Pogovor o spletni optimizaciji z Barbaro Kirn iz društva Ekologi brez meja

– Pozdravljena Barbara, midva zdaj sodelujeva že kar nekaj mesecev, čeprav smo začeli skupno pot na področju spletne optimizacije že na začetku letošnjega leta. Malenkost je za naš “podaljšek” predvidenega pol letnega sodelovanja, krivo poletje in dopusti, malenkost pa tudi to, da se je fokus iz začetne SEO optimizacije vaše trgovine, se mi zdi, da obrnil k drugi spletni strani, to je ebm.si. Kako sama vidiš naše sodelovanje?

Sodelovanje je bilo res pestro, na začetku smo se res precej lovili, po spremembi fokusa na drugo spletno stran zaradi opuščanja spletne trgovine pa mislim, da je marsikaj postalo lažje in bolj jasno. Petkova druženja so mi v veselje.

Foto: Miloš Horvat

– Zakaj ste se pri ekologih brez meja odločili sploh za optimizacijo vaših strani? Kdo ste ekologi brez meja? Kako delujete? Kakšno je vaše poslanstvo? Kako dolgo ste že na sceni?

Ekologi brez meja smo društvo, nevladna organizacija v javnem interesu, ki deluje na področju okolja.

Nastali smo ob organizaciji čistilne akcije Očistimo Slovenijo leta 2010. Verjetno se še spomnite množičnega čiščenja, mogoče ste v njem tudi sodelovali – Slovenci namreč s skoraj 300 tisoč udeleženci še vedno držimo rekord v svetovnem merilu v številu udeležencev akcije glede na število prebivalcev.

Kmalu po drugi akciji leta 2012 smo se usmerili v preventivo nastajanja odpadkov.

Z različnimi deležniki udejanjamo koncept zero waste v praksi. Veliko predavamo, izvajamo delavnice, team building programe za podjetja, različne programe zmanjševanja količine odpadkov.

Za optimizacijo spletnih strani smo se prvotno odločili zaradi dolgoročne želje po izboljšanju prodaje naše spletne trgovine, nato pa ugotovili, da imamo veliko neizkoriščenega potenciala tudi pri vseh naših drugih aktivnostih in storitvah, ki jih nudimo.

– Glede na to, da se mi zdi, da gre v vašem primeru za precej javno in družbeno koristno panogo, za katero nisem povsem prepričan, da ima konkurenco v zasebnem sektorju, me zanima kdo so v vaši panogi sploh konkurenti, če ti sploh obstajajo. Kako se spopadate s konkurenco?

Mogoče se na prvi pogled res zdi, da nimamo tipične konkurence, ampak še zdaleč ni tako, odvisno kako široko gledaš.

Ko se prijavljamo na razpise z najrazličnejšemi projekti, je konkurence seveda cel kup, tudi nevladnih organizacij, ki se ukvarjajo z okoljskimi temami je precej.

Z izvajanjem zgoraj omenjenih predavanj, delavnic, team building iger konkuriramo velikemu številu nevladnih organizacij, pa tudi zasebnemu sektorju.

V najrširšem smislu pa so naša konkurenca vsi, s katerimi »tekmujemo« za pozornost z našimi ozaveščevalnimi vsebinami in iniciativami za spremembo vedenja.

S konkurenco se spopadamo tako, da stremimo k izboljševanju svojih produktov, vsebin, aktivnosti.

– Kako gledaš na SEO? Kaj smatraš za največje izzive pri optimizaciji spletnih strani? Naj poveva mojim bralcem… na začetku našega sodelovanja je bilo kadra za izvajanje SEO, pri vas, več kot zdaj? Je morda težavnost spletne optimizacije razlog, da vas je zdaj na optimizaciji, manj? .)

SEO vidim kot neizkoriščen potencial, ki lahko z rednim izvajanjem obrodi bogate sadove.

Nekakšna zdrava navada, podobno kot redna rekreacija. Največji izziv je ravno v konsistentnosti, da uspemo v obilici projektov, aktivnosti, deadlinov na urnik »vriniti« tudi izvajanje SEO aktivnosti.

– Kakšna je vizija ebm.si spletne strani? Kam ste namenjeni? Še posebej med organskimi zadetki. In zanimivo podvprašanje, kjer me odgovor, tudi osebno, zelo zanima: Kako gledaš na to, da se sami želite s spletno stranjo ebm.si pozicionirati tudi kot kakovosten ponudnik team building programov, sama pa, zelo dobro veš, da mentoriram za kakovosten SEO še najmanj 2 druga poslovna partnerja, ki delujeta v panogi industrije srečanj? A se ti zdi, da lahko z našim sodelovanjem, na ta način, vseeno dobiš ustrezne informacije za doseganje prve strani Googla? A nimaš pomislekov, da morda nekoga izmed vas favoririziram bolj kot druga dva? 🙂

Naša vizija je, da bomo v vseh temah, na katerih delamo (torej odpadki, krožno gospodarstvo, zero waste, ponovna uporaba, zavržena hrana, tekstil, plastika ipd.) v ožjem izboru različnih deležnikov, kar lahko dosežemo tudi z optimizaciijo spletne strani.

Seveda so nam pri tem prioriteta storitve, ki jih prodajamo na trgu, torej izvajanje team building iger, predavanja o okoljskih temah, programi zmanjševanja količine odpadkov.

Tvoje sodelovanje z drugimi ponudniki team building programov vidim kvečjemu kot prednost, ker panogo odlično poznaš in že veš, kaj najbolj učinkuje. Pa tudi naši programi niso taki tipični …

Mislimo, da je razlog za njihov izbor (poleg dobre zasnove ) tudi podpora naših aktivnosti. Prednost Team building iger na temo zavržene hrane in tekstila npr. je, da jih lahko izvajamo kjerkoli in kadarkoli ter z različnim številom udeležencev.

Zero waste hunt pa po drugi strani poskrbi še za malo zabavnega spoznavanja prestolnice.

– Zadnje vprašanje… Če bi morala začetnikom v SEO dati kak uporaben nasvet ali namig, bi to bil….

Začnite danes.