SEO komentar TEDNA 1/2023

Uvod & SEO novosti

  • leto 2023 se je na SEO področju začelo zelo turbulentno. Pravzaprav se je tako končalo že leto 2022, v 2023 pa samo spremljamo stanje, ki se lani še ni zaključilo.

    Tisti, ki redno spremljate moje SEO komentarje tedna, že zelo dobro veste, da se je SEO turbulenca v bistvu začela že tik pred Božičem v lanskem letu. O tem sem pisal v preteklih dveh komentarjih.
  • vzroki za neustavljeno SEO živahnost ostajajo enaki.

    Številne Googlove posodobitve algoritma, za katere je Google “obljubil” (vir), da bodo dokončane v lanskem letu, so doživele preložitev (vir). Tako HCU (helpfull content update, kot LSU – link spambrain update) sta še kar v teku, o volatilnosti pa v SEO skupnostih še kar poročajo (vir).

    Dodatno tudi vik in krik okrog umetne inteligence in predvsem ChatGPT 3.5, s katerim si SEO-ti, (zaenkrat še vedno brezplačno) pomagamo pri kreiranju in optimizaciji vsebin, ne pojenja.

    Nasprotno.

    Ravno v sredo, 4.1.2023, je odjeknila novica, da namerava Microsoftov iskalnik Bing že v marcu 2023, se pravi, čez slaba 2 meseca, implementirati ChatGPT v svoj iskalnik (vir).

Uporabne vsebine za SEO

V rubriko uporabnih vsebin za SEO, lepim tokrat 5 vsebin:

  • Christopher C. Camper, eden redkih, tujih SEO strokovnjakov, ki sem jih obiskal tudi osebno (ker deluje na Dunaju in do tja res ni daleč) je na svoji spletni strani objavil zanimiv članek z idejami kako lahko “prevarate” očitno vse bolj sofisticirane detektorje AI vsebin. Tukaj. (p.s.: ponavadi hitro “uganem” marketinški vzgib za objavo neke vsebine, pri tej sem imel kar težave 😃).

  • kot rečeno že v uvodu, je glavna SEO novica, napoved Microsofta, da z marcem vključi v svoj iskalnik ChatBot GPT. Ali bo to uporabno in kako bo to vplivalo na Google, bomo šele videli. Link do novice tukaj.

  • kot vedno, znova zelo uporabno razmišljanje podaja Rand Fishkin. O tem zakaj bi bilo za tržnike bolje, če bi manj napovedovali kaj se bo dogajalo na področju marketinga v prihodnosti in se več fokusirali na to kako zadovoljevati svoje sledilce. Link tu.
    (p.s. razkritje: moji SEO komentarji so dobesedno direkten rezultat tega razmišljanja. Redko, res redko se mi da pisati o tem kako in kaj bi se naj zgodilo v prihodnosti s spletno optimizacijo in spletnim marketingom. Glavni moj fokus je, da “dostavljam” mojim bralcem in sledilcem uporabne vsebine. Tudi v obliki teh SEO komentarjev tedna).

  • k uporabnim SEO vsebinam tega tedna lepim še povezavo do članka, ki razlaga o tem kako izboljšati svojo lokalno SEO optimizacijo s pomočjo YouTube-a in video vsebin. Tukaj.

  • na povezavi tukaj boste našli lepo razdelano “kompilacijo” EEAT faktorjev, ki bi se jih naj upoštevalo pri kreaciji čim bolj kakovostnih vsebin. Napisano na način, da je razumljiva tudi začetnikom na področju EEAT.

SEO raziskava tedna

Glede na odmevno novico tega tedna o implementaciji AI chata v iskalnik Bing, seveda ni bilo treba dolgo ugibati, kdaj se bodo pojavile prve ankete o tem kaj si o tem mislimo SEO-ti.

Tukaj je vprašanje in odgovori (čeprav anketa še ni povsem zaključena):

seo komentar tedna 1 2023

Moj odgovor je bil, da Bing zaradi tega ne bo postal “radikalno” boljši. Verjetno sem tako odgovoril tudi zato, ker sam delam pretežno optimizacijo za Google in si po svoje, ne želim, da Bing postane boljši 😃. Kaj se bo pa v resnici zgodilo, pa nimam pojma. Let’s wait and see.

Moj pogled

Organska nihanja uvrstitev na Googlu so tokrat resnično povzročila marsikatero nejevoljo in jezo.
Če bi moral ugibati v katerih branžah je prišlo do največ nihanj, bi rekel, da kar pri vseh.

Posodobitve algoritma še sicer niso zaključene, nekateri v svojih branžah celo govorijo, da so se jim pozicije po začetnih padcih, postavile nazaj. A načeloma je nekaj slabe volje mogoče pri marsikom pripisati tudi temu, da se tokratna posodobitev algoritma dogaja ravno v času, ko smo številni SEO-ti bolj pozorni na svoje SERP-e (ker ob začetkih meseca beležimo svoje rezultate).

Kdor je zaradi tega slabe volje, mu naj pomaga naslednja misel:

Vaši rankingi so lahko padli tudi že prej in lahko, da ste že kak teden ali dva, s svojimi spletnimi stranmi, bistveno nižje, kot ste bili pri zadnjem merjenju rezultatov – a vas tisto ni bolelo, ker tega niste vedeli niti spremljali.

S tem ne priporočam, da glejte vstran in si zatiskajte oči od svojih rezultatov. Kje pa.
Hočem samo povedati, da rezultati so kakšni so.
Vaš odziv na njih pa je tisti, ki odloča kako boste peljali zgodbo naprej:

Hvala za spremljanje,