Pozdravljeni g. Kruno,
– vaša ekipa velja za eno izmed najbolj utečenih slovenskih podjetij, ki se mi je pridružila pred dobrega pol leta. Če lahko mojim bralcem, za začetek, poveste kako ste me našli in zakaj ste za vašo spletno stran, Kruno.si, sploh lotili optimizacije spletne strani.
Dober dan in lep pozdrav vsem vašim spremljevalcem. Hvala za kompliment, da smo eno izmed najbolj utečenih podjetij, ki se vam je pridružilo.
Zgodovina naše spletne strani pod imenom kruno je kar dolga. Domena kruno.si namreč seže približno 20 let nazaj. Najprej smo imeli spletno stran, saj v tistem času še ni bilo razširjeno spletno nakupovanje. Na strani smo takrat predstavili naše storitve, ki so bile takrat naša dejavnost. Prvo spletno trgovino, na Magento platformi, smo postavili pred približno 15 leti.
Ker gre svet naprej in z njim tudi razvoj interneta in novih tehnologij, smo se tudi mi odločili za prenovo in posodobitev naše spletne trgovine.
SEO optimizacijo smo v preteklih letih zaupali že več različnim agencijam in posameznikom. Veliko smo vložili tudi v plačano oglaševanje.
V nekem trenutku smo se odločili, da naredimo preizkus, zato smo ustavili vse SEO aktivnosti ter prekinili vse plačane oglase. Po 6 mesecih smo imeli sicer nekoliko manjši obisk v spletni trgovini, po ustvarjenih prihodkih pa je bil upad minimalen.
In tukaj se začne naše sodelovanje, saj smo v nekem trenutku začeli razmišljati v smeri, da bi se sami naučili SEO optimizirati našo spletno trgovino. Iskali smo različne možnosti za SEO izobraževanje, da bi lahko v nadaljevanju sami naredili neke osnovne stvari za izboljšanje brezplačnega uvrščanja spletne trgovine navzgor na iskalniku Google.
Priznati moram, da sem bil sam prepričan, da veliko vem o SEO optimizaciji, saj sem se s tem ukvarjal in iskal na več načinov, tudi preko znancev.
Ko sem na spletu med brskanjem našel ponudnika SEO Praktik in Matija Zajšek, ter ko sem pogledal članke in šolanje, sta mi bila koncept in ponudba takoj všeč. Zato sem vas in se že v prvem pogovoru izredno ujel z vami.
Odločitev, da spletno trgovino z avtodeli kruno optimiziramo tudi s svojim znanjem, je bila posledica cilja, ki smo si ga zastavili:
- da 1 milijon prebivalcev Slovenije izve za spletno trgovino kruno;
- da dosežemo kratkoročni cilj, v naši spletni ponudbi imeti 500.000 različnih artiklov, ter dolgoročni cilj 1 Milijon različnih artiklov;
- da postanemo najbolje SEO optimizirana spletna trgovina v Sloveniji (v skupini trgovcev z avtodeli seveda)
- da poleg SEO optimizacije maksimalno optimiziramo in avtomatiziramo tudi ostale delovne procese do najvišje možne mere,
- da nam postane SEO optimizacija rutina, del našega poslovanja, del življenja, naše življenje.
– kot vidim, je vaša spletna stran na trgu že zelo dolgo časa. Po “zelo podobnem” vzorcu imate celo postavljenih kar nekaj spletnih strani. Zanima me, kaj je v preteklosti botrovalo k temu, da ste si postavili toliko različnih spletnih domen, s približno podobnim izgledom in kako ste takrat razmišljali, da bi naj to prispevalo k boljšim rezultatom na internetu. Kako danes gledate na to, da upravljate z več spletnimi stranmi in predvsem ali več internetnih strani, izdelanih za isto panogo, dejansko (izmerljivo) prispeva k večjemu spletnemu poslu?
Da, naša spletna stran ter domena kruno.si sta na sceni že dolgo časa. Žal sem se šele pred dvema letoma začel zavedati pomena spletne prodaje (zdaj vem, da bistveno prepozno).
Pred petnajstimi leti sem na internetu zasledil spletno trgovino (danes naš največji konkurent iz Nemčije) z avtodeli, ki je imela že takrat zadeve urejene na najboljši možen način. Poklical sem jih in se skušal z njimi dogovoriti za sodelovanje. Žal sem bil premajhen, s premalo znanja, tudi brez pravega zagona. Temu primerno so me tudi obravnavali in se nisem uspel dogovoriti za sodelovanje.
Tudi z domačimi računalniškimi strokovnjaki sem razpravljal o moji ideji več trgovinskega sistema. Predlagal sem, da bi razvili eno spletno trgovino, ki bi bila matična osnovna trgovina. V nadaljevanju pa bi ustvarili več trgovin, vse pa bi bile pripete na osnovno matično trgovino. Vse, kar bi se torej zgodilo na matični trgovini, bi se dnevno prenašalo tudi na vse ostale trgovine.
Kupil sem nekaj domen, nekatere še imamo, nekatere smo žal prepustili drugim. Na žalost takrat nisem našel razumevanja za tak način več trgovinskega sistema pri nikomur.
Zdaj ta sistem razvijamo kljub velikemu nasprotovanju računalniških strokovnjakov.
Pred našim poznavanjem in znanjem o SEO optimizaciji smo imeli zamisel, da bi postavili več spletnih trgovin z eno osnovno platformo in enim ozadjem, na ta način naj bi prišli do večjega izplena pri prodaji.
Trenutno imamo tri spletne trgovine, ki delujejo na ta način. Dve sta aktivni, delujoči, ena pa je še v fazi postavljanja in testiranja.
Tujci so na ta način, z več trgovinskim sistemom, v Sloveniji prisotni že vrsto let. Približno deset spletnih trgovin, ki delujejo pri nas, je privezanih na eno matično trgovino, kjer imajo popolnoma dodelan sistem z enako idejo. Ker nikoli ni prepozno, se sedaj ta povezava v našem podjetju razvija (sicer po mojih ocenah bistveno prepočasi). Zaenkrat je sistem še v povojih, ne prinaša spodobnih prihodkov.
Verjamemo pa v to idejo in v ta način poslovanja in ga bomo vsekakor razvijali naprej. Mogoče bo v najinem naslednjem intervjuju zadeva že pila vodo :).
– ne dvomim, da v svoji dolgoletni praksi, niste na področju digitalizacije naleteli na številne poslovne partnerje, ki se med seboj zagotovo razlikujejo. V čem ocenjujete, da so glavne rezerve ponudnikov digitalnih storitev in v katerih točkah so, po vašem mnenju, med njimi največje razlike.
Da, v dolgoletni praksi sem se vsekakor naužil takih in drugačnih digitalnih ponudnikov. Nobenega prejšnjega ne morem poimenovati partner.
Do začetka sodelovanja z vami sem zaradi vplivov vseh ostalih ponudnikov živel v nekem vzporednem SEO svetu. Priznam, da sem podcenjeval širino in pomen vsebine pomena SEO.
Vsi ostali ponudniki, brez izjeme, so delovali na nek enak način in princip:
- s klicem in e pošto ustvariti zanimanje za njihovo ponudbo;
- brezplačno izdelana ponudba, med katerimi so tudi ponudbe na ogromno straneh, veliko besedila, še več razpredelnic in grafov, da vzamejo dih, enkratne na prvi pogled;
- cenik storitev;
- vse vedno z pojasnilom, da ni možno jamčiti uspeha;
- predvidevanja pri vseh, da naj bi bili rezultati vidni po 6 mesecih.
V vseh teh letih sem se odločal za več različic:
- za najcenejše in najmanj marketinško privlačne ponudnike;
- za dražje ponudnike;
- za najdražje ponudnike.
Brez izjeme so vsi, ampak resnično vsi, delali po sistemu:
- podpis pogodbe za 6 mesecev;
- vključena mesečna poročila;
- obvezen dostop do naše Google analitike in do socialnih omrežij FB in Instagrama;
- dostop do urejevalnika na naši spletni strani
Zdaj vem, da so (in to lahko z gotovostjo trdim) vsi delovali na sistem plačanih oglasov, ki so naše ključne besede uvrščale višje na Googlu. To bi sicer lahko počeli tudi sami. SEO optimizacije na naši spletni strani pa ni izvajal nihče nikoli, niti v enem segmentu.
Vse agencije, ki se danes oglašujejo, najverjetneje niso enake, so pa realno gledano zavajajoče. Hiter zaslužek, brez kakršnihkoli jamstev, je po mojem edino vodilo večine. In kje vidim njihove možnosti in razlike?
Delim jih na:
- agencije za SEO optimiziranje s plačljivimi oglasi;
- agencije za SEO, ki vključujejo tudi več vsebin SEO optimizacije, tudi s kvalitetnimi vsebinami, članki, povezavami itd.
Žal nisem srečal nobene (čeprav verjamem, da obstajajo tudi take), ki bi že na začetku jasno povedala, zapisala in izvajala osnovne zakonitosti SEO. Mislim tudi, da nobena od teh agencij ne ponuja notranje SEO optimizacije (vi ste me naučili, da se s tem zgradijo temelji spletne trgovine).
In moje mnenje je, da je prav v tem največja rezerva. Agencija, ki bo SEO optimizacijo začela z notranjo temeljno ureditvijo in jo potem postopoma nadgrajevala, bo na dolgi rok skoraj sigurno najbolj cenjena in iskana. Seveda pa je to odvisno od sposobnosti tržnikov, ki bodo znali to pravilno predstaviti in animirati svoje bodoče stranke.
Glede na širino in globino SEO je priložnosti za agencije in ponudnike teh storitev nešteto.
Razlikovati je potrebno tudi ponudnike, ki SEO izvajajo in urejajo za manjše spletne trgovine z nekaj sto izdelki in tiste, ki urejajo in izvajajo večje spletne trgovine, z nekaj tisoč izdelki.
Spletna trgovina z več kot 50.000 različnih izdelkov (kot je naša), bo potrebovala sodelavca, ki bo dnevno izvajal aktivnosti, vsaj 2 do 4 ure, pozneje pa celo za poln delovni čas. Pogoj bo tudi računalniški support, vzdrževalec in upravitelj, ki bo odziven, ki bo sodeloval in ki bo vedel, kaj je pomembno.
– kako je izvajati spletno optimizacijo vaše spletne trgovine Kruno,si, še posebej, ker oba veva, da je v njej, za slovenske razmere, med “obrtniškimi” spletnimi stranmi, izjemno veliko število različnih produktov (če sem vas prav razumel, jih je čez 50.000)…
Izvajanje naše spletne trgovine kruno.si je izjemno težko, dela je ogromno, ker na SEO optimizaciji do zdaj ni bilo nikoli nič narejenega in se urejajo nekatere stvari za nazaj. Zahvaljujoč sodelovanju z vami gremo po dobri poti naprej.
Obrtniške nove spletne strani se dnevno pojavljajo, vendar se tudi z enakim trendom ugašajo (kot zvezde).
Številčnost produktov oziroma artiklov je glavna težava pri SEO optimizaciji. Spletno stran s sto ali dvesto proizvodi je relativno enostavno SEO optimizirati in počasi dodajati nove izdelke.
Če je spletna stran že v prvi verziji izdelave popolnoma narobe zasnovana (kot je to primer pri naši spletni trgovini), je SEO optimizacija veliko težja in zelo zahtevna. Če je poleg tega več kot 50.000 produktov, ki so vsi – od prvega do zadnjega – nepravilno postavljeni in razvrščeni, je delo za SEO še toliko bolj težko in zahtevno.
– preden ste se odločili za sodelovanje z mano, ste SEO optimizacijo že izvajali z drugimi. Ko smo se spoznali mi, se mi zdi, da ste se odločili, da boste aktualna SEO znanja, pospravili pod svojo streho. Kaj je botrovalo tej odločitvi? In, ali danes, po cca. 7 mesecih sodelovanja, ocenjujete, da je to bila smotrna odločitev?
Res je, predno sem se na Googlu srečal z vami, sem imel vseh 15 let na nek način plačljive oglase. Res je, da se je takrat ta znanost šele razvijala in postavljala. Najbolj sem bil razočaran zadnjih nekaj let, ko sem sodeloval z drugimi agencijami. Ne smem trditi, da so vse agencije iste in da so vsi SEO ponudniki slabi. Osebno pa žal nimam niti ene same dobre izkušnje. Vse zanima samo denar, hitri zaslužek, brez kakršnihkoli otipljivih rezultatov, kljub velikim denarnim vložkom.
Je pa krivda delno tudi na moji strani, saj sem bil prepričan, da imamo nekaj osnovnošolskih znanj o SEO. In temu primerni so bili tudi vsi dosedanji rezultati. Ker nisem znal, ker nisem imel niti osnovnih vedenj o SEO, sem zapravljal denar in čas. Še najbolj obžalujem zapravljanje časa.
Moj najboljša odločitev je bila absolutno SEO pod svojo streho. Druga najboljša pa, da sem izbral SEO Praktik, ker nas res kvalitetno izobražujete, usmerjate, nam pomagate z nasveti, iščete skupaj z nami nove rešitve.
Boter te moje odločitve je bil moj takratni cilj: izobraziti se do te mere, da lahko SEO teče počasi in sigurno vedno po ravni črti navzgor.
Po naših skupnih sedmih mesecih sodelovanja pa lahko z gotovostjo trdim, da je to najboljša odločitev v vseh letih naše spletne prodaje. Žal bi se moral z vami srečati že pred vsaj desetimi leti. Res pa nikoli ni prepozno.
– v arzenalu podjetnikov, ki sodelujejo z mano, sodite med ene izmed najbolj izkušenih poslovnežev v vaši, avtomobilski panogi. Brez, da omenjava leta, mi prosim zaupajte, kaj bi svetovali predvsem tistim, ki se posla na internetu šele začenjajo lotevati in radi obupajo, še preden se pokažejo prvi rezultati.
Hvala za tako lepo pohvalo. Res je, da sem izkušen v svoji branži. Vse svoje življenje sem posvetil avtomobilizmu ter prodaji rezervnih avtodelov. Čeprav let ne omenjava, se jih je že kar nekaj nabralo, brez njih pa tudi ne bi bilo vseh teh izkušenj. Moram pa povedati, da je 14. februarja 2022 minilo okroglih 50 let delovanja pod blagovno znamko KRUNO. Kljub vsem vzponom in padcem še vedno živimo. V vsej svoji poslovni in privatni karieri sem spoznal ogromno zanimivih in pravih ljudi, s katerimi smo znali delati, voditi, ustvarjati in tudi dobro živeti.
Kaj svetovati tistim, ki začenjajo posel na internetu? Pred začetkom poslovanja obvezno poiskati strokovnjaka za pravilno usmeritev (sam bom seveda priporočal vsakemu SEO Praktik 🙂. Izbrati pravo domeno, ustrezno ime podjetja, pravilno poimenovanje spletne strani, naslovnih strani, kategorij, podkategorij in ne nazadnje tudi pravilno poimenovanje izdelkov. Za začetek je to sigurno najpomembnejše.
V nadaljevanju pa seveda z veseljem delati na SEO optimizaciji, ki mora postati vsakodnevna navada, kot recimo pranje zob. In ne obupati, če ne bo rezultatov čez noč, vztrajati in delati na izboljšavah. Znanje je potrebno ves čas nadgrajevati, v svoji dejavnosti, kot tudi v SEO dejavnosti.
– kako je trgovini avtodeli Kruno.si uspelo prebroditi vse dosedanje krize (razpad skupne države, covid, trenutne politične razmere v povezavi z vojno v Ukrajini). Avtomobilska industrija, berem, je ena bolj odvisnih od razmer na globalnih trgih. Ali in kako se to pozna pri vas?
Krize so bile in še bodo. Življenje je skupaj s poslovanjem vedno valovito. Dolgoročno lahko poslovanje primerjamo z letnimi časi. Razpad skupne države smo prebrodili brez večjih težav. Takrat še ni bilo internetnih trgovin, vsaj ne v takem smislu kot so sedaj.
Covid nam je v prvi fazi prinesel velik upad prihodkov, v nadaljevanju pa prestrukturiranje. Pot nazaj navzgor je strma in dolga.
Trenutne politične razmere, skupaj z vojno v Ukrajini, bodo prinesle spremembe, ki jih ne znam napovedati.
Prepričan sem, da lahko vztrajnost in trdo delo, razvoj, izobraževanje in pa tudi volja, v vseh razmerah pripeljejo poslovanje na vrh.
Avtomobilska industrija se spreminja, bolj kot smo pričakovali, vendar glede na število voznega parka, ki je preko 1.200.000 registriranih vozil v Sloveniji, ne bi smeli imeti slabih občutkov za bodoče poslovanje.
Srčno upam, da se pri našem poslovanju krizne razmere ne bodo odražale, ter da bomo počasi rastli z znanjem in prihodki.
– zadnje vprašanje, Kruno…. Če bi morali zdaj, ko sami intenzivno spremljate vse debate o spletni optimizaciji že lep čas, podeliti 3, po vašem mnenju, najbolj uporabne nasvete za SEO optimizacijo, drugim, bi to bili….
Ne vem, če lahko to povem samo s tremi nasveti:
- pridobiti znanje o SEO optimizaciji.
- SEO optimizirati spletno stran od temelja navzgor, navzdol, levo in desno, tudi po ovinkih in makadamu.
- voditi evidenco o SEO dejavnostih in delati na tem področju najmanj eno uro ali več dnevno.
Mogoče bi še za konec dal svoje pogled na naše izobraževanje. Ko sem pred časom prebral na spletnih straneh SEO-Praktik.si in matijazajšek.com objavljeno gradivo, sem ugotovil, da sem šele v prvem razredu SEO osnovne šole.
Začel sem se zavedati:
- da je izobraževanje pomembno;
- da je moj izbor sodelovanja z vami najboljša odločitev;
- da bom skušal sodelovanje na nek način zadržati tudi vnaprej
Na mojem FB profilu je zapisana misel JOSIPE LISAC: “Ti ne veš, da nekaj že veš. Ko pa izveš, da to že veš, a ne veš, da veš, je tvoje življenje že minilo“.
Zahvaljujoč našemu sodelovanju zadeve vidim bolj čisto in sicer:
- večina spletnih trgovin (vsaj v naši panogi) ni SEO optimiziranih;
- večina, če ne skoraj vse, so že v startu zasnovane narobe in brez ali celo v nasprotju z modernimi SEO smernicami;
- večina lastnikov se poslužuje agencij, ki jih same usmerjajo, le redki se odločajo za izobraževanje;
Razumevanje, kaj je SEO in kako široka znanost je to, je po mojem na zelo nizki ravni; dejavnost prodaje rezervnih avtodelov za vse blagovne znamke je med najzahtevnejšimi.
Hvala za možnost sodelovanja v intervjuju.
Hvala, Kruno, za vaše odgovore…