Predgovor
Everybody knows I love Google 😍 and SEO.
Spodaj sem se lotil raziskovanja tega kaj Google pravi o t.i. povezovalnih shemah (Link Schemes). Ob bok Googlovim razlagam sem postavil vprašanja, ki si jih postavljam sam (in cela gora SEO skupnosti ter strokovnjakov, ki jih pri svojem delu spremljam).
Za tiste, ki “ljubite” raziskovanje podrobnosti in detajlov v svetu spletne optimizacije, sem v spodnjem zapisu, Googlovo razlago o povezovalnih shemah, “raztrgal” od stavka do stavka, posebej.
K vsaki razlagi sem dopisal lastna vprašanja in pomisleke, sicer pa tudi vprašanja in pomisleke marsikaterega SEO strokovnjaka, ki ga pri svojem delu, redno spremljam.
Kje najdete Googlova pravila o prepovedanih metodah gradnje povratnih povezav
V dokumentaciji na Google Search Central (1) je v zavihku Advanced SEO, pod rubriko Quality Guidelines, poglavje, ki se nanaša na t.i. Link schemes (t.j. povezovalne sheme), ki jih Google ne dovoljuje kot prakse pri gradnji backlinkov za vaše spletne strani.
Kaj pravi Google, da so povezovalne sheme
Vsaka povezava, ki je ustvarjena za to, da manipulira t.i. PageRank (2) oz. uvrščenost spletne strani na Googlu, je lahko smatrana za del povezovalne sheme in lahko predstavlja kršitev Googlovih pravil za upravljalce spletnih strani (Google Webmaster Guidelines, (3))
Spodaj so navedeni primeri povezovalnih shem, ki lahko negativno vplivajo na uvrstitev vaših spletnih strani na Googlu.
Zraven so napisana vprašanja in pogosti pomisleki zaradi katerih je okrog povezovalnih shem toliko nejasnosti v SEO skupnosti o tem kaj je prav in kaj ni…
Googlova razlaga kaj spada k prepovedanim praksam na področju povezovalnih shem
Vprašanja in pomisleki po posameznih razlagah
- izmenjava denarja za povezave oz. objave, ki vključujejo povezave
- kako Google ve ali je nekdo plačal za določeno objavo (npr. na roke)?
- izmenjava blaga ali storitev za povezave
- kako Google ve, da je ena oseba prejela izdelek in o njem pisala in druga oseba pisala o izdelku, ki ga ni prejela? Kako Google nadzoruje kompenzacije med podjetji?
- podarjanje produktov v zameno za pisanje o njih (ki vključuje povezave)
- kako Google ve kdo je komu podaril kak izdelek? Kaj se zgodi, če svoji ženi (ki ima svojo spletno stran) podarim mojo storitev izvajanja optimizacije njene spletne strani? Ali se moram zato ločiti 😁?
- pretirana izmenjava linkov (jaz tebi, ti meni) ali izmenjava linkov s partnerskimi stranmi izključno za medsebojno linkanje
- kaj pomeni “izključno” medsebojno linkanje? Ali je izključno medsebojno linkanje, če sva poslovna partnerja oba na najino sodelovanje ponosna in zato izmenjava povezavi?
- masovno objavljanje člankov ali gostujočih člankov s povratnimi povezavami, ki vsebujejo targetirane ključne besede (anchor tekste)
- kdaj se objavljanje člankov šteje za masovno?
- ali je mogoče izvajati masovno izvajanje SEO člankov ali gostujočih člankov brez natančno targetiranih anchor tekstov (oz. ali se naj ti izmenjujejo)
- uporaba avtomatiziranih programov za kreiranje linkov na vaše spletne strani
- kako Google ve ali je povratna povezava zgrajena “ročno” ali s pomočjo plugina
- zahteva po povratni povezavi na podlagi pogojev poslovanja oz. pogodbe o sodelovanju, pri kateri partner, ki objavi povezavo, nima vpliva o povezavi dodati ocene
- ali to pomeni, da lahko gradnjo povratnih povezav vkomponiramo v pogodbena razmerja, v kolikor objavljalcu povezave omogočimo njeno ocenitev?
Dodatno lahko h kršenju pravil pri gradnji povratnih povezav, Google uvrsti tudi povezave, ki niso uredniške narave in niso potrjene iz strani urednika spletne strani na kateri so objavljene.
Sem spadajo:
- tekstovni oglasi, ki prenašajo PageRank
- oglasi za katero je prejeto plačilo za objavo članka, ki vsebuje povratno povezavo (PR članki)
- povezave, ki vsebujejo optimizirane anchor tekste
- nizko kakovostne spletne strani s seznami spletnih strani (t.i. directory listings)
- povezave, skrite v widgetih in pluginih
- široko distribuirane povezave v footerjih spletnih strani
- povezave iz forumov in komentarjev na blogih z optimiziranimi anchorji (npr. v podpisih)
SKLEP RAZISKOVANJA: Tisti, ki se redno ukvarjamo s SEO optimizacijo in vsi tisti, ki dobro vedo kaj SEO je in predvsem kaj SEO ni, seveda, v večini primerov, ob zgornjih vprašanjih, zelo dobro vemo, ali je neka metoda gradnje backlinkov sporna ali ne.
Googlova razlaga in pravila so napisana tako na široko zato, da ostaja ukrepanje (ročno ali algoritmično) v domeni in moči Googla. Imajo pa seveda tako zapisana pravila svojo posledico – to je 1000 in eno razlago, ki si jo ogromno ustvarjalcev v SEO skupnosti, vsak razlaga po svoje.
POJASNILO: Spodnji zapis NI namig za kršenje Googlovih pravil za upravljanje vaših spletnih vsebin, ampak zgolj povzetek mojega razmišljanja ob prebiranju Googlovih pravil pri optimizaciji spletnih strani.
Vsak izmed vas, ki resno in redno dela na področju optimizacije spletnih strani, ima najbrž o spodnjem svoje mnenje. Če ima kdorkoli od bralcev svoj odgovor na vprašanja in pomisleke postavljene ob bok Googlovim razlagam, je dobrodošel, da mi odgovor pošlje na moj naslov matija.zajsek@seo-praktik.si in z veseljem ga vključim v vsebino…
Viri: