Tisti, ki ste na spletnih straneh zadolženi za izboljšanje prodaje, boste v spodnjem zapisu našli 4 praktične/izkustvene in preverjeno delujoče napotke o tem kako izboljšate prodajo iz svoje spletne strani. Brez, da morate zato, poseči po računalniškem “čaranju”, dizajnerjih in klicati prodajne guruje.
Vse spodaj opisane primere, uporabljam na svojih spletnih straneh (MatijaZajšek.com, Optimizacija spletnih strani SEO-Praktik.si,..), tudi sam.
Dostikrat jih predlagam tudi mojim strankam, s tem, da jih morajo nekatere, včasih, glede na branžo v kateri nastopajo, prilagoditi.
Spodnji nasveti za izboljšanje prodaje preko interneta so enostavni in hitro jih je mogoče realizirati.
Za dva ali tri, ki jih boste prebrali spodaj, pa zatrdim, da sem z njimi, svoje cilje povečal tudi za 100% in več.
Kazalo
- Preko interneta raje prodajajte dražje izdelke in storitve
- Pot do prodajnih ciljev na spletni strani skrajšajte na največ 3 klike
- Za povečanje prodaje iz spletne strani naredite slike na blogu klikabilne (v spletno trgovino)
- Izboljšanje spletne prodaje z izboljšanjem klikov (in uvrstitev) na prikaze v Googlu
Preko interneta raje prodajajte dražje izdelke in storitve
Vem, da je na začetku spletne poti, drage produkte, težje, samozavestno in z visoko ceno, postaviti na trg.
In, vem (saj tudi sam berem nasvete drugih), da boste na internetu našli celo goro nasvetov o tem kako prodajajte čim cenejše izdelke (zaradi tega, ker je konkurence na internetu vedno več).
Dosti “prodajnih gurujev” glede izboljšanja prodaje predlaga tudi, da ceno izdelkom na začetku spustite in kasneje, z drugo ali tretjo prodajo, prodate več.
Sam ne delam (več) tako.
Čeprav sem v svojem začetku tudi ponujal brezplačne storitve in storitve za 50 € na mesec.
Zdaj zagovarjam samozavestno prodajo dražjih artiklov (in storitev).
Ker je potrebnega dela, če prodajamo neko poceni stvar ali nek drag produkt, ENAKO.
Poleg tega pa se nekatere poceni produkte in storitve preko interneta, sploh ne splača tržiti.
Spodaj si poglejte prvi primer kar iz moje spletne prakse (izpred kakšnih dveh ali treh let)….
Na eni internetni strani smo prodajali Chia semena. Katerih povprečna prodajna cena je bila cca. 2€, provizija za prodajo pa je znašala 15%, torej 0,3€ za prodan kos.
Četudi ključno besedo “Chia semena” na Googlu, vsak mesec vtipka 1.900 ljudi (kar je višina iskalnega volumna, ki “premami v napad” sigurno 3/4 SEO mojstrov), je matematika ali se Chia semena splača prodajati čez internet (po organski SEO poti), preprosta:
- Pričakovanih ogledov spletne strani, če bi s ključno besedo Chia semena dosegli prvo pozicijo na Googlu, bi bilo 577.
- Četudi bi bila konverzija 50% (kar je čista znanstvena fantastika in utopija), bi to pomenilo 288 nakupov oz. 577€ prihodkov in 86,55 € zaslužka.
- Offsite seo aktivnosti, ob SEO difficulty 26 (spodnja slika), bi vzele najmanj 1800€ za 6 mesecev (če bi bila spletna trgovina stara nad eno leto), sicer pa še več.
- Zato bi bili, BREZ onsite SEO popravkov in sploh BREZ kreacije kakršnekoli podporne onsite SEO vsebine, v tem primeru, v dobrih 1700€ minusa.
Ali zapisano pomeni, da se izdelkov kot so npr. chia semena, na internetu ne splača prodajati? Seveda ne. Splača se jih prodajati (in v SERPIH ključno besedo “chia semena” dvigovati višje) v paketu z drugimi, sorodnimi, komplementarnimi izdelki, ipd…. Ne pa samostojno, ker od prodaje zgolj Chia semen preko interneta, PREŽIVI KVEČJEMU KAK VELETRGOVEC (kateremu drugi naročajo preko interneta).
Zdaj si poglejte drugi primer….
Ključno besedno zvezo “leseni nadstreški” vtipka, na mesečni ravni, na slovenskem Googlu, cca. 390 uporabnikov Googla. Kar je 4,1 krat manj kot besedno zvezo “Chia semena”:
A, ker je prodajna cena izdelave, montaže in postavitve lesenega nadstreška bistveno večja od cene Chia semen, tudi 4 krat manjši iskalni volumen, opravičuje stroške za optimizacijo spletne strani, z namenom, da ta, na ključno besedno zvezo “leseni nadstreški”, nekoč v prihodnosti, prileze na prvo stran Googla.
Če se cena izdelave in montaže lesenih nadstreškov začne pri slabem tisočaku, je logično, da eden ali že dva prodana na mesec, upravičita SEO kampanjo (btw: ne bom pozabil, da smo, ko smo na eni izmed mojih strani, začeli s prodajo lesenih nadstreškov preko interneta, prvi realizirani leseni nadstrešek prodali za nekaj malega nad 7600€ v Litijo).
Še: ob podobnem predvidevanju kot v prvem primeru, si lahko spletna stran, ki rangira na prvi strani Googla, na prvem mestu, za ključno besedno zvezo “leseni nadstreški” obeta kar 145 klikov (slika spodaj), pri upoštevanju iste konverzije kot v prvem primeru, pa to pomeni cca. 72 prejetih povpraševanj (mi smo jih, takrat, ko smo napadali to besedno zvezo, v povprečju na mesec, ujeli med 30 in 40).
Dva, tako različna primera, sem prikazal zato, da razložim, da NI NEPOMEMBNO, pred zastavitvijo spletne prodaje, imeti pred očmi samo visoke iskalne volumne posameznih ključnih besed, ampak tudi povprečno ceno produktov in predvsem MARŽO, ki jo za svoje produkte in storitve dosegate.
Na tak način, boste bistveno lažje upravičili svoje spletne prodajne aktivnosti, pa tudi investicija v vse delo za računalnikom, bo povrnjena bistveno prej.
K temu priporočam še ogled primerov prodajnih strategij, ker je, čisto iz praktičnega vidika, bolje več časa najprej vložiti v načrt prodaje, šele nato pa skočiti v vodo.
Pot do prodajnih ciljev na spletni strani skrajšajte na največ 3 klike
Eden izmed najbolj pogostih razlogov, da spletna stran ne dosega prodajnih/konverzijskih ciljev, je, da je pot do prodajnega cilja na spletni strani, preprosto predolga.
Spodnja raziskava (Wolfgangdigital.com) je raziskovala povezavo med dolžino poti spletnega obiskovalca (merjeno v klikih) in nakupom na spletni strani in ugotovila. da je že med tem ali obiskovalec pride do produkta (oz. storitve) na spletni strani z enim klikom ali dvema, 100% razlika v konverziji.
Še pol manj obiskovalcev spletne strani opravi nakup, če do spletnega nakupa, potrebujejo 3 klike:
Če je idealna pot spletnega obiskovalca, do nakupa v spletni trgovini, vhodna stran/kategorija izdelkov/produkt, naj bo največ 3 klike dolga pot zasnovana tudi za druge konverzijske cilje (npr. zajem e naslovov iz vsebin iz bloga, zasledovanje SERP ciljev,…)
V Google analitiki so za spremljanje poti obiskovalcev do konverzije, na voljo 3 poročila. Ta 3 poročila (najpogostejše poti konverzij, časovni zamik, dolžina poti spletnih obiskovalcev) pomagajo analizirati poti konverzij in služijo zato, da razumemo, kako različni kanali vplivajo na pot konverzije ter kako dolgo traja, da ljudje opravijo nakup oz. konvertirajo v želen cilj. Pozor: poročilo o časovnem zamiku šteje število dni od prve seje uporabnika do konverzije. Nekateri uporabniki storitve Analytics primerjajo poročilo o časovnem zamiku s poročilom E-trgovina > čas za nakup, ki šteje število dni od prve napotitve oglaševalske akcije do konverzije. Glede na različna izhodišča za ta časovna obdobja se te dve poročili NE UJEMATA. V zvezi z izboljševanjem konverzij spletnih strani, sem na osebni spletni strani, objavil Vodnik za izboljšanje učinkovitosti spletnih strani.
Za povečanje prodaje iz spletne strani naredite slike na blogu klikabilne (v spletno trgovino)
Če želimo preko interneta prodati več, moramo elemente spletne strani, ki so najbolj opazni, izkoristiti za to, da peljejo obiskovalce v trgovino.
Večina blogov, ki se ustvarja ob bok spletnim trgovinam, vsebuje povezave v spletno trgovino v samih tekstih blog vsebin, slike v blog vsebinah, pa so, kjer “prišepetuje” kak SEO strokovnjak, kvečjemu opremljene z nazivi, alt tagi in nadomestnim besedilom (za potrebe SEO).
A slike so, takoj za glavnim naslovom (h1) in naslovi poglavij (h2, itd…), tretji najbolj opazen element v spletnih vsebinah.
Zakaj torej ne bi bile klikabilne in vodile bralce bloga v trgovino?
Namen bloganja je, vsaj na podjetniških in komercialnih spletnih straneh, pritegovati spletni promet najprej na spletno stran, nato pa te obiskovalce, čimprej “pretočiti” k policam v spletni trgovini (ali k ponudbi na landing straneh).
Slike v blog zapisih naj bodo unikatne že zaradi SEO razlogov (priporočam Optimizacija slik za SEO), sicer pa naj ne bodo nametane po vsebini, samo zato, ker SEO “zahteva” umestitev slik v vsebino. Slike so element pritegovanja (že zaradi tega, ker so slike in ne besede). Ker so hitro opazne, jih vnovčite tako, da klik nanje pelje v trgovino.
Boljša prodaja preko interneta je odvisna tudi od lokacije slik in kontaktnih form…
- če slike (in kontaktne forme) postavimo v vsebini (na blogu) prehitro, smo “posiljivi”. Obiskovalci niti ne konzumirajo vsebin, ki smo jim jih pripravili in že jih “posiljujemo” s “povabilom” v trgovino.
- če kontaktne forme in slike postavimo prepozno, obiskovalci do njih ne bodo prišli, ker je mogoče naša zgodba, preveč dolgočasna.
- če nasploh, ob bok spletni zgodbi, postavimo napačne/neopazne/neprivlačne/površne/neunikatne kontaktne forme in slike, bodo obiskovalci naše pozive preskočili.
Poglejte si spodaj razliko v konverziji, med dvema identičnima spletnima stranema, le da je v primeru A, obrazec za oddajo kontakta, postavljen POD VSEBINO, NE PA OB NJEN BOK (vir Eye tracking Studies – Neil Patel).
Razlika v konverziji je čez 300%:
Izboljšanje spletne prodaje z izboljšanjem klikov (in uvrstitev) na prikaze v Googlu
Spodnji postopek je eden najlažjih in najhitrejših pravzaprav za izboljšanje prodaje preko interneta.
V Google search konzoli preprosto najprej preverite, kateri prikazi v Googlu, se, za vam pomembne ključne besede, prikazujejo na drugi ali tretji strani Googla. Hkrati pa dosegajo že nekaj klikov (kljub temu, da niso na prvi Googlovi strani).
Po eni strani, so to prikazi, ki jim Google, očitno že “dovolj zaupa”, da jih je brez nekega, posebnega upoštevanja kako optimizirati spletno stran, uvrstil na drugo ali tretjo stran, hkrati pa so to prikazi, ki očitno, kljub temu, da niso na prvi strani Googla, nekaj klikov vseeno pritegnejo.
Če te prikaze, samo malenkost boljše onsite optimizirate, jim boste zvišali uvrstitev v Googlu. Že iz tega naslova, bo klikov na prikaze več.
Če pa tem prikazom, spemenite še SEO naslov in meta opis v nekaj marketinško oz. prodajno bolj privlačnega, pa boste izboljšali še število klikov na te prikaze (click through rate oz. CTR). S tem pa spet izboljšate svojo prodajo preko Googla.
Dobro poglejte spodnji primer (iz prakse):
Za eno izmed spletnih trgovin, s katerimi sodelujemo, smo za ključno besedo “bunde za otroke” (ki ima mesečno 70 iskanj na slovenskem Googlu) odkrili, da se njihova kategorija bund/jakn v spletni trgovini, v zadnjih 3 mesecih, v povprečju nahaja na 8,1 poziciji na Googlu (spodnja slika).
20% spletnih uporabnikov klikne na prikaz, kljub temu, da prikaz ni med prvimi na prvi strani Googla:
Trenuten prikaz v Googlu (na katerega, kljub povprečni osmi poziciji klikne kar 20% obiskovalcev), je tak (naslov spletne trgovine je namensko zamegljen):
- Seo naslov (modre črke) je predolg (zato ga Google na desni, odreže) in ne vsebuje ključne besede (bunde za otroke)
- Meta opis (sive črke) bi najbrž tudi lahko bil spisan marketinško bolj privlačno (zraven vključene ključne besede “bunde za otroke” in ohranjene ključne besede “jakne”, bi lahko namesto poziva “vstopite”, uporabili “ugodne cene”, “super ponudba”, “akcijske cene”, “nori popusti”,….. (btw: zgornji meta opis je pa, po drugi strani, enkraten za optimizacijo vhodne spletne strani (home page spletne trgovine – kar je opisano in razloženo v tem primeru. To, da je Google v prikazanem primeru, vzel zgornji meta opis (ki je vzet iz optimiziranja vhodne spletne spletne strani), je samo dokaz, da aktualen meta opis na kategoriji, ni optimalen (in pač Google vzame nekaj, kar ocenjuje za bolj aktualno/relevantno/ustrezno).
Opisana metoda, kako se “na hitro” poveča prodaja preko interneta, je vključena v praktično vsako prodajno strategijo, ki jo pripravljamo, zato, ker, po eni strani, predstavlja NAJHITREJŠO pot do organskega izboljšanja prodaje, po drugi strani, pa z vsakim optimiziranjem posameznega url naslova, spletno trgovino oz. spletno stran, SEO optimiziramo in “čistimo” kot celoto.