Spodnji blog zapis sem zapisal zato, ker je med tistimi, ki jih zanima Google optimizacija, cela poplava najrazličnejših mnenj o tem kako pomebna sta za SEO optimizacijo, PA (page authority) in DA (domain authority), precejšen del SEO ustvarjalcev pa to zanima še posebej pri gradnji povratnih povezav (offsite seo). V SEO skupnostih se namreč “rado govori”, da, če na spletni strani z višjima PA in DA, dobimo povratno povezavo, na svojo spletno stran, da je ta bolj močna, v primerjavi s tisto, ki kaže na našo spletno stran, iz internetne strani z manjšima PA in DA.
p.s.: da ne “zapravljam vašega časa v tri dni”, si tisti, ki niste čisto seznanjeni s tem kaj DA in PA sploh sta, lahko to preberete na spletni strani Moz (ki je ti dve metriki tudi “iznašel” in jih uporablja v svojem Mozbaru-u). Dodatno je razlaga o Domain Authority in Page Authority tudi na AdvancedWebRanking spletni strani.
Opomba: trenutek, ko pišem ta zapis (11.2.2019), najbrž ni najbolj primeren, ker je Moz ravno nekaj dni nazaj naznanil, da v marcu 2019 prihaja nova/večja posodobitev teh dveh metrik. O tem tukaj.
Preden zapišem svoj pogled in izkušnje na trditve v SEO skupnostih (ena zanimiva, Twitter razprava, tukaj), o Page authority in Domain authority, se mi zdi pametno, da se “spomnimo” najprej nekaterih dejstev:
- PA in DA sta metriki ENE spletne hiše (Moz), ki razvija in prodaja SEO online orodje MozPro. MozPro je skupek software-skih pripomočkov (v oblaku), ki pomagajo spletnim agencijam in SEO optimizatorjem, da natančneje spremljajo/mo SEO kazalce posamezne spletne strani, posledično pa kupcem MozPro orodja, omogočajo, da dosegajo boljše uvrstitve na Googlu. MozPro, med ostalim, vsebuje orodje za raziskovanje ključnih besed (KeywordExplorer), orodje za spremljanje pozicij uvrščenosti spletne strani, za posamezne ključne besede (RankTracking), orodje za onsite seo optimizacijo (SiteCrawl), orodje za iskanje priložnosti za gradnjo povratnih povezav (Link Explorer), itd… Podobnih SEO programov, ki ponujajo svoje metrike o moči in avtoritativnosti spletnih strani, je ogromno (Ahrefs (UR – url rating, DR – Domain rating), Majestic (CF – Citation Flow, TF – Trust Flow,…)).
- spletna SEO agencija MOZ velja za eno izmed prvih in večjih SEO agencij na svetu, ki sta jo ustanovila Rand Fishkin in Gillian Muessig že leta 2004. Na Wikipediji je Moz definiran kot SaaS (sofware as a service) podjetje, ki prodaja analitično in inbound SEO marketinško orodje v pomoč pri trženju in prodaji preko interneta. Iz česar lahko sklepamo, da Moz zna odlično prodajati preko interneta.
- Moz se je v svetu SEO optimizacije zelo dobro pozicioniral s svojim SEO blogom, ki ima vzpostavljen vrhunski poslovni model blog objav top SEO influencerjev na svetu. Na blogu lahko svoje poglede na SEO delijo samo najboljši SEO mojstri sveta. V SEO svetu, so se še posebej uveljavile petkove, t.i. Whiteboard Friday vsebine, kjer je na začetku, kar nekaj let, vsebine predstavljal predvsem ustanovitelj Rand Fishkin, zadnja leta pa video vsebine delijo tudi drugi SEO mojstri (na povezavi, nekatere SEO strokovnjake, katerim sledim sam, objavljam tudi jaz).
- ker je orodje Mozbar brezplačno (in s super enostavnim postopkom za nastavitev na računalniku), PA in DA metriki pa sta vidni tudi v tej, brezplačni verziji, sta ti dve metriki, eni izmed najbolj prepoznavnih SEO metrik, ki jih priporočajo tako SEO agencije, kot tudi ponudniki drugih SEO orodij (Measure SEO Performance like a boss: 9 SEO metrics you need to track – MonitorBacklinks, Top 5 SEO sofware suites for agencies – SearchEngineLand, Top 5 SEO sofware programs – 2440 Media).
- Mozbar se, z metrikama Page Auhtority in Domain Authority, po inštalaciji na računalnik, prikaže na vrhu vsake spletne strani, ki jo obiščemo:
Seveda je na SEO sceni, mnenj o tem ali sta Page Authority in Domain Authority metriki, koristen SEO podatek ali ne, nešteto…..
Obstajajo super zagovorniki (ponavadi so to kupci programa, ker kdo pa ne bi zagovarjal orodja, ki ga je sam kupil in ga uporablja) in obstajajo super “kontraši” (to so ponavadi kupci drugih orodij, konkurenca, affiliate prodajalci drugih SEO orodij, itd…). Aktualne debate, peripetije in kregarije o tem ali in, če sploh ter koliko, sta PA in DA metriki, pomembni za SEO, lahko spremljate npr. na Quori, SEO forumih, družabnih omrežjih in zaprtih skupinah, itd…
Page Authority in Domain Authority – moje izkušnje
Moje izkušnje o koristnosti spremljanja PA in DA metrik, za potrebe SEO in še posebej za potrebe “nakupovanja/gradnje kakovostnih povratnih povezav” so me pripeljale do spodnjih ugotovitev (za katere pa čisto mirno, dopuščam, da se z njimi v celoti ne strinjate).
Svoje ugotovitve v zvezi z Page Authority in Domain Authority, sem razdelil v naslednje trditve:
- trditve, ki 100% držijo
- trditve, ki bi LAHKO držale (a nimam pojma, če držijo)
- trditve, ki 100% ne držijo
Kaj v zvezi s Page Authority in Domain Authority 100% DRŽI
- iz vidika Moz-a, ki je ti dve metriki “izumil”, sta Page Authority in Domain Authority super prodajna/reklamna poteza, ker tričetrt SEO scene, ko govori o “pomembnih” SEO kazalcih, omenja tudi ti dve. Ali metriki kaj pomenita (oz. kako si ju kdo tolmači), je iz vidika promocije MozPro orodja, v bistvu nepomembno. Reklama je dobra, pa ni važno, če se o orodju in metrikah govori dobro ali slabo.
- iz vidika oprijemljivosti nekih številk, v smislu, da imajo SEO agencije in mi, SEO freelance optimizatorji ter SEO mentorji, kaj pokazati strankam in jim s številkami prikazati, kje se (v primerjavi s konkurenco) nahaja njihova spletna stran, sta metriki super, ker smo ljudje očitno narejeni tako, da prej in bolj verjamemo nekim številkam, kot ničemer (pa četudi ne vemo kaj številke sploh pomenijo).
V spletnem marketingu, še posebej pa v SEO, smo ponudniki spletnih marketinških rešitev, zelo pogosto videni kot “prodajalci megle”. Če nekaj ne znaš razložiti naročniku v eni minuti, že izpadeš tako. PA in DA metriki v Mozbaru-u pri tem zelo pomagata. Ker naročniku preprosto pokažeš s številkami, kje se nahaja njegova spletna stran.
Hkrati pa obe metriki zelo pomagata meni, kot izvajalcu SEO optimizacije, samemu. Ker stranki ne začneš “obljubljati nemogoče”, če se za tvoje SEO storitve zanima stranka, ki ima spletno stran z Domain Authority 1 in bi rada bila v treh mesecih na prvi strani Googla. - moja, “oprijemljiva” izkušnja (po vsakomesečnem vpogledu v cca. 150 spletnih strani), je, da Page Authority in Domain Authority nista fiksna in lahko, skozi čas, rasteta ali padata. Avtomatske rasti avtoritete spletne strani, zgolj samo zaradi tega, ker je pač neka internetna stran, z vsakim letom, bolj stara, ni. Avtoriteta spletne strani raste hitreje, ko je spletna stran nova in počasneje, ko je internetna stran, na Googlu, že več let. Dodatno sem opazil, da predvsem novejšim spletnim stranem, ni težko dvigniti avtoritete domene. Treba je samo zgraditi čimveč povratnih povezav iz spletnih strani, ki že imajo visoko Domain Authority.
Vir: Domain authority us a good investment of time in SEO – Blog Ezoic - 100% tudi drži, da si ti dve metriki, ni izmislil Google (kot tudi ne metrik, Mozbaru konkurenčnih orodij). Malo naivno in iluzorno pa je domnevati, da je nekdo (kdorkoli) odkril orodje, ki natančneje izmeri “moč/avtoriteto spletne strani”, kot Google sam. Ne glede na to, koliko url naslovov ima katerokoli orodje v indeksu, jih nobeno, v nobenem primeru nima toliko, kot jih ima Google. Pred leti sem zasledil raziskavo, po kateri najboljša SEO orodja, odkrijejo cca. 60% povratnih povezav, Mozbar v tej raziskavi niti približno ni bil niti med top 3 (žal te raziskave več ne najdem, tako, da mi mirne volje, lahko NE verjamete).
Mnenje Googla o metrikah Page Authority in Domain Authority: John Mueller Rebuts Idea that Google uses Domain Authority Signal – SearchEngineJournal
Kaj v zvezi s Page Authority in Domain Authority BI LAHKO DRŽALO
- iz vidika boljše uvrstitve spletne strani v iskalniku Google, “načeloma drži”, da internetna stran z višjima PA in DA, rangira višje v iskalniku. A, tisti, ki te dve metriki (zraven ostalih), spremljamo bolj pogosto, vemo, da to “do pikice” ne drži, v vseh primerih. Če sploh v katerem.
Prej velja, da bolj kot gremo v globino iskalnika (na peto, šesto, deseto stran Googla), bolj metriki upadata, ni pa 100% zagotovilo, niti resnica, da, če ima neka spletna stran višjo Page Authority in/ali Domain Authority, da bo uvrščena tudi višje v Googlu. - PA in DA metriki se, pravijo, da “razmeroma enostavno zmanipulirati”. Ker se z manipuliranjem rezultatov na internetu ne ukvarjam, ne morem tega potrditi 100%, se pa tega stavka vedno spomnim, ko me slučajno zamika, da bi se neko povratno povezavo morda, iz spletne strani z visokima PA in DA, splačalo kupiti. In seveda te ne kupim.
- od cca. 150 spletnih strani, do katerih tako ali drugače dostopam, v obdobju enega meseca, res Page Authority in Domain Authority rasteta hitreje tistim lastnikom spletnih strani, ki na rasti svojih spletnih strani, tudi bolj aktivno delajo (dodajajo nove vsebine, izboljšujejo uporabniško izkušnjo, izboljšujejo dizajn spletne strani,..
Opomba: zgolj z dodajanjem spletnih vsebin, brez gradnje povratnih povezav, Page Authority in Domain Authority spletne strani napredujeta počasneje od polža (več let).
- zgodovina in starost spletne strani NE vplivata na rast PA in DA metrik (če na rasti spletne strani (z novo vsebino, boljšim dizajnom, novimi povratnimi povezavami, ne delam).
Vir: Explore what domain authority is and how to use it properly – SiteChecker - metriki PA in DA zelo padeta na spletnih straneh, kjer so manj kakovostne vsebine (spodaj je slika ene od mojih spletnih strani, iz mreže, ki ima po treh letih Page Authority 1 in Domain Authority samo še 3). Spletna stran je “zrela” za odpis!
V pomoč: Why & How to increase your website’s domain authority – ShoutMeLoud
Kaj v zvezi s Page Authority in Domain Authority 100% NE DRŽI
- Pridobitev ENE povratne povezave iz spletne strani z visokima Page in Domain Authority, avtomatsko pomeni boljšo uvrstitev spletne strani, ki jo s to povratno povezavo dvigujemo. NO WAY.
Če bi to držalo, bi to isto stran uporabil za dvigovanje, vseh svojih spletnih strani (in internetnih strani strank). In za vse besede. Tistega, ki trdi, da ima v lasti ENO spletno stran, ki bo sigurno pomagala k boljši uvrstitivi druge spletne strani, se jaz, vljudno izognem. Zame je offsite SEO (gradnja povratnih povezav), konstantno delo, ker, če bi obstajala čudežna tabletka (spletna stran), ki dvigne vsako stran, na katero linka, bi ta bila vredna najbrž milijone. In zakaj bi linke na takšni strani prodajal, če lahko z njo dvignem vse spletne strani, ki si jih zamislim?
Vir: Domain Authority is Good, BUT RELEVANT LINKS ARE EVEN BETTER – UpperRanks
V razmislek: na Googlu sem iskal informacije o “vrednosti avtoritete domene za SEO” tudi z izrazom “truth about domain authority metric”. Na prvem mestu sem, med prikazi, naletel na: What is domain authority? Is it even real?, spletne strani OverThinkGroup. Domain Authority te spletne strani je (v času pisanja tega zapisa) 26 (v primerjavi z “velikimi” spletnimi SEO stranmi, katerih Domain Authority je 90). Kakor, da Domain Authority spletne strani, ni vse!!!!
11 minutni video, ki pomaga razumeti Page Authority in Domain Authority: