Pristajalna stran [Kaj je & kako jo narediti prodajno učinkovito]

Kaj je pristajalna stran

Pristajalna stran (t.i. landing page) je stran/podstran na internetni strani, na katero obiskovalec “pristane”.

Po domače: Isto kot pri “pristajanju aviona” rečemo, da je pristanek dober, če se letalo po prvem stiku s pristajalno stezo več ne odbija ali celo “polomi”, velja, da je učinkovita pristajalna stran tista, ki od čim višjega števila “pristalih” obiskovalcev na stran, doseže želeno akcijo (npr. oddajo povpraševanja). Ne pa, da se obiskovalci pristajalne strani, od nje odbijejo (nazaj na Google ali druge podstrani).

Da bi lahko spremljali ali je neka pristajalna stran učinkovita, potrebujete definiran cilj pristajalne strani in orodja (npr. Google analitiko), s katerimi boste merili kako je vaša pristajalna stran, učinkovita.

Elementi učinkovite pristajalne strani

Učinkovitost pristajalne strani oz. vedno višja konverzija pristajalne strani je odvisna od ogromno faktorjev.

Ker pa je verjetnost (ponavadi pri vsaki stvari, v kateri je “v igri ogromno faktorjev”), da vam nekdo prodaja buče, visoka, boste, kot boste videli spodaj, dostikrat prišli do učinkovite pristajalne strani s preprosto kmečko logiko.

Preprosta navigacija po strani

Za čim višje konverzije na pristajalnih straneh, poskrbite, da je navigacija po pristajalni strani, čim manj zapletena.
Preprosto pravilo učinkovite navigacije pristajalne strani je, da v zgodbi, obiskovalcem strani, ne ponudite nobenega drugega “izhoda”, kot klik na CTA gumb.
Na pristajalno spletno stran ne sodijo povezave do virov, vaših drugih zapisov, na vstopno stran. Tudi povezava na kontaktno stran ne (ker je cilj pristajalne strani ta, da obiskovalec na njej izvede želeno akcijo).

Dobra in smiselna raba barv

Dajmo s famo okrog NAJBOLJŠE BARVE za najboljšo KONVERZIJO pristajalnih strani, enkrat za vselej….

Smiselna raba barv na pristajalni strani je sicer res tista, ki upošteva to kdo je ciljna publika, na katero pristajalna stran targetira.
Po študiji Anatomy of an effective landing page, vir 2, so najbolj primerne barve za pristajalne strani, katerih cilj je ženska populacija, modra, vijolična in zelena. Za pretežno na moško populacijo targetirana pristajalna stran, vključuje modro, zeleno in črno.
Spodnja študija konverzij glede na modro vs. oranžno barvo (vir 3) je npr. pokazala, da je bilo klikov na modri gumb 9% več kot klikov na oranžni gumb:

pristajalna stran izbira barv

A pozor…

NAMIG ZA FREELANCERSKE, MAJHNE IN SREDNJE VELIKE SPLETNE STRANI: Od razmišljanja in branja študij o tem, katere barve bi bile najbolj učinkovite za vašo pristajalno stran, se vam lahko “zmeša”. Lahko se zgodi, da boste samo za “tuhtanje” o pravih barvah porabili dneve in mesece razprav z drugimi in samim sabo :). Če imate malo spletno stran ali, če ste na začetku svoje spletne poti, NE KOMPLICIRAJTE, ker je itak vaš vzorec obiskovalcev majhen oz. ničen. Postavite čimprej stran, izberite barve in hop na lov za pritegovanjem obiskovalcev. S testiranjem in iskanjem pravih barv se boste “ubadali”, ko bo enkrat stran imela vsaj soliden, redni dotok, večjega števila obiskovalcev. Za veeeliko večino majhnih in srednje velikih spletnih strani, pridete do boljših konverzij z zdravo kmečko logiko (in ne nujno, fancy, šmancy, dragim A/B testiranjem!!!. Vir 3: Why you should be skeptical of button color case studies

Pritegujoča ponudba

Zgodba/ponudba na pristajalni strani naj bo kratka.
Besedilo naj jasno izraža korist, ki jo obiskovalec dobi s ponudbo.
Korist naj bo predstavljena kot unikatna/edinstvena.

Pokažem primer….

pristajalna stran ponudba
Ponudba v dveh stavkih: Optimizacija spletnih strani (kot jo ponuja nešteto drugih) + (unikatno) SEO mentorstvo, da naše stranke optimizacijo svojih strani, v bodoče izvajajo same.

NAMIG: Vaše storitve oz. produkta ne ponujate samo vi. Zakaj bi se obiskovalec pristajalne strani odločil za vas, če ponujate isto kot vsi ostali?

V izvedbo akcije (proti CTA gumbu) orientirana vsebina

Zgodba pristajalne strani naj obiskovalca, po pristanku na strani, vodi do izvedbe naslednjega koraka. To je, da klikne na gumb CTA (call to action).
Če samo naštejete koristi, ki jih obiskovalcem vaših strani, prinašajo vaše storitve in produkti, sramežljivo pa pozovete k oddaji zanimanja za vašo ponudbo, ne pričakujte dobrih konverzij. Samozavest prodaja!!!

Zgodba naj bo takšna, da jo lahko obiskovalec hitro skenira/preleti

Nihče nima štiri leta časa, da prebira in “razvozlava/ugiba” kaj točno ponujate.
V dveh stavkih (z večjimi fonti kot ostala vsebina) mora obiskovalec razumeti kaj ponujate in kako mu to koristi za njegove potrebe. Amen.

Seo optimizirana vsebina

SEO optimizirana vsebina na pristajalni strani ima za posledico, da je bolj opazna v Googlu (ker Google pač višje v iskalniku uvršča vsebine na katerih je spletna optimizacija izvedena bolje).
Če vaša pristajalna stran ni optimizirana za SEO, ni vidna. Lahko upoštevate vse ostale elemente na pristajalni strani v “nulo”, ampak, če na pristajalno stran nihče ne pristaja, konverzija ne more biti dobra.

Vsebina naj bo optimizirana za pogled na mobilnih napravah

Obisk spletnih strani iz mobilnih naprav je napram obisku strani iz namiznih naprav, vodilen:

obisk strani trend naprave
Vir: StatsCounter (vir 5)


Pristajalna stran naj bo zato izdelana tako, da prvenstveno “lovi” konverzije čez mobilni prikaz.
Če je vsebina na pristajalni strani napisana tako, da bralec celo ponudbo prebere le tako, da ekran na telefonu premika levo in desno (ne samo dol in gor), konverzije ne bo!

Slike

Slika pove več kot 1000 besed.

Nekatere marketinške študije dokazujejo, da resnične slike avtorjev (ne avatarji, gravatarji, ipd…) spletne strani, vodij prodaj in direktorjev oz. vseh, ki nagovarjajo obiskovalce na pristajalni strani, za 50% izboljšajo konverzijo, kot če uporabljamo na pristajalni strani “zakupljene slike” simpatičnih in nasmejanih fotomodelov (vir 4).

Video

Video na pristajalni strani prispeva k dvigu konverzije, samo, če predstavi korist v praksi.
Na pristajalno spletno stran ne sodi predstavitveni video, ker je cilj pristajalne spletne strani, da obiskovalca, ki smo ga z vsebinami na strani, že animirali, prepriča, da je naša ponudba najboljša možna rešitev, zanj.

Pričevanja strank

Pričevanja strank in reference so tako močen faktor izboljšanja učinkovitosti pristajalne strani, da so praktično “obvezni” element vsake pristajalne strani.
Žal pa ni malo spletnih strani, ki reference in pričevanja svojih strank, opremijo tako nerodno, da te prej škodijo kot izboljšujejo konverzije.

Izmišljena imena strank in celo izmišljene/skopirane slike obrazov strank, ubijajo konverzije.
Tudi, če so med vašimi strankami samo izjave vaših tesnih poslovnih partnerjev in oseb, za katere je skoraj nemogoče, da bi te oddale izjavo za vašo komercialno dejavnost (npr. politiki, super ekstra celebrities, itd..), pozabite na konverzijo.

Pri pričevanjih resničnih strank njihove izjave poskušajte usmeriti tako, da izrazijo konkretno korist, ki so jo dobili z vami.

Elementi zaupanja

Elementi zaupanja pristajalne strani so npr. slike logotipov podjetij s katerimi sodelujete ali ste sodelovali, logotipi podjetij in organizacij ter medijev, s katerimi sodelujete ali ste sodelovali in tudi certifikati kakovosti.

Kontaktne informacije

Kontaktne informacije na pristajalnih straneh naj bodo vidne na veliko.
Vključite Googlov zemljevid lokacije vašega podjetja.

Gumbi za deljenje za družabna omrežja

Všečki, število komentiranj in drugi odzivi na družabnih omrežjih so t.i. social proof – dokaz, da ste živo bitje, da obstajate in, da ste aktivni.
Brez dokaza, da “delujete” ali ste vsaj prisotni na enem ali dveh družabnih omrežjih, se lahko obiskovalec vpraša čemu vas ni npr. na Facebooku, Instagramu ali LinkedIn-u. In lahko začne dvomiti v resnično vrednost vaše ponudbe, izjav in dela.

NAMIG: Za “one man band” in ponudnike malih podjetij, udeležba na preveč socialnih omrežjih, kot social proof, lahko deluje “kontra”. Večina, koliko toliko” veščih interneta, zelo dobro ve, da biti prisoten na vseh mogočih omrežjih, pomeni ooooogromno investicijo časa. In človek se lahko hitro vpraša ali je proaktivna udeležba na žnj omrežjih, resnična ali ne.

Jasen poziv k akciji (CTA – call to action)

Poziv k dejanju/akciji obiskovalca naj bo del zgodbe pristajalne strani.
Dober CTA je LOGIČNA POSLEDICA zgodbe in ni nevsiljivo “posiljevanje” z gumbom “klikni tu”, še preden obiskovalec pristajalne strani sploh razume kaj stran ponuja.
Poskrbite za ustrezen tok obiskovalcev po pristajalni strani.
Če ste že vložili pozornost na ustrezen prodajni lijak obiskovalcev po celotni strani, pazite, da tudi na pristajalni strani, tok obiskovalcev pelje do CTA gumba (ne pa, da je CTA “po defaultu” nekje above the fold).

CTA naj bo preprost in NE KOMPLICIRAJTE z njim:

pristajalna stran CTA
Vir (1)

Viri:

1 – Kim Scaravelli
2 – The anatomy of an effective landing page
3 – Website testing
4 – 15 tips to help you create an effective landing page
5 – StatsCounter

Vodja ekipe na Seo-Praktik.si.
Osebna spletna stran: Matija Zajšek.com.