Ali je mogoče rangirati spletno stran brez backlinkov (ne glede na konkurenco)?

Za prvi zapis v blogu moje nove spletne strani Optimizacija spletnih strani Seo-Praktik.si, sem se odločil odgovoriti na to ali lahko dobro rangiranje spletne strani na prvo stran Googla, dosežemo brez backlinkov (s t.i. samo onsite seo). Vprašanje je bilo postavljeno v eni izmed angleško govorečih FB grup (SEO Signals), kjer pa je, začuda in proti mojim pričakovanjem, največ vprašanih odgovorilo z DA (139 da-jev napram 36 ne-jem in 13 odgovorom maybe – na dan 21.5.2018).

.

FB anketa: Ali je mogoče spletno stran rangirati brez backlinkov?

.

rangiranje spletne strani

.

Kdor bo do konca prebral prispevek, bo videl, da na rangiranje spletnih strani, vpliva več dejavnikov.
Da pa bi brez backlinkov rangirali na najtežje ključne besede, pa je (vsaj po mojem mnenju), nemogoče.

.

..

Naj najprej povem, da sem pred tem, ko sem sam začel z SEO optimizacijo (več: Kaj je SEO), (kar je drugi izraz za rangiranje spletne strani), to je bilo okrog leta 2014, eno mojo spletno stran (konkretno to: vgradneomare.eu), poskušal najprej rangirati “samo z vsebino” (z landing stranmi in blog zapisi) ter internim linkanjem blog zapisov med seboj, pa mi ni uspelo. Za rangiranje spletne strani (je vsaj po moji dosedanji izkušnji) potrebno dvoje:

.

rangiranje spletne strani

.

Prva stvar, ki sem jo opazil, ko sem podrobneje pogledal odgovore iz zgornje ankete, je ta, da se je med SEO strokovnjaki in njihovimi odgovori, vnela okrog rangiranja spletnih strani, debata predvsem o naslednjih treh točkah:

.

  • kako težka je ciljana ključna beseda, ki jo imamo namen rangirati
  • kakšna je konkurenca na ključni besedi (v glavnem seo difficulty, nekateri pa omenjajo tudi ppc difficulty)
  • nekaj pa si jih v debati različno razlaga tudi sam termin “rangiranje”

.

Če grem, po zgornjih točkah “od zadaj naprej”, si preberite najprej razlago o različnem pojmovanju samega izraza “rangiranje spletnih strani”.

.

Razlika med rangiranjem in indeksiranjem spletne strani

.

Eni si pod izrazom rangiranje spletnih strani, v bistvu predstavljajo indeksiranje spletne strani.

.
Te (z napačnim izrazom “rangiranje”) v bistvu zanima zakaj se ali pa zakaj se ne njihova spletna stran, sploh pojavi v Googlu. Te v bistvu sploh ne zanima pozicija spletne strani (ki je dejansko drug izraz za “rangiranje spletnih strani”), v primerjavi s pozicijo drugih spletnih strani (t.i. SERP, priporočam: Kaj je SERP)).

.

Ti, v bistvu (v zgornji anketi), sprašujejo ali je mogoče neko spletno stran INDEKSIRATI, NE RANGIRATI, brez backlinkov.

.

In odgovor na to je seveda DA….

.

To najhitreje in najbolj enostavno naredimo tako, da v Google vtipkamo “submit url to Google”:

.

submit url to google

.

Včasih je za nekatere submitane url-je zadoščalo 5 minut in je bila stran indeksirana, po zadnjih update-ih pa GOOGLE RAZLIČNE URL-JE INDEKSIRA RAZLIČNO HITRO.

.

Za nekatere url-je Google potrebuje 1 uro, za druge nekaj dni, za nekatere pa celo več kot teden.
Debato o tem lahko spremljate npr. tu in pa tu (Why is Google indexing my website so slowly?)

.

.

Druga pot do hitre indeksacije novega url-ja, brez submitanja url-ja v indeks, je tudi, da url objavimo na Google plus omrežju (vir: DigitalDoughnut – How Google Plus helps your SEO and online marketing).

.

Na članku (in na spodnji sliki) lahko vidite kako je avtorjev post (Steven Rich), objavljen na Google plusu, po dveh urah, pokazalo v Googlovem indeksu:

.

hitro indeksiranje url-jev
Opomba: Test hitrega indeksiranja strani s pomočjo Google plus je za “SEO razmere” že precej “star”, tako, da ni nujno, da ta metoda še drži. Sam je nisem testiral, uporabljam pa jo občasno.

.

V zvezi s tem, priporočam še:

.

Zelo enostavna razlaga o tem kako indeksirati spletno stran v Googlu,  je razložena tudi v videu Neil Patel-a:

.

.

Kako (posredno) na rangiranje spletne strani vpliva konkurenca

.

V bistvu je stvar preprosta.

.
Ker Google v svojem iskalniku, nikoli ne prikaže samo naše spletne strani (razen, če eksplicitno uporabimo iskalne izraze in poizvedbe za prikaze samo na naši strani), se naša spletna stran, med prikazi, vedno znajde še med ostalimi.

.

Na določene ključne besede, so konkurenčne strani, prikazane višje ali nižje v iskalniku.
Torej, posredno, ranking konkurence, vpliva tudi na naš ranking (če Google konkurenčno spletno stran prestavi višje v iskalniku, mora našo nižje in obratno – če Google našo spletno stran prestavi višje, mora konkurenčno prestaviti nižje).

.

Ker na konkurenčne spletne strani naj sami ne bi imeli vpliva, je torej edina logika, da prehitimo konkurenco, ta, da pač na svoji spletni strani, upoštevamo čim več dejavnikov, ki na rangiranje spletne strani, vplivajo (to je t.i. onsite SEO).

.

Priporočam:

.

  • How competitors can hurt your ranking and how you can stop them – SEOSitecheckup
  • 10 ways to analyze your competitors websites – SingleGrain

Rangiranje spletne strani glede na težavnost ključne besede

.

Različne ključne besede imajo (z različnimi orodji) izmerjeno različno težavnost.

.

Npr. KwFinder, težavnost ključnih besed meri z metriko KD (keyword difficulty).
Na spodnji sliki sem recimo pogledal težavnost ključne besede “notranja vrata”, na slovenskem Googlu.
Ta je 25:

.

.

Semrush npr. za isto ključno besedo (notranja vrata), težavnost meri v odstotkih:

.

težavnost ključne besede semrush

.

SerpStat težavnost ključnih besed meri po lestvici od 1 do 100.
Spodaj je slika težavnosti ključne besede “iphone” na Google.com trgu (vir: SerpStat)

.

težavnost ključne besede serpstat

.

seo nasvet

.
Ko raziskujete težavnost ključnih besed, vedno primerjajte hruške s hruškami (in jabolka z jabolki). To pomeni, da za primerjavo težavnosti različnih ključnih besed, uporabljate isto orodje (ker različni podatki med različnimi orodji, ne povedo nič).

.

Lahke ključne besede (imenovane tudi long tails oz. dolgorepe besede), je razmeroma lahko rangirati (ne indeksirati) tudi na najvišjih pozicijah v Googlu.

.

Razlog je v tem, ker je na njih malo konkurence (vir slike: Yoast)):

dolgorepe besede

.

Daljša, kot je ključna besedna zveza, bolj natančno lahko preko nje ugotovimo iskalčev namen.
Posledično lahko napišemo bolj ciljano vsebino za iskalca.

Spodaj si poglejte primer dolgorepe besedne zveze…

Npr. namesto notranja vrata (2 besedi), uporabniki Googla vtipkajo tudi 5 besedno zvezo ” notranja vrata in podboji cena”:

.

.

primer dolgorepe besede

.

Z vsebinami, optimiziranimi na lahke/daljše ključne besedne zveze, lahko rangiramo spletno stran (tudi na prva mesta v Googlu), brez backlinkov.

.

Za rangiranje spletne strani na težke ključne besede, je, zaradi konkurence, rangiranje spletne strani, brez backlinkanja in offsite SEO, (skoraj) nemogoče.

.

Kako rangirati spletno stran na težke ključne besede

.

Da bi rangirali  nek url spletne strani, na vrhnjih pozicijah v Googlu, obenem pa bi bila vsebina na tem url-ju optimizirana na težko ključno besedo, ni čisto nemogoče…

.

Če se lotimo priprave vsebine za težko ključno besedo NA PRAVILEN NAČIN, sicer to ne pomeni, da bomo rangirali s pripravljeno vsebino kar na prvi strani Googla, je pa, odvisno od konkurence, čisto mogoče, da bomo z dobro optimizirano SEO vsebino, prilezli na mesta pod 50 (ali celo med 20 in 30).

.

Takšno, onsite SEO ready vsebino, pa bomo kasnejez manj dela in stroškov (če damo gradnjo backlinkov outsourcat), v drugi fazi SEO kampanje, hitreje pripeljali na prvo stran Googla. (Po drugi strani, če je onsite SEO “zanič” (najpogostejši razlog je nerelevantna in neuporabna vsebina glede na iskano ključno besedo oz. iskalčev namen), se bomo z offsite SEO “zelo mučili”. In še takrat je rezultat vprašljiv)..

Pri onsite SEO moramo predvsem paziti na spodnje:

.

onsite seo

.

Grem, po točkah, od leve proti desni….
.

Kako graditi notranje povezave (internal links)

.

V večini blog zapisov na spletnih straneh, opazim, da so notranji linki, med sabo, postavljani “na pamet”.
Najmanj kar  bi morali, pa bi morali upoštevati spodnje:

.

  • ciljne url-je, ki jih želimo zaradi visokega iskalnega volumna, pripeljati na prvo stran Googla
  • ciljne url-je, preko katerih lovimo konverzije
  • ciljne url-je s katerimi gradimo z več zapisi določen tematski sklop (npr. rubriko v blogu)
  • pravilen izbor anchor teksta

.

Dobri SEO in vsebinski mojstri, seveda pri internem linkanju, upoštevajo vse štiri.

.

Priporočam še:

.

Kako izbrati ključne besede

.

Po, v času tega pisanja, že skoraj polnih sedmih letih, pisanja SEO člankov za boljše rangiranje spletne strani v Googlu in pisanja blogov na temo spletnega marketinga, sem se v zvezi s pravilnim izborom ključnih besed za nek blog zapis, dokopal do zasnove blog zapisa, ki jo predstavljam spodaj:

.

  1. za resnično kakovostno spletno vsebino (uporabno za obiskovalce mojih spletnih strani in SEO), izberem eno primarno ključno besedo in do 7 sekundarnih ključnih besed.
  2. odvisno od konkurence, ciljam na blog zapis, dolg med 2000 in 3500 besedami
  3. vsebino razdelim na poglavja (ki vključujejo sekundarne ključne besede in so označene z oznakami H2)
  4. vsako poglavje ima od 500 do 800 besed, nekaj zunanjih virov in zaključek v obliki CTA (download knjige, cenika, kataloga, primerov, možnost klica, ipd…)
  5. v vsebino vpnem najmanj en youtube vsebinsko soroden video (če nimam lastnega, je ta lahko od konkurence)
  6. v vsakem poglavju sta dodani najmanj dve sliki (s pravilnim alt tag označevanjem)

.

Kakovostna vsebina za blog, mora, vsaj po mojem mnenju, zasledovati 3 cilje:

.

  • po objavi mora biti rangirana visoko (ker nima nobenega smisla pripravljati vsebino, za katero se kasneje izkaže, da rangira na osmi strani Googla)
  • zraven uporabnosti, mora biti cilj vsebine tudi doseči konverzijo (ki se jo meri, npr. z Google analitiko)
  • vsebina mora biti pisana na podlagi analize ključnih besed (ker nima nobenega smisla pisati na ključno besedo, ki je v Google ne vtipka nihče)

.

Zelo dober video o zasnovi blog zapisov za boljše rangiranje spletne strani in kako se lotiti izbora ključnih besed, si lahko pogledate spodaj:

.

.

Kako sestaviti meta opise

.

Zapisano enostavno, mora biti meta opis preprosto sinhroniziran z iskalčevim namenom.

.

To pa npr.  pomeni, da na iskane fraze, kjer uporabniki pričakujejo povabilo k ogledu izdelkov, ne pišemo meta opisa kot pri blogu.
Ali, da bi meta opis, ki ga uporabimo kot povabilo k branju bloga, uporabili npr. pri opisu produktov.

.

Najlažje in najhitreje “uganete” primerne meta opise, tako, da ključno besedo vpišete v Google in preprosto pogledate meta opise vaših konkurentov (lahko tudi v plačljivih oglasih).

.

Poglejte spodnji primer meta opisov za npr. ključno besedno zvezo “klubske mizice”

.

meta opisi
Na NAKUPNO ključno besedo je META OPIS napisan v obliki OGLASA, na INFORMATIVNO ključno besedo, pišemo META OPIS v obliki POVABILA K BRANJU ZGODBE.

.

Manj znani faktorji, ki vplivajo na rangiranje spletne strani

.

CTR (click through rate)

.

V najrazličnejših SEO grupah na FB-ju boste sigurno naleteli na tiste, ki pravijo, da CTR vpliva na rangiranje spletne strani. In pa na tiste, ki pravijo, da ne.

Wordstream je v svoji raziskavi primerjal povezavo med CTR-jem in organskimi pozicijami spletne strani, tako za long tail besede, kot tudi generične, težke besede:

.

vpliv ctr na rangiranje spletne strani
Po tej raziskavi, sta višji CTR in višja pozicija spletne strani na Googlu, povezana. Ostaja samo vprašanje vzročnosti… Ali je CTR višji, ker so organske pozicije višje ali obratno: So organske pozicije višje zato, ker je višji CTR?

.

Zaradi SEO raziskave, ki jo je Searchmetrics naredil že davnega leta 2014, se je debata o tem ali je CTR faktor rangiranja spletnih strani ali ne, poglobila še bolj, a kdor je podrobno prebral njihovo raziskavo, lahko vidi, da je to raziskavo Searchmetrics samo uporabil za to, da je opisal razlike med različnimi faktorji (ne potrjuje pa tudi ta raziskava, podobno kot Wordstreamova, vzročno posledične povezave kaj povzroča kaj: CTR višje rangiranje spletne strani ali višja pozicija, višji CTR.

.

faktor rangiranja spletnih strani

.

Keylime spletna stran se je proučevanja povezave med CTR-jem in rangiranjem spletne strani, lotila, še s povezavo v odvisnosti od iskalnega niza. Njihova študija (The value of click through rate data) pravi, da “there is no such thing as na “average” click through rate for each ranking position”.

.

rangiranje spletnih strani študija

.

seo nasvet

.
Ne glede na to, na katero stran se postavite (k zagovornikom povezanosti med CTR-jem in rangiranjem spletne strani ali tistim, ki so proti), sigurno drži, da CTR želite imeti MAKSIMALNO DOBERKer to enostavno pomeni, da več ljudi klikne na vašo spletno stran. Če pa BI ali BO ali pa celo pomeni, da JE zaradi tega spletna stran rangirana v Googlu višje, pa je to samo še dodaten plus.

.

V dodatno raziskovanje še priporočam:

.

.

Mobile friendly pages

.

Še bolj kot zgornje raziskave, so raziskave in študije o vplivu mobilne spletne strani, na rangiranje spletne strani, razdelile stroko.

.

O povezavi med mobile friendly stranjo in njenem vplivu na rangiranje spletne strani, pišejo praktično vsi največji SEO influencerji (stroka: npr. Moz) in celo, ker je to tako vroča tema, novičarski portali (Forbes, Bussinesnewsdaily, itd…)

.
Že leta 2015 so na MarketingCharts objavili raziskavo o tem kaj bodo v prihodnosti najbolj pomembni faktorji rangiranja spletnih strani. Že takrat je 150 vprašanih SEO ekspertov, “mobile friendliness” uvrstilo na prvo mesto:

.

vpliv mobilnih strani na rangiranje

.

.

seo nasvet

Isto kot pri ugotavljanju povezave med CTR in organskimi pozicijami spletne strani, tudi tu nima nobenega smisla preveč časa izgubljati s tem, da ugotovite ali povezava med mobile readyness spletnimi stranmi in višjim rangiranjem strani, obstaja ali ne.

.

Vsakemu je iz prakse in vsakodnevne uporabe telefonov jasno, da je spletna stran bolj berljiva, lepša in bolj uporabna, če je izdelana (tudi) za mobilne naprave.
In to je vse….

.
.
Vaša spletna stran MORA biti mobile ready.
Kako pa to vpliva na rangiranje spletne strani, pa naj raziskujejo drugi.

.

Še: čeprav je že malo stara raziskava, si poglejte to raziskavo Stone Temple, ki je ugotovila kar skoraj 50% padec mobilnim napravam neprijaznih url-jev v pozicijah na spletni strani.

.

Zunanje povezave (external links)

.

Ena najbolj “osovraženih” in “najtežje sprejetih stvari”, ko sam optimiziram spletno stran (za druge), je vnos zunanjih povezav v vsebine na blogih strank.
Večini lastnikov spletnih strani ni razumljivo zakaj bi na lastni spletni strani in v svojih blog zapisih, s povezavami kazali na druge spletne strani (in jim s tem delali reklamo).

.

A številne SEO študije dokazujejo, da tudi zunanje raziskave vplivajo na rangiranje spletne strani:

.

.

vpliv zunanjih povezav na rangiranje
Vir slike: Moz

.

Zunanje povezave predstavljajo soseščino s katero želimo biti z našo spletno stranjo v povezavi. Zato se, logično, ne bomo iz naše spletne strani, povezovali s spam in cheap spletnimi stranmi, ambicijo, da pa kažemo na avtoritativne in zaupanja vredne vire in strani drugih, pa moramo imeti.

SEO stroka se sicer tudi pri tem kako gradimo zunanje povezave, ne strinja v celoti (saj se v ničemer ne :)), a o tem, v kateri izmed drugih blog objav.