SEO komentar TEDNA 10/2023

Uvod & SEO novosti

Minuli mesec so izšli podatki o najnovejši raziskavi števila klikov, ki jih pritegnejo organske pozicije spletnih strani na Googlu (vir).
Podatki o tem koliko klikov pritegne povprečna organsko uvrščena spletna stran na prvi poziciji Googla, se v primerjavi s preteklimi leti pomikajo celo k večjim odstotkom kot v preteklosti. Kljub ali pa ravno zaradi vedno večje razdrobljenosti SERP-a na prvi strani Googla, je zanimivo, da ostaja prva uvrstitev na prvi strani Googla, še naprej mikavna tarča številnih SEO-tov:

povprečni ctr za seo 2023

Slika prikazuje, da je prva pozicija med organsko (neplačanimi) prikazi spletnih strani, na prvi strani Googla, še vedno zelo pomembna. Povprečna stopnja CTR za prvo pozicijo je namreč 39,8% (raziskava, november 2022).

Kaj to pomeni za SEO-te?

Pravzaprav to, da se kaj dosti iz tega naslova, v SEO “boju” ne bo spremenilo:

  • še vedno bodo obstajali SEO-ti, ki bodo zagriženo napadali prve pozicije za najtežje ključne besede
  • še vedno bodo obstajali SEO-ti, ki se bodo osredotočali na lažje ključne besede, a jih bodo vseeno zanimale prve pozicije
  • še vedno bodo obstajale razlike med SEO-ti, ki bodo bolj nagnjeni k doseganju top pozicij in SEO-ti, ki jih prvenstveno zanima rast prodaje, šele nato pa rankingi. Pač odvisno od izkušenj SEO-ta in poslovnih modelov spletnih strani, ki se monetizirajo na različne načine.

Izguba časa pri vsem tem bi, vsaj iz mojih oči bila, ubadanje s tem kateri SEO ima bolj prav in kateri ne. Pri mlajših SEO-tih je pogosto tendenca usmerjena v dokazovanje svojega “prav”, pri starejših, kjer ponavadi SEO borba nima več tako motivirajočih vzgibov, je pogosto tendenca bolj usmerjena v gradnjo odnosa SEO-ta s svojimi strankami. Pa četudi ne kaplja ravno nova stranka vsak dan.

Dovolj za uvod…. priporočam ogled vseh SEO novih podatkov (na linku, na vrhu).

Uporabne vsebine za SEO

Med uporabnimi vsebinami tega tedna priporočam naslednje:

  • med že skoraj SEO evergreen vsebine sodi vsakoletna posodobitev članka o tem kako 16 podjetij dominira med Googlovimi prikazi (vir). 16 podjetij skupaj ustvari nad 3 milijarde klikov na mesec. Zanimivo branje, četudi nas večina najbrž nikoli ne bo dosegla tega😀.

  • druga uporabna vsebina je vezana na članek o tem kako umetna inteligenca posnema svoje uporabnike, da izpade inteligentno. Vir.

    Spomnite se moje objave na LN-ju izpred 3 tednov (slika spodaj), ko sem se spraševal ali ni morebiti AI zgolj odraz nas samih.

    Če to drži, bi neumni odgovori in morebitne žalitve AI-ja do uporabnikov, utegnili povedati več o uporabnikih samih in ne toliko o AI:
objava na ln
  • tretja SEO uporabna vsebina tega tedna je povezava do enega izmed starejših člankov (2013), ki utegne biti zanimiv predvsem tistim upraviteljem spletnih strani, ki nas pred SEO, zanima CRO (konverzije).
    Članek na povezavi govori o “faliranih” A/B testih spletnih strani, ki so pripeljali do znatnih sprememb pri konverzijah. Priporočam.

SEO raziskava tedna

Med bolj zanimiva vprašanja, na katera sem naletel v tem tednu, uvrščam vprašanje o tem ali SEO-ti mislimo, da je izvajanje optimizacije spletnih strani, danes, v primerjavi z obdobjem izpred 5 let, kaj težje ali lažje:

seo raziskava tedna 10 2023

Večinski odgovori (49%) so bili, da je danes izvajanje SEO, težje.
Kot vidite iz slike, sem sam odgovoril, da je SEO danes lažji kot pred 5 letimi.

Zakaj tako mislim?

Pravzaprav sploh ne razumem kako je lahko izvajanje SEO danes težje:

  • kdor je SEO izvajal že pred petimi leti in ga izvaja še danes, se je menda v tem obdobju tudi kaj naučil. To bi že “po defaultu” moralo predstavljati plus za lažje izvajanje SEO optimizacije danes.
  • če je morda odgovor, da je danes SEO težji zaradi tega, ker je konkruence na trgu več, spet ni logično, saj se konkurenca ni pojavila včeraj.
    Konkurenca narašča konstantno. Vsa leta.
    Torej velja podobno kot pri prvi točki. SEO smo se zadnjih 5 let učili ob vedno večji konkurenci. Torej bi moral biti SEO lažji, ker imamo na igrišču nasprotnike s katerimi igramo vedno težje tekme. Madridski nogometni klub Real menda tudi ne ostaja vrsto let dober in vedno boljši zato, ker bi zadnjih 5 let igral s slabšimi ekipami.
  • informacij o SEO optimizaciji je iz leta v leto več. Podajane so na, iz leta v leto, več različnih načinov. Imamo seminarje, imamo knjige, bloge, webinarje, YouTube posnetke, socialna omrežja, vse…
    Razen, če preveč informacij škodi (kar je marsikdaj res), pomanjkanje informacij ne more biti ravno razlog za težje izvajanje SEO.
  • pameten SEO se zaveda naslednjega (slika je iz citata obešenega na tabli v moji pisarni):
seo citat

Bolj kot izvajate SEO, več bi se naj naučili (in posledično več zaslužili).
Figo. Ne drži.

Zapišem iz prakse:

Na neki točki dosežete plafon.
Za vložek, ki ga poknete v nadaljevanje zgodbe, ne dobite več sorazmerno večjega deleža nazaj.

Takrat obrnite zgodbo v drugo smer.

Povedano v SEO terminologiji:

  • na neki točki ugotovite, da je vseeno ali ste s svojo spletno stranjo prvi, drugi ali tretji. Razlika v zaslužku ni “vredna” vložka za boj za višjo pozicijo.
  • na tej točki začnite raje z gradnjo novih projektov. In z njimi gradite večji zaslužek. Do novega plafona. Nato se pomaknite na nov projekt. In ta postopek ponavljajte.

Mini SEO namig TEDNA

Moj mini SEO namig tedna se tokrat dotika raziskovanja spletnih entitet.

SEO optimizacija se že nekaj let iz t.i. keyword targetinga preusmerja v “contextual targeting”.

Kaj to pomeni, pokažem s primerom:

  • recimo, da preko Googla raziskujete kako velik je Harry Potter.

Če ste v preteklosti v Google vtipkali “Harry Potter velikost” je imel iskalnik težavo z razumevanjem tega ali mislite velikost igralca filmov o Harry Potterju ali mislite velikost knjig o Harry Potterju.

Da bi iskalnik lahko ponudil ustrezen odgovor je moral iz keyword targetinga (razumevanja ključnih besed) evolvirati v razumevanje konteksta vsebine na spletni strani (contextual targeting).

Zdaj iskalnik razume, da v kolikor se v neki vsebini zraven besedne zveze “Harry Potter” pojavljajo še druge spletne entitete (knjige o Harry Potterju, ime avtorice knjig, itd…), da ta vsebina ponuja odgovor o velikosti (verjetno debelini) knjig o Harry Potterju.

Zato je, iz SEO vidika, priporočljivo, da v svoje vsebine vključujete ostale spletne entitete.

SEO orodje tega tedna

V povezavi z zgornjim namigom priporočam ta teden SEO orodje The Entities Swiss Knife. Oz. kot pove ime, “švicarski nož za raziskovanje spletnih entitet“.

Orodje omogoča raziskovanje spletnih entitet glede na posamezen url (npr. vaše konkurence).

Pridobljene podatke iz orodja si lahko celo shranite v tabelo.

Primer:

  • na spodnji sliki sem v orodje prilepil url naslov enega izmed konkurentov spletne strani Seo-Praktik.si:
seo orodje tedna spletne entitete

Čemu koristijo ti podatki:

  • orodje izlista, v povezavi z vašo vsebino, priporočljive entitete, vključno z upoštevanjem t.i. “relevance score”. Višji kot je Relevance score, bolj smiselno je umestiti posamezne najdene entitete v vaše vsebine.

Na sliki sem namenoma označil bolj in manj relevantne entitete. Zato, da vidite, kako vas lahko “sklepanje iz glave” hitro zavede:

Povprečen SEO bi si najbrž mislil, da bi na spletni strani Seo-Praktik.si, na pregledovanem url naslovu, bilo najbrž smiselno več pisati o marketingu (a relevance score tega = 27,38%), spregledal pa bi morda, da je smiselno na primerjani vsebini pisati o A/B testiranju (kjer je relevance score med najvišjimi = 62,81%).

IZ PRAKSE: Ne podcenjujte moči relevantnosti vsebin in entitet, ki jih omenjate v vsebinah!!! Preberite mojo izkušnjo o tem v zadnjem poglavju, spodaj.

Tako kot večina SEO-tov pozna izraz “keyword stuffing”, ki ga uporabljamo za označevanje vsebin, ki so “prenatlačene” s targetiranimi ključnimi besedami, tako obstaja na področju spletnih entitet tudi izraz “entities stuffing”. Vaš cilj pri pisanju vsebin ni, da v vsebino natlačite čimveč spletnih entitet, ampak le tiste, ki so relevantno najbolj povezane z vsebino, ki jo predstavljate.

Moj pogled in SEO izkušnja iztekajočega tedna

V povezavi z zgornjim predlogom za SEO orodje tedna in tudi SEO namigom tedna, naj povem, da se moja izkušnja iztekajočega tedna, dotika ravno rezultatov vsebin, ki sem jih v minulih tednih pisal (na mojem novem, tujem SEO projektu) z upoštevanjem spletnih entitet.

Testno sem nekaj vsebin na povsem novi domeni pisal brez upoštevanja spletnih entitet.

Drugi del testa je vključeval nekaj (do 5) najbolj relevantnih spletnih entitet.

Prve vsebine, brez upoštevanja spletnih entitet, dosegajo uvrstitve od 30. do 60. mesta.
Druge vsebine, ki upoštevajo spletne entitete, imajo prve uvrstitve pod 20. mesto.

Ob tem, da so vse vsebine pisane s pomočjo Google Translate in AI ChatBot GPT.

Lep vikend,