrščam tokrat naslednje:
- v tej objavi daje “Googlov” John Muller nasvet okrog SEO optimizacije spletnih strani, ki targetirate na več različnih (jezikovnih) trgov. V objavi je govora o ustrezni SEO implementaciji Hreflang.
- glede na hitrost vpliva najnovejše posodobitve Googlovega algoritma, ki jo omenjam v uvodu, ko se uvrstitve na Googlu spreminjajo praktično iz ure v uro, utegne biti marsikomu zanimiv pogled na vpoglede na spletno stran po urah. Na članku, na povezavi (vir), Glenn Gabe opisuje kako primerjati urne vpoglede na spletno stran v Google analitiki 4.
- uporabna je tudi vsebina o konkurentih ChatBot-u. Tukaj. Sicer pa o AI v tokratnem komentarju ne želim pisati preveč. Ker sem prepričan, da so vaši feedi na socialnih omrežjih, (pre)polni AI informacij že od drugih.
SEO raziskava tedna
V SEO raziskavi tega tedna smo bili SEO-ti povprašani o najbolj priporočljivi taktiki napadanja na t.i. “featured snippets” pozicije na Googlu. To so prikazi vsebin spletnih strani pred prvim, “klasičnim” organskim prikazom spletne strani na Googlu (na sliki).
Večina SEO-tov (45,5%), ki “napada” featured snippets pozicije (nekateri jih celo imenujejo nulte pozicije na Googlu), počne to tako, da se trudi napisati čimbolj jedrnat odgovor na postavljeno (target) vprašanje v prvem odstavku vsebine.
Mini SEO namig TEDNA
Mini SEO namig tega tedna namenjam tematskim sklopom oz. topical clusters kot temu rečejo tuji SEO strokovnjaki.
Priprava vsebin za vaše spletne strani, na podlagi predhodno raziskanih tematskih sklopov prinaša več koristi:
- prispeva k hitrejši in boljši gradnji avtoritete vaših spletnih strani (t.i. domain authority)
- prispeva k preglednejšemu in smiselnejšemu notranjemu povezovanju različnih vsebin na vaši spletni strani (t.i. internal links)
- prispeva k bolj natančnemu targetiranju z ustreznejšimi vsebinami na različne uporabnike Googla (buy intent topical clusters vs info intent topical clusters)
- prispeva k bolj natančni distribuciji anchor tekstov na ustrezne vsebine znotraj vaše spletne strani
- vpliva na stabilnejše in višje uvrstitve vaših spletnih strani na Googlu
Spodaj je prikazan primer organske (SEO) rasti vidnosti spletne strani, ki uporablja t.i. topical clusters (+ kontekstualni SEO (o katerem sicer več razlagam mojim SEO mentorirancem in pišem v moji zaprti BTB podporni skupini):
Kako pridete do idej za tematske sklope
Vprašajte ChatBot-a 😃:
- spodaj sem Chatbota vprašal za predloge za topical clusters za panogo “SEO”. ChatBot je hitro vrnil 4 predloge tematskih sklopov o čem pisati na spletni strani Seo-Praktik.si, da bi s tem dvigoval avtoriteto svoje spletne strani:
SEO orodje tega tedna
Glede na zgornji namig tedna je najbrž logično katero orodje (spet) priporočam za SEO ta teden 😆 . ChatBot-a. O tem kako uporabljajte ChatGPT za SEO, sem pisal na povezavi.
IZ PRAKSE: Tisti, ki redno spremljate moje SEO komentarje tedna, vsak petek, že dobro veste, da trenutno delam SEO na tujem trgu. Ker ga delam v pretežni meri s pomočjo ChatGPT bi samo rad namignil, da bodite pri njegovi uporabi “premišljeni”!!!
Isto kot pri “ročno” spisanih vsebinah merite uvrstitve teh vsebin na Googlu, merite rezultate tudi vsebin pisanih s ChatBot-om.
Opazujte predvsem trajnost doseženih rezultatov in višino rankingov.
Če so rezultati slabi, modificirajte vaš pristop tako, da ChatBot-a vključite manj, več pa vključite ročnega dela.
Vaš cilj naj bo ugotoviti koliko maksimalno lahko uporabljate ChatBot-a – tako, da bodo rezultati vseeno visoke uvrstitive.
In, da bodo vaše vsebine stabilno uvrščene na Googlu (ne, da jih Google vrže iz indeksa, ko bo skapiral, da je vaša vsebina pisana s preveč AI).
Moj pogled in SEO izkušnja iztekajočega tedna
Za predstavitev moje SEO izkušnje tega tedna kopiram kar del moje objave iz četrtkovega namiga v moji zasebni, BTB skupinici:
Lep vikend,