Pozdravljen Renato, drugič :). Midva sva najino debato o spletnem marketingu, že imela v januarju (objava tega pogovora je tukaj: ). Tokrat debato nadaljujeva tukaj, na Seo-Praktik.si, in sicer bova bolj konkretna. Če sva v prvem pogovoru govorila o digitalnem marketingu RehaMedical.si, na splošno, sem spodaj pripravil vprašanja bolj konkretno o SEO optimizaciji RehaMedical.si spletne strani.
Prvo vprašanje: koliko je kaj bilo predznanj o SEO optimizaciji, pred začetkom najinega sodelovanja…?Koliko je kaj bilo predznanj o SEO optimizaciji, pred začetkom najinega sodelovanja…?
Odkrito povedano bi rekel, da popolnoma nič. Razen tega kolikor sem sproti videval in slišal od ostalih, koliko je to pomembno in kaj to vse doprinese k večjim uvrstitvam in boljšemu delovanju spletne strani. Sedaj imam pogled na to stvar popolnoma drugačen in sem hvaležen, da lahko sodelujem v tvoji ekipi.

Kako, Renato, gledaš na to, da so v tvoji panogi, trenutno nekatere spletne strani, ki sem jim jaz (Seo-Praktik.si) bil mentor? 🙂 Glede na to, da jih verjetno želiš dohiteti in prehiteti? Ti predstavlja to oviro, dvome, pomisleke ali izziv?
Na začetku sodelovanja in spoznavanja novih stvari nikakor nisem mogel povezati kaj in kako je lahko nekdo mentor iz popolnoma druge sfere. No, zakaj, mi je hitro postalo zelo jasno, da temu ni tako. Tukaj je predvsem pomembna vztrajnost in pazljivost navodil, ki si mi jih dal. Kar se pa tiče ostalih »konkurentov« pa mi popolnoma nič drugega ne povzročajo kot samo to, da bom nekoč pred njimi z uvrstitvami na Googlu :). Podobne strani oziroma dejavnosti mi resnično pomenijo zelo velik izziv in to mi veliko pomeni za prihodnost.
Zakaj si se odločil za potegovanje za SEO certifikat, kako se ti zdijo zasnovani pogoji za prejem certifikata in predvsem ali sploh ter, če da, kakšno dodano vrednost predstavlja to, da si lastnik SEO certifikata?
Meni je to na začetku izgledalo bolj tako tako…. Nisem veliko premišljeval o certifikatu in takšni nadgradnji, ki sem jo sam naredil na tem področju. Kasneje, ko sva gradila moje SERP cilje in, ko resnično vidiš kako se lahko stvari uresničijo, sem pa videl popolnoma drugačno sliko. Certifikat mi je dal zagon, da dosežem odlične rezultate in da dokažem sebi, da je to vsekakor izvedljivo in možno ne glede na čas, ki ga imam poleg vodenja podjetja Reha MedicAL, centra za senzorno integracijo in specialistično fizioterapijo.
Z nekaterimi url-ji dosegaš prvo stran in tudi top pozicije na Googlu. Z nekaterimi (še) ne. Kakšni so kaj tvoji načrti predvsem pri tistih url-jih, kjer kljub naporom in izvajanju SEO aktivnosti, ne opaziš znatnih premikov?
Mislim, mogoče celo vem, da je dostikrat lahko težava pri teh težje reangiranih url-jih to, da ne posvečam dovolj časa za dopolnitve in razne spremembe na samih straneh. Je pa res, da mi ta problem predvsem povzročajo ključne besede z zelo visokimi iskanji na Googlu, torej (kw 1000+). Tukaj bo potrebno reorganizirati časovnico in bo potem lažje steklo. Ena izmed težjih (življenjskih) ciljev je vsekakor ključna beseda Bownova terapija.
Glede na vse onsite in offsite SEO smernice, ki si se jih “priučil” in jih upoštevaš pri izvajanju spletne optimizacije na RehaMedical.si, me zanima, če bi spremljevalcem Seo-Praktik.si, “upal” zaupati katere SEO smernice, po tvojem mnenju, najbolj vplivajo na SEO rezultate? Kaj je, iz vidika SEO, na spletnih straneh, nujno potrebno upoštevati, da bo rezultat?
SEO smernice: jaz bi rekel, da je najprej pomembna vztrajnost in šele nato lahko govorimo o rezultatu. Vsekakor je pomembno vse kar se naučimo. Če pa že morem izpostavit je pa to absolutno:
- dober TITLE,
- META,
- struktura H oznak,
- odlična zasnova bloga ali pristajalne strani
- back linki, to zadnje pa izstreli v kolikor je drugo vse OK.
Seveda, to je moje videnje lahko pa, da kdo to vidi drugače.
Še eno “tricky” vprašanje…. Mogoče si opazil, mogoče pa tudi ne….. da na internetu, tudi v Sloveniji, nastaja cela gora SEO tečajev in delavnic, ki, vsaka na svoj način, tržimo SEO znanja. Kak je tvoj pogled na to? Kaj je, po tvojem mnenju, najbolj prava pot za nekoga, ki želi samostojno izvajati optimizacijo svojih spletnih strani?
Ja, tole je res zanimivo vprašanje. Odgovor je enostaven. Res je ogromno nekih tečajev, možnosti kako pridobiti znanja iz SEO. Ampak za nekoga, ki se podaja na takšno pot kot sem to storil jaz je resnično težko, ker je vsaka stran zase specifika.
Npr.: če nekdo kupi tečaj, kot je seveda to sedaj možno, bo naredil ogromno napako, ker iz papirja se ne moreš naučiti nič razen tega, da poznaš kako izgleda SEO. Daleč pa od tega kako izgleda v praksi. Zato sem jaz srečen, da imamo takšno podporo iz tvoje strani. Tukaj je vse tako teoretično kot tudi kasneje praktično in točno to potrebuješ, da se lahko prestaviš na bolje.
Kaj predstavlja spletni strani RehaMedical.si največje izzive pri optimizaciji te spletne strani? Če ugibam, so se verjetno izzivi iz tvojih začetkov (ko je bilo potrebno SEO razumeti širše (kako deluje, kaj izvajati) precej spremenili (v organizacijsko/časovne izzive))….
Osebni izziv je vsekakor to, da v bodoče z KW – fibromialgija nad 2000 volumna priletim med top 10. Torej prva stran Googla – ja, se zavedam. Ogromen cilj, ampak nekoč bo dosežen.
Pri meni je bil največji problem ali izziv, če lahko tako rečem to, da sem delal v službi poleg podjetja. To mi je predstavljalo ogromne časovne stiske skozi čas, ki sem ga imel v prvem polletju s tabo. Kasneje sem bil primoran, da naredim v življenju ogromno prelomnico in tako sem varno – javno službo zapustil in sem se predal samo svoji firmi in SEO optimizaciji. Sedaj, ko vidim koliko je to vredno, mi nikakor ni žal, da sem storil ta življenjski korak. Tako lahko razporejam čas za SEO kot tudi za svoje podjetje.
Zadnje vprašanje: Kako te “skrbi ali ne skrbi” dejstvo, da vedno več spletnih strani (tudi v tvoji panogi) upošteva aktualne SEO smernice, nabira nova znanja ter ubira nove pristope pri izvajanju SEO optimizacije? Je to navdihujoče oz. zaskrbljujoče?
Na takšna vprašanja odgovarjam zelo previdno, ker je resnično vedno več dobrih strani in predvsem privlačnih za uporabnika. To je lahko malo zaskrbljujoče, ampak ne smemo biti pesimisti. Vem in znam, da bom tudi v prihodnje nadaljeval s svojim tempom tako kot to delam že zdaj. V tem primeru ni straha za kakšno pretirano skrb glede konkurence.