Seo filler content [v preteklosti in danes]

SEO filler content (vsebina, potrebna za SEO) je “starinski” SEO izraz, ki se je pred obdobjem 2015 – 2017, v veliki meri uporabljal kot nujno potreben/obvezen opis spletne vsebine s tekstom, z namenom, da bi naj iskalnik Google, iz vsebine, razbral ključne besede in posledično bolje razumel tematiko spletne vsebine. Posledično bi naj Google, zaradi tega, spletno stran uvrščal višje med prikazi v svojem iskalniku.

V precej razpravah o SEO optimizaciji spletnih strani, se izraz SEO filler content, še vedno uporablja, še posebej “radi” ga uporabljajo začetniki pri spletni optimizaciji, ker jih ni malo, ki še danes smatrajo, da mora za dobre uvrstitve spletnih vsebin, na Googlu, nujno spletna vsebina imeti čimveč teksta, ki je optimalno gosto “nasejan” s ciljanimi ključnimi besedami.

Kaj boste našli v tem zapisu…

V tej objavi je podrobneje razloženo kaj je SEO filler content s prikazi primerov, kakšno je današnje “pojmovanje” SEO filler vsebin in kako se danes lotite polj za katere je na spletnih straneh, predviden SEO filler content.

Kaj je bil SEO filler content v preteklosti

SEO filler content razumemo upravljalci spletnih strani v dveh oblikah.

Po prvem razumevanju, je SEO filler content oblika spletne vsebine s katero želimo doseči določen namen (npr. čim večje število deljenj in všečkov na Facebooku). Spodaj so prikazani rezultati raziskave (vir 3 – 7 SEO Copywriting Tips to Increase Your Rankings in 2021) o tem kakšna oblika SEO vsebin dosega največjo angažiranost (všečke, komentarje, deljenje), glede na naslov spletne vsebine:

seo filler content

Po drugem razumevanju, je SEO filler content, vsebina, ki jo je za potrebe SEO optimizacije, priporočljivo dodati k ostali spletni vsebini (npr. opis produktov, opis kategorij izdelkov, opis na vstopni strani, opis na pristajalnih straneh, itd…). V preteklosti, pred letom 2015, se je tak SEO filler content, na večini spletnih strani, prepoznal “iz letala”. Na, žal, precej spletnih straneh, se SEO filler content, razbere še danes.

SEO filler content poznata tako onsite SEO kot tudi offsite SEO optimizacija spletnih strani (o tem več v nadaljevanju).

Tekst, ki je na spletno stran postavljen z namenom, da na spletni strani “pač nekaj piše” (po možnosti čimveč s čimveč uporabe targetiranih ključnih besed in njenih sinonimov) je tekst, ki ga še danes, najdete na nešteto spletnih straneh. To je logična posledica razumevanja delovanja iskalnika Google (iz preteklosti), ko je dejansko še držalo, da Google spletno vsebino razume samo na podlagi teksta in rabe ključnih besed v posameznih spletnih vsebinah.

Druga izraza za SEO filler content sta SEO tekst in SEO članki.

NAMIG: Še danes obstaja cela industrija SEO pisanja člankov, ki jih podjetja naročajo za “potrebe” izboljšanja uvrstitev svojih spletnih strani v iskalniku Google, večina teh potreb pa je generiranih zaradi (napačnega) občutka/razumevanja lastnikov ali urednikov spletnih strani, da bo internetna stran, ki ima več, redno dodajane spletne vsebine, v iskalniku Google, uvrščena višje. Še danes se ogromno spletnih vsebin, na nešteto spletnih straneh, objavlja točno zaradi teh vzgibov in ambicij, čeprav vsebina, sama po sebi, ni nobena dodana vrednost ne uporabniku in ne internetu.

Kako prepoznate SEO filler content

Besedila, ustvarjana za “starejše” razumevanje povezave med objavljenimi spletnimi vsebinami in posledično višjim uvrščanjem spletnih strani, v iskalniku Google, t.i. SEO filler content, največkrat prepoznate po tem, da vam ne povedo nič novega in nič uporabnega. Takšna besedila so največkrat “samo premetavanje besed” zaradi tega, ker urednik/avtor/lastnik pač smatra, da vsebina na spletni strani, mora biti.

V nemalo primerih boste SEO filler content prepoznali kot boljše ali slabše prevedeno verzijo nekega drugega teksta (ponavadi iz tujih spletnih strani) oz. kot besedilo, ki vključuje ponavljanje ciljanih ključnih besed (in sinonimov) na dokaj “neroden” način. Nič ni narobe, če se posamezne/ciljane ključne besede v tekstih, na spletnih straneh, ponavljajo večkrat. Narobe je, če se uporabljajo tako, da je besedilo nesmiselno (t.i. keyword stuffing).

SEO filler content je tekst, ki ne pritegne, ne očara, ne nauči ali informira ali ne zabava. Je pač tekst, ki je “tam” (ker urednik spletne strani misli, da tekst mora biti (za potrebe SEO optimizacije)).

NAMIG: Tendenco po vsebini, ki bi jo naj “morali” pisati/ustvarjati/objavljati z namenom, da dosežete več ciljne publike, ne boste opazili samo na spletnih straneh, za potrebe boljših uvrstitev spletnih strani, na Googlu. Podobne vzgibe po “nujno potrebnih” vsebinah lahko opazite na družabnih omrežjih, kjer se količina objav postov, samo, da se nekaj objavi, meri v minutah in sekundah. Večina vsebin, ki se objavlja zaradi tega, ker ima avtor občutek, da pač mora nekaj objavljati je t.i. fluff (t.j. pisanje, ki se ga dojema kot trivialno in površno).

Kaj je SEO filler content danes

Izraz SEO filler content se danes, med SEO strokovnjaki, ne uporablja več (kljub temu, da tudi SEO strokovnjaki zelo dobro vedo, da je vsebina, za višje uvrščanje spletnih strani, na Googlu, še vedno potrebna).

Namesto SEO filler vsebin in za SEO optimizacijo, “potrebnih” tekstov in tlačenja ključnih besed v spletna besedila, se danes upošteva predvsem uporabna vrednost vsebin, marketinška privlačnost vsebin, unikatnost in dodana vrednost.

Učinek uporabnih, marketinško privlačnih in unikatnih vsebin, ki dodajajo vrednost (uporabnikom in internetu) boste videli tako v onsite SEO optimizaciji kot pri offsite SEO.

Pri ustvarjanju onsite SEO vsebin (t.j. vsebin na vaših spletnih straneh) vplivajo uporabne, zabavne in marketinško privlačne vsebine na blagovno znamko spletne strani, na daljšo zadržanost spletnih obiskovalcev na vsebinah, na večjo deljenost in všečkanost vsebin na družabnih omrežjih in na konverzije. Konverzije prinašajo sicer tudi “klasične” SEO filler vsebine, a ne pričakujte, da boste na trgu, kadarkoli, s “praznimi” SEO vsebinami, dosegali višjo ceno !!! To je tudi razlog zakaj ogromno tistih, ki se poda v svet optimizacije spletnih strani, to panogo tudi opusti. Kako na trgu (upravičeno) pričakovati višjo ceno, če tvoje delo ni dodana vrednost (ampak bolj ali manj, posrečena, kopija).

Spodnja študija dokazuje, da kar 61% nakupnih odločitev generirajo custom/po meri prilagojene spletne vsebine (in ne generično/na hitro/površno izdelane) spletne vsebine (vir 2 – 4 Essential factors for SEO Copywriting):

konverzije

Pri ustvarjanju offsite SEO vsebin (t.j. spletnih vsebin, izven lastne spletne strani, npr. na spletnih forumih, v gostujočih objavah, itd…) je SEO filler content mindset/pristop, še (žal) bolj prisoten kot pri onsite SEO optimizaciji.

Spletno vsebino, ki je ne objavljate na lastni spletni strani (ampak drugod, največkrat za potrebe gradnje povratnih povezav), ponavadi spletni ustvarjalci spišejo “na hitro”. Samo, da se izvede promocija oz., da se pridobi povratna povezava. A Google ne “loči” offsite SEO in onsite SEO vsebin. Te ločujemo mi, ki delamo v SEO panogi. Google “želi” za vsako vsebino, da je unikatna, privlačna, zanimiva, uporabna, zabavna ali poučna. Zato se danes med SEO stroko tudi pri offsite SEO optimizaciji uporablja “ista logika/mindset/pristop” kot pri onsite SEO optimizaciji – t.j unikatnost, dodana vrednost, uporabnost in marketinška privlačnost vsebin.

Ali je SEO filler content bližnjica do uspeha pri optimizaciji spletnih strani

Pri SEO optimizaciji, na dolgi rok, bližnjice ne delujejo.

Če boste danes, mogoče “še prišli skozi” s tem, da samo nekaj na hitro napišete, samo zato, da imate na spletni strani tekst, pa čeprav je ta “podoben” množici vseh ostalih, nikjer ne piše, da bo to zadoščalo v prihodnosti. Prvič ne zato, ker se Google nenehno uči in izboljšuje (ločiti plevel od zrnja), drugič pa tudi zato, ker vas bo v prihodnosti (če vas že ne) prehitel tisti, ki bo stavil na svojo unikatnost in dodano vrednost.

SEO filler content je stara, a žal, še vedno uporabljana SEO praksa, ki s sodobnim SEO copywritingom, nima veze. Tuji SEO strokovnjaki pravijo pisanju SEO vsebin (ki so v prvi vrsti pisane za Google in ne za uporabnike), t.i. osnovna šola SEO optimizacije.

Kako SEO filler content uporabljati danes

Za boljše razumevanje Googla o tem o čemer govori vaša spletna stran, vsebina na internetnih straneh mora biti. Google za razumevanje vsebin na spletnih straneh uporablja t.i. natural language processing (vir – 1 – Advanced SEO Strategies using Natural Language Processing):

naravno procesiranje jezika seo

Prostor za tekstovno vsebino na spletni strani, uporabite tako, da ne napišete najprej tekst po aktualnih SEO pravilih, ampak, da najprej napišete naravno in poljudno razumevajoč tekst, nato ga pa SEO optimizirate le do te mere, koliko gre!

Spodaj so prikazani primeri takšnih vsebin…

Primer SEO filler vsebine o bilanci stanja in izkazu poslovnega izida

V nekaterih primerih (spodaj primer za spletno stran ebonitete.si) SEO filler vsebina ne zahteva veliko besed…

Poglejte sliko:

seo filler izkaz poslovnega izida

V primeru vsebine, ki pojasnjuje kaj je bilanca stanja in kaj je izkaz poslovnega izida, je iz vidika količine potrebnega SEO teksta, “uporabljenih” vsega 419 črk, s katerimi sta podrobneje razložena pojma bilanca stanja in izkaz poslovnega izida.

SEO filler vsebina ne zahteva, da morate obvezno imeti čimveč spletne vsebine.

SEO filler content za Pohistvo123.si, kjer se prodajajo regali za dnevne sobe

V nekaterih primerih je za potrebe čimbolj uporabnega in hitrega prikaza ponudbe, predvsem na mobilnih napravah, smiselno SEO filler content, “skriti” za gumb “več”.

Poglejte na spodnji sliki, kjer so v trgovini Pohistvo123.si, predstavljeni regali za dnevne sobe:

seo filler regali za dnevne sobe

Dodatne informacije:

  • Glede na to, da se SEO optimizacija dotika tako novih spletnih strani, kot tudi obstoječih, ki se prenavljajo, ni narobe zgornje informacije o pristopu k prenovi spletnih vsebin, upoštevati pri prenavljanju spletnih strani. Dodatne informacije za prenovo spletnih strani najdete na povezavi.
  • Seo filler content v smislu neuporabnih zapisov, z namenom, da pač na spletni strani, ustvarjate nove/sveže spletne vsebine, ne deluje. Povsem drugače je, če svoje vsebine pišete npr. kot gostujoči avtor na resnih in “pravih” spletnih straneh, drugih lastnikov. V tem primeru v vsebino vložite enako časa in energije kot v pripravo lastnih spletnih vsebin. V času tega zapisa, sam gostujem s svojimi spletnimi vsebinami na najmanj dveh spletnih straneh:
    o digitalnem marketingu pripravljam zapise na Trnulja.com
    o spletni optimizaciji pišem na Magus.si
  • SEO filler vsebine ne jemljite kot statično besedilo. Še posebej v spletnih trgovinah, lahko SEO filler tekst zasnujete kot dinamično sporočilo, ki se obiskovalcem spletne strani, pojavi, ko npr. zmanjka zaloge. Poglejte krasen primer na Euroton.si.

Viri:

1 – Advanced SEO Strategies using Natural Language Processing
2 – 4 Essential factors for SEO Copywriting
3 – 7 SEO Copywriting Tips to Increase Your Rankings in 2021