– ga. Urša, za štart najine debate, vas prosim, tako kot vse pretekle sogovornike, če mojim bralcem najprej pojasnite kako sva se midva spoznala in kako dolgo že sodelujeva….
Vse se zgodi z nekim namenom, najbrž sem se zato tudi prijavila na seminar za turistični digitalni marketing pri STO, kjer ste predavali tudi vi in sem takoj prepoznala koristi SEO, zato sem vas že naslednji dan poklicala po telefonu in sva se nemudoma dogovorila za sodelovanje.
No, ni pa nepomembno, da je seveda bila prisotna pozitivna energija, vsaj z moje strani do vas, glede na dolgoletno sodelovanje pa si sedaj že upam trditi, da je obojestranska.

– drugo vprašanje se dotika vaše spletne strani trnulja.com. Spletna stran je dobra dva meseca nazaj doživela svojo celovito prenovo. Kljub dvoletnemu sodelovanju že pred prenovo, ste se letos odločili za komplet prenovo strani… Četudi prejšnja stran še ni bila tako zelo stara (cca 5. let). Zakaj prenova in čemu ?
Na spletu se vse dogaja izredno hitro, v petih letih si s spletno stranjo že hudo zastarel, zato ni bilo dvoma, da smo morali narediti celovito prenovo.
Spletna stran je ogledalo podjetja, če ta slika ni dobra, ne bo strank, ker je splet največkrat prvi stik in tu ni prostora za napake – če stranke, v našem primeru gosta, ne prepričaš na prvo žogo, se ne bo več vrnil na spletno stran, kaj šele, da bi se odločil za obisk.
– posestvo Trnulja ponuja številne, na prvi pogled, ne povsem sorodne storitve. Team buildinge, ekološko kulinariko, apartmaje, imate e trgovino, wellness…. Kako to, da ste svojo podjetniško pot zastavili tako na široko in kako se trženje vseh teh storitev obnese v praksi.
Ta “širina” je nastala kar sama. Če vam zaupam, da sva z možem, ko sva kupila posestvo, želela tu samo stanovati in nadaljevati najine službe v mestu, se vam bo vsa stvar zdela še bolj čudna, ampak več kot sva bila na posestvu, bolj sva si želela, da ne zgubljava večjega dela dneva na drugih lokacijah.
Tako sva pustila svoje prvotne poklice (mož je diplomirani inženir letalskega prometa, sama pa sem zaključila študij na Ekonomski fakulteti na Dunaju in sem bila borzna in nepremičninska posrednica), zdaj imava oba status kmeta in le-tega ne bi zamenjala za nič na svetu.
Seveda ta široka paleta ponudbe poleg pozitivnih strani (običajno se še tako različna področja izkažejo za kompatibilna) prinašajo tudi veliko izzivov, za katere moraš imeti v sebi kar precej inovativnosti in kombinatorike rešitev, da jih uspešno pripelješ do konca.
Ampak če nekaj počneš z veseljem, ni nič težko, ravno nasprotno: bolj, ko je zapleteno, bolj zanimivo je iskati rešitve.
– Urša, vi ste ena redkih mojih sogovornic, ki svojo ponudbo trži tudi na portalih kot so Booking.com, tripadvisor, itd…. Kaj bi povedali tistim ponudnikom turističnih kapacitet, ki razmišljajo o podobnih korakih tudi sami… Ali so to uspešne zgodbe? Na kaj je treba biti pozoren? Katere zgodbe so bolj uspešne in učinkovite od drugih?
S temi portali je tako: vsi jih uporabljamo, čeprav jih sovražimo, saj so lahko zelo nepošteni, predvsem do manjših ponudnikov. Ocene gostov so večkrat polne laži in nesramnosti ter neutemeljenih očitkov, ampak kot ponudnik tu ne moreš nič storiti, enostavno se moraš navaditi prenašati te krivice in se znati veseliti komentarjev, ki odražajo pravo sliko in so jih napisali gostje, ki jim je vaša ponudba pisana na kožo.
Po desetih letih prisotnosti na booking.com in tripadvisor-ju vedno bolj iščem alternative, ki bolj ustrezajo naši ponudbi, ki so bolj trajnostno usmerjene in tudi privlačijo goste, ki iščejo takšno ponudbo.
Povrhu vsega so te alternative (npr. eco b&b, Die Biohotels ipd.) tudi bistveno cenejše.
Mislim, da bo moral tudi booking.com v prihodnosti dati malo več veljave ponudnikom (predvsem manjšim), čeprav se strinjam z njihovo filozofijo, da je gost kralj, vendar z enim dodatkom: mora se tudi obnašati kot kralj!
– izmed socialnih omrežij, kjer je prisotno posestvo Trnulja.com, se mi zdi, da prednjačita Facebook in Instagram…. Nekaj časa, se spomnim, da ste poskušali tudi na LinkedIn-u. Kakšna je vaša izkušnja z družabnimi omrežji. Kako gledate na njih v luči doseganja svojih poslovnih ciljev?
Moj EMŠO ni ravno najbolj primeren za socialna omrežja, vendar sem se morala kar navaditi, da brez tega enostavno ne gre.
Nekaj malega znanja na tem področju imam, sicer pa sodelujem z mlajšimi strokovnjaki, ki to področje absolutno obvladajo.
V današnjem času ni možno uspešno poslovati brez udejstvovanja na socialnih omrežjih.
– še vprašanje o vašem sodelovanju v predzadnji epizodi oddaje Štartaj, Slovenija!. Midva sva se takrat že poznala, z velikim zanimanjem pa sem spremljal vaše udejstvovanje v oddaji. Kako danes, po nekaj mesecih gledate na to izkušnjo? Kaj vam je prinesla dobrega? Morda kaj slabega? Kako to, da ste se sploh odločili za sodelovanje v tej oddaji?
Pravkar se je začela nova sezona in iskreno priznam, da novim podjetnikom nič ne zavidam, kaj vse jih še čaka, ker ob začetku oddaj misliš, da je vse že za tabo.
Dobra stran je, da v tem trenutku tega še ne vedo, čeprav te ekipa Štartaj, Slovenija! dobro pripravi na vse potencialne probleme, ki se lahko pojavijo.
Vsekakor je sodelovanje v tem projektu neprecenljiva izkušnja, da ne govorim o medijski izpostavljenosti, ki si je Trnulja sicer nikoli ne bi mogla privoščiti.
Moje sodelovanje v Štartaj, Slovenija! je bil odgovor na situacijo v koronskem času, ko so bile restavracije in nastanitvene kapacitete zaprte in je bilo potrebno iskati nove poslovne priložnosti, sem pa že dolgo tudi imela željo spoznati delovanje velikih trgovskih sistemov.
Čez ta projekt prideš popolnoma drugače na trgovsko polico, kot bi bilo to po redni poti. Ko pa televizijski reflektorji ugasnejo, si spet na realnih tleh, ampak z veliko več znanja in izkušenj, ki ti olajšajo iskanje poti do končnega kupca.
Urša, hvala za super debato.