Pozdravljeni, ekipa GaiaNaturelle :). Mi smo se na področju optimizacije vaše spletne strani GaiaNaturelle.com našli že v preteklem letu, na vrsto za pogovor o vaših izkušnjah pri izvajanju SEO pa ste prišli šele zdaj…. nekaj mesecev po koncu sodelovanja.
Kaj bi bila prva stvar, ki se vam je zdela najpomembnejša, da se jo upošteva pri izvajanju spletne optimizacije vaše GaiaNaturelle.com? Gre tukaj za kakšno SEO tehnično specifičnost ali kaj drugega?
Miha: Pozdravljen Matija. Najprej naj omenim, da smo ob začetku sodelovanja vstopili v izobraževanje trije iz naše ekipe, vsak z zelo različnim nivojem predznanja o tem kaj SEO je in kako se ga izvaja. Verjetno bi vsak od nas odgovoril drugače na to vprašanje. Moja šibka točka je na primer organizacija, zato se mi je najbolj neprecenljiv zdel način zasledovanja napredka in pregled nad različnimi ključnimi besedami, ki si nam ga predstavil s pomočjo Google Sheets.
Špela: Najpomembnejša stvar zame je bila zagotovo upoštevanje oz. vključevanje ključnih besed v naše vsebine. Imeli smo namreč veliko dobrih napisanih vsebin o kolagenu, ki pa žal niso rangirale. Že samo z vključitvijo ključnih besed v naše vsebine, so se rezultati hitro izboljšali.
Naj mojim bralcem zaupam, da ste v sodelovanje z mano stopili kot ekipa, ki je že, pred našim sodelovanjem, bila precej, precej podkovana, tako v SEO, še bolj pa v PPC kampanjah… Kot vem je vaš Tadej Lorber specialist pri vas za PPC. Dajte prosim povedat, v čem je glavna razlika med PPC in SEO? Kdaj se splača eno, kdaj drugo, kdaj oboje, kdaj nič :)?
Tadej: Ko govorimo o SEO in Google ads (ali katerikoli drugi search platformi), obstajata dve ključni razliki. Plačani oglasi se vedno prikažejo na vrhu strani, nad organskimi rezultati in so tudi označeni, da gre za oglas. Kljub temu pa statistike kažejo, da več kot 60% ljudi ne ve, da gre za oglas in kliknejo prvi rezultat, ki ga Google ponudi. Glavna razlika je prevsem ta, da je promet iz organskih zadetkov, preko lastnih SEO virov »brezplačen«, medtem ko ima promet iz PPC ceno za vsak klik. V mnogih primerih SEO in PPC delujeta najbolje, če sta integrirana in strateško usklajena.
Google oglasi imajo omejeno število dobrih položajev na strani. Običajno so to štirje oglasi na namiznem računalniku in trije na mobilniku. Google oglasi omogočajo bolj natančen nadzor in več prostora za posredovanje vaših marketinških sporočil. Klici, lokacije, povezave do spletnih mest, cene in točke (oblački) so samo nekatere od možnosti pri ustvarjanju oglasov. Google ads torej omogočajo lasersko usmerjen način pri iskanju potencialnih strank. Oglase je mogoče ciljati po iskanih ključnih besedah, za nas je ena pomembnejših npr. tudi naravna kozmetika, času v dnevu, dnevu v tednu, geografskem območju, jeziku, napravi in občinstvu na podlagi prejšnjih obiskov. Organski promet je za primerjavo veliko bolj razpršen.
Prav tako je važna tudi hitrost. Čeprav lahko razvoj dobre organske prepoznavnosti traja dalj časa, je mogoče dobro PPC search kampanjo ustvariti v nekaj dneh in jo optimizirati v tednih. Ni hitrejšega načina, da pridete do kupca v trenutku, ko so pripravljeni na nakup, kot je plačljivo oglaševanje v iskalnikih.
Hitrost zagotavlja tudi okretnost. Želite preizkusiti nov izdelek? Imate novo marketinško sporočilo? Hitro povratno informacijo o lansiranju novega izdelka lahko dobite tako, da izvedete kratko oglaševalsko kampanjo na določene iskalne izraze. Omogoča tudi A/B testiranje. Preprosto preizkusite oglase, ciljne strani in celo gumbe za poziv k dejanju, da ugotovite, kje so najboljši rezultati.
Google ads so po mojem mnenju tudi bolj stabilni kot SEO, saj ne utrpijo enakih pretresov, kot jih lahko trpijo organski rezultati, po tem, ko Google uvede kak update iskalnega algoritma. Spremembe so, vendar imajo veliko manjši učinek in jih je lažje obvladovati. Previdna uporaba vrst ujemanja in analiza poročil o iskalnih izrazih omogočata odstranitev neželenega iskanja in sčasoma povečata donosnost naložbe.
To je od razlik nekako v grobem to. Bi pa rekel, da sta to področji, ki se lahko medsebojno zelo dobro dopolnjujeta. Google ads zelo natančno targetira potencialnega kupca in mu ponudi rešitev. Ko pa se kupci izobražujejo in iščejo informacije o produktu ali storitvi je SEO optimizacija idealna rešitev. Napišete lahko obširno vsebino, ki predstavi problem in poda rešitve (npr. kaj je kolagen, kaj je hidroliziran kolagen, zakaj je ta pomemben,..), lahko celo brezplačne, in je kot vsebina za uporabnika bistveno bolj koristna, kot da bi enostavno pristal na pristajalni ali produktni strani nekega izdelka.
V večini primerov se splača delati oboje. Včasih se zgodi, da se število oglaševalcev močno poveča, kar pomeni, da tvoj oglas lahko izpade iz prikazovanja. Takrat lahko delno promet obdržijo vsaj organski rezultati, ki smo jih pridelali s SEO.
Edini primer, ko se ne splača nič, je takrat, ko tudi oglaševanje ne generira nobene prodaje, kljub temu, da so targetirane prave ključne besede in so bili kliki. V teh primerih je največkrat problem v sami ponudbi ali izdelku.
Še eno vprašanje glede Google Ads… Moji bralci in tudi udeleženci v zaprti, BTB podporni skupini na Facebooku, dostikrat sprašujejo ali je kakšna povezava med izvajanjem PPC kampanj in boljšimi SEO rezultati, če se Google Ads, izvajajo? Kakšno je vaše mnenje o tem?
Tadej: Tehnično je odgovor ne – Google oglasi ne morejo vplivati na uvrstitev vašega spletnega mesta in uvrstitev vašega spletnega mesta ne more vplivati na vaše oglase. Resnica pa je, da Google ads ne vplivajo neposredno na SEO, ampak imajo posreden vpliv na SEO. Obstaja veliko posrednih dogodkov, ki so posledica uporabe kombinacije PPC in dobrih SEO uvrstitev. Na pamet mi pridejo na primer 3 glavne stvari:
1. Ko prikazujete oglase, se le ti prikažejo na vrhu rezultatov iskanja – in ljudje najprej vidijo oglase PPC, ko izvajajo iskanje. Skupaj s SEO rezultati, oglasi pomagajo vašemu podjetju zavzeti več »ozemlja« na straneh z rezultati iskalnikov (SERP). Če nekdo preskoči oglase in gre na organske rezultate iskanja, bo še vedno naletel na vaš zadetek. Gre torej za dvojno izpostavljenost.
2. Uporaba podatkov o ključnih besedah pri PPC vam pomaga razumeti, kaj vaše stranke iščejo in ključne besede, ki jih uporabljajo, kar pomaga tudi pri pripravljanju SEO vsebin. Namesto da čakate, da vidite, ali vaše optimizacije ključnih besed za SEO prinašajo rezultate, lahko uporabite že preverjene podatke PPC kampanj. Prav tako v podatkih PPC kampanj razberete kateri naslovi in opisi v oglasih delujejo najbolje, kar lahko potem uporabite tudi kot naslove za vaše SEO vsebine.
3. Oglasi generirajo veliko klikov, ki vodijo kupce na vaše spletno mesto. Ko nekdo klikne vaš oglas, je preusmerjen na vašo ciljno stran in dobi tisto informacijo, ki jo vi želite izpostaviti. Pogosto se zgodi, da ljudje pridejo na spletno stran prek oglasa, jih nekaj zamoti, vendar ob ponovnem iskanju prepoznajo blagovno znamko in se lahko vrnejo prek organskih rezultatov, če rangiramo visoko.
Zdaj, ko že nekaj časa, povsem samostojno “peljete” svojo SEO zgodbo, me zanima kako uspešni ste pri tem? Kje so največji izzivi, kje se najbolj (če sploh kje) zatika? Kakšen je vaš SEO napredek danes? Glede na to, da vem, da je v času našega sodelovanja, ta definitivno in izmerjeno, bil?
Špela: Mislim, da smo kar uspešni. Naši rezultati se izboljšujejo iz meseca v mesec. Seveda se zgodi, da kdaj kaj ”pade”. Takrat pogledamo, kje lahko naredimo izboljšave, mogoče nove vsebine. Vsekakor se trudimo, da so rezultati čim boljši, osvežujemo vsebine, dodajamo nove slike.. itd. Napredek je opazen, sedaj rangiramo že na bistveno več ključnih besed, kot smo takrat, seveda pa je še vedno prostor za izboljšave.
Miha: Predvsem smo opazili, da je pri ključnih besedah – npr. prehranska dopolnila, ki so zelo zaželene, potrebno konstantno delo, da zadržimo visoke pozicije. Vzpodbudno je, ko veš, da so pravzaprav tvoje pozicije odvisne samo od količine dela, ki ga vlagaš. Občasno opazimo, da kateri od konkurentov zakupi veliko število backlinkov in nas za par dni prehiti, vendar so vedno to kratkoročne in za njih drage rešitve.
Eno zanimivo vprašanje, mogoče bolj za vodstvo oz. vodje ekipe GaiaNaturelle.com… Ali kdaj pomislite, da utegnejo vaši SEO priučeni mojstri (ki jih GaiaNaturelle.com zagotovo ima; za dva vem, da sta dosegla celo pogoje za SEO certifikat), “odplavati” na svoje? Kako gledate na to? SEO znanja in pristop načeloma, ko je “osvojen” deluje v vseh panogah in na vseh trgih. Sigurno se komu porodi misel, da bi lahko osvojena znanja vnovčeval po svoje …..
Miha: Da, seveda sem pomislil tudi na to. Pravzaprav je bil ravno to tudi en glavnih razlogov, da sem se SEO izobraževanja udeležil tudi sam. Moja vloga v podjetju je sicer drugje, tako, da pridobljenega znanja nisem spravil v prakso v tolikšni meri kot sta to naredila Špela in Tadej. Mislim pa, da sem pridobil zadosti znanja iz tega področja, da bi sedaj lahko prepoznal kompetence morebitnih kandidatov, ki bi prišli na razgovor, da zapolnijo delovno mesto. Voditi zaposlitveni razgovor za področje o katerem nimaš nič ali zelo malo znanja je izjemno nehvaležno opravilo.
Še eno super vprašanje…. med mojimi mentoriranci, ste ena izmed tistih ekip, ki je v izobraževanje pritegnila tudi vaše enote in kader, ki nastopa na tujih trgih (Hrvaška, Srbija,…). Kako je kaj z implementacijo spletne optimizacije pri njih? Delajo kaj na SEO, so tam kakšne specifičnosti, posebnosti, je treba na ostalih trgih zastaviti kaj drugače?
Miha: Naši poslovni partnerji, ki pokrivajo balkanski trg, v svoji vrstah ob začetku našega sodelovanja še niso imeli SEO mojstra. Namen tega, da smo jih povabili je bil predvsem, da sami ugotovijo zakaj je poznavanje SEO pravzaprav tako pomembno. Njihov glavni fokus delanja preko spleta so bila namreč predvsem socialna omrežja, v čemer pa so bili in so še vedno res izjemno dobri.
Ne samo, da so prepoznali pomembnost SEO, pridobljeno znanje so spravili v prakso in danes so na glavno ključno besedo tudi na prvem mestu na Googlu, tako na Hrvaškem kot v Srbiji! Kolikor mi je znano, so predvsem sledili navodilom, ki so jih pridobili na izobraževanju, tako da kakšnih specifičnih posebnosti ni bilo.
Glavna razlika med različnimi trgi, ki smo jo sami opazili je predvsem razlika v količini dela, ki ga je potrebno vložiti, da se za neko ključno besedo prebijemo na prvo stran. Razlika menim, da je najbolj povezana predvsem s tem kako razvit je digitalni marketing v neki državi in koliko konkurentov je na trgu, ki ga obvladajo. Z veseljem spremljamo predvsem rezultate v Nemčiji, v katero smo sedaj preusmerili našo pozornost. Na nekatere long tail keyworde z 1000+ iskalnimi volumni, kot je npr. Kollagen peptide, smo se že prebili na prvo stran, za keyword ”Kollagen” pa se še borimo.
Zadnje vprašanje (ki me še posebej zanima iz mojega zornega kota :)….Pa nanj ni treba odgovoriti, če menite, da je boljše, da ne…. :). Čeprav praktično vsem s katerimi sodelujem, v eni izmed ur SEO mentoriranj, posebej pokažem nasvete, da si sami začnejo graditi svojo SEO mrežo (in kako naj to počnejo), se, kolikor mi je znano, za to odloči, manj kot 2% mojih slušateljev… Sklepam, da je glavni razlog najbrž v pomanjkanju časa, organiziranosti in manj v razumevanju pomena in moči gradnje lastne SEO mreže…. Hkrati pa, ko je govora o SEO mrežah, 3/4 publike, o njih govori kot, da gre za nek tabu in super SEO skrivnost, kot, da bi zanjo ves ostali planet ne smel izvedeti…. Kakšen je bil vaš vtis, ko smo prvič skupaj, super, ekstra transparentno govorili o SEO mrežah, PBN-jih, itd…Kako sami gledate na SEO mreže? Morda gradite svojo :)? Kot rečeno… Odgovore na ta sklop vprašanj lahko “zavijete v celofan” :).
Tadej: Ja tukaj vsaj po mojem mnenju ni kaj zavijat v celofan. Naši nameni so resni, kar pomeni, da se moramo vključiti v manj kot 2% vaših slušateljev, haha.
Del izobraževanja o SEO mrežah je bil meni osebno najbolj koristen in sem izvedel največ novih stvari. Nasveti o uporabi vtičnikov, nastavitve spletne strani in upravljanje mreže je bilo po predavanju bistveno enostavnejše. Sam sem imel prej kar nekaj predznanja v postavljanju spletnih strani, urejanju gostovanj, strežnika in SSL certifikatov ter kje najti dobre domene za našo mrežo strani. Pa se je vseeno našlo veliko novega uporabnega znanja, ki mi je prišlo zelo prav.
Lasten PBN je dodaten korak k neodvisnosti in dodaten korak, ki te postavi pred konkurenco, ki tega nima. Postaviš lahko povratne povezave z natačnim anchor besedilom, na katerokoli stran, ki v danem trenutku potrebuje »okrepitev«. Poleg tega pa iz teh domen ne bo povratnih povezav do konkurentov.
Osnova PBN-jev so pretečene domene. Te pretečene domene so včasih imele spletno mesto, ki je pridobilo povratne povezave in si pridobilo določeno raven avtoritete v očeh iskalnikov. Te pretečene domene se lahko odkupi in spremeni v spletno mesto, ki je del zasebne mreže spletnih blogov, ki ima običajno dodano novo vsebino.
PBN so sicer kršitev Google’s Webmaster Quality smernic in lahko povzročijo kazen za vaše spletno mesto. V interesu ti je torej, da Google nikoli ne ugotovi, da so ta spletna mesta del omrežja, ali da najde kakršen koli odtis med njimi, vključno z:
- gostovanjem pri različnih ponudnikih gostovanja
- registracija domene pri različnih registrarjih
- uporaba različnih domenskih končnic
- uporaba različnih tem ali postavitev
- ustvarjanje vsebine, ki nima povezav do denarnih spletnih mest, da bi prikrili objave, ki jo imajo
Medtem, ko se o spletnih mestih PBN pogosto govori kot o delih omrežja, je namen, da so videti kot da so neodvisna spletna mesta.
Nismo ubrali vseh mask zakrivanja ampak smo zadeve glede tega uredili transparentno s sodelovanjem z drugimi podjetji in posamezniki (edina stvar zavita v celofan). Merila za izbiro pretečenih domen so bila predvsem veliko število uvrščenih URL-jev oz. vsebin v Googlu, prisotnost backlinkov na stran in pa za konec še sama tematika vsebine, ki se je objavljala na strani, in sicer izbral sem strani, ki so imele mešane vsebine in strani, ki so imele vsebine specifične za našo panogo. Podobno strategijo bomo ubrali tudi na nemškem trgu, kjer se tudi že dogajajo premiki in je viden velik napredek.
Hvala ekipa GaiaNaturelle za odlično debato :).