Raziskava ključnih besed in vedenje o tem na katere ključne besede bi morali ciljati, je ključnega pomena za uspeh vašega spletnega mesta. Za lastnike spletnih mest, ki uporabljamo orodja za raziskovanje ključnih besed, iščemo privlačne teme in pišemo uporabnikom koristno vsebino, postaja vse bolj zahtevno biti konkurenčen in uvrstiti svoje spletno mesto na visoke uvrstitve v iskalnikih.
Včasih bilo 5 od prvih 10 rezultatov popolnoma neuporabnih, ko ste iskali po določeni poizvdebi. Ko delamo poizvedbe sedaj, najdemo vedno več lastnikov spletnih mest, ki delajo stvari pravilno.
Časi, ko smo lahko na svoje spletno mesto dodali nekaj vsebine in nekaj ključnih besed, da je prišlo na vrh Googla in drugih iskalnikov, so minili.
Ker Google postaja vse bolj selektiven glede informacij, ki jih dajejo lastnikom spletnih mest, je nujno, da vlagate v prava orodja, s katerimi boste raziskave ključnih besed dvignili na višjo raven, da boste lahko konkurenčni na trgu.
Raziskava ključnih besed je prva stvar, ki jo morate narediti, preden razvijete načrt vsebine na spletni strani. In nujno je, da ta korak naredite pravilno.
Raziskava ključnih besed – kje začeti?
Ko gre za tehnike raziskovanja ključnih besed, SEO nagrajuje tiste, ki opravljajo temeljite in metodične raziskave. Tu je torej treba začeti, če hočemo razviti trdno SEO strategijo. Če ne veste, kaj ljudje iščejo po internetu, potem boste pisali vsebino, ki (tudi če je uporabna), ne bo nikoli dosegla občinstva.
Poskušali bomo prikazati nekaj najboljših načinov iskanja ključnih besed za vaše spletno mesto. Brezplačno orodje, Google načrtovalnik ključnih besed, lahko uporabite v svojo korist, tudi če vam Google namesto konkretnih vrednosti daje obseg iskanja.
Brainstorming
Začnite z raziskovanjem ključnih besed tako, da si zamislite splošne teme in splošne besedne zveze, ki so morda povezane z vašim spletnim mestom. Nekaj hipotetičnih primerov iskanj podjetij, ki prodajajo na spletu (Pohodniška oprema, Ricisunovo olje in Ribje olje):
- Vse za pohodništvo v spletni trgovini Intersport
- Pohodniška oprema – Kibuba, pustolovščina na obzorju
- Trgovina Annapurna: Spletna trgovina s pohodniško plezalno opremo
- Karabin.si: Plezalna oprema, pohodniška oprema in oprema za ferate
- Ricinusovo olje iz ekološke pridelave
- Ricinusovo olje ali kristusova dlan – strup ali zdravilo? – OrCa
- Ricinusovo olje: Olje za lepotno preobrazbo vaše kože – siol.net
- Ricinusovo olje iz ekološke pridelave 100ml – Samo 5.90€
- 6 razlogov, zakaj morate začeti jemati ribje olje še danes
- Omega 3 ribje olje NOW (200 ml) | Lekarnar.com – spletna
- Ribje olje: Prijatelj ali sovražnik? – Kapitalske Kardiologija
- Najbolj kvalitetno ribje olje – Blog o omega 3 – Nutrida.si
Tudi seznam ključnih tematik vašega spletnega mesta bi moral biti precej dolg. Zapišite si vse, kar se vam zdi povezano z vašo tržno nišo ali podjetjem. Če ste novi v svoji niši ali poslu, je eden najboljših načinov razmišljanja o temah in kategorijah, povezanih z njo, iskanje forumov (tudi starejših), da bi ugotovili, katera vprašanja postavljajo ljudje.
Najti želite “težave kupcev”. Kadar kdo kaj kupi, je to običajno zato, ker želi rešiti določeno težavo. Kakšen problem poskuša rešiti vaše občinstvo? Ali želijo izvedeti kateri so najboljši pohodniški nahrbtniki , katero je najboljše jojobino olje ali pa katera je koži prijazna kozmetika?
Ključne besede – namen iskanja
Ko zapisujete te ideje, pomislite na namen, ki bi ga nekdo imel, ko bi kaj iskal. Iskalni namen uporabnikov je zelo pomemben del uspešnosti ključnih besed. Iskalni namen je razlog, zakaj ljudje izvedejo določeno iskanje. Obstajajo štirje glavni nameni, da ljudje iščejo stvari:
- Informativni namen: želite vedeti odgovor na določeno vprašanje ali več o temi
- Navigacijski namen: poskuša priti na določeno stran
- Transakcijski namen: brskanje z namenom, da nekaj kupite
- Komercialni namen: preiskava prihodnjega nakupa; raziskovanje izdelkov
Google dobro razume, kaj ljudje iščejo, ko opravijo določeno iskanje. Isto bi morali vedeti tudi vi. Poznavanje namena iskanja vam lahko pomaga pri učinkovitejšem pisanju in uporabi ključnih besed.
Po razmisleku o nameri boste začeli združevati ključne besede, v različne kategorije. Kategorije vam bodo pomagale organizirati ključne besede, tako da boste lahko ustvarili bazene z uporabnimi vsebinami.
Iskalniki nagrajujejo spletna mesta, ki imajo organizirane kategorije vsebine. Indeksiranje, iskanje konteksta za vsebino in odločitev, kakšen rezultat bo prikazan, so za iskalne algoritme lažje, če so vaše ključne besede in vsebina kategorizirane. Poleg On-site seo optimizacije o kateri smo že pisali, je organizacija vsebine izrednega pomena. Le tako bomo namreč lahko pričeli tudi z Off-site optimizacijo spletne strani.
Ključne besede razdelite po naslednjem principu:
- Vsebino razvrstite po kategorijah glede na temo
- Vsako skupino ključnih besed razdelite na podteme
- Ključne besede naj bodo v vsaki temi osredotočene samo na to temo
- Poskusite, da se ključne besede med kategorijami ne prekrivajo
- Ko kategorizirate nabore ključnih besed, lahko začnete graditi strani za svoje spletno mesto. Vsaka kategorija ključnih besed bi lahko bila nova stran na vašem spletnem mestu – tako da se lotevate raziskav ključnih besed, razmišljate o SEO-ju in začnete vsebinski načrt v enem zamahu!
Držite se teh kategoriziranih seznamov – kmalu bodo postali še veliko večji! Ključne besede si lahko zapišete v preglednico, da bodo organizirane na uporaben in transparenten način.
Oglejte si trenutni organski promet
Ko boste naredil seznam stvari, besed in naslovov, za katere menite, da so povezane z vašim podjetjem, je čas, da začnete iskati več podatkov, ki temeljijo na številu organskega prometa. Najbolje je začeti z lastno spletno stranjo.
Za raziskavo prometa na spletnem mestu v zadnjih nekaj mesecih uporabite želeno analitično orodje. Uporabite lahko Google Analytics ali katero koli drugo orodje, ki vam je ljubše.
Če še nimate storitve Google Analytics, jo vsekakor namestite na svoje spletno mesto, da boste lahko začeli zbirati pomembne podatke, ki vam bodo pomagali pri razvijanju in nadaljnji gradnji spletnega mesta.
Poiskati boste morali dve glavni stvari:
Ključne besede – iskanja, ki so privedla iskalnike na vašo spletno stran.
Če Google Analytics ne zagotavlja dovolj informacij o tem, katere ključne besede so relevantne za vaš promet, poskusite z Google Search Console.
Strani na vašem spletnem mestu, ki pritegnejo največ pozornosti.
Če želite te strani najti v storitvi Google Analytics, morate uporabiti levi navigacijski meni, izbrati »Vedenje«, nato »Vsebina spletnega mesta« in na koncu »Vse strani«. Tako boste obveščeni, katere strani na vašem spletnem mestu dobijo največ prometa.
Z raziskovanjem teh dveh elementov lahko dodate nove besede na svoj rastoči seznam ključnih besed in še naprej izboljšujete njegove kategorije.
Prav tako lahko začnete ocenjevati namere obiskovalcev vašega spletnega mesta in kje so njihovi glavni interesi. Ugotovite lahko, katere strani se v spletnih iskalnikih že dobro obnesejo in po katerih temah obiskovalci najbolj preusmerijo.
Zaključek 1. dela.
V naslednjem zapisu “Raziskava ključnih besed” bomo pogledali še Offsite elemente in proučili kako deluje naša konkurenca. Upam, da ste izvedeli kaj novega.